Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Eli lyhykäisyydessään: Onkos sellasii kokoputkistoja (tuunaamista ajatellen) jotka menee päästötarkastuksesta läpi, turboilla tai ilman. Vai pitääkö muutoskatsastusta varten pölliä joltain vakioputket lainaan siks aikaa?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    mikä tuossa nyt on ideana..rakentaa euro 3 normit täyttävä turpomopo autotallissa

ihan maallikon käsitys asiasta..luulen, että nuo vakioputket ovat eräänlainen kompromissi jotta päästäisiin tavoitteeseen...päästöt, melu yms...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Tuppervaari @ Syys. 07 2008,13:31) kirjoitti
    mikä tuossa nyt on ideana..rakentaa euro 3 normit täyttävä turpomopo autotallissa

ihan maallikon käsitys asiasta..luulen, että nuo vakioputket ovat eräänlainen kompromissi jotta päästäisiin tavoitteeseen...päästöt, melu yms...
    Idea on se, että ensi vuonna pitäis turbotettu pyörä saada muutoskatsastuksesta läpi nimenomaan tuon TURBON osalta. Elikkä pitää näyttää dynokäyrät ynnä päästömittaukset. Se et joku kyttä itkee mulle jälkikäteen isketyistä putkista, on epätodennäköistä, mut jos kyttä kuulee et pyöräs vinkuu turbo ja haluu rekisteriotteen, ois kiva et sieltä löytyis asiaankuuluva maininta.

Mutta ku tehokkaat putkistot eivät kaikki (tai yksikään) noita normeja täytä, niin pitää ainaki päästömittausta varten hommata putkisto joka täyttää saastenormit.

Selvensikö yhtään tarkoitusperää?

"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa (PrivateeR @ Syys. 07 2008,18:43) kirjoitti
    Mutta ku tehokkaat putkistot eivät kaikki (tai yksikään) noita normeja täytä, niin pitää ainaki päästömittausta varten hommata putkisto joka täyttää saastenormit.

Selvensikö yhtään tarkoitusperää?
    paljonkin selventi..tuli vain mieleen semmonen homma et onko tuo yleensäkkään enää mahdollista?

joku varmaan tietää paremmin kuin mä,epäilevä tuomas ku oon...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Siinä vaiheessa kun hyrrää sovitellaan putkeen, on pakoputkiston merkki aivan yhdentekevä. Päästöt kun eivät tuolla putkessa synny, vaan siinä vähän aikaisemmin sylintereissä. Ainoa millä voi tilannetta korjailla päästöjen suhteen, on katalysaattori. Eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä että pitäisi vakiovaimennin ympätä putkiston päätyyn, mikäli mopo ei päästömittausta ilman kattia läpäise.

Nykyisin tuo päästömittaushan on sellainen, että rullilla ajetaan tietty ohjelma, jonka jälkeen katotaan kuinka paljon päästöjä syntyi tuolla matkalla. Käsittääkseni jopa kaasarimopot saa menemään läpi ilman kattia, eli ruiskumopossakaan ei kissaa tarttisi. Toiveita tosin taitaa olla siitä, että tota pussitestiä ei enää tulevaisuudessa tarvitsisi tehdä, vaan normaali konttorilla tehtävä päästömittaus riittäisi. Tulisi turbomopojen leimaaminen huomattavasti helpommaksi ja halvemmaksi.

Eli paras vaihtoehto pakoputkiston osalta lienee ruuvata turbosarjan mukana tuleva putkisto paikalleen, vaparin kokoputkiston ymppääminen ahtimen perään on vaikeampaa kuin tarkoitukseen sopivan putken tekeminen.
    1835
  6.  
    eli vakivaimennin vaa päähän, säädöt laihalle ja eiku ruotsiin päästelee?