Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 325:sta
    Muutama sata kilsaa (lue: lähes tuhat) C3 :sen kans tienpäällä:
    1) Hiljainen (mikä tärkeintä, toistettavuus eli pois/päälle ja aina sama hiljaisuus). Ois varmaan hiljaisempikin jos raskis luopua mopottimen pikkuvisiiristä.
    2) Musatulpat tosin lähes aina päässä
    3) Vettä valuu visiiriin "kaatosateella" sisäpuolelle (tarkennus) (ei edes tosi-kaato-sateella, onko vika ?)
    4) Huurtuu helposti.
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-
    Omia kokemuksia reilun 1400km jälkeen C3:sta...

1) Hiljainen, kun muistaa pistää "leukaläpän" kiinni maantienopeuksissa. Ei pöhise, eikä tuhise. Tosin tulpat aina pitemmillä matkoilla päässä, joten kukin voi vetää tästä omat johtopäätöksensä.

2) Kohina kasvaa huomattavasti, jos nostaa kuupan pleksin ohjaaman ilmavirran yläpuolelle.

3) Painaa kalloa - tuo minun kypäräni on ehkä hieman liian pieni runkoinen, vaikka kaupassa sovitettaessa totesin noin 10min testauksen jälkeen täysin käypäiseksi... Isompi olisi ollut jo liiankin suuri, minun mielestäni. Kypärän sivuilla olevat valkoiset styroksit siis painavat, voisikohan näitä "runnoa" hieman sisäänpäin, jotta saisi tuon reunan hieman pyöreämmäksi...

4) Kiinnityssysteemi mielestäni aivan hemmetin toimiva.

5) Minun pään muodolleni ainoa kypärä joka meni ilman hitonmoista kiroilua ja korvien irtirepeytymistä päähän - ja vielä sopi kallon muotoihin!

6) Aurinkovisiiri... Ilman ei voisi enää elää...

Tosiaankin.. Hyvä kypärä, ehkä olisi pitänyt ostaa isompi koko. Jos jollain on vähän käytetty liian suuri mattamusta C3 kokona XL, niin voisin vaihtaa päittäin tuohon minun L-kokoiseeni.
    --
    Everything I did in my life that was worthwhile I caught hell for.
    * *>> Earl Warren
    Lainaa (pinniini @ Touko. 24 2009,12:49) kirjoitti
    2) Kohina kasvaa huomattavasti, jos nostaa kuupan pleksin ohjaaman ilmavirran yläpuolelle.

3) Painaa kalloa - tuo minun kypäräni on ehkä hieman liian pieni runkoinen, vaikka kaupassa sovitettaessa totesin noin 10min testauksen jälkeen täysin käypäiseksi... Isompi olisi ollut jo liiankin suuri, minun mielestäni. Kypärän sivuilla olevat valkoiset styroksit siis painavat, voisikohan näitä "runnoa" hieman sisäänpäin, jotta saisi tuon reunan hieman pyöreämmäksi...
    Itsellä ollut C3 ajossa myös reilu 1tkm ja hyvin tyytyväinen olen ollut.

2) Itse kun nostan pään ja leukaa hieman ylös niin humina vaimenee huomattavasti.

3) Minulle meni XS koko aluksi tuntui liian puristavalta mutta myyjä vakuutti että tämä on oikea koko ja paineli peukaloilla muutaman millin styrokseja sisäänpäin niistä kohtia mistä kiristi pahiten (otsa ja takaraivo). Sen jälkeen ei ollut enää niin paha ja nyt kilometrien jälkeen kypärä on vähän muotoutunut ja sopii kuin nakutettu.
    Lainaa (hullujussi @ Touko. 24 2009,12:15) kirjoitti
    3) Vettä valuu visiiriin "kaatosateella" sisäpuolelle (tarkennus) (ei edes tosi-kaato-sateella, onko vika ?)
    Ei kun se on saksalaisen insinöörin suunnittelema pesujärjestelmä

Minulla oli C2:ssa tuo vika. Ilmeisesti päällä olevan ilmanoton tiiviste falskasi ja vesi valui aurinkovisiirin aukosta varsinaisen visiirin sisäpinnalle. Tästä oli ihan oma ketjukin viime vuonna. Liekö sama ilmanotto napattu suoraan C3:een ja samaa ilmenee nyt näissä. Oma C2 tiivistettiin takuuseen eikä sen jälkeen ollut ongelmia.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    eilen kävin pelaamassa ja otin vanhan hjc:n päähän kun ei viitti hikiseen päähän laittaa suuperttia.tajusin että sehän on paljon hiljaisempi kuin kovin mainostettu c3. ero on kyllä huomattava.siinä ainakaan ei lupaukset ole pitäneet paikkaansa.koko on pienempi mitä ohjekirjan mukaan pitäis olla.eli tiukka sovitus.käden kun laittaa leuan alle niin silloin hiljenee kyllä.muuten hyvä kyrpärä
    rakentaja Rane
    Nyt tuli EMC:ltä mattamusta C3, aikaisempaan conceptiin verrattuna 50km testin perusteella

-Parempi istuvuus minun pään mallille
    -ei huuruuntunut muutakuin pinlockin yläpuolelta sateessa ajettaessa ja räppänät kiinni
    -MELUISA!?? Concept oli hiljaisempi visiirin takana (ciwi spoilerpleksi XJ900:ssa. kuski 197cm) mutta seisolllaan ajettassa ns. vapaassa ilmassa pirun hiljainen.
    -Komeampi muodoltaan
    -Lukitukset Hyvät niin (estonian)portissa kuin hihnassa ja aurinko visiiri ei valu, ja oli aika jämäkän oloinen
    -tuuli ei puijuuta ollenkaan, ei ollut kyllä conceptin kanssakkaan sitä ongelmaa, mutta ns halpamerkkeja testailleena ne vääntää melkein niskat nurin.

Xj900
    Lainaa (Tympeysmies @ Touko. 25 2009,18:48) kirjoitti
    Lainaa (hullujussi @ Touko. 24 2009,12:15) kirjoitti
    Ei kun se on saksalaisen insinöörin suunnittelema pesujärjestelmä *

Minulla oli C2:ssa tuo vika. Ilmeisesti päällä olevan ilmanoton tiiviste falskasi ja vesi valui aurinkovisiirin aukosta varsinaisen visiirin sisäpinnalle. Tästä oli ihan oma ketjukin viime vuonna. Liekö sama ilmanotto napattu suoraan C3:een ja samaa ilmenee nyt näissä. Oma C2 tiivistettiin takuuseen eikä sen jälkeen ollut ongelmia.
    Ai niin, ne saksalais-insinöörit
    Joono potta käväisi maahantuojalla, olivatten sitä sitten säädelleet. Ainakaan tämänpäivän lumet ja rakeet ei valunu nyt sisälle
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-
    Niin joo, mitä tulee tuohon hajonneeseen visiirin kiinnikkeeseen, niin niitä tuli sitten vielä pussillinen suoraan Schuberthiltakin kun nohevana kaverina valitin varmuuden vuoksi sinnekin. Kuitista piti skanni lähettää, tuli kaksi varakappaletta molemmille puolelle pottaa joten eipä haittaa vaikka noita hajoaisi jatkossakin. *Takuu pelaa

Ihan mielenkiinnosta kokeilin pottaa myös täysnakua pyörää ajellessa. Silloin se tosiaan on hyvin hiljainen.

Huomasin sattumalta erikoisen(?) ilmiön motarilla. Toisen pyörän ilmanohjain nostaa viiman juuri siihen kaulan korkeudelle. Jostain syystä nostin kättä leuan eteen ja melutaso putosi heti noin puoleen, ollen tuolloin hyvin lähellä em. nakupyörällä ajoa. Ilmeisesti suuri osa melusta tulee "tiivisteistä" huolimatta sieltä alakautta *

Eli jos näette "ajattelijapatsaan" ajelemassa niin se olen sitten minä *

Mites on, oletteko saneet mitenkään järkevästi tuota Q2:en telinettä siihen C3:n reunaan ??

Vai onko kaikki joutuneet käyttämään sitä tarrakiinnitystä ?

Eilen illalla nyin ja revin siitä aurinkolipan säätövivun vierestä niitä pehmusteita, eikä siellä ole oikein tilaa sille ruuvikiinnitteiselle telineelle.

Ihmetteleepi epätietoinen..

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Paniikki peruutettu

Kaivelin tänään vähän lisää ja upposhan se muovilevy sinne pehmusteiden väliin.

Töistä kotio ajaessa kyllä huomas että vasemmalla puolella tuulensuhinat lisäänty.

Voipi olla että joutuu vielä modifioimaan sitä kiinnitystä, elikkä tekeen pienen viillon siihen "kankaaseen" ja ujuttaan sen telineen sisälätkän siitä sitten läpi, niin tulis siitä kypärän tuulisuojasta taas tiivis.

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Jumaleissön, taas on C3 rikki! *

Irrotin toista kertaa aurinkovisiirin puhdistusta varten, ohjeiden mukaan ja varovasti koska osat ovat todella heppoisen oloisia.
    Kun aloin hivuttaa sitä takaisin paikalleen, totesin toisen puolen kiinnikkeen murtuneen *
    Täytynee tehdä siihen jokin nörttisilmälasi-henkinen teippiviritys ettei murru kokonaan irti ja että toivottavasti pystyy käyttämään kauden loppuun. Tuo on vähän sen oloinen nippeli että vaihtaminen vaatii sen verran potan purkamista ettei viitsi itse yrittää vaihtaa jos vaikka osan taas saisikin vongattua.

C2:ssa huurteenpoistokäsittely rapisi pois (eikä visiiriä vaihdettu takuuseen!) ja tiivistevian(?) takia vettä tulvi sateella visiirin sisäpuolelle (se sentään korjattiin takuuseen) ja C3 on nyt kauden aikana jo toista kertaa rikki.
    Voipi olla hyvinkin että merkki vaihtuu jo ihan uteliaisuudesta kun ensi kerran pottaa vaihtaa, vaikka voihan se olla etteivät nekään vaihtamalla parane (laadultaan).
    Hintaansa nähden laatu ei oikein vakuuta, etenkin nuo erittäin heppoiset pikku nippelit joita tuntuvat suosivan. Tiedä sitten onko muissa merkeissä asiat sen paremmin *

ETA: unohtui tuo C2:n vesiongelma

Uusi väri meille jotka haluamme tulla nähdyksi ja/tai erottua mustasta
    massasta.Fluo yellow.Tallinnan Motomarketissa 460 suomen euroa.
    Lainaa (Tympeysmies @ Elo. 08 2009,18:53) kirjoitti

Irrotin toista kertaa aurinkovisiirin puhdistusta varten, ohjeiden mukaan ja varovasti koska osat ovat todella heppoisen oloisia.
    Kun aloin hivuttaa sitä takaisin paikalleen, totesin toisen puolen kiinnikkeen murtuneen *
    Täytynee tehdä siihen jokin nörttisilmälasi-henkinen teippiviritys ettei murru kokonaan irti ja että toivottavasti pystyy käyttämään kauden loppuun. Tuo on vähän sen oloinen nippeli että vaihtaminen vaatii sen verran potan purkamista ettei viitsi itse yrittää vaihtaa jos vaikka osan taas saisikin vongattua.

C2:ssa huurteenpoistokäsittely rapisi pois (eikä visiiriä vaihdettu takuuseen!) ja tiivistevian(?) takia vettä tulvi sateella visiirin sisäpuolelle (se sentään korjattiin takuuseen) ja C3 on nyt kauden aikana jo toista kertaa rikki.
    Voipi olla hyvinkin että merkki vaihtuu jo ihan uteliaisuudesta kun ensi kerran pottaa vaihtaa, vaikka voihan se olla etteivät nekään vaihtamalla parane (laadultaan).
    Hintaansa nähden laatu ei oikein vakuuta, etenkin nuo erittäin heppoiset pikku nippelit joita tuntuvat suosivan. Tiedä sitten onko muissa merkeissä asiat sen paremmin *

Ole hellä sille!

Miten tuon aurinkovisiirin saa edes irti? Olen heittänyt ohjeet roskiin ja putsannut vain kevyesti mikrokuituliinalla. Nyt olen huomannut että pinta on hieman vastavalossa sumea, joten pesu voisi olla tarpeen. Vai pilasinko sen jo?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (Tympeysmies @ Elo. 08 2009,18:53) kirjoitti

Ookko nä kotoisin lapista, ettei sulla vaan ole poropeukalo? *Ei millään pahalla. *
    Lainaa (cbftonni @ Elo. 11 2009,08:33) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Elo. 10 2009,22:40) kirjoitti
    Ole hellä sille! *
    Ookko nä kotoisin lapista, ettei sulla vaan ole poropeukalo? *Ei millään pahalla. *
    Ei millään pahalla, mutta vetäkää nyt ulkosynnytin päähän.
    Oha se varma että syy on oma, jos ei vehkeet kestä normaalia käyttöä ja valmistajan ohjeiden mukaista huoltoa. Minulla kun on tuo ohjekirjakin tallessa että voi siitä tavata eikä tarvitse täällä kysellä.

Onhan tuon kanssa tullut tosin jo noin 20 000 km ajeltua eli joidenkin mittakaavalla useamman kauden ajot, ehkä se on vain tullut käyttöikänsä luonnolliseen päähän *

Kai se on oma vika kun tuollaisen halvan paskan osti, ei pitäisi odottaa kohtuuttomia. Kertokaapa nyt viisaat mikä olisi laadukas vaihtoehdo jonka voi odottaa kestävän ehjänä vaikkapa yhden kokonaisen ajokauden? Riittääkö jos siihen tonnin panee? 500:lla ei näköjään kovin kaksista laatua vielä saa.
    Omassa C2:ssa aurinkovisiiri myös niin samea, ettei oikein viitsi käyttää. Potta on keväällä ostettu ja ollut päässä n.3tkm. Pyyhitty vain silmälaseille tarkoitetulla liinalla. Onko aurinkovisiirissä myös huurtrumisenestokalvo? Visiiri vaihdettiin takuuseen jo kolmannen ajokerran jälkeen. Laatu ei kyllä oikein vakuuta.
    Omaan Suuperttiini vaihdatin aurinkolipan kaupassa eli kun menin ostamaan uutta lippaa, sanoin myyjälle, että laitapa paikalleen. Jos värkki menisi siinä tilanteessa rikki, niin enpä minä sitä joutuisi korjaamaan.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Mikä teillä niitä aurinkovisiirejä ajaa vaihtamaan? Eihän sinne nyt itikatkaan lennä... Mulla on ollut jo vuosikymmenen alkupuolelta (Conceptissa) se paikallaan enkä ole ikuna irti ottanut. Tuleehan siihen pölyä vähän pintaan eli pitää ehkä kerran kesässä pehmeällä talouspaperilla pyyhkäistä. Toisin kuin varsinainen visiiri, jota saa jatkuvasti olla irroittamassa.
    Tommonen tarttui sitten Oulun EMC:stä mukaan. Vanha kypärä NZI Sports Touring meni samalla takuuvaihtoon, ja sain siitä 100% hyvityksen (aurinkovisiiri ei pysy ylhäällä, oli jo toinen viallinen yksilö, tyyppivika).

Havaintoja:
    + Mekaanisesti erinomainen! Lukitusmekanismit todella jämyn oloiset ja lukittuu joka kerta.
    + Pinlock toimii erinomaisesti, testattu kostealla kelillä. Ei huurru vaikka hönkii (paitsi pinlockin ympäriltä).
    + Istuu omaan kalloon erinomaisesti (koko M).
    + Mikkikuulokkeet sai asennettua helposti. Sisustat lähtee irti nätisti.
    + Silmälasit mahtuu sisään myös aurinkovisiirin kanssa
    + Kypärää päähän laittaessa ei tarvi ottaa silmälaseja pois, ja toisinpäin! <3
    + Lisäventtiilit toimii hienosti, päälaessa tuntuu ilman liike jos venttiilin avaa.
    + Silver-väri on ihan tyylikkään näköinen livenä.
    + Testien mukaan turvallinen varsinkin avattavaksi malliksi.

- Kallis. Tosin vaikuttaisi, että kypärä on joka sentin arvoinen.

Muita havaintoja: (ei plussa tai miinus)
    * Suhinaa kuuluu jo pienissäkin nopeuksissa (alle 50km/h), moottoritievauhdeissa en vielä kokeillut. Joku täällä sanoi että suhina ei voimakkaasti enää tuosta nouse, toivotaan niin. Metelin taso ja hypen määrän kohtaamisesta en vielä ole täysin vakuuttunut, pitää vielä testailla vähän lisää ja kenties vertailla muihin kypäriin. Vasemmalla oleva aurinkovisiirin vipu tekee paljon lisää meteliä.
    * Visiiri raskas kiinnittää loppuun yhdellä kädellä, mutta kun oppii tekniikan, niin onnistuu helposti. Etusormi ja pikkurilli visiiriin kiinni, ja peukalo leuan alle, ja puristaa. Toimii.
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
    Tänään tuli käytyä omalla pyörällä heittämässä pikku lenkki MP-Team Salosen mallikypärällä. Hyvä systeemi toi niiden koeajojuttu, oli kaikkia kokoja vitriinissä, sai ite valita sopivan ja eiku kokeilemaan.
    Oma kypärä tällä hetkellä Nolanin N-102, johon verrattuna ainakin tuntui olevan selvästi hiljaisempi ja näköjään paremmin mun pään malliin sopiva. Nolanikin parani kyllä selvästi kun vaihdoin siihen paksummat poskipalat.
    Täytyy kattoa jos ens kesäks vaihtais, vois jättää ton Nolanin varalle. Hyvin tuntui mekaanisesti toimivan, ainakin mitä tossa lyhyellä kokeilulla huomasi, tiedä sitten miten sen täälläkin paljon parjatun kestävyyden kanssa on...
    Toi aurinkovisiirisysteemi tuntuu ihan näppärältä, verrattuna Nolanin visiirin päällä olevaan lippaan, joka naarmuttaa visiirin aika huolella.
    Pikalukitukseen tottuneena sekin sai pisteitä.
    Visiirin toimivuus tuntui myös Nolania liukkaammalta.
    Toivotaan että hinta vähän enskesäksi tippuu...
    KTM 1290 Super Duke R '14
    Omia havaintoja C3:sta (XS) muutaman kk:n jälkeen;
    -kyllä, suhisee normi pääasennolla fasun pleksin takana aikas paljon, jos taas päätä nostaa ylemmäs ohi pleksin virtauksen niin hiljenee todella paljon, samaten käy jos kallistaa päätä taaksepäin mutta tällöin ajoasento ei kylläkään ole enää kovin luonnollinen
    +suhinat tosiaan pienenee huomattavasti kun laittaa käden leukasuojan eteen/alle
    +moottoritie nopeuksissa ei ravistele päätä irti eli vakaa
    -pinlock huurtuu hiukan esim seisokeissa valoissa (?)
    -tuuliohjain leukasuojan alareunassa ei ole pysynyt kiinni kunnolla ostohetken jälkeen. Lukitus hakaset sivuilla n. 5mm liian kaukana kypärän tappeihin verrattuna eli tehtaalla ovat laittaneet suuremman koon pienempään pottaan (vaihtoprosessi kesken)
    +aurinkosuoja rillipäälle ehdoton
    +muu mekanismitoiminta, en tosin ole yrittänyt irrotella visiiriä/aurinkosuojaa vielä...?
    +puristi alussa päätä, otsa/korva seutu ihan v***sti mutta asettui suht nopeasti uomiinsa
    -leukaremmi mekanismi ok mutta mulla kans tuppaa vähän puristaa kurkkua (johtunee osin meikän isosta klunssista kait?)
    +hyvät ilmanvaihdon venttiilit, tosin etummainen nostaa suhinan määrää auki ollessaan
    "...ei juurikaan tuulelle vastusta..."
    Lainaa (Esalainen @ Elo. 24 2009,00:12) kirjoitti

Oletko varma että pinlock huurtuu? Etteivät silmälasisi huurru? Sitä kyllä minullakin ilmenee.

Jos pinlock todella huurtuu, se on väärin asennettu, ei tarpeeksi tiukalla tai muuten falskaa. Sitä voi kiristää niistä tapeista, en lähde neuvomaan miten kun ei ole itse tarvinut tehdä. Pinlockin tiivisteen pitää istua ilmatiiviisti itse visiirissä koko matkalta.

Oma ei huurru liikennevaloissa seistessä edes vesisateessa alle 10 asteen lämmössä.

Tai ehkä sen seisokin takia huohotat kovin kiivaasti * *
    Oletteko muuten huomanneet että C3:n hihnan pituutta saa säädettyä sillä siinä hihnassa onkin solki enkä tarkoita nyt sitä monolukkoa? Kätevää sillä nyt ei enää windstopperi kypärähupun kanssa kuristukaan
    R1250RT, R1200GS, G650X
    Lainaa (peltilelu @ Elo. 25 2009,00:15) kirjoitti
    Oletteko muuten huomanneet että C3:n hihnan pituutta saa säädettyä sillä siinä hihnassa onkin solki enkä tarkoita nyt sitä monolukkoa? Kätevää sillä nyt ei enää windstopperi kypärähupun kanssa kuristukaan
    Jep ja nyt kesän tuota käyttäneenä lukkoa ei enää huomaakaan. Alkuun tosiaan tuntui ahdistavalta.
    * Tuubi
    Lainaa (Tympeysmies @ Elo. 24 2009,17:50) kirjoitti
    Lainaa (Esalainen @ Elo. 24 2009,00:12) kirjoitti

Oletko varma että pinlock huurtuu? Etteivät silmälasisi huurru? Sitä kyllä minullakin ilmenee.

Jos pinlock todella huurtuu, se on väärin asennettu, ei tarpeeksi tiukalla tai muuten falskaa. Sitä voi kiristää niistä tapeista, en lähde neuvomaan miten kun ei ole itse tarvinut tehdä. Pinlockin tiivisteen pitää istua ilmatiiviisti itse visiirissä koko matkalta.

Oma ei huurru liikennevaloissa seistessä edes vesisateessa alle 10 asteen lämmössä.

Tai ehkä sen seisokin takia huohotat kovin kiivaasti * *
    Juu, enpä ole itse asiassa tuota juuri noin päin vielä funtsinutkaan mutta tämä tullee varsin pian selväksi syksyn myötä kun rupee oleen huurteessa vähän muutakin kuin visiiri
    "...ei juurikaan tuulelle vastusta..."
    Mulla on C3 - ja on pakko pitää tulppia yli 80kmh vauhdeissa.
    Muuten olen tyytyväinen, ei vatkaa, istuu hyvin, aurinkovisiiri toimii jne.

Ainoa havaittu negatiivisempi juttu on että
    jos leuka nappaa yhtään kiinni leukaosan vaimennusläpyskään kuuppaa suljettaessa, niin voi vaimennusläpyskä repsahtaa jommasta kummasta reunasta irti. Pikkujuttu, mutta kuupan sulkemisen kanssa saa olla tarkkana.
    Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
    Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
    Sain C3:n nyt syksyllä ja olen tyytyväinen omaani. Otin leukaläpyskän omastani irti, koska muuten leuan änkeminen kypärään ahdisti liikaa. Tulppia pidän pidemmässä ajossa.
    Kohtapuoleen on kausi takana ko. kypärän kanssa ja olen ollut erittäin tyytyväinen, varsinkin näin kylminä aamuina. Ei valu silmät, ei huurru visiiri eikä parta +1C keleilläkään. Silmälasien käyttäjänä ja tupakkamiehenä ei muutenkaan valittamista.

Sateella tuosta ei kyllä näe ulos huonostikkaan, en tiedä miksi vesi leviää visiirin ulkopintaan lähes kalvoksi. Muiden kypärien kanssa on riittänyt pään kääntely tai sormella pyyhkäisy.

Visiirin, aurinkovisiirin ja pinlockin olen nyttemmin puhdistanut tiskialtaassa liottamalla, haaleassa vedessä ja miedosti Fairyä. Kevyt pyyhkäisy altaassa kämmenellä, huuhtelu raanan alla ja antanut kuivua itekseen.
    Aurinko paistaa näinä aikoina niin matalalta omalla työmatkallani molempiin suuntiin, jotta pakko pitää nuo naarmuttomana ja puhtaana.
    * Tuubi
    Lainaa (mrPete @ Syys. 20 2009,23:11) kirjoitti
    Ainoa havaittu negatiivisempi juttu on että
    jos leuka nappaa yhtään kiinni leukaosan vaimennusläpyskään kuuppaa suljettaessa, niin voi vaimennusläpyskä repsahtaa jommasta kummasta reunasta irti. Pikkujuttu, mutta kuupan sulkemisen kanssa saa olla tarkkana.
    Itse teen tuon keulaportin sulkemisen kahdella kädellä, niin että peukaloilla kevyesti vedän sitä läpyskää alas ja etusormilla molemmin puolin painan visiirin aukosta sen kiinni. Onnistuu myös yhdellä kädellä.
    * Tuubi
  30.  
    juu sama homma, siis yhdellä kädellä... oikeella kädellä leukaosasta kiinni ja peukalolla taittaa leukasuojaa vähän, tulee nätisti karvaleuan ohi

tietty jollain voi olla joku schumacher-leuka , mutta toimii tekniikkana, helppoa kuin mikä...kertaakaan ole irronnut leukapala *

Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen