Olen ymärtänyt et ko.mallissa on jonkin sortin rajoittimet? Onko ne millä vaihteilla? Saa vissiin poistettua näillä palikoilla esim nikko g-pack? Onko vaikia asentaa ja on suurta eroa vakioon verrattuna?
GSX-R 1000 K9
Taitaa olla samat rajoitukset, kuin tossa K4.(yamapower @ Tammi. 05 2008,22:42) kirjoitti
Toi G-pack ja TRE/ATRE-mod on samaa tavaraa eri kuorissa!
Itse tekemällä ei maksa paljoa. Pelkkään TRE-mod:iin tarvitaan kolme 15cm johdon pätkää, yksi 15kohm(750cc) *vastus ja liittimet.
Rajoitin on 1-4 vaihteella alle puolen kaasun ja 6 vaihteella pitäis olla huippunopeus rajoitin 299km/h.
Näillä ns rajoittimen poistajilla annetaan ecun luulla, että käytössä on 5 vaihde joka on rajoittamaton.
Perus TRE-mod:illa pyörä käyttää sen 5 vaihteen sytkäkarttaa jolloin tyhjäkäynti on kai vähän huonompi koska ei tunnista vapaa vaihdetta.
Mä oon ettiny tietoa noista rajoittimen poistajista ja tarkoituksena väsätä se fiksumpi versio mikä tunnistaa vapaan.
Haulla löytyy paljon lisää tietoa esim "TRE-mod" ,"Ivans" tai "G-pack".
Ainiin jos englanti taittuu niin käy Gixxer.com sivustolla tutustumassa.
Vaikutus ei ole mikään kummonen 750cc mutta kilosessa homma onkin toinen.
Ei sitä juuri kilosessakaan huomaa. K1-K4 mallissa vielä jonkin verran herkistyy, mutta K5-K6 herkistyy todella vähän.(JWH @ Tammi. 10 2008,11:32) kirjoitti
Mulla on ajossa mahdollisuus kokeilla on/off, ihan pienoinen ero tosiaan pienellä kaasulla herkkyydessä, ei muuta.. Ja sitten se huippunopeusrajoitin poistuu..
Vaihdenäyttöhän näyttää sitten koko ajan 5. vaihdetta. Sen takia se on hyvä olla kytkimellä. Itse ainakin ajan melkeen aina tre-mod off-asennossa..
En ehkä laittais rahaani tohon, jos et todella tarvitse sitä huippunopeusrajoittimen poistoa. Koska tehoa tai muuta se ei tuo..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Onkohan joku dynottanut tonnista gixxeriä pienemmillä vaihteilla miten monta hevosvoimaa enemmän irtoaa vitosvaihteen kartalla? Onko myös muiden merkkien tonnisissa mahdollista ohittaa tuo "rajoitin" yhtä helposti?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Mä oon käsittäny, että ei se enempää hevosia anna vaan herkistää pyörän käyttäytymistä niillä 1-4 vahteella alle puolen kaasun.
Ois kieltämättä mielenkiintoista nähdä dynokäyrö samasta pyörästä ennen modia ja jälkeen.
Ainaki Kawasakille oli joku samantapainen systeemi joihinkin malleihin oisko ollu zx10r![]()
Ei irtoa yhtään heppaa enempää, se vaikuttaa vain osakaasuherkkyytteen. Yli puolen kaasun ei mitään eroa.(jyk4 @ Tammi. 10 2008,13:02) kirjoitti
Eli tehorajoitin se ei ole, missään Suzukissa..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Vaikuttaako se modi sytkään? Pyörän ecussa on ilmeisesti erilaiset sytkäkartat esim. vapaa, 1, 2 ja 3-5 vaihteille? Modin avulla 3-5 vaihteen kartta on kokoajan päällä, jos oikein ymmärrän? Onko Suzukissa 1 ja 2-vaihteen sytkä on säädetty siten, että pyörä tuntuu vähän pehmeämmältä pienillä vaihteilla?
Triumph Daytonassa (675) on vakiona sytytyskartat edellä kuvatulla tavalla. Kuitenkin siten, että sytytysennakot ovat huippukierroksilla suurilla kaasun avauksilla jotakuinkin samat kuin 3-5 vaihteen kartassa. Joten tässä mielessä ainakaan Triumphissa sytytyskarttojen erilaisuus pienillä vaihteilla ei vaikuta kuin ajotilanteisiin, jossa käytetään osakaasuja. Ilmeisesti valmistajan tarkoitus on, että pyörä ei käytännössä tunnu turhan äkäiseltä pienillä vaihteilla. Kai käytöksestä yritetään tehdä sivistynyttä. Huipputehoissa ei ole eroa.
Aika heppoinen voi tuon modauksen hyöty olla katuajossa...
Se modi antaa ecun ymmärtää, että päällä ois 5 vaihde ja sitäkautta käyttää 5 vaihteen sytkäkarttaa eli tavallaan vaikuttaa sytkään.(Jyri @ Tammi. 10 2008,13:27) kirjoitti
Sen tiedän, että 1-4 vaihteilla käyttää eri sytkäkarttaa ja sitäkautta tuntuu ns pehmeemmältä, mut en tiedä onko 1-2 eri kartat käytössä, kuin 3-4 vaihteella..
Kyllä se osapuilleen menee noin, eri vaihteille ja kaasunasennoille on eri sytkäkarttoja.(Jyri @ Tammi. 10 2008,13:27) kirjoitti
Tuon TRE-kikkariin nimihän on avattuna "Timing Retarder Eliminator", eli sytkän myöhästys eliminoidaan. Pelkkä vastushan se on, joka huijaa ECU:lle, että laatikko on koko ajan 5. vaihteella.
Osasyynä tuohon osakaasun "pehmennykseen" on varmasti myös se, että kaasunavaus mutkassa jarrutuksen jälkeen onnistuu helpommin, eikä pito karkaa heti kun koskee kaasuun.. Liian äkäinen kaasuunvastaavuus ei missään nimessä ole hyvä asia rata-ajossa tai reippaassa mutkatie-ajelussa, vaikkakin joissain muissa tilanteissa se voi olla ihan hauskaakin *
Eli ihan suunniteltu ominaisuushan se on, että siellä on eri sytkäkartat eri vaihteille ja kaasunasennoille; sillä on haettu ajettavuutta.
Modauksen hyöty on siis nimenomaan katuajossa, rata-ajoon sitä tuskin kannattaa edes laittaa.. Tosin hyöty on millä tahansa mittarilla mitattuna erittäin pieni.
Ei voi kuitenkaan yleistää sen hyödyttömyyttä. Joissain pyörissä, esim Busa ja GSX 1400, pyörä herkistyy aika paljon enemmän kuin vaikkapa K5 1000cc.
Eikö 1000:n '05- ruiskukartta muutu vaihteiden mukaan? Meillä Power Commanderiin kytketty shifteri toimi joillain (muistaakseni pienillä) vaihteilla täyskaasukiihdytyksissä vaikka shifteri oli aktivoitu CD:llä siihen aikaan tulleella vanhalla softaversiolla joka ei ollut yhteensopiva Ignition Modulen kanssa. Kyseinen softa katkoi ruiskua, mutta vain PC:n ohjaamista suuttimista. _Muistaakseni_ minulle sanottiin Dynojetiltä, että toiset suuttimet tulivat mukaan vain osalla vaihteista, ja siksi toimi silloin tällöin. Siitä on aikaa, ja voin olla väärässä.
Edit: sanottiin, että joissain tilanteissa. Eli olin todennäköisesti väärässä.
- JAM Racing Team -
Ootko itse laittanu sen kytkimen siihen TRE-modiin?(Tylyttäjä @ Tammi. 10 2008,12:17) kirjoitti
Jos oot niin minkälaisella kytkimellä oot toteuttanu?
Mulla on aikomus kolvailla kytkin kiinni siihen piuhojen välille, mutta pitäs tietää minkälaisella ois järkevää toteuttaa.
Trumpan race-boksissa on sisällä täsmälleen sama sytkäkartta kaikille vaihteille ja vapaalle myös, toisin kuin vakioboksissa. Eli RR-kilpailuihin tarkoitetussa boksissa on siis poistettu kaikki pehmennykset. Tietysti kyseessä on 600cc laite, jolloin äkäisyys ei ole ihan samaa luokkaa kuin tonnisissa.(Tylyttäjä @ Tammi. 10 2008,13:58) kirjoitti
Mulla on JSD:n tämä malli:(JWH @ Tammi. 11 2008,09:21) kirjoitti
http://www.jsdproducts.com/Product_I...D-2/jsd-2.html
Helppohan siihen tosin on itsekin lisätä kytkin..
Mulla se on siinä penkin alla, takarunkopalkkien muodostamassa reiässä, josta sen voi räplätä ajossa päälle/pois.
Mulla on se JSD:n perus versio ilman mitään lisäherkkuja ja siihen ois tarkoitus laittaa kytkin kaveriks, mut tarviiko siihen ON-OFF, ON-ON, ON-OFF-ON kytkimen vai mikä siihen nyt käy?(Tylyttäjä @ Tammi. 11 2008,12:41) kirjoitti
Tolla perus JSD:n tre-modilla ei ilmeisesti pitäis lähteä käyntiin jos sivuseisontatuki on alhaalla edes kytkin pohjassa vai oonko ymmärtäny asian väärin?
Eikös se ole on-on kytkin. Toisessa asennossa signaali tulee normaalisti laatikon anturilta, toisessa se tulee sen vastuksen läpi.(JWH @ Tammi. 11 2008,13:19) kirjoitti
Muistaakseni se ei tosiaan käy tyhjää sivujalalla tre-modilla..
Pittää ottaa sitten se johto vielä irti ja purkaa koko johto, koska mulla käy nyt sen tre-mod:in kanssa myös sivujalalla.
Jotain se silti tekee, kun pyörän käynti kytkin pohjassa on selvästi korkeempi ja ilman kytkintä kierrokset laskee alle normaalin tyhjäkäynnin..hmmm..outoa.
Voiskohan vastus olla sökö?
Eiku sulla on siis 750 K4? Se taitaa käydäkin sivujalalla tre-modilla, K5 1000cc ei muistaakseni enää käy.(JWH @ Tammi. 11 2008,14:50) kirjoitti
Otin piuhan irti ja olihan ne piuhat väärillä paikoilla siinä liittimessä.
Pistin piuhat oikeeseen järjestykseen ja alkohan se toimimaan
Miten ton vapaavalon kanssa? pitääkö palaa ihan normaalisti vai miten?
Mulla se vapaan valo jäi nyt kokonaan pois..saa roplaamalla hakee vapaata..
Edittii: Joo kyllä mulla on 750 K4
Edit 2: No eihän tietenkään vapaavalo toimikkaan, kun se luulee 5 vaihteen olevan päällä
Kytkin pitää pistää siihen väliin niin saa pistettyä päälle ajon aikana.
Juttuja mitä itse olen kuullut ja ajattelin Tre modin laittaa K8 kiloseen kiksuun niin vaikuttaa aika huomattavasti vääntöjäkin löytyy enemmän alakierroksilta!! Mutta huhutkin voivat olla vääriä kertokaa joku fiksumpi jos kokemuksia K7/K8 kikkulista?(Tylyttäjä @ Tammi. 10 2008,12:17) kirjoitti
K8 GSX-R 1000 E.S
Nooh, itse kokeilin Gipron atre "ohjelmoitavaa" vaihdenäytöllistä härpäkettä vakio K6 1000:ssa seuraavin huomioin:
-Kiihdytyksissä varsinkin vartilla eroa on jonkin verran,keula kevenee reilusti täyskaasulla. Kello ei siitä välttämättä pidä mutta hauskaa on.
-Normi liikenteessä ja märällä ajettaessa herkyyttä onkin sitten jo vähän liikaakin. Ohituksissa ja muutoinkin nopeissa suunnan muutoksissa saattaa seurata sutimista...
-Oma selkeä vaihdenäyttö on plussaa ja muutos vakioksi, 4 tai 5 vaihteelliseksi modiksi on helppoa ja nopeaa.
-Hinta lienee jossain 100 - 125e välillä mutta laatu ja toimivuus mielestäni hyvä.
-Muistaakseni myös -08 malliin olisi saatavana ainakin Stormilta...
Onneksi K7-K8 kilosiin on jo tuo a-b-c mode, niin voi ajella sillä c-kartalla niin ei oo niin hurja. Ja lisää *:bisseä:
Tosi hyvä lisä, kovassa käytössä varmasti kaikilla.
Supermoto