Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Moro!

Olen suunnitellu 1. pyöräksi otsikon mukaista. Pari hankintaan liittyvää (tyhmää?) kysymystä:

1. Miten paljon on paljon ajettu? Mites jakoketjun kesto/ muuta huomioitavaa moottorista?
    2. Tyyppivikoja?
    3. Pystyykö ajamaan matkaa 2 päällä?
    4. Huoltoa Oulun alueella?

Tattis
    Lainaa (Hades @ Syys. 04 2008,20:02) kirjoitti
    Moro!

Olen suunnitellu 1. pyöräksi otsikon mukaista. Pari hankintaan liittyvää (tyhmää?) kysymystä:

1. Miten paljon on paljon ajettu? Mites jakoketjun kesto/ muuta huomioitavaa moottorista?
    2. Tyyppivikoja?
    4. Huoltoa Oulun alueella?

Tattis
    Helppoihin kysymyksiin vaikeita vastauksia

F650 mallista on ainakin kolme sukupolvea, 90-luvun Fundurot yms. kaasarimallit, 2000 luvun alun GS ruiskumallit ja tänä vuonna julkaistut 800 kuutioiset F650 mallit. Itse kuuluun tuollaisen ruiskumallin omistajiin, joten en osaa kommentoida muista malleista. Ilmeisesti kahden ekan sukupolven välillä ei ole suuria muita teknisiä eroja kuin tuo kaasarin vaihtuminen ruiskuun.

1) Itselläni tulee kohta 40 tonnia mittariin ja sanoisin että eipä pahemmin kilsoja ajossa huomaa. Edellisessä pyörässäni (kawa) oli noin luokkaa saman verran kilometrejä ja siinä ne näkyivät selvemmin esim nivelissä yms. kulutusosissa. Jakoketjun kestosta ei ole hajua.

2) Ei ilmeisesti mikään vikapesäke. Itselläni on ruiskua jouduttu vähän säätämään, mutta muuten on ollut pelkkää kovaa ajoa. Tarkempi vian kuvaus löytyy toisesta viestiketjusta.

3) Eihän tuo mikään varsinainen Goldwing ole, mutta kyllä parempi puolisko takapenkillä on viihtynyt. Eikä tullut negatiivisia viboja kummallekaan, vaikka pikkukesälomareissukin tehtiin. Ainakin tuossa GS-sarjassa takaiskaria voi säätää nupista, joten yksin soralla voi pitää perää löysällä ja kaksin matka-ajossa kireämmällä.

4) ei tietoa

Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa. Itse meinasin kääntyä 5 km koeajon jälkeen takaisin, mutta kun pääsin mutkatielle, niin rakastuin pyörään. Jos olet aikaisemmin ajanut kyykkypyörällä, niin tämä on aivan uusi maailma, mutta hieno sellainen
    BMW F650GS / Honda CRF450R

Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
    euro motor center(EMC) huoltaa ja myy Oulussa BMW-pyöriä->toki varmaan osaavaa huoltoa pystyvät tekemään muutkin MP-huollot joita Oulun alueella on useita....

Morjens,

Pikku-GS on hieno peli. Meillä oli tuollainen ruiskuversio vuodelta 2002. Siitä luopuessamme mittarissa oli 32000.

1 - omistuksemme aikana ei ollut mitään murheita - *teimme siihen normaalit huollot ja kulutusosien vaihdot. Kone kävi ja kukkui bensan hajulla iloisesti (kulutus <4l/100km).

2 - Ei ole tiedossa

3 - Samat sanat kuin edellinen puhuja - ei mikään wingi, mutta kohtulliset tilat on kahdelle. Orggis laukuissa on hyvin tavaratilaa. Kone vie minkä tehoiltaan pystyy - leppoisaa kyytiä se antaa.

4 - Ei ole tietoa Oulun huolloista, ei ole paha nakki itsekään hoitaa.

Meillä olisi edelleen tämä GS, jos vakuutusmaksut olisivat kuski- eikä mopokohtaiset sekä säilytyspaikka useammalle pyörälle. Mielestäni mainio ostos ekaksi pyöräksi. Nykyisin etenkin sorateillä tule GS:ää ikävä.
    Minulla kaasariversio vuodelta 2000.
    1. 28000 ajettu, ei murheita, ei tietoa jakoketjusta
    2. Ei tiedossa tyyppivikoja
    3. Tehot minulle riittävät, ajan nurkka-ajoa, en lainkaan pitkiä matkoja. Lasten kuljettaminen pääasia, aikuisen kanssa ei kokemusta
    4. Ei tietoa
    Pyörä on minulle ensimmäinen pariinkymmeneen vuoteen ja pidän pikkuteillä ajelusta - siihen minusta oiva peli. Kävin moottoritiellä, muttei oikea paikka minulle/pyörälle.
    Mulla oli se viimeinen kaasarillinen vuosimalli. Koneen hyödyllinen kierrosalue oli aivan liian pieni. Alle 3000 ei voinut juuri ajaa, kun jokainen työtahti tuntui pyörässä. Vastata yli 80:ssä kannatti laittaa viimenen (5 vai 6, ei muista enään) vaihde päälle. Yli 7000 ei ollut myöskään mitään asiaa. Eli vaihteita sai olla lappamassa jatkuvasti johonkin suuntaan. Kevyt ja helppo käsitellä. Mitään tuon suurempia 'vikoja' en siittä löytänyt, mutta ei ollut pyörä minun makuun. Ei jäänyt ainakaan matkapyöränä mieleen. Eipä silti, en ole vielä n. 10 aivan erityyppistä pyörää testattuanikaan löytänyt sitä minua todella miellyttävää mallia. :-(
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Itse taas nautin pyörän väännöstä -> ei tarvitse olla koko ajan vaihteita ruksuttelemassa. Toki pyörässä tuntee värinät pienillä kierroksilla, mutta minua se ei haittaa. Tosin ilmeisesti sekä teho että vääntökäyrät ovat ruiskumalleissa hieman käyttäjäystävällisemmät.

Itse kun sopivaa pyörää etsin, niin hovipyöräkauppiaani ehdotti pikugessua ja kehotti suosiolla keskittymään ruiskumalleihin. Ilmeisesti tunsi asiakkaansa, koska eka gessu mitä koeajoin vaihtui koeajon jälkeen minun nimiini
    BMW F650GS / Honda CRF450R

Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
    Mullakin oli joskus tommonen vm 2002. Ihan kiva pyörä ja niinkuin edelliset jo kertoikin niin "vikoina" lyhyt kierrosalue ja tyyppivikana on kyllä heikko ohjainlaakeri ( niinkuin monessa muussakin pyörässä). Omassakin vaihdoin laakerin jo 27 000 km kohdalla. Luopuessani oli mittarissa muistaakseni noin 45 000 mk ja muita mainittavampia vikoja ei ollut. Alkuperäinen satula on ehkä pidemmällä matkalla liian pehmeä. Pyörän pitäisi kyllä kestää, ajellaanhan sillä noita maailmanympärys -reissujakin. Kulutuskin oli suorastaan naurettava eli vähimmillään 3.3 l/100 km
    Kävin koeajaan vm1999 kaasaria. Sain miljoonia pieniä orgasmeja
    Itsehillinnän ja kriittisyyden vuoksi taidan koettaa vielä ruiskumallia. Plus että "lokasuojallinen" malli olisi kivempi silmälle

Vielä varmaan ehtisi ajella pari päivää
    [QUOTE= (Gepezzi @ Syys. 04 2008,20:36)]
    Lainaa Hades,Syys. 04 2008,20:02 kirjoitti
    Ilmeisesti kahden ekan sukupolven välillä ei ole suuria muita teknisiä eroja kuin tuo kaasarin vaihtuminen ruiskuun.
    Kaasari (F650) ja ruisku (F650GS) ovat eri pyöriä: erilainen runko, moottorin yläkerta ja moottoriohjauselektroniikka.

Timo
    Itselläni on mallimerkinnältää F 650 GS, käyttöönottovuosi 2000 (valmistettu 1999). Pyörä on kaasariversio. Tietääkö joku suoraan mikä on ST:n ja GS:n ero?
    Lainaa (naatiskelija @ Syys. 09 2008,14:12) kirjoitti
    Itselläni on mallimerkinnältää F 650 GS, käyttöönottovuosi 2000 (valmistettu 1999). Pyörä on kaasariversio. Tietääkö joku suoraan mikä on ST:n ja GS:n ero?
    GS on 'maasto' versio ja ST katu. Maasto hipsuissa niiden nimellisten maasto-ominaisuuksien takia. Kait sillä hiekkatietä huonompiinkin paikkoihin voi mennä, muttei se mikään tosi enduro ole. Mallien erot on lähinnä rengastuksessa (koot ja kuviot) ja etulokarissa.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lainaa (Sjuggen @ Syys. 09 2008,19:50) kirjoitti
    Lainaa (naatiskelija @ Syys. 09 2008,14:12) kirjoitti
    GS on 'maasto' versio ja ST katu. Maasto hipsuissa niiden nimellisten maasto-ominaisuuksien takia. Kait sillä hiekkatietä huonompiinkin paikkoihin voi mennä, muttei se mikään tosi enduro ole. Mallien erot on lähinnä rengastuksessa (koot ja kuviot) ja etulokarissa.
    Homma ei mene kyllä ihan näin. ST on edellisen mallisukupolven vehkeitä ja GS uudenpaa sukupolvea 2000 - eteenpäin. Pyörissä on aika paljon eroja, ei pelkät renkaat
    1. Itselläni oli hieman vajaa 30000 km ajettu vm. 2000 F650 kaasari ST ja mitään kulumisvikoja ei löytynyt, mielenkiinnosta käytettiin pyörä osina pöydällä. Eli *huollettuna varmasti kilometrejä piisaa.

2. Tyyppivikoja ei tullut esiin eikä korviinkaan ole kuulunut.

3. Itse en ajanut kaverin kanssa mutta kovasti kuormattuna kylläkin kiersin Norjassa laukut täynnä tavaraa. Itse olen tuhti kaveri ja koskaan ei voima vastaisissakaan loppunut kesken.

4. Oulusta löytyy EMC joka tuntee nämä kamppeet.
    -ei se niin mene etteikö se jotenkin mene-
  15.  
    Lainaa (Hades @ Syys. 04 2008,20:02) kirjoitti
    Pystyy, mutta 1-sylinterinen on kyllä kovin nuhainen kaksipäällä matkailemiseen. Vanhemman 650GS:n parhaat puolet löytyy mielestäni yksin ajelusta, ja varsinkin Dakar-versio on ihan suht kyvykäs jopa offroad-touhuihin. Ei tosiaankaan parhaimmillaan raskaasti kuormattuna.

Uudempi 2-sylinterinen 800-kuutioinen GS, jota ne jostain ihmeen syystä ovat keksineet kutsua kuusipuolikkaaksi, on sitten ihan eri juttu. Siinä riittää potkua.

Suosittelisin kaksipäälläajeluihin, varsinkin jos pidemmälle matkalle aikoo, vähintään twiniä, eli tarkoittaa GS:n tapauksessa uusinta versiota. Ja lisäisin listalle myös esimerkiksi Transalpin, Africa Twinin ja Vstromin. Kaikilla noilla matkailee jo kummasti, yksin taikka kaksin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä