Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Kuinkas tuo CBR600 F:n (-07) jarrunestemäärä kuuluu oikeasti tarkistaa?

    Kävi nimittäin niin, että nykyinen pyörä kävi perjantaina 18000 km huollossa, jossa vaihdettiin mm. jarrunesteet. Pyörää hakiessa jarrunestettä oli mielestäni liian vähän:
    - Kun pyörä on keskituella ja tanko suorassa, niin kurkistusikkunassa on nestepinta alle puolen välin. Lower viivahan on Hondassa tällöin vinossa, joten se ei taida mitään kertoa?

    Asiaa varmistaessani, kertoi huollon vastaanoton kaveri, että oikealtahan tuo näyttää. Vaan asia jäi nyt kuitenkin vaivaamaan, koska yhdessäkään aikaisemmassa hondassani, ei ole kurkistus ikkunasta näkynyt pikkukuplaa enempää ilmaa. Kuten ei ennen tätä huoltoakaan.
    <p>Honda NTV650 Revere -90 -&gt; Honda CBR600 F -00 -&gt; Kawasaki KLE500 -05 -&gt; Honda CBR600 F -07 -&gt; KTM 990 Supermoto R -11 -&gt; KTM 690 Enduro R -17</p>
  2. #2
    Manuaali taitaa mainita pyörän pystysuoruuden nestepintaa
    tutkittaessa ja pinta yli lower merkin viivan.
    Merkissä tai alle = palat vaihtoon tms.

    Muistaakseni oma tarkastusikkuna näyttää vain pientä kuplaa, joten jos jarrupalat on uudet?
    niin kyllä myös itse ihmettelisin puolen välin nestepintaa.. eli nestettä voisi mielestäni olla enemmänkin.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  3. #3
    Omaan '05:n just pari viikkoa sitten vaihettiin samaisessa huollossa jarrunesteet, eikä näy ilmaa.

    "Jos nestepinta on LOWER
    merkissä tai sen alapuolella, on jarrupalat
    tarkastettava.
    Kuluneet palat on vaihdettava. Jos palat eivät
    ole kuluneet, tarkasta jarrujärjestelmä, jotta
    havaitset mahdolliset vuodot."
    Näin sanoo manuaali.



    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  4. #4
    Vaihdoin kesällä nesteet ja pistin etusäiliön niin täyteen kun turhia loiskuttelematta sain. Siellä säiliössähän on siis muutakin kuin nestettä, joten se ei voi olla reunoja myöten täynnä. Pyörä sivutuella ilmaa ei näy säiliö suorassa ollenkaan, tanko suorassa about puolet ja tanko oikealle käännettynä 1/3 nestettä. Katso nestemäärä siten, että nestepinta jakaa säiliön viivan suuntaisesti. Jos jää alle, niin nestettä on turhan vähän. Muuten prumprum.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5.  
  6. #5
    Lainaa (Samson @ Syys. 08 2008,14:51) kirjoitti
    Kuinkas tuo CBR600 F:n (-07) jarrunestemäärä kuuluu oikeasti tarkistaa?
    Shop manual:

    "Turn the handlebar so that the reserve tank is level and check the front brake fluid level.
    If the level is near the lower level line, check the brake pad wear."

    Eli tangon ja pyörän ollessa suorassa ei välttämättä ole silmän yläreunassa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi