Tiedän että Bee on leikissä mukana ja heittää bensaa liekkeihin, mutta ei kai nyt joku oikeasti ota levyjarruja pois ja keplottele jollain perkeleen lapiolla?(Bantzai @ Syys. 02 2008,21:48) kirjoitti
Hei haloo! Lunta sataa ja lehmät lentää...
Btw. Tuli mieleen että lumikolalla sais painettua kerralla neljältä vanteelta renkaan kerralla.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Joo, itse lämmitin lämppärillä viimeksi kun piti saada kumi pehmenemään.. Kellaritallissa kun on n. +15C..(-Harza- @ Syys. 04 2008,13:15) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Olen joskus toiminut rengasasentajana muutaman vuoden.
Ei kannata laittaa rengasrasvaa,vaan suoraan astianpesuainetta pullosta ja katsoo,että rengas nousee tasaisesti vanteelleen,kun laittaa ilmat....
Joo, en mäkään ihan vakavissaan ottanut tuota jarrulevyjen irroittamista. Riittää kun on varovainen ettei kolhi niitä asvalttiin ja käyttää vaikka paria lankunpätkää vanteen alla. Hifistelijä voi vaikka rakentaa lankuista neliön, ettei lankut lipsahda alta pois.
Ja eturengas menee lähes heittämällä päälle, se on se helpompi. Takarenkula vaatii vähän enemmän jumppaa.
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Pitääpä sitten tehdä ensikokeilu eturenkaalla.
Ei kai itse puusta kyhätty neliö vielä hifistelyä ole. Tuollaisen ajattelin nimittäin itsekin talven aikana rakentaa kunhan saan ensin piirustukset valmiiksi... ;-)
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
tässä se bilteman rengasrauta,joka ainakin mulla oli ihan kuin purkkaa..(juhisr1 @ Syys. 03 2008,14:43) kirjoitti
ja tässä se uusi rengasrauta.(osoittautui hyväksi hankinnaksi) eilen tuli vaihdettua veljen kanssa sen 1000rr ceeppariin molemmat renkaat.
toimenpiteeseen kaikkine kiroiluineen ja paskanjauhamisineen meni n.1,5h.
.orgin kautta hommaamani uusi rengaspaketti maksoi veljelle 180e (pp 2ct ja m1,toi etunen m1 duelilla 164!) + allelaitosta koituneen vaivannäön..
rock,rock *
edit:ihan fairyvettä mekin ollaan käyttetty liukasteena,toiset suosittaa,toiset ei.
ja kyllä omienkin kokemuksien pohjalta sanoisin myös että etunen on (yleensä *) helpompi vaihtaa..
Meillä ollut käytössä vain kaksi pientä lankunpätkää, jotka tuppaa vähän liikkumaan ja lipsahtelemaan alta pois, jolloin jarrulevy voi ottaa osumaa maahan.(jakez @ Syys. 04 2008,17:12) kirjoitti
Jos tekisikin kiinteän neliön, joka ei lipeä alta pois = hifistelyä
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mulla on 3kpl noita samannäköisiä rautoja, tosin enemmän hopean värisiä ja tuo näyttää enemmän kellertävälle. Ja ovat kestäneet käsittelyä ja ovat jämäkän tuntuiset. Voisin kuvitella että vanne luovuttaa ennen rengasrautaa. Ehkä olet saanut maanantaierästä omasi(juhisr1 @ Syys. 05 2008,11:16) kirjoitti
![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
aivan varmasti näin onkin.. sillä jopa mun äiti ois pystyny vääntämään ne kaksi rautaa solmuun,oli ne sen verran löysiä! ja sit taas se samanlainen vanha rauta toimi taas eilenkin helvatin hyvin(jyk4 @ Syys. 05 2008,12:20) kirjoitti
![]()
tietenkin ku pelimies olen niin en säästäny niistä 2sta raudasta kuittia,jotenkin en aatellu tarvitsevani..?![]()
Bilteman uudemmat raudat on täyttä skeidaa.. 3 vääntäny niitä mutkalle/poikki kun vanhemmat kestää ja kestää
Pitää yrittää välttää noita Bilteman uusia rautoja. Olisi suotavaa ettei ensimmäinen yritys jäisi ainakaan rautojen takia torsoksi.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Minä hommasin raudat viime vuoden kesällä Biltemasta ja silloin vielä oli saatavilla niitä hopeampia. Hyvät on. Harmi jos nykyiset on purkkaa..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Tähän sitten rataketuille kymysys:
onko painotuslaite oikeasti kentällä tarpeen?
misukka ilmoittaa nimittäin renkaidensa olevan niin
hyvin balanssissa että ovat jättäneet jopa tasapainotusmerkin
leimaamatta. jos renkaissa ei nykypäivänä ole suurta heittoa,
pääheitto olisi sitten vanteessa ja sitämyöten vakio.
onko joku seurannut tarkemmin muuttuuko painojen paikka renkaan myötä merkittävästi?
On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
[QUOTE= (juhisr1 @ Syys. 05 2008,15:09)]Et tarvitse kuittia. Olen palautellut usemmankin tavaran, ne antaa kyllä rahat takaisin. Vielä kun raudassa lukee isolla BILTEMA niin tuskin tulee ongelmia palautuksen suhteen(jyk4 @ Syys. 05 2008,12:20) kirjoitti
Kyllä tollanen paskatavara pitää palauttaa vaikka ihan periaatteesta vaikka ei isot rahat olekkaan kiinni
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Samma här, noilla vaihtu renkaat ihan ok. Ja vielä eka kerta meikällä.(jyk4 @ Syys. 05 2008,12:20) kirjoitti
Pari juttua opin renkaidenvaihdosta:
-tekniikkalaji, jos tarttet paljon voimaa on jotain pielessä. Parempi sillon että raudat taipuu kun vanne tai rengas hajoaa. Netissä on hyviä opetusvideoita (siis renkaanlaitosta ;)
-hyvät vannesuojat saa leikkamalla muovikanisterin kyljestä.
-renkaat aurinkoon lämpenemään, helpottaa huomattavasti sekä vanhojen pois ottoa että uusien asennusta. Kylmä rengas kuumentaa asentajan, parempi toisinpäin.
-paksu rengasrasva toimi hyvin asennuksessa, fairyvesi irrotuksessa
-parhaat raudat on n.30 cm, liian pitkät on vaan tiellä
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
veljel heitettiin just pp 2ct alle,jossa ei niin ikään ollu tasapainoitus merkkejä. ja rengas oli aivan balanssissa kun testattiin(Decies @ Syys. 05 2008,23:47) kirjoitti
![]()
En oo kyllä mikään kettu mutta vastaan kuitenkin(Decies @ Syys. 05 2008,23:47) kirjoitti
Misukasta en tiedä, mutta kyllä Pirellin, Bridgen ja Metzelerin renkaat vaativat ainakin mun molemmissa pyörissä tasapainottamista. Erityisesti etunen tuntuu olevan tärkeä. Viimeisimpänä käytännön kokeena jätin kemorassa kiireessä puntittamatta renkaat ja hillitön täristys alkoi yli 150km/h vauhdissa katsomosuoralla ja paluusuoralla.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Juu, onkos noissa gummeissa kevein kohta merkattuna vaiko eikö?(jens @ Syys. 06 2008,19:02) kirjoitti
Piti töissä aikoinaan alkaa seuraileen kovasti että muuttuuko punttien
paikat merkittävästi mutta se sitten jäikin unholaan...
Kyl, merkinnät löytyy.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Jep, noista oliskin ihan mielenkiintosta saada tietoo että muuttuuko(AimoPamaus @ Syys. 06 2008,22:38) kirjoitti
puntit aikuisten oikeasti vaiko eikö. Teoriassahan niiden pitäs olla
muuttumattomat jos rengas on vakio, siitä vaan tällää uuden kumin
alle ja uutta kierrosta peliin ;)
biltemasta pyöräntasapainoituslaite 29,90e
+ tasapainoituspainot, huoltopukitkin näyttää löytyvän uudesta kuvastosta (sivu 25)..