...itte ittiäni lainaten; asensin tuon teippi-systeemiä hyväksikäyttäen, kun Q2:n myyjäkin sitä suositteli ja vastaava systeemi itelläänkin jo männä kesän ko. kypärässä tuolla lailla pysynyt. Ja vielä Busan vauhissa(toimeve @ Maalis. 31 2010,17:36) kirjoitti
![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Mitä/miten olette asentaneet bluethooth kypäräpuhelimia C 3 kypärään *
Kypärän vasemmalla puolella on tuo aurinkovisiirin vivusto,eli on aika tavalla siinä kohdassa mihin tulisi bluethooth kypäräpuhelimen keskusyksikkö
Mitenhän kypärään saa laitettua nuo tämän vuoden uutuudet,Sena tai scala riderG4 *
Onko tuon puomimikin kanssa taistelua tuon schubert C3 kanssa **Löytyykö jollain kuvaa kypärästä johon olisi asennuttu kypäräpuhelin
*Tietenkin on vielä schubertin oma kypäräpuhelin joka kyllä käy suoraan tuohon C3 ,eli tuo SCR-kaulus.Hinta tuolle systeemille on kyllä aika hirveä,eli 299€.Löytyykö mistään halvemmalla *
![]()
ja muuten jos eivät ala pikkuhiljaa kärkkäisellä tajuta, että se, mitä myyjä sanoo= sopimus = ainakaan minä en kuluta enää keskimääräistä 100€ kk kyseiseen putiikkiin.
- Heim0
...noista uuemmista en tiiä, mutta ainaki ittelle asentu ihan ok tuo ScalaRider Q2 mukana tulevalla teippisysteemillä (Schuberth S1:een laitoin ihan sillä normisysteemillä, mutta C3 rakenne sellainen, että en ees yrittäny sitä). Hyvin pysyy ja puomi riittää kun Q2:n laittaa niin lähelle sitä aurinkovisiirimekanismia kuin saa. Tuolla tavalla pakkauksessa oleva pitkäpuomi riittää sopivasti.(unnah @ Huhti. 02 2010,11:48) kirjoitti
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Tuli sitten C3-koeajopäivän tuloksena hankittua myös itse C3:n. Olin jo pitkään miettinyt avattavan aurinkovisiirillä varustetun kypärän hankintaa.
Muutaman päivän ajelun jälkeen seuraavia huomioita omalle kohdalle:
- huomattavasti hiljaisempi kuin vanha Arai Chaser
- kypärä on virtaviivainen, ei heilu ajossa eikä tuulikaan tunnu vaikuttavan
- leukaremmin kiinnityssysteemi on erittäin toimiva ja menee aina oikealla kireydelle
- visiiri ei vihellä auki ollessa
- aurinkovisiiri on hyvä, mekanismi toimii ja helppo käyttää
- puristaa päätä vielä joistakin kohden aika paljon, tämä kaiketi helpottaa käytön myötä.
- leukaosan lukitusmekanismi on aika kankea, kypärän saa painaa todella tiukasti kiinni jotta lukitus toimii
Kypäräpuhelinsysteemin rakentaminen olisi vielä edessä. Schubertin oma maksaa ihan tajuttomasti ja erilaiset puomilla varustetut mikit hiukan epäillyttävät toimivuudellaan avattavan kypärän kanssa.
https://reissu.org
Männä keskiviikkona laitin Ylivieskan Kärkkäiseltä C3 Schubertin, ainakin näin alkuun ei moitittavaa. Kustansi 430 Euroa.
GSX 1400 -06
Tänään se sitten tuli hankittua, suupertin C3 ja hinta ovh -40%. Vielä jäi jokunen hyllyyn tuohon hintaan![]()
http://xxmeeting.fi/
IBA suoritukset: 5xSS1000, 3xSS1600K, SS2000K, BB1500Finland, SS2000Finland.
...no nyt on C3:n hinta kohilhan, pitäskö ostaa toinen kun noin halvalla saa...mutta mistä?(weni72 @ Touko. 17 2010,21:18) kirjoitti
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Ja nyt sain asennettua tuohon ScalaRider Q2:sen, hyvin toimii *(weni72 @ Touko. 17 2010,21:18) kirjoitti
Sitten vuan
![]()
http://xxmeeting.fi/
IBA suoritukset: 5xSS1000, 3xSS1600K, SS2000K, BB1500Finland, SS2000Finland.
Mulla on menossa jo toinen Schuberth C3, ensimmäinen meni kolarista lunastukseen. Ensimmäinen taisi olla ns.alkusarja malli, siinä oli ongelmana ettei leuan alle tuleva äänisuoja tms läpyskä meinannut pysyä kiinni, jos kuuppaa suljettaessa hipaisi yhtään leukaan niin 100-varmasti se repsotti toisesta reunasta.
Tämä uusi C3 kypärä on paljon parempi. Ääniläppä on tukevasti kiinni kuupassa ja sulkemisen kanssa ei ole mitään ongelmia. Ehkäpä ovat parantaneet läpyskän kiinnitystä?
Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
weni72, mistä hommasit? Vai onko suurikin salaisuus moiset alennukset?Mikä oli lähtöhinta ja millä sait sen??? *Jos mainostaa täällä moista , ni vois avutua hieman enemmän, ettei tartteis panna p.skapuheitten joukkoon..... *
Eilen kun lähdin ajelemaan ,ja laitoin C3 leukaosan kiinni,niin huomasin ettei tuulisuoja pysy paikallaan *
Tarkastelin lähemmin kypärää,minkä takia tuo tuulisuojan läpyskä ei pysy paikallaan niin huomasin että leukasuojasta on halennut muovi *
Halkeima on leukasuojan alaosassa,jossa on nuo tuulisuojan reunakiinnitykset on.Näyttäisi siltä että tuo muovi on liian kovaa,jonka takia se halkeaa helposti.
Onko muilla käynyt vastaa tuo leukasuojan kanssa *
Ostoliikkestäkin tiesivät sanoa että tuo muovi on liian kovaa,pitäisi mennä takuuseen *
Kypärä lähti ostoliikkeeseen,josta se lähtee duelille,jonka jälkeen se vielä lähtee ilmeisesti Saksaa.
Saa nähdä meneekö koko loppukesä ennenkuin tulee takaisin *
Onneksi on vielä vanha nolanin 101 kypärä tallessa,ettei tarvitse ajella ilman kypärää *![]()
Ei ole tältä kesältä kokemuksia kuin kolmesta erilaisesta säveltäjästä. J 1, ihan jees jos päähän sopii, R 1, ilmanottoaukon suojus hävisi jonnekin ekan sadan kilometrin jälkeen sakuissa, helvetillinen mökä. Nyt S 1, hiljainenko, no hiinä ja hiinä. Kaikkien näitten visiirien sisäpuolimuovitus vai mikä vitun huurrekalvo se onkaan, on irronnut ekassa vesipesussa. Kun ajat pitkää matkaa, ei siinä huoltiksella ole aikaa eikä mahdollisuuksia miettiä insinöörin käyttöohjeita. Lastalla ja sienellä itikat ja muut pois ja on sitä kamaa sisälläki, kun ajaa visiiri pikkusen auki. Käyttövirheitä, minä vaan haluan potan, joka kestää käyttöä, enkä neitimallia. Onkohan niitä edes tehty Suomalaisen sotilaskypärän jälkeen ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Tänään kypärä tuli korjattuna takaisin *(unnah @ Heinä. 20 2010,20:43) kirjoitti
Korjaus meni takuuseen.Todella nopeaa toimintaa *![]()
Mistäs C3:n löytäisi edukkaasti? Helmetcitystä jo kuikuilin, mutta hinta oli yllättävän kovaSain paikalliselta lähes satkun paremman tarjouksen. Väri Stripes White tai World White/Black olis kova sana. Yksväriset tökkii ja pahasti.
ER-5 -> Thunderace -> ZX-6R (2003) -> GSX-R 1000 K7 -> ZX-6R (2002)
Hyvä vastailla 2kk myöhässä mutta vastaanpa kuitenkin(Finnpaso @ Touko. 30 2010,18:47) kirjoitti
H.S. Pitkäsen loppuunmyynnistä Kuopiosta ostin.
http://xxmeeting.fi/
IBA suoritukset: 5xSS1000, 3xSS1600K, SS2000K, BB1500Finland, SS2000Finland.
Tänään laitoin tilaukseen valkoisen C3:n Louisilta. Hintaa pitivät 399 + kymppi rahtia eli 409e kotipostiin lähetettynä. Ei varmaan kaikkein halvin mutta melko edullinen, kun vertaa nykyiseen, nyt kaksi kesää ajettuun vastaavaan mutta hopean harmaaseen josta sai maksaa alkuvuonna 2009 muistaakseni 530e.
No ei tosiaan halvin, mutta,mielestäni myös hyvä kypärä. Itse haen jonkinverraan näitä mp kamoja Virosta Motomarketista. Esim. emännän ja omani kypärät sekä muita ajovarusteita. Hinta aika paljon edullisempi mitä täällä. Palvelu erinomaista tilattu (sovittu sp.) tavara tuodaan vaikka rantaan liikkeen ollessa suljettu.![]()
rengas
Mulla mennyt myös samasta paikasta oma hajalle, eipä taida vaan mennä enää takuuseen kun olen ostanut sen 2009 keväällä. Noh, kypärään olen ollut muuten tyytyväinen, poislukien tuo kestävyysongelma.(unnah @ Heinä. 22 2010,18:02) kirjoitti
BMW F800GT
Triumph America -08->11
Yamaha V-max -98->08
Lainmukaiseen virhevastuuseenhan tuo menee kevyesti. Eli myyjä korjaa tuon sinulle ilmaiseksi, ainakin jos suomesta ostettu. Voisinpa kuvitella että kypärillä tuo on jotain kolme vuotta? Sen nyt ainakin kypärän "kuuluu" kestää.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Täytyy ottaa myyjään yhteyttä.
BMW F800GT
Triumph America -08->11
Yamaha V-max -98->08
Kävin kurkkaamassa Motomarket.ee:n valikoimia ja heillä C3:n listahinta oli 8.200,00 EEK = 508,81 EUR, hmmmm?kirjoitti
Olen täysin pihalla Vironkaupasta ja näyttääkin siltä, että tinkivaraa riittää ja/tai sukkahousuja torilla myymällä saa haalittua hyvin paikallista valuuttaa? *
edit: Sorry! Nymmää vasta älysin, että puhutaan eri asioista. Minä yritin kainosti kysellä onko 410e edullinen hinta uudesta C3:sta, vai saako jostain vielä halvemmalla? Onhan se vieläkin kova hinta verrattuna suurimpaan osaan markkinoilla olevista kypäristä mutta kuten sanot, hyvä se on, aivan loistava.
onko tullut vastaan tarjouksia että ei tarttis ihan kipeeksi itteensä maksaa?
ZRX1100R
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76
Eurobiker *-10%
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76
Pannaan ny tännekkin jos jotakuta alkaa Schubertin kyvyttömyys päivittää SRC:tä kolmosversioon tympiä... sen SRC:n saa muutettua helposti Scala Rider G4:ksi lataamalla siihen Scalan softan.
Lainaus toisesta threadista:
kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Mitäs tuosta hyötyy ?(Staga @ Huhti. 27 2011,17:36) kirjoitti
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Dirty Nasty Furriner
http://www.automotoracing.com/motorc...l?options=cart(willer @ Huhti. 27 2011,14:08) kirjoitti
Tuolta tilasin.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Irroitin Pinlock-visiirin puhdistusta varten ja myös siksi, että jotain vuotoa oli havaittavissa Pinlockin väliin. Irroitus meni ihan nappiin, mutta kun asettelin Pinlockia takaisin, sepä ei tarttunut enää kiinni. Ajellessa sisävisiiri putoaa pois paikaltaan ja huurttuu tietysti niin pe***leesti. Saumasilikoonit on tarttunut ulkovisiiriin, ja niiden poisraaputtelu sai aikaiseksi naarmuuntuneen ulkovisiirin. No onneksi liki 100 €:lla saa uudet sisä- ja ulkovisiirit. Tosin nämä olivat viimeiset varaosat tähän ylikehuttuun pottaan. Seuraava ongelma ratkeaa kypärän vaihdolla. Oli muuten jännä efekti ajella ilman Pinlock visiiriä kiinnitystapit poistettuna ulkovisiiristä, aivan kuin olisi suihkukone lentänyt kypärän sisällä, infernaalinen meteli.