Mulla on iäkäs Yoshimura RS3 XX:ssä. Radalla mennessä laitoin siihen noise killerin. Silti meinasi pompata desibeleistä; oli 97db/5500rpm...
Nyt siihen kysymykseen: onkos villoja vaihdettu? Mistäs villat?Miten se vaihto käy? Porataan niitit irti, mistä löytyy uusia?
Entän, kun mulla on siis vanha pönttö, eipä löydy E hyväksyntää. Mihinkäs se pitäisi stanssata...
Toisaalta kiinnostaisi sekin, että joltain saisi soppelisti ostettua vaikka kolhiintuneen pöntön, kunhan vaan siinä olisi ehjä se viimeinen torven pätkä. Jos ne E hyväksynnät siinä on? Ja josta löytyisi ne killerin kiinnitykset. Multa kun ne on jujuiltu pois virtausten tieltä.. *
Ja niin, kun olis mahdollisuus ens keväänä mennä tuonne Eurooppaan, niin olisi kuulemma eduksi se, että pöntöstä löytyy E hyväksyntä. Vaikka Sveitsiin en menossa olekaan.
Ovatko ne tosiaan niin ahdasmielisiä siellä euroopassa melusta ja merkinnöistä?
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Älä ainakaan euroopan takia mitään vaivaa näe e-merkinnöistä... Siellä on sivistynyt ihmiskunta, ei he parista desibelistä tai merkinnöistä... Koskaan ei oo kukaan putkiin edes vilkaissut (olen muutaman kerran käynyt, 2vkoa kerrallaan), ei motareilla, mutkateillä, kaupungeissa eikä radalla... *Kyllä maailmaan pari ylimääräistä dB:ä mahtuu!
Ja itseasiassa yoshin RS3:t on aika hiljaiset verrattuna esim. italialaisten ja ranskalaisten suoriin putkiviritelmiin... *![]()
MAD (mean absolute deviation)