Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
    Terve kaikille.
    Tein tässä juuri kaupat vm. 2000 puimurista.

Yksi ongelma kuitenkin on. ABS ei toimi ja varoitusvalot vilkkuu eikä sammu. Vilkkuminen alkaa välittömästi virran kytkemisen jälkeen. Jarrut sinänsä toimivat hyvin mutta menevät lukkoon.
    Akku on ladattu ja käytetty irti, jarrunesteitä lisätty ja jarrupalojen kunto tarkistettu.
    Nyt näyttää ainoalta vaihtoehdolta viedä pyörä merkkihuoltoon ja nollata vikamuisti. Sitten kysymyksiä.

1. Voiko abs.ää resetoida itse?

2. Onko mitään käsitystä kuinka kalliista viasta pahimmillaan voi olla kyse. (jos maksaa hunajaa puran kaupat)

3. Löytyykö mistään omistajan käsikirjaa (riders manual tai sinnepäin). Pyörän mukana tuli se teknisempi ohjekirja ja latasin jostain sen 400 sivusen korjausoppaan. *

Kiitoksia jo etukäteen.
    Lainaa (urpolla @ Elo. 29 2008,12:17) kirjoitti
    (jos maksaa hunajaa puran kaupat)
    Mahdatko tietääkään, mitä tuli ostettua. BMW:ssä kaikki maksaa hunajaa.

(Tämä nyt ei ollut mikään vastaus, mutta eiköhän kohta joku kerro senkin.)
    Moi

Valojen kuuluukin syttyä kun virrat laittaa päälle. Vilkuttaa ensin hieman nopeampaan tahtiin ja muutaman sekunnin päästä rauhallisemmin. Vilkkuu aina niin kauan kunnes vauhti on yli 5 km/h. Jos senkin jälkeen vielä vilkkuu, niin sitten järjestelmässä on jotain vikaa.

Enempää en valitettavasti osaa auttaa, jos vielä tuon vauhdin jälkeenkin vilkuttaa *.

Toivottavasti saat toimimaan ja pääset *!
    Honda CBR 600RR - 15

Todennäköisesti akku menee vaihtoon, muuta ei sitten tälle(kään) ongelmalle voi juuri itse tehdä.
    maantie ei ole p-paikka
    Ei näköjään keneltäkään tule varmaa vastausta.

Luulen, että Jussi edellä vinkkasi oikein. Muistan lukeneeni (itsellä ei ABS BMW:tä ole koskaan ollut) jostain, että akun tulisi olla aika timmi, että Beemer toimii ok. Vaikka akkusi on ladattu, saattaa se olla BMW-mielessä loppu. Silloin ekana alkaa jarruosaston älämölö, mikä onkin turvallisuuden yms. kannalta varsin perusteltua.

Älä nyt kuitenkaan tuollaisen takia - vaikka akun vaihdolla ei paranisikaan ja jonkun sähköpalikan hinta kova olisikin - ala kauppaa purkuun vaatia, neuvottele hinnasta. Huollossa tollaset hoidetaan ja BMW K 1200 on teknisesti ja muutenkin hieno pyörä, joka vaatii oman perushoitonsa ja sitten toimiikin virheettömästi kaikissa olosuhteissa. Pääsääntöisesti.

Kaikki maksaa ja BMW:n kohdalla paljon. Niin huoltokin. Aikoinaan tuli pulmaa K75:n yhden pytyn käynnin kanssa. Vaihdettiin mm. tulpan johto, ruiskun suutin ja bensansuodatin. Hinnat markkoina: tulpanjohto 600 mk, suutin 1200 mk, suodatin 400 mk... Nyttemmin hinnat ovat voineet tulla alaspäinkin. Tämä on kuitenkin se, mitä mennään. Tervetuloa joukkoon tummaan.
    Rider's Manualia lueskelin... Siis mikäli ABS-valot valot vilkkuvat yhtäaikaa, niiden kuuluisi sammua liikkeellelähdön jälkeen. Kyseessä on puimurin itsediagnostiikka ja valojen vilkuttamisella se kommunikoi kuljettajan kanssa.

En ainakaan äkkiä löytänyt mainintaa ABS-järjestelmän resetoinnista. Pozo tai C-A-D saattaisivat tuosta(kin) puolesta osata sanoa enemmän..

Mikäli valot vilkkuvat eri tahdissa toistensa kanssa tai palavat jatkuvasti, ABS-toiminto ei ole käytössä (huono suomennos manuaalista). Kokeile virrat pois päältä ja uudelleen päälle.

Mikäli valot vilkkuvat yhtäaikaa, voi kyseessä olla heikkokuntoinen akku. Vaikka olet ladannut akkua, voi olla että se ei yksinkertaisesti ota riittävästi virtaa vastaan. Ja sitä alhaista akkujännitettä K12RS yrittää kertoa sinulle...

Toivottavasti ongelma selviää! *
    Älä hitossa pura kauppaa jos pyörä on muuten oman oloinen. Itse olen nyt ajanut kaksi kesää -99 mallisella ja yhteinen matka taitaa vielä jatkua. Kaiken kaikkiaan erittäin toimintavarma pyörä, ajovalopolttimon olen vaihtanut ja jarrupalat taakse öljynvaihtojen lisäksi.
    Venttiilivälykset tsekattiin viime syksynä mutta ei ollut tarvetta säädellä.. Ei muuta kuin kovaa ajoa ja paljon

edit: resetointi lisätty

Täältäkään ei nyt mitään eksaktia diagnoosia ole tulossa, mutta tämmöisiin olen itse törmännyt tai kuullut:

ABS -häiriön resetointi käsitykseni mukaan -00 malleissa ei tapahdu itsekseen vian poistamisen jälkeen vaan vaatii joko huollossa nollauksen heidän kompuutterillaan tai sitten siihen oli myös mahdollisuus tehdä se itse jokin johto oikosulkemalla runkoon. Tästä saat varmaan eksaktimpaakin tietoa koska siitä on ollut puhetta tälläkin foorumilla.

Sitten jos on niin hassusti, että mikäli tuon ABS-häiriön alunperin aiheuttama vika ei olekaan poistunut esim akun latauksella / vaihdolla tai jarrunesteiden lisäämisellä tms. , ei tuo resetointi tietenkään auta, vaan ongelma on oikeasti hoidettava. Omalle kohdalle sattui kerran vialliseksi mennyt etujarrun ABS-anturi. Siitä näkyi jälki pyörän vikalokissa ja homma ojentui pelkällä anturin vaihdolla. (Kun pyöräni on -04 mallia, se ei vaatinut mitään resetointia vaan vilkutus lakkasi kun sökö anturi oli vahdettu.)

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Vaihda akku uuteen! Mulla kävi melkein tollee K1200S:n kanssa ja kun uusi akku pantiin, niin mopo pelittää taas!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Mulla ei uusi akku, akun lataus eikä jarrunesteiden täyttö auttaneet. Kyseessä LT vm 2000 .

Resetointi merkkihuollossa poisti ongelmat. Huom! Tarvitsi resetoida kolmesti.

Ekan resetoinnin jälkeen vaihdatti jarrukahvan. Ei poistanut ongelmaa.

Toisen resetoinnin jälkeen olisi pitänyt vaihtaa koko hydrauliikka.
    Ei tehty mitää muutoksia, resetoitiin uudestaan.
    Kolmas resetointi pani bitit oikeaan järjestykseen ja laite on pelittänyt sen jälkeen 3 vuotta ongelmitta, myös aika tyhjällä akulla.

t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Täällähän tuntuu olevan porukka hereillä kun näin äkkiä tulee hyviä vastauksia. Kiitoksia siitä.

Joo, en ihan heti olekkaan kauppaa purkamassa. Pyörä on kyllä muuten mieluinen, ajamaan pystyy ja reilu parisataa kilsaa onkin tullut ajeltua. Hirvittää vaan tuo epätietoisuus siitä missä vika, koska käsittääkseni uusi ABS-yksikkö maksaa reilu 1500€ + asennus. (varmaan se pahin skenaario). Eli tuolla tarkoitin sitä hunajaa..

Valot tosiaan vilkkuvat vuorotellen suurinpiirtein samalla nopeudella heti kun virta on kytketty ja sama jatkuu seuraavat 120km. (enempää en ole vielä kerralla ajanut). kun pyörä ei ole käynnissä kuuluu releestä vilkkumisen tahtiin lievä naksuminen (vrt. vilkun ääni).
    Käytin akun tänään akkutalon testerissä, tuntui olevan hyvässä kunnossa joten tuskin uusin sitä ainakaan vielä.

Varasin tiistaiksi ajan EMC.lle, että lukevat vikamuistin, josp se sitä kautta aukeaa...

Montako johtoa muuten menee RS.n akun miinusnapaan. Mulla oli kaksi johtoa kiinni ja yksi johto jonka voisi kytkeä napaa irrallaan.
    Tuossa resetointiohje

http://www.ibmwr.org/ktech/abs-reset2.shtml

Toivottavasti pelaa, siellä muutakin tekniikan asiaa.
    Tuo ohje taitaa olla ABS 1.lle.
    Mulla on käsittääkseni ABS 2. eli ei ABS nappulaa. tuolla klik on ohjeet myös kakkosen resetointiin.

Onko joku uskaltanut tehdä tämän itse.
    Lainaa (urpolla @ Elo. 29 2008,23:25) kirjoitti
    Montako johtoa muuten menee RS.n akun miinusnapaan. Mulla oli kaksi johtoa kiinni ja yksi johto jonka voisi kytkeä napaa irrallaan.
    Kaksi sinne menee ja molempien täytyy olla kiinni, muuten käy kuin mulle pari vuotta sitten.. Eli toimii aikansa, mutta jossain vaiheessa jättää tielle.
    Jos ostit EMC:ltä sen sinihopea-punaisen, jossa on vakionopeussäädinh, niin se kolmas piuha voisi liittyä (mun vuosia sitten laittamiin) lisävaloihin.
    Jos kysessä on tosiaan sama mopo, niin sen entinen omistaja on täälläkin tuttu nimimerkki PSmo. Saattanut kyllä olla joku toinenkin omistaja välissä..

Mulla oli samanmoinen pyörä, sen alkuperäinen akku kesti kuusi kesää ja jarruissa ei ollut koskaan mitään ongelmaa. Lienet huomannut, että jarrukahvaa tai poljinta ei saa painaa pyörää käynnistäessä. Absit ei mene päälle ja valot jää vilkkumaan.

1300 Gessu
    Bemariaikana tuli tehtyä joitain huimia kokeiluja ja kyllä K1200RS:ssä toimii tuo pin 21 maadoittaminen. Kannattaa kuitenkin ennen selvittää, missä vika piilee sillä eihän pelkkä valon kuittaus vikaa poista.
    Mikäli syy ei löydy helpoista (akku, anturit) niin katseet kohdistuvat keskusyksikköön, joka uutena on kallis (onneksi Saksan purkaamoista ja e-baystä löytyy käytettyjä ~400euroa).
    Yksi tärkeä asia absien kanssa on se, että jarrunesteet vaihdetaan riittävän usein. Luulen että juuri jarruneisteiden vaihtamattomuus jotenkin jumittaa herkkää abs hydrauliikkaa ja aiheuttaa vikatilan.
    Mikäli vian aiheuttajaksi osoittautuu keskusyksikkö, niin ennen sen vaihtamista kokeilisin vaihtaa jarrunesteet perusteellisesti imuvaihtajalla (ei mitään kahvasta pumppaamista). Operattio saattaa saada yksikössä olevan paskan liikkeelle ja pois.
    Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
    Lainaa (pozo izquierdo @ Elo. 29 2008,20:29) kirjoitti
    Täältäkään ei nyt mitään eksaktia diagnoosia ole tulossa, mutta tämmöisiin olen itse törmännyt tai kuullut:

ABS -häiriön resetointi käsitykseni mukaan -00 malleissa ei tapahdu itsekseen vian poistamisen jälkeen vaan vaatii joko huollossa nollauksen heidän kompuutterillaan tai sitten siihen oli myös mahdollisuus tehdä se itse jokin johto oikosulkemalla runkoon. Tästä saat varmaan eksaktimpaakin tietoa koska siitä on ollut puhetta tälläkin foorumilla.

Sitten jos on niin hassusti, että mikäli tuon ABS-häiriön alunperin aiheuttama vika ei olekaan poistunut esim akun latauksella / vaihdolla tai jarrunesteiden lisäämisellä tms. , ei tuo resetointi tietenkään auta, vaan ongelma on oikeasti hoidettava. Omalle kohdalle sattui kerran vialliseksi mennyt etujarrun ABS-anturi. Siitä näkyi jälki pyörän vikalokissa ja homma ojentui pelkällä anturin vaihdolla. (Kun pyöräni on -04 mallia, se ei vaatinut mitään resetointia vaan vilkutus lakkasi kun sökö anturi oli vahdettu.)

t. pozo

ABS2:ssa kaikki muut häiriöt PAITSI alijännitteestä johtuvat pitää resetoida sillä huollon kompuutterilla (tai netistä löytyvillä ohjeilla, taisi olla juuri tuo pin21:n maadoitus).

Tuo resetointi on siis itsekin tehtävissä vaikka LT:ssä vaatii melkoisen purun ja askartelun ja ainakin ohjeen mukaan liittimen rusikointiakin - siksi en tuota laiskana itse viitsinyt alkaa kokeilla. Jenkki-saitin mukaan kuulemma tuohon GS911-palikkaan on saatavissa jo uusi softa, jolla ymmärtää jopa ABS2-jarrujakin. Pozo - pitää tulla joku päivä testaamaan.

Mulla kävi täsmälleen sama kuin Repalla. Piti resetoida useampaan kertaan ennenkuin uskoi. Diagnostiikka jo antoi määräyksen koko hydrauliyksikön vaihdosta, mutta onneksi uskoi, kun tarpeeksi monta kertaa "korvaan huudettiin".

Mutta kuten joku tuossa totesi. Ei se resetointi mitään auta, jos siellä on oikeaa vikaa... Sen analysointiin taas tarvitaan sitä kompuutteria tai GS911-palikkaa.
    <p>2002-2014</p>
    Minulla oli samanlainen vika RS 1200 -00 mallissa.
    Käytin korjaamolla ja vikana näytti ABS yksikön vikaa.
    Koitettiin uutta akkua ja antureiden vaihtoa.

Keväällä alkoi vilkuttelu ja syksyllä kävin vaihdattamassa ABS yksikön..
    Hommasin Saksasta käytetyn ABS-yksikön.
    Uuden hinta taisi olla jotain 1600 euroa ja käytetystä maksoin 400 euroa.
    Tuossa aiemmin joku kommentoi jarrunesteen vaihdon merkitystä. Samanlaisen kommentin heitti jarruhäiriötäni selvitellyt huolto. Minulla ongelmat alkoivat kun vaihdoin jarrupalat. Tuossa yhteydessä survoin tietty männät sisään. Huollon mukaan tuo on voinut panna hydrauliyksikön sisällä vanhoja "mujuja". Eli kannattaa vaihtaa/vaihdatella niitä jarrunesteitä.
    <p>2002-2014</p>
    Mikäli Evo -jarrut (satuloissa BMW-merkit) pitää muistaa takasäiliössä on kaksi nestesäiliötä ja kaksi anturia. Sisempi jää helposti epähuomiossa vajaaksi.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    R1100RS, kojelaudassa abs kuittausnappula ja ABS II jarruina tämmöisiä eroja näissä on. kotioloissa resetoinut kerran. Kaikki toimii niinkuin pitää. Helppo tehdä jos ymmärtää lukemaansa englanniksi. Kytkeytyy 5 km/h soittaen kelloja iloisesti!

No niin.
    Diaknoosi: ABS-yksikkö paskana. Reilun parin tonnin remppa edessä.

Joku oli vissiin ostanut saksasta käytetyn boksin?
    Ei kannata vaipua synkkyyteen. Homma ei välttämättä maksa paria tonnia jos hyväksyy käytetyn ABS yksikön, jonka saa helposti esim www.motorrad-spaengler.de.
    Katsoin juuri että heillä on useita sinulle sopivia yksikköjä. Pari vuotta sitten hinnat liikkuivat noin 400 euron nurkilla.
    Olen tilaillut jo vuosien ajan heiltä omiin ja korjattavana olleisiin pyöriin osia ja aina on toiminut.
    Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
    Lainaa (urpolla @ Syys. 23 2008,11:13) kirjoitti
    EBayssä näyttää nytkin olevan muutama ABS yksikkö myytävänä.
    http://lyhytlinkki.net/?e190dqek
    Ei ollut kyllä K-Bemariin

Pekka
    Pekka
    34.51 2 331 637
    Tämä on ABS yksikön osanumero.

Saksaksi jotain tällaista
    ABS-Einheit ,Hydroaggregat.

Kannattaa yrittää ebaysta, voi saada edullisesti.
    Itse tein haun tuosta edellä mainitusta motorrad-spaengler.de ja sieltä saa lähetettyä viestin millä saa kysyttyä hintaa.
    Laite oli OK. Vanhasta tuli vaihdon yhteydessä aika mustaa öljyä, joka saattoi olla syy ongelmaan.
    Pyörä oli seissyt yhden kesän ja oli sen jälkeen talvihuollossa vaihdettu öljyt jarrujärjestelmään.
    Olenkohan ymmärtänyt oikein->Ensinmmäisen kirjoituksen mukaan ostit pyörän elokuussa ja ABS virhe valot vilkkuivat jo silloin.Eikö tämä olisi silloin liikkeen(vai oliko kyseessä kauppa yksityisen kanssa) asia hoitaa kuntoon?
    Joo, pitää paikkansa, Pyörä on ostettu noin kuukausi sitten ja kauppakirjaan tosiaan (kuten aikaisemmin mainitsinkin) kirjattiin vielä erikseen tuo ABS valojen vilkkuminen ja sen aiheuttamien korjauskustannusten huomioiminen esim. kaupan purkamisen muodossa. Odottelenkin parhaillaan myyjän vastinetta kysymykseen. Eli huomenna varmaan ollaan viisampia.
    Kaupan purkaminenkaan ei ole mikään ykkösvaihtoehto sillä muuten olen pitänyt pyörästä ja varmaan jotain 700 km tullut kuitenkin ajettuakin.
    Eli hyvin näyttää ajaminen onnistuvan ilman ABS.ää, liekkö sitten kovin turvallista siitä varmaan joku kokeneempi voi kertoa.
    Ihan vaan tyhmän kysymyksenä: Onhan tuon ABS-yksikön vian nyt diagnosoinut/tutkinut asian ymmärtävä merkkiliike? ABSII-järjestelmä tuntuu hydrauliyksikön osalta menevän aika herkästi tilaan, jossa diagnostiikka ilmoittaa korjaussuositukseksi yksikön vaihdon. "Pakolla" tehty resetointi kuitenkin palauttaa sen toimintakuntoon. Itselläni oli vastaava ja muistaakseni joku muukin tällä palstalla oli kokenut saman.
    <p>2002-2014</p>
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (urpolla @ Syys. 23 2008,11:13) kirjoitti
    No niin.
    Diaknoosi: ABS-yksikkö paskana. Reilun parin tonnin remppa edessä.

Auts. Otan osaa. Mun Ducassa hajosi Boschin ABS boksi kun lippasin sen. 2400e, KTOSHHH!!!
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Joo, Oulussa EMC.llä käytin, vieläpä kahteen eri otteeseen ja kolmen eri asentajan toimesta.
    Toki näitä mm. CAD.in ja muidenkin kokemuksia lukiessa on käynyt mielessä että paskat se välttämättä mitään rikki ole. Pyörä on seissyt / ollut olemattomalla käytöllä pari vuotta joten voi siellä jotain jumissa olla mutta onko todella niin että ainoa tapa saada se toimimaan on tuo + 2000€
    Tuolla http://www.bmwmoa.org/forum/showthread.php?p=359836 oli aika mielenkiintoinen juttu ilmeisesti LT.n ABSien korjauksesta.
    Itsellä meni volvosta ABS boksi, ilmoitti viaksi anturia yms. Korjaus oli että boksi rautasahalla(muovia) kahtia ja paikalliseen tv-huoltoon juotosten tarkistukseen. Ukko juotti pari kohtaa uusiksi ja boksi pelitti jälleen. Korjauksen hinta oli 5 euroa ja helvetin hyvä mieli. EN tiedä miten ne bmw:ssä hajoavat mutta juotokset voi irrota vanhemmiten myös niissä? Uutta boksia nyt elä ainakaan osta, noita kyllä maailmalla talven aikana varmasti liikkuu..
  30.  
    Ajelu ilman absia onnistuu ihan hyvin, liukkailla keleillä kannattaa olla vaan tarkkana...

Ja jos kerran kauppakirjassa on merkintä abs-yksiköstä, niin ei kai siinä silloin muuta kuin palikka vaihtoon ja myyjäliike maksaa viulut! Erityisesti jos pyörää on kolme asentajaa EMC:llä tutkinut ja sama tuomio tullut. Tietty se myyjäliikkeen vastine kannattaa odottaa.

Uutta osaa vaan kehiin ja kovaa Turha on ruveta laittamaan käytettyjä osia tilalle koska nekin ovat jo olleet mekaaniselle rasitukselle (tärinä, kylmä/kuuma/kosteus) alttiina ja sen myötä kenties alttiimpia hajoamaan..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen