Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
  1. #1
    Onkos kukaan tullut vielä hankkineeksi moista? Kävin kokeilemassa eilen huvikseni ja täytyy sanoa että jäi vähän kaivelemaan takaraivoon... supermotoa oon monasti miettinyt ja toi vois olla, kun ei sillä motarillakaan jalkoihin jäis. Vastaavista leluista Ducati Hypermotard on ylihintainen ja KTM 950/990 Supermoto susiruma... tuossa taas asiat napsahtaa hyvin kohdalleen ja hintakaan ei ole paha.




    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  2. #2
    Toi kolahti jo messuilla. Sääli vaan että krediittipula on akuutti niin ei tarvitse kun kuvia katsella.
    Ja yritä nyt sitten vaimo saada vakuuttuneeks että tarvitsen erikseen töihinmenoprätkän.
  3. #3
    Just katselin tuota ja mielestäni vaikuttava paketti ei hintakaan ole mahdoton

    SUZUKI B-KING
  4. #4
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 06 2008,21:24) kirjoitti
    Kävin kokeilemassa eilen huvikseni ja täytyy sanoa että jäi vähän kaivelemaan takaraivoon...
    Ja missäs moinen oli
  5. #5
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Helsingin Pyörä ja Mopossa oli kuukausi takaperin yksi koeajopeli.
    1000
  6. #6
    Juu siellähän se oli.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7. #7
    Täysin toista maata kuin 690 kottarainen, uskon koneenkin kestävän paremmin hintakin on melkein sama
    SUZUKI B-KING
  8. #8
    Itellä vielä ajamatta mutta bongattu on nakkikioskilla...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  9. #9
    Joo toi hinta siinä on houkuttimena kyllä. Ulkomaan lehdissä tuota on vertailtu 990 supermotoon ja hypermotardiin, mutta vehjehän on paljon halvempi. Kilpailee pikemminkin yksipyttyisten kanssa. Ja kun se ei mielestäni ktm supermotolle häviä missään muussa kuin moottoritehossa, niin houkuttelee. Mulle kyllä riittäisi Dorsoduron reilu 90 ponia. Lisäksi tuo on hyvän näköinen vs supermoto...

    Hypermotardiin taas jos vertaa, niin tosi vaikea on perustella Ducatin 1,5-kertaista hintaa verrattuna toiseen motoon, joka ei mun mielestä häviä selkeästi millään osa-alueella kalliimmalleen. Ja halvempi on paremman näköinen <= ja tuo oli makuasia, josta en ala kiistelemään...

    Eli siisti ulkonäkö, ketterät ajo-ominaisuudet ja hyvät jarrut yhdistettynä arkipäivän käyttökelpoisuuteen ja riittävään tehoon (vs yksipyttyiset). Aprilialla on paketti kasassa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  10. #10
    Hianompi se on kuin kottaraiset mutta ei hypermotardikaan ole mikään rumilus ainoastaan sen koneena näkisi mieluummin testastrettan vaimikäsenytoli
    SUZUKI B-KING
  11. #11
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 04 2008,15:42) kirjoitti
    Joo toi hinta siinä on houkuttimena kyllä. Ulkomaan lehdissä tuota on vertailtu 990 supermotoon ja hypermotardiin, mutta vehjehän on paljon halvempi. Kilpailee pikemminkin yksipyttyisten kanssa. Ja kun se ei mielestäni ktm supermotolle häviä missään muussa kuin moottoritehossa, niin houkuttelee. Mulle kyllä riittäisi Dorsoduron reilu 90 ponia. Lisäksi tuo on hyvän näköinen vs supermoto...

    Hypermotardiin taas jos vertaa, niin tosi vaikea on perustella Ducatin 1,5-kertaista hintaa verrattuna toiseen motoon, joka ei mun mielestä häviä selkeästi millään osa-alueella kalliimmalleen. Ja halvempi on paremman näköinen <= ja tuo oli makuasia, josta en ala kiistelemään...

    Eli siisti ulkonäkö, ketterät ajo-ominaisuudet ja hyvät jarrut yhdistettynä arkipäivän käyttökelpoisuuteen ja riittävään tehoon (vs yksipyttyiset). Aprilialla on paketti kasassa.
    + mieti mitkä saundit siitäkin saisi koko rännillä paapaappaappapapapaa
    SUZUKI B-KING
  12. #12
    Itse myös painin samojen kysymysten äärellä viime kuukauden..Lopputuloksen voi lukea allekirjoituksesta

    Kokeilin Dorsoduron ja 950:n perättäisinä päivinä, ja Dorsossa häiritsi eniten se ruiskunohjauksen ominaisuus joka ikäänkuin antaa "välikaasua" automaattisesti laskiessa kaasun pois kokonaan... Moottoritehoa tulisi olla ehdottomasti lisää, tai painoa paljon vähemmän jotta ajaminen vetäisi vertoja kotarille.
    Hankintahintakin vaikutti päätökseen. (Ylivuotisen saanee pienellä lisäpanostuksella SMV:n hintaan)
    Ulkonäkö: Rumahan se KTM on siitä ei pääse mihinkään, todisteena tämä
    Ja



    RS125 -> GPZ500S -> ZX-6R 636a -> ZX-6R 636c -> RSV1000R -> ZX10R"c" -> 950SM -> ZX10R"c" 9"extended -> SV1000S -> XR650R/SM -> ZX-6R 636a -> KTM350 FR -> CBR1000RR SC57 + KLX450R
  13. #13
    no joo ei toikaa paha ole mut musta on toi torsoturso vielä hienompi
    SUZUKI B-KING
  14. #14
    Lainaa (Timbacharly @ Marras. 05 2008,00:14) kirjoitti
    Ulkonäkö: Rumahan se KTM on siitä ei pääse mihinkään, todisteena tämä
    Juu toi ensvuotinen ärrämoto on kyllä selvä parannus, enää ei rupee päätä särkemään kun tuota katselee. Mutta eipä se varmaan ihan samaan rahaan irtoakaan kuin torsoturo.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  15. #15
    Per... perun puheeni ja teen täydellisen takinkäännöksen, sillä kuvien perusteella Kottaraistehdas on viimeinkin oppinut tekemään hyvän näköisiä pyöriä. Nyt rupes puntissa tutisemaan. Toi on todellakin aika paha. Mitähän tulee hinnaksi....

    http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=24849&page=3
    Tuosta kun kelaa vähän yli puolen välin sivuun niin tulee kuvia uudesta ktm sm-ärrästä.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  16. #16
    Lainaa (AF-1 @ Marras. 04 2008,13:13) kirjoitti
    Täysin toista maata kuin 690 kottarainen, uskon koneenkin kestävän paremmin hintakin on melkein sama
    Ja tämä yllättää miten?
    Ktm:n LC4:ssa on yksmukinen 654 cm³:n kone, tehtaan mukaan 152 kg (sm siis, smc ja enduro taitaa olla alle 140 kg) ja teho/vääntö 63hv/65Nm tms. Apriliassa on kaksimukinen 750 cm³:n kone, 186 kg ja teho/vääntö 95hv/82 Nm. Totta hitossa noi pyörät on toista maata

    Ja aiheeseen: jos ajaisin enemmän asfaltilla, saattaisi mullakin olla tallissa tuollainen Aprilia. Mutta nykyisellä ajelutyylillä vien mielummin tuota ei-niin-kestävää-ja-toista-maata-olevaa laitetta
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  17. #17
    Ihan OK oloinen rassi tuo Dorsudoro.

    Mutta mutta. Sen mallinimi on Dorsudoro. Ei tuota oikein pysty sulattamaan. Vähän sama kuin jos Ducati 1098R olisikin mallinimeltään Johanna Dugiainen. Ei toimi.
  18. #18
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Talttapää @ Marras. 07 2008,14:17) kirjoitti
    Sen mallinimi on Dorsudoro.
    Housussas on joku Dorsudoro.
    1000
  19. #19
    Lainaa (Hannula @ Marras. 07 2008,14:52) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Marras. 07 2008,14:17) kirjoitti
    Sen mallinimi on Dorsudoro.
    Housussas on joku Dorsudoro.
    Niin siis Dorsu...Nors...Dursa...Dorsoduro piti sanomani.

    Ei se kyllä kuulosta yhtään vähempää joltakin mikä saattaisi kiperässä paikassa valahtaa housuun.
  20. #20
    Ei nimi pyörää pahenna. Tuli käytyä paikallisella Aprilia kauppiaalla tsekkaamassa tuo Dorsoduro. Kylmätyyppien perusteella saattaa olla ihan soiva peli, selkeästi paremman näköinen livenä kuin esim. Ktm 950sm. Painoahan tuossa on näihin oikeisiin motoihin verrattuna aika reilusti, mutta niin on tehoakin.

    Paikallinen diileri ei vaan suostunut vaihtotarjousta edes tekemään kyseiseen laitteeseen, aika omituista toimintaa.....
    ZX-10R
  21. #21
    Lainaa (cmas @ Marras. 07 2008,14:13) kirjoitti
    Lainaa (AF-1 @ Marras. 04 2008,13:13) kirjoitti
    Täysin toista maata kuin 690 kottarainen, uskon koneenkin kestävän paremmin hintakin on *melkein sama
    Ja tämä yllättää miten?
    Ktm:n LC4:ssa on yksmukinen 654 cm³:n kone, tehtaan mukaan 152 kg (sm siis, smc ja enduro taitaa olla alle 140 kg) ja teho/vääntö 63hv/65Nm tms. Apriliassa on kaksimukinen 750 cm³:n kone, 186 kg ja teho/vääntö 95hv/82 Nm. Totta hitossa noi pyörät on toista maata *

    Ja aiheeseen: jos ajaisin enemmän asfaltilla, saattaisi mullakin olla tallissa tuollainen Aprilia. Mutta nykyisellä ajelutyylillä vien mielummin tuota ei-niin-kestävää-ja-toista-maata-olevaa laitetta *
    aijaa sulla on supermoto ja ajat vähemmän asvaltilla
    SUZUKI B-KING
  22. #22
    Valitan OT-ilmiötä.

    Mut juu-u. Ootko koskaan sattunut katsomaan missä sillä voi ajaa? Vilkase vaikka piruuttas oikein virallista supermotorataa. Saatat ehkä yllättyä, mutta siellä on soraakin! Uskomatonta, mutta totta: supermotolla voi ajaa myös muualla kuin asfaltilla! Wau. Tosin niin voi ajaa vaikka Goldwingillä, joten se siitä. Anna mun vaikka ajaa siellä missä mä ajan, niin ollaan molemmat hurrrrrjan tyytyväisiä. Rakkautta syksyyn sullekin *
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  23. #23
    Onhan Aprilialtakin muuten moto - nimittäin SXV550.
    Dorcehan on vain Supermoton näköinen katupyörä..
    Mutta onko kukaan muu käynyt oikeasti ajamassa SMV750:aa ?
    Miltä tuntui, ja oliko moottorijarru kenenkään muun mielestä jotenkin outo?

    Ps.
    Mittaristosta muuten pystyi vaihtamaan tehokarttaa lennossa. ..
    RS125 -> GPZ500S -> ZX-6R 636a -> ZX-6R 636c -> RSV1000R -> ZX10R"c" -> 950SM -> ZX10R"c" 9"extended -> SV1000S -> XR650R/SM -> ZX-6R 636a -> KTM350 FR -> CBR1000RR SC57 + KLX450R
  24. #24
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tulihan tuota testattua, meni vaan enempi ruuhkissa seisoskeluksi kuin oikeaksi ajamiseksi. Jotain kummallista kaasussa oli mitä Zetorin käytännössä täysin virheettömässä kaasussa ei ole, mutta en ehtinyt sen tarkemmin tutkiskelemaan asiaa. Kokonaisuutena ihan kelpo peli ajella, varsinkin taajamanopeuksissa tottelee kivasti kaasua, mutta maantiellä tottumus liki tuplakokoiseen pannuun tietysti latisti suurempia tehon fiiliksiä.

    Moottori on tietääkseni ensimmäinen Aprilian oma teos ainakin näissä vähän suuremmissa pannuissa. Värinät on saatu tosi hyvin kuriin varsinkin V2:ksi, Zetori kun ei värise käytännössä yhtään enkä silti kiinnittänyt Dorson värinöihin sen kummempaa huomiota. Esimerkiksi '08 10R:n värinät kutitteli kämmenet puuduksiin tunnin lenkillä.

    Ajoasento on tyypillisen rento, mikään ei kiinnittänyt erityistä huomiota paitsi stongaan kiinnitetyt peilit joista ei helpolla näe taakse. Etujarru tuntui purevan todella hyvin, mutta takajarru vaatii Aprilian tapaan voimaa. Keula tuntui painuvan tiukemmassa jarrussa aikas syvälle. En tsekannut säätöjä, mutta tietääkseni Dorson keulaa pitäisi pikkasen duunata ainakin jos radalle olisi aikomusta. Pyörä ohjaa odotetun kevyesti ja tarkasti. Parissa julkaisussa olen nähnyt mainittavan Dorson keulan levottomuudesta kovassa ajossa.

    Dorsolla ei sitten kuskata matkustajia edes lyhyttä matkaa, ei ole jalkatappeja takana, en tiedä saakokaan (edit: saa, ks. alempana).

    Kyselin Dorson huoltokuluista, huoltoväli on 10 tkm ja huoltoreissun hinta kuulemma suurimmillaan about 250 ekee, eli aika halpaa. Pohjolan vakuutustarjous oli karkeilla spekseillä mies/35 v/Helsinki/40 %/70 % noin 850 ekee vuosi ilman ståndausta.

    Dorsoduro 1200:sta on ollut huhua liikkeellä, mutta ilmeisesti ensi kaudeksi sitä ei ole tulossa kun EICMAssa ei moista nähty. ABSit saa ensi kaudesta alkaen jos tykkää.



    1000
  25. #25
    Itse en koeajolla huomannut kaasussa tai moottorin käytöksessä mitään outoa. Tosin en kiinnittänyt asiaan pahemmin huomioitakaan, ja koeajokeli oli vain "välttävä". Ei siis päässy kokeilemaan edes semivauhdikasta menoa. Jos tuohon päädyn, niin uudestaan pitää kokeilla.

    Mutta melko rauhallisessa ajossa mukavuus, ruuhkaketteryys ja jarrut vaikuttivat tosi hyviltä.

    SXV:stä: sehän on käsittääkseni niin lähellä kilpapyörää, että huoltovälit, huoltokulut, kestävyys ja arkinen käytettävyys on sitten kans sen mukaisia. Ei siis ainakaan mun tarpeisiin vastaa se malli, vaikka aivan varmasti olisi hauska ajettava, mutta kun tarvitsee pyörää myös arkiseen köröttelyyn moottoritiellä.

    Dorson peileistä: MV Brutaleen verrattuna peilit olivat erinomaiset. Niistä näki taakse, eikä tärinä sumentanut niitä. Ja takajalkatapit löytyy käsittääkseni lisävarusteena.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  26. #26
    1200 dorsoduro kuulostaa hyvältä
    SUZUKI B-KING
  27. #27
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2008,11:51) kirjoitti
    Ja takajalkatapit löytyy käsittääkseni lisävarusteena.
    Piti ihan penkoa, ja kyllä sieltä jonkinlainen setti löytyi. Aika mielenkiintoisen näköinen viritelmä kylläkin:

    1000
  28. #28
    Totta. Aika rimpuloilta näyttää takatapit. Käyttökokemuksia en ole kuullut mistään.

    Minä en niin kauheasti tuota 1200-dorsoa odota, kuten todettu, nuokin tehot riittää. Enempi dorsossa arveluttaa älyttömän pieni tankki, teknisten tietojen mukaan 12L, todellisuudessa taitaa olla 10, ja se jos moottorinohjauksessa on jotain omituisuuksia. Halvat huollot, vakuutukset ja hankintahinta sekä pieni kulutus taas on positiivista.

    Eli pientä arpomista kottaraisen ja aprillipilan välillä menossa. Kevät tuo maalarin...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  29. #29
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2008,13:03) kirjoitti
    Totta. Aika rimpuloilta näyttää takatapit. Käyttökokemuksia en ole kuullut mistään.

    Minä en niin kauheasti tuota 1200-dorsoa odota, kuten todettu, nuokin tehot riittää. Enempi dorsossa arveluttaa älyttömän pieni tankki, teknisten tietojen mukaan 12L, todellisuudessa taitaa olla 10, ja se jos moottorinohjauksessa on jotain omituisuuksia. Halvat huollot, vakuutukset ja hankintahinta sekä pieni kulutus taas on positiivista.

    Eli pientä arpomista kottaraisen ja aprillipilan välillä menossa. Kevät tuo maalarin...
    dorsoduron specsit tanssivat kottaraisen arkun ympärillä.
    Moottorikin tehty kadulle.
    Ei tässä ole kauan kun lc4 koneen kestävyydestä oli keskustelu.
    "Hei sä et tajuu se on sika makee kisa kone" miesten mukaan on normaalia ettei kottaraisen kone kestä edes vaivasta 30tkm
    SUZUKI B-KING
  30.  
  31. #30
    Lainaa (AF-1 @ Marras. 11 2008,13:12) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 11 2008,13:03) kirjoitti
    Totta. Aika rimpuloilta näyttää takatapit. Käyttökokemuksia en ole kuullut mistään.

    Minä en niin kauheasti tuota 1200-dorsoa odota, kuten todettu, nuokin tehot riittää. Enempi dorsossa arveluttaa älyttömän pieni tankki, teknisten tietojen mukaan 12L, todellisuudessa taitaa olla 10, ja se jos moottorinohjauksessa on jotain omituisuuksia. Halvat huollot, vakuutukset ja hankintahinta sekä pieni kulutus taas on positiivista.

    Eli pientä arpomista kottaraisen ja aprillipilan välillä menossa. Kevät tuo maalarin...
    dorsoduron specsit tanssivat kottaraisen arkun ympärillä.
    Moottorikin tehty kadulle.
    Ei tässä ole kauan kun lc4 koneen kestävyydestä oli keskustelu.
    "Hei sä et tajuu se on sika makee kisa kone" miesten mukaan on normaalia ettei kottaraisen kone kestä edes vaivasta 30tkm
    Eiku 990 supermotoa minä olen miettinyt. Yksipyttyisiä en ole vakavissani katsonutkaan. Epäilemättä dorsoa parempi, mutta myös kalliimpi vaihtoehto.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen