Tekisi mieleni ostaa uusi RVS 1000 R koska se on niin sika hiano ja äänet taivaasta!
Mutkikkaaksi asian tekee se kun aprilian kestävyydelllä on huono maine ihmiset kirjoittavat miten pyörä toimi ekan vuoden ja sitten pätki ja pötsi yms paskaa.
Ajan pyörällä n 10-15000 km/v enkä ole välttämättä vaihtamassa pyörää ekan kauden jälkee pois niin miten voin lähteä sillä turvallisesti retkelle kun ne näyttää laukeevan milloo mistäkin ja ennen ajoa pitää mennä 2 kierrosta mopon ympäri vastapäivään ja kierros myötäpäivään ennen kun uskaltaa satulaan.
SUZUKI B-KING
hieno pyörä kaikinpuolin,mut vaatii vähän ennemmän hommia kun japsipeli....
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Varmasti huoltamista saa harrastaa paljon sen kanssa mutta mikä muu olisi kestävämpi arki käyttöön?
Ihan hanurista kun suitsa ei tee enää sporttista isoo v kakkosta.
SUZUKI B-KING
03 Mille tallissa eikä mitään ongelmia. Kone kestää kyllä normikäyttö siinä missä japsitkin, ellei paremmin.
Onneks ei tee. Yhtä R-tellua jo ihan tarpeeks ropattu. Konerempassa ainoa käyuttökelpoinen osa oli vanhat männät. Lootasta kaikki paskana. Samoin kansista. Ja joku vielä haukkuu ducateja epäluotettaviski...kirjoitti
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Kyllähän noi tuntuu kestäviä olevan (siis muiden paitsi mun aprillia)![]()
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Yksi kausi tuli Aprillialla ajeltua, ilman mitään ongelmia. Pyörällä oli ajettu 16tkm, eli ei minusta läheskään niin epäluotettava kun luullaan.
Triumph Speed Triple -00
Triumph Daytona 955 -02
Aprilia RSV 1000R -05
Suzuki GSX-R 1000 -06
Yamaha MT-01 -05
Yamaha R1 -06
Suzuki Hayabusa -09
Onko kukaan ajanut 1098 duksua ja rsv 1000 r sitä uutta korimallia?
Millaisia eroja ajoasennossa?
SUZUKI B-KING
Huono maine luotettavuuden suhteen on runsaasti liioiteltu. Tokihan peli saattaa olla haastava käynnistellä näillä keleillä, tokihan akun pitää olla hyvässä latingissa ja tokihan takajarrua/kytkintä saattaa joutua ilmailemaan mutta ajonautinto on ainakin mulla korvannut kaikki pienet luonteenpiirteet omissa peleissäni. Ekalla mentiin 33 tkm ilman ongelmia ja nyt tokalla 5 tkm takana ilman ongelmia (mitä nyt kaapelit sai hakea käynnistämiseen viime lauantaina kun oli muutaman viikon seissyt...) Luulenko vain mutta Tuonoissa tuntuisi olevan vähemmän näitä "ominaisuuksia" kun Millessä/RSVR:ssä?
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Yritin nettimotosta ja motopalstasta etsiä uutta milleä mutta ainut myynnissä oleva oli rsv 1000 r ja mulle siinä se alusta ei merkkaa niin paljoo että maksaisin öhlinsseistä ylimääräsitä saati sitten takovanteista.
Onko tosiaan niin ettei uusi ole mutta tuleeko rsv 1000 milleä enää sen jälkeen kun se uusi 4 sylinterinen malli ilmestyy
SUZUKI B-KING
sehän menee vm04 -> eteenpäin näin:
perus: RSV1000R
öhlinsii , takoo, hiilarii yms viriviri: RSV1000R Factory
edit: niin mille mallimerkintä jäi tosiaan tuohon "A" koppaiseen jos tämä vm04-> olisi nyt sitten vaikka "B" koppainen.
Uusi "C" koppainen onkin sitten V4 mitä on tullutkin kateltua silläsilmällä, joskohan se olisi MP09 esillä? Sitä en tiedä loppuuko "B" koppaisen valmistus sitten kun uusi esitellään, luultavasti.
ei perse mä kohta aja millää.
Olisin halunnut 1098 duksun mutta huutavat 14ke väliin niin ei tue kuuloonkaan vaihtaa alle vuoden vanhaa rääräätä siihen.
Seuraavaksi innostuin apriliasta toden teolla koska vel mieskin oli sellasen ostanut ja ihan kiva se oli.
Nyt jos sen valmistus lopetetaan niin mitä v2 moottoreiden ystäville on tarjolla..... vittu hoodeee!!!
Tai mikäs siinä puen sukkahousut jalkaan ja verhoan itseni hapsuiseen nahkaan et olisin niiku muutkin vessanpytty kuskit.
SUZUKI B-KING
Vuosimalleista vielä:
Olikohan näin että 2006 vuodelle tuli RSV1000R:kin myös Öhlinsit (ainakin eteen) + OZ-vanteet + erilaiset sivukatteet ja linjakkaampi perä. Lisäksi päivitetty ECU, sekä hieman paremmin virtaava kansi.
(Eroksi Factoryyn jäi siis hiilikuituvermeet ja mahd. takaiskari)
Luotettavuudesta sen verran että harvaa moottoripyörämallia tehdään nykyisin 5:n vuoden ajan, vain pienin muutoksin joten tuote on erittäin onnistunut kokonaisuutena.
Eikös jossain vaiheessa ollut puhetta, jotta RSV1000R päivitettäisiin 1200cc:ksi RSV4:n rinnalle. . ?
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Ainakin tehdas sanoi RSV4:sen yhteydessä että RSV1000 jää historiaan. Ylijäämäosista tehdään Tuonoja kunnes saadaan uudesta RSV4:sta nakumalli.(Timbacharly @ Marras. 05 2008,00:21) kirjoitti
Kyllähän tuo RSV1000 on ollut mielenkiintoinen malli kun on tosiaan pärjännyt samalla versiolla monta vuotta. Samaan aikaan esim. tonniset japsit ovat kehittyneet huimasti mutta silti Aprilia on pärjännyt hyvin mm. Masterbikessa.
Ainakin minulle on jäänyt kuva, että muuten hyvä peli mutta sähkö- ja käynnistysongelmat varmasti karkoittaa ostajia. Muutenkin ehkä vieroksutaan erikoisempaa laitetta ja onhan se uutena myös kalliimpi kuin japsit.
Se on kyllä harmi jos tonniset V2 Tuono ja RSVR häviää. Tilalle sitten jotain eri hintaluokan V4:sta ja 750:stä kasvatettu 1200:nen.(Turder @ Marras. 05 2008,12:13) kirjoitti
Toivoa sopii, että on tehtaalla visiot kohdillaan. Jotainhan sitä tietty pitää tehdä, että muiden kyydissä pysyy. Mielenkintoisia aikoja elellään...
Ite aion kyllä pysytellä nykyisessä "museopyörässäni" niin kauan kuin Jesse James & co suo. Tai ainakin niin kauan kunnes oikeasti parempi löytyy
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Selasin läpi uutta bikeä vai mikä se oli,,, siin oli juttua uudesta MotoMorinin 1200cc twinistä, parina vuonna olen kuolannut Moronin perään mp-messuilla,,,
Komia peli, italialainen V2...
Toinen vaihtoehto on Bimota DB7 ja kolmantena Guzzi
Jos sitä haluaa ajella erilaisella....
Mun mielestä ei kannata pitää kynttilää vakan alla, vaan ostakaa vain pois tommonen tuoreehko RSV (omani ei ole myynnissä), ei se huonone sen takia että uusia malleja tulee, onhan se nyt nähty. Tehoilla ei pääse mopotin kilpailemaan japanilaisten kanssa mutta muuten kyllä, ja pitkille immeisille tosi hyvä valinta.
Biken luettelossa on myös rsv 1000 r ensi vuodeksi saatavilla![]()
SUZUKI B-KING
eiköhän tuo rsv1000r/factory oo melko kestävä luulis
että lasten taudit ois jo saatu pois ku sitä
on niin kauan jo tehty mutta miten lienee
uus malli rsv4 factory siitäpä ei varmaan oo
kellään kokemuksia.
niin ja hyvä vaan että tellua ei tehdä
suska ei oo ikinä osannu v-2 tehdä etes customina
saati kyykkynä mutta hyviä nelareita
tulee joka vuosi ja pysykööt niissä minkä
osaavat.
ei muutako aprilian tai ducatin käyt hakeen niin on varma
valinta jos v-2 haluaa uudesta ktm:stä rc8/rc8r
ei vielä oikein tiedä onko se hyvä mutta toivotaan että on
on itellä tullu ajettua rsv r factory ja 1098
jos sais niistä valita niin ehkä jälkimmäisen ottasin
niin ja ducatihan on tulevalle vuodelle laittanu 100cc
lisää moottoriin kokoa eli vissiin 1198 -09 vuonna