Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    eli, mistä johtuu, että noi suzukin "välisarjan-pyörät", maksavat suunnilleen saman verran, kuin noi isot rosvot.. eli joku tollanen gsx 750f.. 04 maksaa n. 5000-6500e, ja 1200banditit jotakuinkin samaten.. mistä moinen?? mun järjen mukaan isompi pyörä....isompi hinta?? onko tässä jotain tekemistä vakuutuksen hinnoissa, tai jostain ajokortista.. eli rajoittaako joku kortti ajamasta tollasta isompaa pyörää.. olen kuullut puhuttavan iso A:sta, ja pikku A:sta??hmm??? vai onko noilla vähän pienemmillä pyörillä sit enemmän kysyntää?? jos joku viittis valasta tyhmää.. kiitos..
    Eipä uusien hinnoissakaan välttämättä ole paljon eroa.
    Tässä esimerkki virallisen maahantuojan ovh. hinnastosta:

GSR 600 A ABS *98 hv *naku * 10.990 eur
    GSF 1250 A ABS *98 hv *naku *11.990 eur
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Pikku ja iso A:lla ei lienee juurikaan merkitystä, jengi ostelee ihan kauheitakin kanuunoita pikku-A:lla ja kuristavat sitten alle 25kw.

Vakuutusmaksut ovat takuulla yksi selitys, jos kuutiot tuovat tehojakin ropiasti. Välisarja on suositumpi kun vakuutukset ovat järkevämmät.
    kyllä mulla nyt meni harkintaa vaihtaa toi 750 äffä *isompaa sukiin.. kaks päällä varmaan vähän mukavampaa menoo.. tosin ei ole kyllä ollu valittamista tälläkään pelillä ollu.. mut,mut.. ei kait ne vakuutuksetkaan ihan järjettömyyksiin tosta enään voi nousta??
    janne pasanen
    Helppohan niitä on vertailla vakuutusyhtiöiden nettilaskureilla.
    tossa vähän räknäsin noita vakuutuksia.. eli tollasessa gsf 1250 ois vielä 100egee halvempi toi vakuutus... kun 750äffässä.. joten en usko, että se vakuutuksenkaan hinta loppu-peleissä vaikuttais noihin hintoihin.. kumpi kuulostaa paremmalta.. isot suki pyörät alihinnoiteltu.. vai keski-kokoset sukit on yli-hinnoiteltuja??
    janne pasanen
    Lainaa (GSR600 @ Syys. 05 2008,21:38) kirjoitti
    Eipä uusien hinnoissakaan välttämättä ole paljon eroa.
    Tässä esimerkki virallisen maahantuojan ovh. hinnastosta:

GSR 600 A ABS *98 hv *naku * 10.990 eur
    GSF 1250 A ABS *98 hv *naku *11.990 eur
    Pirun kallis tuolla hintaa iso-Rosmo * *Järkyttävän kallis suorastaan...
    The Real Thing ?
    Lainaa (haanegen @ Syys. 05 2008,23:52) kirjoitti
    tossa vähän räknäsin noita vakuutuksia.. eli tollasessa gsf 1250 ois vielä 100egee halvempi toi vakuutus... kun 750äffässä..
    Son sitten niin rajusti painavampi.

Teho-painosuhde määrää vakuutuksen hinnan. Mitä enemmän tehoa ja vähemmän painoa, sen kalliimpaa.
    Mulla on äffässä ympärivuotinen vakuutus 580 euroa kasko+liikenne 20% ja 70% bonuksilla. Mitä lienee sitten isorosvolaisilla?

Ei taida olla ihan näin mustavalkoinen tilanne, sillä vakuutushinnat kun riippuu niin monesta tekijästä bonuksien lisäksi.
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
    Lainaa (Black Crome @ Syys. 06 2008,08:56) kirjoitti
    Mulla on äffässä ympärivuotinen vakuutus 580 euroa kasko+liikenne 20% ja 70% bonuksilla. Mitä lienee sitten isorosvolaisilla?
    Pakko kysyä, että missä yhtiössä on noin halvat vakuutukset täyskaskolla ja vielä ympärivuotinen?
    Suzuki GSX-R 1100
    Muistaakseni omassa Rosmossa oli vakuutusmaksut täyskasko + liikenne noin 600 euroa. Pohjolassa. Bonukset aikalailla tapissaan...
    Painava rohjakehan se on. Rekisteriotteen mukaan 252kg.
    The Real Thing ?
    joo, onpa halpa vakuutus..mulla menee melkein tonniin..vaikka on kyllä keskitetty.. mutta itse-aiheeseen.. pystyykö joku perustelemaan, että, mikä siinä on, kun nää pinemmät pyörät maksaa lähes tulkoon saman, kuin nää yli tonniset rohjakkeet??
    janne pasanen
    Yksi syy, miksi GSX750F pitää suhteellisen hyvin hintansa, lienee se, ettei Suzukilla ole vuosikausiin ollut litraluokassa vastaavaa vaihtoehtoa eli kokokatettua matkapyörää.
    ...
    no,huh,huh..tulihan sieltä joku järkeen-käypä perustelu..kiitos siitä
    janne pasanen
    Lainaa (haanegen @ Syys. 06 2008,09:16) kirjoitti
    joo, onpa halpa vakuutus..mulla menee melkein tonniin..vaikka on kyllä keskitetty.. mutta itse-aiheeseen.. pystyykö joku perustelemaan, että, mikä siinä on, kun nää pinemmät pyörät maksaa lähes tulkoon saman, kuin nää yli tonniset rohjakkeet??
    Eiköhän se ole asioiden summa. Uuden pyörän tekeminen maksaa jotain, ison pyörän tekeminen maksaa jotain enemmän (yleensä. Ei Välttämättä). Kumpaakin verotetaan ja kummastakin otetaan kovin mahdollinen hinta markkinoilta. Eiköhän varsinkin pienempi malli ole hinnoiteltu aina niin alas, kuin sen hetkinen mallisto antaa myöten. Käytettyjen pyörien hinnoittelu seuraa vuosien kuluessa kaavalla X uusien hintaa. Kaavaan X kuuluu miljoona asiaa kuten: vakuutushinnoitelu, muoti, enemmistön sen hetkinen käsitys voimantarpeesta, uusien pyörien verotus, taloustilanne maailmalla, taloustilanne Suomessa, merkin maine, mallin maine, uusien mallien tarjoamat uudet tingentangelit...

Mitä tulee sitten isoveljen hinnoitteluun uutena:
    Banditin kohdalla tilanne on minusta monia muita ja muiden merkkien sisarmalleja hassumpi, kun joka tapauksessa puhutaan alle 100hv painavahkosta pyörästä, jolla ajava ei etsi maksimaalista kiihtyvyyttä tai huippunopeutta. Alarekisteriähän iso rosmo tarjoaa muhkeasti, mutta onko se ero pikkuveljeen sitten arjessa niin suuri ja tarpeellinen, että siitä kukaan maksaisi hirveästi hankintavaiheessa ekstraa?

Makuasia niinku persettä nuolevan koirankin mielestä.

Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa (-karppa- @ Syys. 06 2008,09:00) kirjoitti
    Pakko kysyä, että missä yhtiössä on noin halvat vakuutukset täyskaskolla ja vielä ympärivuotinen?
    Olen hyvä asiakas Nordeassa.
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
    Samaa kysymys pohdittiin juuri www.suzukibandit .orgissa. Lähinnä siltä kantilta, että miten on mahdollista, että markkinoilta saa hyvin pidettyjä ja Banditin rakenteeseen nähden vähän ajettuja vm. 1995-2006 1200-kuutioisiakin Banduja halvemmalla kuin kuin uusia 50 kuutioisia mopedeja. Eipä ole toki laitoksen lähtöhintakaan korkea, hinta-laatu -suhde varmaankin maailman huippua. Ja ehkä joku arvostaa uutta ruisku-vesikonekonstruktiota niin paljon, että se painaa i/ö Bandujen hintaa. Mutta silti... mystistä. Tosin nyt on myös syksy ja uusien mp:en myyntiluvut 1-8 näyttävät koko maassa -10 % viime vuodesta. Eli alkaa olla tosiaan ostajan markkinat - pitäisköhön hankkia toinen varalle *

Niin ja, Banduvakuutus, -05, 1200S Tapiolassa 660 e (40% + 70%).

-hh-
    Lainaa (Black Crome @ Syys. 06 2008,10:05) kirjoitti
    Lainaa (-karppa- @ Syys. 06 2008,09:00) kirjoitti
    Olen hyvä asiakas Nordeassa. *
    enpä usko että asiakkuudella niin suurta merkitystä tuohon hintaan olis, vaan sinun tapauksessa asuinkunta ja ehkä ikä(?).
    Mulla on vastaava pyörä ja vakuutus myös Nordeassa, vm-98 asuinpaikkana Tampere ja Ikää ~31v. bonukset 35/70% ja silti liikenne+ osakasko ilkivallalla 520€/vuosi. samoilla tiedoilla jos asuisin esim. valkeakoskella joka on tarkalleen 30km kotiovelta olisi vastaava vakuutus 390€/vuosi! täyskasko olis 580€. Näyttää siltä että vakuutuksien hintaan suurin vaikuttaja bonusten lisäksi on paikkakunta.

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Vakuutuksien hintoihin ja niiden vaikutuksiin en osaa sanoa, mutta onhan pyörien tekniikassa huomattavaa eroa ison Banditin ja GSXR 750:n välillä. Bandit on ns. cost reduction malli, eli on tehty halvoilla osilla ja sitä tehdään pitkiä sarjoja ilman suurempia muutoksia. Suunnittelun päämääränä on ollut saada hinta mahdollisimman pieneksi. R-pyörissä on tähdätty paljon enemmän suorituskykyyn (muunkin kuin moottorin suorituskykyyn) ja muutoksia tehdään vuosittain. Banditissa on teräsputkirunko ja R-pyörissä alumiinirunko, jarruosat ovat R-pyörissä parempia, samoin jousitus jne.

Molemmilla voi ajaa ja niillä on oma käyttötarkoituksensa ja käyttäjäkuntansa.
    Hande G.
    No moottorin iskutilavuus ei maksa valmistajalle yhtään mitään, mopon hinta muodostuu siitä mistä ja miten runko, jarrut, jousitus (ja moottori) on pistetty kasaan. Moottorin valmistus maksaa saman verran oli se sitten 500 tai 1500 kuutioinen nelipyttyinen ellei sitten haeta erittäin suuria viritysasteita.

Pienet iskutilavuudet on perinteisesti johtaneet halpaan hintaan lähinnä veroteknisistä syistä, tilanne alkaa pikkuhiljaan korjaantumaan eli ei kannata sitä iskutilavuutta pelkästään tuijottaa mopoa arvioitaessa.
    Lainaa (handegunnar @ Syys. 06 2008,12:24) kirjoitti
    Vakuutuksien hintoihin ja niiden vaikutuksiin en osaa sanoa, mutta onhan pyörien tekniikassa huomattavaa eroa ison Banditin ja GSXR 750:n välillä. Bandit on ns. cost reduction malli, eli on tehty halvoilla osilla ja sitä tehdään pitkiä sarjoja ilman suurempia muutoksia. Suunnittelun päämääränä on ollut saada hinta mahdollisimman pieneksi. R-pyörissä on tähdätty paljon enemmän suorituskykyyn (muunkin kuin moottorin suorituskykyyn) ja muutoksia tehdään vuosittain. Banditissa on teräsputkirunko ja R-pyörissä alumiinirunko, jarruosat ovat R-pyörissä parempia, samoin jousitus jne.
    Nytpä taisi ollakin puhe F:stä eikä R:stä...
    ...
  22.  
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Syys. 06 2008,15:01) kirjoitti
    Nytpä taisi ollakin puhe F:stä eikä R:stä...
    Sori. Taisin olla liian kännissä *
    Hande G.