Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 32:een 32:sta
    Lainaa jammu kirjoitti Katso viesti
    Siihen tielle oli ajettu todella karkeaa soraa aivan lähipäivinä. Yleensä hiekkatieosuus on paljon paremmin ajettavassa kunnossa. Miksi siinä pitää ajaa keskellä ?? Kun ajaa reunimmaista oikeaa uraa niin voi ajella omaa ajoa eikä tarvitse väistellä oikovia autoja. Mun täytyy ajaa mökille kyseistä tietä pitkin joten siitä on aika paljon kokemusta vuosien varrelta. Kyllä siitä normaalisti ajamalla läpi pääsee ihan turvalllisesti katupyörällä. Sorituksen jälkeen joutui kyllä ajamaan mutkissa vähän normaalia hiljempaa.
    Kylläkyllä, tiedän, että on paljon motoristeja, jotka klaaraavat nuo olosuhteet mennen tullen, pimeässä ja toinen silmä kiinni yhdellä kädellä ajaen ja vähintään kahdeksaakymppiä, mutta ei aloiteta tässä ketjussa nyt sitä keskustelua ja sovitaanko ettei kaikkien niiden tarvitse ilmoittautua, joiden mielestä se on ihan helppoa. Sinulla oli vielä tietysti se etu, että tunnet tien vuosien kokemuksella kuin omat taskusi.

Minun tarkoituksenani oli ehkä pikemminkin varoittaa niitä, jotka myöntävät (ainakin itselleen) että noissa olosuhteissa ajaminen ei kuulu vahvuuksiin eikä niihin asioihin mistä nauttii.

Varmaan siinä oli paikoittain myös ura jota pystyi ajamaan reunemmassakin, mutta minun (vajavaisen) arviointikykyni (joka kuitenkin on sen hetkinen subjektiivinen tuntemus ja ainoa jolla siinä tilanteessa on merkitystä) mukaan siinä todellakinoli kohtia, joissa irtosorainen reunakaistale vietti niin paljon ojaan päin, että minä (henk.koht.) en uskaltanut ajaa muualla kuin keskellä. Kaikesta päätellen onnistuin siinä reunallakin välillä tosiaan ajamaan, kun autojakin tuli vastaan.
    ...
  2.  
    Lainaa pxu kirjoitti Katso viesti
    Kylläkyllä, tiedän, että on paljon motoristeja, jotka klaaraavat nuo olosuhteet mennen tullen, pimeässä ja toinen silmä kiinni yhdellä kädellä ajaen ja vähintään kahdeksaakymppiä, mutta ei aloiteta tässä ketjussa nyt sitä keskustelua ja sovitaanko ettei kaikkien niiden tarvitse ilmoittautua, joiden mielestä se on ihan helppoa. Sinulla oli vielä tietysti se etu, että tunnet tien vuosien kokemuksella kuin omat taskusi.

Minun tarkoituksenani oli ehkä pikemminkin varoittaa niitä, jotka myöntävät (ainakin itselleen) että noissa olosuhteissa ajaminen ei kuulu vahvuuksiin eikä niihin asioihin mistä nauttii.

Varmaan siinä oli paikoittain myös ura jota pystyi ajamaan reunemmassakin, mutta minun (vajavaisen) arviointikykyni (joka kuitenkin on sen hetkinen subjektiivinen tuntemus ja ainoa jolla siinä tilanteessa on merkitystä) mukaan siinä todellakinoli kohtia, joissa irtosorainen reunakaistale vietti niin paljon ojaan päin, että minä (henk.koht.) en uskaltanut ajaa muualla kuin keskellä. Kaikesta päätellen onnistuin siinä reunallakin välillä tosiaan ajamaan, kun autojakin tuli vastaan.
    Moosehead Bikersien Poker Ridessa ajoin mainitun pätkän la. 25.8. ja tuo muutaman kilsan päällystämätön osuus oli mainiossa kunnossa sporttouringillekin, ja täysin ajettavissa vaikka minkämoisella muoviluodilla.

Molemminpuolin on n. puoli metriä leveä väylä, josta irtosepeli, siis ei sora, on siirtynyt ja kohta on kovapintainen tie, mainiosti ajettava, ja missään kohtaa ei ole vaarallista ojaan viettävää luiskaa. Mahdollisesti vastaantulevan autonkin mahtuu ohittamaan mainiosti.

Sinne vaan kokemaan Etelä-Suomen legenda Marjoniemen tie, joka molemmin suunnin useaan kertaan ajaneena, jostain syystä tuntuu maukkaammalta lähtien Heinolasta.

Tie löytyy helposti. Heinolan keskustasta pääväylää pitkin pohjoiseen ja muutaman kilsan jälkeen tulee kyltti vas. Marjoniemi - siitä se lähtee... Ja tänä suvena on aika monta hienoa pätkää tullut ajetuksi, tähän sopii sanonta: Aina ei tarvitse lähteä merta edemmäksi kalaan...
    <p>.</p>
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12