Juh, mä luulen et suomalaisten seikkailut Eestis on paljon nolompia kuin heikäläisten Suomes?(Tuna @ Syys. 05 2008,13:09) kirjoitti
Mikähän tätä kansaa vaivaa, kun ollaan sokeita sille miten porsasmaisesti itse käyttäydytään ulkomailla ja sitten ollaan valmiita tuomitsemaan heikäläisten käytös täällä.
Ainakaan he ei ole ostamas suomesta "palveluita" umpikännis..
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Respect(Tajh @ Syys. 05 2008,12:37) kirjoitti
Tässä viestiketjun aloittajalle:
[edit: poistettu överikokoinen huopaisen kukkakuosihatun kuva]
edit: Jassu
CBR 1000F -89
Faija raksalla kun oli toissa, niin oli niin tyytyvainen kun virolaiset tulivat duuniin. Ne kun tekivat duunia ahkerasti, suomalaiset edelleenkin 90-luvulla lahtivat perjantaina puolelta paivilta Alkoon ja jaivat sille tielle.(Cute @ Syys. 05 2008,10:34) kirjoitti
Chianese: laittaisitko hieman pienemman kuvan, niin eivat kaikki viestit venyisi metrin mittaisiksi?
Ihan sivumennen kysyen, pitääkö ruotsalaisia moottoripyöräileviä ystäviä omaavien vastaavasti sanoa: ...Ruotsissa, eli siis Sverigessa?... Ja sitten jatkossa käyttää vain sitä Sverigeä, että ovat uskottavia? *(Cute @ Syys. 04 2008,17:59) kirjoitti
![]()
XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
FLHRI, eli Road King -97
No, virolaiset eivat kylla edelleenkaan ole ryssia, vaikka missa ne paistaisi. Samaa heimoa, eli fennougreja, ollaan. Jos Suomi olisi suostunut antamaan laivastotukikohdan Neuvostoliitolle 1939 eika ruvennut sotimaan, olisimme ihan samassa vaiheessa kehitysta kuin Viro.(susrajan suhari @ Syys. 05 2008,23:18) kirjoitti
Kylla mun karjalainen ukkini ainakin teki selvan eron ryssan ja virolaisen/karjalaisen/inkerilaisen valilla.
Tottakai osa EST-rekkarillisista kulkee ihan fiksusti, mutta minkä
ihmeessä omille kokemuksille ja havainnoille voi. Pitäisikö sitten
vain sulkea silmät ja sanoa, että ne ajavat ihan OK vaikka reilusti
suurin osa ajaa miten sattuu.
Ei vain välty siltä ajatukselta, että EST-porukka on vapautunut
ikeen alta ja saanut pusineksensa käyntiin ja kun rahaa on alkanut
tulla ovista ja ikkunoista, niin on tullut jokin huuma ta vimma, että
kaikki sujuu aivan järjettömän mukavasti ja mikään laki tai sääntö
ei koske heitä. Ehkä ne kuvittelevat, että sakkoja ei sitten peritä
ulkomailta. En tiedä.
Tässä on lisäksi se ongelma, joka meillä itsellämme on ollut
suhteessa siihen, kun me ajamme muualla Euroopassa. Meillä on
hieman samat otteet ja siellä paikalliset ihmettelevät, että onpas
suomalaiset vielä melkoisia metsäläisiä ja oikeassahan ne ovatkin.
*![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Yritän olla tarkka.(vmt @ Syys. 06 2008,01:13) kirjoitti
Kesällä kysyttiin "virolaisilta" että kumpi on oikein; Viro vai Eesti ja he kertoi seuraavaa.Viro on kaksi maakuntaa Eestissä, siinä Tallinnan ympärillä.
Mutta MAAN nimi on Eesti.
Sanon siis mieluummin Eesti, koska se on oikein.
Kunnioituksesta niitä ihmisiä kohtaan, jotka siinä maassa asuu.
Minen tiedä mikä sinua noin v*taa, se on sun ongelmas.
Koeta päästä yli
Vois joskus käydä siellä puolella Itämerta ajelemassa.(MattiR @ Syys. 06 2008,08:07) kirjoitti
Liikennekulttuuri on erilainen.
Siellä saattaa ajaa jono pyöriä ja jono autoja samalla kaistalla.
Siellä on totuttu menemään sillai joustavasti.
Sinä saat tietä jos sen merkein osoitat, ja vastaavasti ..annat tietä.
Autot tulee viereen kyttäämään ohituspaikkaa, mut mitä siitä, hyvin mahduttu tielle ja samalle kaistalle molemmat.
Tallinna on edelleenkin ainoa paikka, jossa uskallan tehdä uukkarin nelikaistaisella tiellä ja tiedän, että autot päästää minut menemään.
Niinpä en noudata suomalaisen ajokulttuurin tapoja siellä puolella, vaan annan tietä itsekin.
Suomalaiselle se oma paikka kaistalla on pyhä ja siihen ei saa kukaan tunkea.
Ruotsalaisetkin joustaa ennemmän ;)
Samaa ei voi sanoa näistä "virolaisputkimiehistä",sadasta täällä työskentelevästä "putkimiehestä" 10 on ammattitaitoista.(Gecko @ Syys. 05 2008,20:04) kirjoitti
Ja viereisessä taloyhtiössä asuu n.50 itänaapuria,meno on sen mukaista.Huudetaan pihalla ja parvekkeella kaikki yöt dokaten,ja aamulla lähdetään kännissä autolla,mikä on parkkeerattu nurmikolle/pihatielle/pelastustielle,kaasupohjassa kerrostalojen välissä,tekemään töitä mitä ei osata kunnolla,että saa ostettua ison auton,että pääsee huutelemaan suomipojalle *:osta sinäkin iso auto rahalla näitä saa
Ps.meillä on jaettu roskis tämän naapuritalon kanssa,ja sen kyllä huomaa roskiksen kunnosta.Roskat pitkin lattiaa ja pihaa,huonekaluja ja vanhaa elektroniikkaa roskiksen nurkat täynnä. Kiitos siitä,hyvin ajava naapurikansamme.
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
Niin siis eli ajetaan Virossa heidän tyylillä ja Suomessa meidän tyylillä eikö?(Cute @ Syys. 06 2008,09:07) kirjoitti
Hieman taukoa
On tämä kanssa ihme kirjoittelua. Avauksessa koplataan kaksi keskenään irrallista juttua yhteen ja annetaan kuva, että sillä virolaisella olisi jotain tekemistä asian kanssa. Aivan yhtä hyvin joku lapsi olisi voinut naksutella niitä kytkimiä ja kaasun kääntö tuskin edes syöttää bensaa imusarjoihin ainakaan, jos ruiskupelistä on kyse.
Ja mitä sitten tapahtuu? No, osa itsetuntonsa menettäneistä kukkahatuista kirjoittaa tänne rasistisia kommentteja ja kehoittaa jopa vahingoittamaan virolaisten autoja. Että ei muuta kuin koko ketju roskiin ja parit bannit päälle, ni ei luisuta enää syvemmälle Suoli24:n suuntaan.
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Juu, ihmeellistä on.
En ikinä arvannut et tällanen katkeruus asuu meillä sukulaiskansaa kohtaan.
Toki, kummassakin maassa maan tavalla.
Ikävä jos eestinpojat käyttäytyy kuin kotonaan,mut niin tekee suomalaisetkin siellä puolen.
Eli en lähtis syytteleen ketään.
Koetin vain valottaa sitä, että kummallakin kansalla on omat tapansa ja piirteensä.Jopa ajokulttuurinsa.
Mut vieläkin sanon, et jos suomalaisen pitää olla katkera heille jotka tänne tulee töihin, niin huh huh...kävisitte joskus itse tutustumassa oloihin siellä puolella.Muuallakin kuin Tallinnassa ja Pärnussa.
Eestiläiset ei ole niitä itänaapureita, (vaan etelänaapureita,) ne on venäläisiä ja niiden tekemisiin mä en ota kantaa.
Asia on niin, että minä syytän .. ja samaan hengen vetoon syytän(Cute @ Syys. 06 2008,11:15) kirjoitti
kaikkia mulkkuja suomalaisiakin, jotka ajavat ihan missä tahansa
päin helvettiä .. ihan sama ovatko siellä, täällä tai missä tahansa.
Tietenkin Eestissä ajetaan niin kuin Eestissä ajetaan, mutta täällä
Suomessa sitten vastaavasti kuten Suomessa ajetaan. Ei pysty
olemaan ylivoimaista.
Ihan taatusti haukun kaikki, jos se on tarpeellista. Mitä hiton väärää
siinä mukamas on? Minulle riittää loputon kumartelu ja ikuinen
ymmärtäminen vaikka mitä tekisivät. Ei käy - ei perk*le käy.
Missään en ole väittänyt, että itse ajaisin aina oikein - enkä väitä,
mutta sitä kyllä väitän, että ihan koko aikaa en aja väärin kuten eräät.
Ihan sama vaikka koko muu maailma olisi eri mieltä.
- UGH - *
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Jos sä Matti menet toiseen maahan, omaksutko oitis heidän tapansa ajaa?
Fakiiri siis?
Mulla meni hiukka aikaa opetella Eestin kulttuuri.
Ja viel sanoisin, että jos asenteet alkaa oleen noin kovia ja ehdottomia, niin joku muukin saattaa valita saman tien.
Itse olen ajatellut et liikenteessä annan tilaa ja yritän toimia toisten kanssa yhteistyössä.
Niin koti- kuin ulkomaillakin.
tää on vanha juttu, mutta tuon maan nimi on tosiaan Viro, suomen kielessä, ja Eesti eestinkielessä. Logiikka on ihan sama kuin että Ruotsi tarkoittaa Roslagen nimistä aluetta Tukholman luona, Saksakin on vaan osa Deutchlandia. Voihan sitä kunnioittaa ranskalaisia puhumalla Francesta, mutta kun meillä on suomessa omat nimet noille maille, niin käytetään niitä.(Cute @ Syys. 06 2008,09:02) kirjoitti
Siis ihan hirveetä että joku on varmaan istunut mopon päällä ja vettä satoi ja auto ohitti, ja siinä oli EST lappu. Ei voi olla karmeenpaa kohtaloa, otan osaa.
Itse virolaisista mulla ei olekkaan mitään sanomista, ei ole havaintoja, enkä siellä koskaan käy.
Juu, turhaa kirjoitusta turhaan ketjuun..
+1. Paras kommentti tässä ketjussa.(The Legend @ Syys. 06 2008,10:13) kirjoitti
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
Vuosaaren suunnalla on ainakin yksi EST merkinnällä varustettu vanha BMW:n romu pyörinyt jo muutaman kuukauden. Aina kun sen näkee liikenteessä, kuski ajaa aika reikapäässä. No asiahan ei minulle kuulu, mutta kaipa ne ajotavat, nyt joskus pitäisi oppia? Tosin löytyyhän Suomalaisistakin näitä minäminäminäminä kuskeja.(Cute @ Syys. 06 2008,12:12) kirjoitti
Hieman taukoa
Aika yllätysvastaus virolaiselta...mitä luulet esim. itänaapurin vastaavan jos kysyt Venäjän nimeä heidän kielessään? Eikös Sverige ole edelleen suomeksi Ruotsi ja Eesti suomeksi Viro? Sama homma toisin päin: Tuleeko virolainen kysymään suomalaisilta moottoripyöräileviltä ystäviltään onko hänen oikein sanoa Suomi vai Soome?(Cute @ Syys. 06 2008,09:02) kirjoitti
![]()
Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
--------------
Mulle on ihan sama millä nimellä Eestiä nimität, minä sanon Eesti, koska ystäväni pitävät siitä enemmän...Ja koska heidän kanssaan keskustelen, muistan mieluummin heidän nimityksensä kuin meidän.(Fasterfox @ Syys. 06 2008,13:41) kirjoitti
Kohteliasta vai kuinka?
Jotensakin kuvaa kyllä suomalaisten asennetta, että joku repii herneet nenään siitä miten toista maata pitäis kutsua?
Mieluummin keskustelisin asioista, enkä ennakkoluuloista?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Viro#Ni..._Viro_ja_Eesti
Kyseessä saattaa kyllä olla ihan suomalainen kuski tällä ketjun alun Eesti-Bemarilla.
Ainakin itse olen ollut todistajana kuultavana kuvauksen autoon ja ajotyyliin sopivassa tapauksessa.Kuski suomalainen ja aika vaarallinen kaikinpuolin.
On se helppoa leimata kenet tahansa, jolla lukee kilvessä EST. Kuljettajakin voi kaikenlisäksi olla suomalainen, ei ole edes epätodennäköistä.
No jaa, kyllä sitä silti voidaan yleistää, että prosentuaalisesti ajotavan voi päätellä rekisterikilvestä - eli aina kun se poikkeaa valtavirrasta, se jää mieleen, autoa kytätään, heti ensimmäiseen virheeseen tartutaan.
636 -> 998