Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
    Olen ostamassa 20 v: jälkeen mopoa. Viime kesän kävin FJR:llä Norjassa ja petyin pleksin turbulenttisyyteen ikävä kun kaiken näkee kahtena. kertokaa ymmärtämättömälle mikä on oikea matkapyörä. ilmeisesti esim LT:ssä on tätä samaa ongelmaa.
    Olppe
    Matkapyörä ja matkapyörä, itse olen kaksi Euroopan keikkaa Gibralarille tehnyt LT:llä ja ainoat pyörteilyt mitä olen kokenut oli kun kokeilin tuota CB:n pleksiä. Mutta kuten linkin takaa näkee, niin jotkut on ihan tyytyväisiäkin siihen.

Perus BMW pleksillä toimii ihan ilman *pyörteitä*.

Toinen ilmiä pyörteilystä on kypärä: vanhasta pyörästä oli jäänyt päähän Schubertin avattava kypärä, joka ei tuon LT:n kanssa toiminut ei sitten millään, hirveä ryminä pään sisällä. Vaihdoin sen Arain avokypärään visiirillä ja taas homma toimii.

Nyt ei ole kuin aikaa odotella uutta LT:tä joskus vuonna 20xx, muut pyörät ei oikein enää nappaa... ja sitä odotellessa
    https://www.juvander.me/ilpo

AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
    Ainut oikea matkapyörä on LT. Jos alkaa näkemään kahtena niin lienee aiheellista vaihtaa kuskia, ei pyörää!

No, ehkä niitä muitakin matkapyöriä löytyy. Wingi kärkipäässä.

Näillä kahdella mopollla voi ajaa vaikka auringon laskuun väsymättä.

t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    FJR:n plexin kun vaihtaa korkeampaan niin loppuu turbulenssit, muuten en sit osaa sanoa kun se on makuasia mitä kukin arvostaa.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
    Palataanpas tuohon LT:n plexiin vielä.

Siinähän on sähkösäätö, jolla voipi tehdä aika paljon tuulen ohjaamisen kannalta. Parempaa ei markkinoilta löydy tänä päivänä.

Ja lisäksi plexivaihtoehtojakin on aika kivasti tarjolla, jos ei ole vakioplexiin tyytyväinen. Tämä meneekin jo sitten ihan henkilökohtaisten mieltymysten puolelle. Itse olen erittäin tyytyväinen korkeaan vakioplexiin, mutta aika ala-arvoisiakin kommentteja olen siitä kuullut.

Kypärä onkin sitten taas oma juttunsa. Kokeilin hiljattain BMW:n kypärää LT:llä ajaessani ja totesin sen olevan paljon äänekkäämpi kuin oma Nolanin X-Lite johon ei LT:llä ajaessa juuri ääniä tule. Kun sitten olen ajanut esim. K1200S:llä, niin kortvatulpat ovat välttämättömät myös X-Litessä. Ja vain tuulimelun vuoksi.

t. Repa
    En oikein osaa kuvitella kahtena näkemisen ilmiötä, jos ollaan LT:llä liikkeellä. *Joillain kuulemma näkyy kaikki kahtena juhlan humussa, mutta se on kai toinen juttu ja tilanne . *Eikä minulla Schubertkaan ole mitään uutta säveltänyt. Pelkkää miellyttävää matkantekoa ainakin itsellä ollut; ei edes CB:n tuulilasi aiheuta ongelmia, joskaan ei ehkä aivan niin paljoa uutta tuonut alkuperäiseen, kuin olin kuvitellut (ehkä olisi kannattanut hankkia -2 eikä -3, kun olen 188 cm pitkä).
    Miten olisi matkailuauto?
    vielä lisäisin että monet tunnistaa tämän ongelman pyörissä joissa on pysty ajo asento. Kyykky pyörissä tätä ei niin huomaa. en oikein ymmärrä mitenkä matkailuauto tähän liittyisi ?
    Olppe
    Ei pyörteile eikä tunnu tuulenvire.
    Kyllä tuo kysymys on 100%:sti tunne ja asenne kysymys ,toinen ajaa maailman ääriin hymyissä suin RC-8 :lla ja toinen pystyy tekemään pitemmän matkan vain alumiinilaukkuisella Bemulla .
    Valintoja,joissa valinta on tehtävä omien asenteiden ja vaatimusten mukaan
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Jep, itselläni *ei varsinaisista matkapyöristä ole kokemusta kun uudesta Hondan Pan Europasta n. 60 th ja BMW:n GT:stä n. 25 th kilometreiltä. Jos vähääkään arvostaa matkaominaisuuksien lisäksi sporttisuutta niin oma valintani on BMW GT. Moottoripyörän merkki- ja mallivalintaa ei voi pelkillä järkisyillä ja faktoilla toiselle perustella. Käy kokeilemassa ja ota se joka tuntuu käteen sopivalta. Jos kaikki ostaisi pelkkiä testivoittajia, niin tylsältähän tuolla kompassi kioskilla pyörärivi näyttäisi... niin eikä tuo markkinatalouskaan oikein hyvin silloin toimisi.
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Lainaa (Repa @ Elo. 25 2008,21:58) kirjoitti
    Ainut oikea matkapyörä on LT.
    Voi voi... Kovin kuulostaa suppealta näkökulmalta. Tuskin on olemassa yhtä ainutta oikeaa matkapyörää. Aikoinaan ajoin kolme kesää LT:llä, hyvä pyörä, ei siinä mitään. Mutta rajoittunutta on matkailu silläkin. Paljon tyytyväisempi olen nykyiseen pyörääni, GS Adventureen. Eipä tarvi enää miettiä, mille tielle arvaa pyöränsä kanssa kääntyä. Edes täällä Amerikassa. *

Itse jotenkin mielessäni jaan näitä "matkapyöriä" eri ryhmiin:

Ultimate tourer => LT, Wing, (Kawan Voyager oli sama kastia)

Tourer => BMW GT, Pannari, FJR (sähköplexi, keppiveto, pysty ajoasenti

Matkaendurot => Gessu, Trumban Tiger, Varaeero jne.

Sport tourer => Blackbird, jopa Hayabusa jne.

Mutta kuten joku edellä sanoi, tämä on kovasti henkilökohtaista. Joku ajaa vaikka päällään seisten HKI-Utsjoki, toiselle se on homosohvallakin tiukka paikka. Mikä toiselle tärisee aivan vietävästi, on toiselle silkin pehmeä. Itse pitää ajaa ja kokeilla.

Henkilökohtaisella tasolla tuo Ultimate-luokka ei iske, olen nyt tuossa Tourer luokassa Pannarilla, 75 tkm takana. Mietinnässä on seuraavaksi joko Gessu tai GT. FJR:n koeajoin ja juurikin huomasin tuon tuulimelun ja tärinän tapeissa. Böördi oli aikanaan ja 50 tkm tuli ajettua => liian kyykky jo minulle vanhalle miehelle, kädet puutui.

Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 25 2008,22:51) kirjoitti
    Voi voi... Kovin kuulostaa suppealta näkökulmalta. Tuskin on olemassa yhtä ainutta oikeaa matkapyörää. Aikoinaan ajoin kolme kesää LT:llä, hyvä pyörä, ei siinä mitään. Mutta rajoittunutta on matkailu silläkin. Paljon tyytyväisempi olen nykyiseen pyörääni, GS Adventureen. Eipä tarvi enää miettiä, mille tielle arvaa pyöränsä kanssa kääntyä. Edes täällä Amerikassa. *
    No ei tuo tie tarvi vielä GS-Adventurea,mutta ehkä se on matkamotoristin merkki,kun ajaa reissua tuollaisella mosalla * * .
    Hauskalta näyttää,ja varmaan tuntuu kivalta olla Matkamotoristi * *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Jep, Kunkku on oma lukunsa. Oikeesti tuossa parinsadanmetrin päässä kulkee American Highway... Nostan hattua Adventure kuskeille jotka ajaa Ryssien ja Afrikan halki ja hitsaavat pelit kasaan kun ne repeää. *Samaiset endurohenkiset hemmot eivät yleensä yhden murtuman takia reissua keskeytä tai vaivaudu edes sairastuvalle. Noi adventuret on kai niin machoja, että myös asfalttiprinssit hankkii niitä...
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Lainaa (HSRC @ Elo. 25 2008,23:26) kirjoitti
    Jep, Kunkku on oma lukunsa. Oikeesti tuossa parinsadanmetrin päässä kulkee American Highway...
    No ei tuo aivan pieleen mennyt, tuo arvaus. Tien numeron kun olisit vielä sanonut, se on 80. *
    * Tosiasiahan on, ettei täällä noita hiekkapolkuja ole niin paljon, että niillä matka etenisi. Etukäteen mietin Gessun järkevyyttä tälle mantereelle, mutta hyvin tuo tuntuu hommansa hoitavan. Edes moottorin lämmöt eivät muutu miksikään, oli hellettä tai viileää.
    * Viime vuonna ajelin Gessulla Turkissa, Albaniassa, Moldovassa, jne. Tuntui kuin se olisi ollut tehty juuri niille teille, mutta tosiaan, valittamista ei ole täälläkään.

"Asfalttiprinssi", "Matkamotoristi"? Ainakaan minulla ei ole tarvetta olla muuta kuin mitä olen. Tunnen kovasti tyydytystä selviydyttyäni tänne asti, taustani tietävät ymmärtänevät miksi. Lääkärin mielestä tämän piti olla mahdotonta.
    * Eli nautitaan elämästä ja tekemisistämme, jokainen omista lähtökohdistamme, niin kauan kuin se on mahdollista!
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 25 2008,22:51) kirjoitti
    Voi voi... Kovin kuulostaa suppealta näkökulmalta. Tuskin on olemassa yhtä ainutta oikeaa matkapyörää. Aikoinaan ajoin kolme kesää LT:llä, hyvä pyörä, ei siinä mitään. Mutta rajoittunutta on matkailu silläkin. Paljon tyytyväisempi olen nykyiseen pyörääni, GS Adventureen. Eipä tarvi enää miettiä, mille tielle arvaa pyöränsä kanssa kääntyä. Edes täällä Amerikassa.

minen tiijä, mutta kuva on kyllä upea
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (hondamania @ Elo. 25 2008,22:58) kirjoitti
    ...Mutta kuten joku edellä sanoi, tämä on kovasti henkilökohtaista. Joku ajaa vaikka päällään seisten HKI-Utsjoki, toiselle se on homosohvallakin tiukka paikka. Mikä toiselle tärisee aivan vietävästi, on toiselle silkin pehmeä. Itse pitää ajaa ja kokeilla...
    Näin se on. Itse ajoin tällä putkeen Arvidsjaur (Ruotsi) - Karkkila (1040 km GPS:n mukaan):

No kyllä siinä tosin perskannikat puutu... *
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
    Lainaa (hondamania @ Elo. 25 2008,22:58) kirjoitti
    Itse jotenkin mielessäni jaan näitä "matkapyöriä" eri ryhmiin:

Ultimate tourer => LT, Wing, (Kawan Voyager oli sama kastia)

Tourer => BMW GT, Pannari, FJR (sähköplexi, keppiveto, pysty ajoasenti

Matkaendurot => Gessu, Trumban Tiger, Varaeero jne.

Sport tourer => Blackbird, jopa Hayabusa jne.

Mutta kuten joku edellä sanoi, tämä on kovasti henkilökohtaista. Joku ajaa vaikka päällään seisten HKI-Utsjoki, toiselle se on homosohvallakin tiukka paikka. Mikä toiselle tärisee aivan vietävästi, on toiselle silkin pehmeä. Itse pitää ajaa ja kokeilla.

Henkilökohtaisella tasolla tuo Ultimate-luokka ei iske, olen nyt tuossa Tourer luokassa Pannarilla, 75 tkm takana. Mietinnässä on seuraavaksi joko Gessu tai GT. FJR:n koeajoin ja juurikin huomasin tuon tuulimelun ja tärinän tapeissa. Böördi oli aikanaan ja 50 tkm tuli ajettua => liian kyykky jo minulle vanhalle miehelle, kädet puutui.

Ja taas samat saatanan väännöt

Jokainen, siis JOKAINEN, kuski on erilainen. On pitkää, pätkää paksua ja laihaa, pitkäkoipista, suuripäistä... you name it.
    Täytyy vaan malttaa kokeilla omalle kropalla ja mieltymyksille sopiva ajopeli. Kyllä se siitä.

Ja ei kun baanalle.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

Lainaa (Kunkku @ Elo. 25 2008,23:43) kirjoitti
    Lääkärin mielestä tämän piti olla mahdotonta.
    Tuo selittää kaiken(pyörä valinnan),joten en ala väitteleen mopoista enempää * tsemppiä reissuun *
    Lainaa (roskakuski @ Elo. 26 2008,00:23) kirjoitti
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 25 2008,23:43) kirjoitti
    Lääkärin mielestä tämän piti olla mahdotonta.
    Tuo selittää kaiken(pyörä valinnan),joten en ala väitteleen mopoista enempää * tsemppiä reissuun *
    Annas kun mä arvaan... Et ole GS-Advea ikinä kokeillutkaan (ja tuskin mitään muutakaan isoa modernia matka-allroadia)?
    ...
    Olis tuolla bemarilla sitten vielä tuo RT, siinä olisi pyörää jostain LT:n(ei kokemusta) ja GS:n( oli 1100 ja paraikaa 1200) väliltä. Ajoin kolme mukavaa kautta 1100 RT:llä, siinä on oikein hyvin suojaava kate sähkösäätöinen pleksi ja on matkapyöräksi varsin notkea mutkatielläkin. Suurin miinus tulee rajoittuneisuudesta sorateillä, rengaskoko ja yläkanttiin nouseva paino tekee sorasurautteluista vähemmän houkuttelevaa hommaa.
    Isoa oikeeta matkaa en ole tälle kesälle tehnyt, enkä kyllä aiemminkaan. kymmenien vuosien jälkeen kun hurahdin tähän touhuun, joten opetellaan. Silleen en pysty arvioimaan mihinkään muuhun pyörään omaa Ksatku Reisen Sporttiani.

Yhden kalareissun kuitenkin tein broidin kesäpaikkaan heinäkuussa. Yhtä soittoo tahkosin mennentullen. Kait sitä matkanteoksi vois kutsua. Menomatkalle kertyi mittaa 704 kilsaa, parisataa paikallisia kauppareissuja, ja saderintamia kiertäen paluumatkalla naatiskelin 922 km.

Olin varautunut pitämään lepotaukoja tarpeellisen määrän, mutta siihen ei tankkausta ja kahvikupillista kauempaa ollut tarvetta. Perse ei puutunut, plexi toimi jopa niin, ettei sateella kastunut kuin pääasiassa selkäpuoli.

Joten -84 pyöräksi uskomaton rakkine tää Ksatku. Jumalattomat sivutuulen puuskat hiukka haittas kun mettäsaarekkeesta puhkas aukiolle. Mutta onnistuneella tuulilasin valinnalla ei ongelmia, vaikka jalkatapit tuntui välillä lähes tietä raapivan 'vaakalennossa'.

Kuinkahan hyviä ne oikein hyvät matkapyörät sit onkaan. Ite tykkään kun kahvaa kiertää ei ohituksissa nokka tuhise ja kampe on kuin kiskoilla. Lievä etupaino käsillä jos liian takana istuu, mutta täällä mainittuja tärinöitä ei mulla tuntunut, uusitussa stagassa kyllä kunnon värinänvaimentimet, jotka ehkä auttaa asiaa.

Nii ja ite ainakin tykkään karskista ja kulmikkaasta koneen äänestä joka kyllä häipyy kun visiirin läppää kiinni. Muutenkin pidän miehekkään roheesta tatsista myös pyörähommissa, sen olen huomannut tässä harjoitellessani.
    Vaikeet asiat tehhään heti, mahottomat vähä myöhemmin.
    (Iän mukana mahottomat asiat toteutuvat entistä myöhemmin)
    [url="http://www.hemmi.fi/K100.html"]- Vaarin vankkur
    Lainaa (julles @ Elo. 26 2008,10:01) kirjoitti
    Olis tuolla bemarilla sitten vielä tuo RT, siinä olisi pyörää jostain LT:n(ei kokemusta) ja GS:n( oli 1100 ja paraikaa 1200) väliltä. *
    RT on myös oikein kiinostava laite. Taitaa olla aika suosittu peli nykyjäänkin. juttelin yhden myyjän kanssa aiheesta joka muuten sanoi että, ajele mahdollisimman monella pyörällä ja kysele kaikilta kokemuksia. RT saattaisi tulla myös kysymykseen. kertokaapa kokemuksia kaks päälläajamisesta.
    vielä kommentoisin tuota pleksin takana pyörteilyä.
    eli tarkoitukseni ei ollut morkata LT:tä tai mitään muutakaan pyörää. yritän vaan karsia turhia koeajoja pois. *
    koska tiedän että se on sama asia varusteiden kanssa, jos esim: kyprä ei ole kunnollinen ja visiirit paukkuu tai saappaat on pienet niin siitä hommasta ei vaan tuu mitään kiitos porukoille asiallisesta palautteesta.
    Olppe
    Pyörteilystä sen verran et viime syksynä ja keväänä ajelin LT:llä,pirullinen niskaan veto alkuperäisellä korkealla pleksillä,vaihto CB:n klasiin,auttoi hieman muttei ainakaan mulla merkittävästi

Nyt panilla muutaman satkun ajaneena huomaan melkoisen eron,oli lasi sitte ylhäällä tahi alhaalla ei minkäänlaista pyörteilyä eikä niskaan puhallusta,potta sama molemmilla ajaessa.
    Muutenkin meikän roppa on paljon paremmassa suojassa nilkkoja myöten kuin LT:ssä,emäntä myös totesi saman omalta kohdaltaan
    Ei sillä että LT huono olis mut tuo pani passaapi mulle paremmin
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (BemariVaari @ Elo. 26 2008,10:12) kirjoitti
    Isoa oikeeta matkaa en ole tälle kesälle tehnyt, enkä kyllä aiemminkaan. kymmenien vuosien jälkeen kun hurahdin tähän touhuun, joten opetellaan. Silleen en pysty arvioimaan mihinkään muuhun pyörään omaa Ksatku Reisen Sporttiani.

Yhden kalareissun kuitenkin tein broidin kesäpaikkaan heinäkuussa. Yhtä soittoo tahkosin mennentullen. Kait sitä matkanteoksi vois kutsua. Menomatkalle kertyi mittaa 704 kilsaa, parisataa paikallisia kauppareissuja, ja saderintamia kiertäen paluumatkalla naatiskelin 922 km.

Olin varautunut pitämään lepotaukoja tarpeellisen määrän, mutta siihen ei tankkausta ja kahvikupillista kauempaa ollut tarvetta. Perse ei puutunut, plexi toimi jopa niin, ettei sateella kastunut kuin pääasiassa selkäpuoli.

Joten -84 pyöräksi uskomaton rakkine tää Ksatku. Jumalattomat sivutuulen puuskat hiukka haittas kun mettäsaarekkeesta puhkas aukiolle. Mutta onnistuneella tuulilasin valinnalla ei ongelmia, vaikka jalkatapit tuntui välillä lähes tietä raapivan 'vaakalennossa'. *

Kuinkahan hyviä ne oikein hyvät matkapyörät sit onkaan. Ite tykkään kun kahvaa kiertää ei ohituksissa nokka tuhise ja kampe on kuin kiskoilla. Lievä etupaino käsillä jos liian takana istuu, mutta täällä mainittuja tärinöitä ei mulla tuntunut, uusitussa stagassa kyllä kunnon värinänvaimentimet, jotka ehkä auttaa asiaa.

Nii ja ite ainakin tykkään karskista ja kulmikkaasta koneen äänestä joka kyllä häipyy kun visiirin läppää kiinni. Muutenkin pidän miehekkään roheesta tatsista myös pyörähommissa, sen olen huomannut tässä harjoitellessani.
    Näin on. Ei mitään lisättävää.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Lainaa (olppe @ Elo. 26 2008,10:42) kirjoitti
    Lainaa (julles @ Elo. 26 2008,10:01) kirjoitti
    Olis tuolla bemarilla sitten vielä tuo RT, siinä olisi pyörää jostain LT:n(ei kokemusta) ja GS:n( oli 1100 ja paraikaa 1200) väliltä.
    RT on myös oikein kiinostava laite. Taitaa olla aika suosittu peli nykyjäänkin. juttelin yhden myyjän kanssa aiheesta joka muuten sanoi että, ajele mahdollisimman monella pyörällä ja kysele kaikilta kokemuksia. RT saattaisi tulla myös kysymykseen. kertokaapa kokemuksia kaks päälläajamisesta.
    vielä kommentoisin tuota pleksin takana pyörteilyä.
    eli tarkoitukseni ei ollut morkata LT:tä tai mitään muutakaan pyörää. yritän vaan karsia turhia koeajoja pois.
    koska tiedän että se on sama asia varusteiden kanssa, jos esim: kyprä ei ole kunnollinen ja visiirit paukkuu tai saappaat on pienet niin siitä hommasta ei vaan tuu mitään kiitos porukoille asiallisesta palautteesta.
    Oleellinen on tainnut tulla jo näissä viesteissä. Jokaisella on oma maku ja omat halut. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Eli jokaisessa pyörässä on hyviä puolia ja taitaapi niitä huonompiakin puolia jokaisesta löytyä.

Itse olen ajellut monenlaisia mopoja, nyt on menossa 33 kausi. Ajan pääasiassa matkaa ja Suomessa, jolloin suuret tehot, huikea kiihtyvyys ja suuri huippunopeus eivät ole pääasia vaan mukava rento matkustaminen, riittävästi alavääntöä ja riittävän pitkät tankkausvälit. Mutta silti on aina tullut mietittyä, josko vaihtaisi toisenlaiseen. Ja kun on vaihtanut, niin vuoden parin päästä ollaan taas samassa tilantessa. Ruoho kun on siellä aidan takana vihreämpää. Ja näinhän se tulee aina olemaan.

Eli funtsi itse ensin mihin tarkoitukseen haluat pyörän: pitkään matkaan? Sorateille? Ulkomaille? Saksan baanoille? Yksin vai kaksin? Minkä verran tarvitset tavaraa matkaan mukaan ym. ym. Noilla perusteilla pääsee hieman filtteröimään koeajoja pois, mutta taittuu se pitkäkin matka ihan mukavasti niin LT:n kuin GS:n selässä vaikka ovat ihan erilaiset pyörät. Ja varmasti monen muun merkin ja pyörän kanssa yhtälailla. Makuasioita.

t. Repa
    Omakohtaista kokemusta sekä GS:stä että nyt kolmelta kesältä R 1200 RT:stä. Ajan varmastikin 80% kaikesta ajosta kaksi päällä - mm kaksi SS1000:a -, joten väittäisin RT:n toimivan ihan mainiosti kaksi päällä. Reissaan kotimaassa ja joka kesä on tullut ajettua myös lenkki Euroopassa 5000 - 8000 km. Metrejä on nyt 47 000. Matkamukava menopeli, joka on hauska ja yllättävän kiva myös mutkateillä.

Nyt jos pyörän päivitys olisi ajankohtainen, miettisin RT:lle vaihtoehtona GS:ää. Matkamukavuudessa jotakin menettää, mutta tilalle tulee myös paljon hauskaa hiekkateillä. Vanha suola janottaa....

-hessu-
    Onhan vielä K1200S-vaihtoehto!

(FJR kokemuksesi perusteella väittäisin, että se on Yamahatermein saksalaisittain paritettu FJR ja R1). Älkää nyt kuitenkaan Yamahan omistajat hermostuko tai naurako...

Se on palvellut minua tämän kauden toukokuun loppupuoliskolta oikein hyvin. 14tkm tullut ajettua, ja kokemukset ovat miltei ainoastaan hyviä. Korjaan erinomaisia! Hotellimajoituksia käyttäen originaaleilla sivulaukuilla ja tankkilaukulla saa tavarat hyvin matkaan. Matkustajakin on tyytyväisempi nykyään kuin FZ1SA:n kyydissä.

Noin omista ajokokemuksista. Se sopii miltei jokapaikkaan, oikein elävästi tulee mieleen kun tankkasin Siilinjärvellä ja ajelin Lahteen pysähtymättä. Ei tuntunut missään kohdassa pahalta. Mutkateillä peli on vielä nautinnollisempi.

Mielestäni em. tyyppisessä matka-sportissa on moottoripyörä parhaimmillaan. Katteiden ja kassien lisääminen vie sitä vain kohti autoa...

Ps. Kaveri vaihtoi Adventureen. Totesi vaihdon syyksi, että K1200S on parhaimmillaan vasta 140kmh jälkeen. Mielestäni sillä voi toki ajaa hiljempaakin.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  30.  
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 26 2008,22:14) kirjoitti
    Onhan vielä K1200S-vaihtoehto!

(FJR kokemuksesi perusteella väittäisin, että se on Yamahatermein saksalaisittain paritettu FJR ja R1). Älkää nyt kuitenkaan Yamahan omistajat hermostuko tai naurako...

Se on palvellut minua tämän kauden toukokuun loppupuoliskolta oikein hyvin. 14tkm tullut ajettua, ja kokemukset ovat miltei ainoastaan hyviä. Korjaan erinomaisia! Hotellimajoituksia käyttäen originaaleilla sivulaukuilla ja tankkilaukulla saa tavarat hyvin matkaan. Matkustajakin on tyytyväisempi nykyään kuin FZ1SA:n kyydissä.

Noin omista ajokokemuksista. Se sopii miltei jokapaikkaan, oikein elävästi tulee mieleen kun tankkasin Siilinjärvellä ja ajelin Lahteen pysähtymättä. Ei tuntunut missään kohdassa pahalta. Mutkateillä peli on vielä nautinnollisempi.

Mielestäni em. tyyppisessä matka-sportissa on moottoripyörä parhaimmillaan. Katteiden ja kassien lisääminen vie sitä vain kohti autoa...

Ps. Kaveri vaihtoi Adventureen. Totesi vaihdon syyksi, että K1200S on parhaimmillaan vasta 140kmh jälkeen. Mielestäni sillä voi toki ajaa hiljempaakin.
    Minulla on vaimo ollut KS:säni kyydissä kahdesti. Ja vielä samalla kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen. Tulee kyllä LT:n kyytiin koska vaan. On tainnut tottua vaan liian hyvälle.

Omasta mielestäni tuo KS on parhaimmillaan 170 km/h:n jälkeen, vaikka onkin upea ajettava alhaisemmissakin nopeuksissa. Se on suunnitelty Saksan baanoille, ei Suomen nopeusrajoituksille. Kyllä silläkin matkaa mainiosti tekee. Tankkausvälit ovat vain turhan lyhyet matkapyöräksi.

t. Repa
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen