Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Moro, onko kukaan keksinyt hyvää ratkaisua seuraavaan:
    pyörässä, (tässä tapauksessa FJR), jää yllättävän suuri kuollut kulma peileistä katsoen, eli sivuun mahtuu yllättävän isokin ajoneuvo ilman että näkyy peileistä. Täytyy tietysi aina kurkkia kun vaihtaa kaistaa, mutta onko joku löytänyt hyviä pieniä lisäpeilejä tms.? Esim. Biltemassa on vissiin jotain murkuloita, onko kokemuksia? *Varsinaisen peilin pinnassakin on kyllä kiinnitystilaa kun sisemmissä puoliskoissä kuitenkin näkyy pelkkää hihaa...
    Lainaa (Tomppa56 @ Elo. 28 2008,12:58) kirjoitti
    lisäpeilejä tms.? Esim. Biltemassa on vissiin jotain murkuloita, onko kokemuksia? *Varsinaisen peilin pinnassakin on kyllä kiinnitystilaa kun sisemmissä puoliskoissä kuitenkin näkyy pelkkää hihaa...
    Minulla on nykyisessä ja oli edellisessäkin mopossa Bilteman pyöreät kalansilmäpeilit. Ne toimivat hyvin, pysyvät kiinni ja maksavat alle 2 euroa kpl, joten kaikki hyvä ei ole kallista.
    - HMPK -
    - IBA Finland -
    http://www.jkweb.suntuubi.com
    Suzuki GSX 1400
    Lainaa (Juk_Ka @ Elo. 28 2008,13:04) kirjoitti
    Lainaa (Tomppa56 @ Elo. 28 2008,12:58) kirjoitti
    lisäpeilejä tms.? Esim. Biltemassa on vissiin jotain murkuloita, onko kokemuksia? *Varsinaisen peilin pinnassakin on kyllä kiinnitystilaa kun sisemmissä puoliskoissä kuitenkin näkyy pelkkää hihaa...
    Minulla on nykyisessä ja oli edellisessäkin mopossa Bilteman pyöreät kalansilmäpeilit. Ne toimivat hyvin, pysyvät kiinni ja maksavat alle 2 euroa kpl, joten kaikki hyvä ei ole kallista.
    Mä kavin kans tollaset hakasemassa. Sielt löytyy muuten useampi mallikin
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Itsellä ollut edellisessä (Diversion), että nykyisessä FJR:ssä nuo pienet suorakaiteen muotoiset tarrakiinnitteiset laajakuvapeilit ja en pois vaihtaisi. Niiden peilin laatu ei ole kovin hyvä, jotta parin vuoden välein hyvä vaihtaa uusiin vastaaviin, hinta onneksi ei paljon rassaa. Hävittää kuolleen kulman hyvin ja on helppo tulla esim rampeilta alas.
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
    Heh, samasta talosta hain minäkin ratkaisun...

Pläkkäriin laitoin peilin, tosin mopon alkuperäisenpeilin sisäreunaan

http://www.biltema.fi/osteri....2_l.jpg

Ei meinannut taakse nähdä.

Taakse näkemiseen muuten auttaa sekin, kun hoidattaa niskansa kuntoon. Fysioterapeutti ja oma jumppaaminen auttaa pään kääntymiseen. Tosin silloin ei voi sanoa, että omistaa kaksi jäykkää: Käytöksen ja niskan. *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
    Kuin myöskin olen noiden Bilteman kalansilmien käyttäjä. Ovat olleet autoissani ja motskarissa käytössä vuosia ja toimivat kyllä todella hyvin. Varsinkin Saksassa ovat hyvät, ei tarvitse pyöritellä päätään niissä nopeuksissa.
    Biltsun pallerot pistin kanssa, ovat ok.
    Ja niille jotka tuosta pään käätämisestä hösää, harrastan myös sitä, mutta suoraan ajaessa en peileistä näe takanani olevia autoja, nuo pallerot siihen ovat oiva apu.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Lainaa (xx99jkl @ Elo. 28 2008,13:45) kirjoitti
    Taakse näkemiseen muuten auttaa sekin, kun hoidattaa niskansa kuntoon. Fysioterapeutti ja oma jumppaaminen auttaa pään kääntymiseen. Tosin silloin ei voi sanoa, että omistaa kaksi jäykkää: Käytöksen ja niskan. *
    Kiiitos kokemuksista, täytyypi tehdä sijoitus B:n laatutuotteisiin!
    PS. Kyllä se kolmaskin jäykkä kohta löytyy tarvittaessa...
    Louissilta olen tilaillut pyöreitä laajiksia. Halkaisija on 32mm.
    Niissä on musta snadi kehys joka nätisti sivuleikkurilla veke ja vaan peili osa varsinaiseen peiliin kiinni (kaks puolisella paksulla teipillä). Toimii ihan kivasti ja ei ole kovin ruma.

Eli tosta vaan surureunat veke. 2.5Eur/kpl

T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    itsellä omassa pyörässä tälläiset ainoina peileinä ja ihan hyvin tulee toimeen juuri sopivan laaja näkökenttä että näkee vielä vähän kauemmaksikin mutta ei silti ole kuollutta kulmaa juuri ollenkaan, ei tosin ole e-hyväksyntääkään mutta mitäs sen väliä
    Itellä kans FJR ja laitoin peilien sisäkulmiin Bilteman pyöreät ja hyvin ajavat asiansa.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
    Fjärrän peileihin juuri sisäreunaan saa näppärästi biilteema peilit, tuon jälkeen olen laittanut kaikkiin muihinkin mopoihini vastaavan virityksen, eipä tarvi päätä käännellä edes kaistanvaihdoissa...

*kuva omistani -06:sessa*
    Minulla on pannarissa sellaiset kulmikkaat lisäpeilit peilin yläsisäreunassa, ei peitä liikaa alkuperäistä peiliä. Paras ostokseni sitten pannarin.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    kärryn kanssa ja ilmankin ihan ehdottomat ovat pienet laajakulmalisäpeilit. ite ostin neliskanttiset biltemasta ja ovat pelastaneet monelta ylläriltä entisen kuolleen kulman alueelta. mitään pinnan tummentumista en ole havainnut niissä. ovat olleet jo kolme kesää prätkässäni. tulee olemaan jatkossakin missä vain vehkeessä. ainoa, että niiden tarrapinta irtoili alkuunsa pikkukolhaisuissa ja peili tipahti. sitten laitoin liimaa ja kiesusteippiä vähän. taas pysyy.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Mun versio ( myös piilteemasta ).

Vihjeen sijoituspaikasta antoi duunikaveri.

Tää ei vaan toimi kaikissa mopoissa , kun ei säätömahdollisuutta.

Hoitaa melkeen koko kuolleenkulman ja kuvakoko isompi kun pikku kalansilmissä.

Auttaa erityisesti kehä-III tapasilla väylilä , missä nopeudet kaistoilla muuttuu kokoajan.

Vilkasu sivulle --> tyhjää
    Vilkasu eteen --> tilaa
    Vilkku ja kaistan vaihto --> auto ilmestynyt viereen.
    Tässä kohti toi lisäpeili auttaa kummasti.

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Lainaa (Köpi @ Elo. 28 2008,20:30) kirjoitti
    Fjärrän peileihin juuri sisäreunaan saa näppärästi biilteema peilit, tuon jälkeen olen laittanut kaikkiin muihinkin mopoihini vastaavan virityksen, eipä tarvi päätä käännellä edes kaistanvaihdoissa...

*kuva omistani -06:sessa*
    Meikällä -07:ssa FJR:ssä vastaavat samanmoisessa paikassa, on meinaan todella hyvät eikä ole vieläkään poistanut pään kääntelyä .
    Mullen meinaan riitti kerta ku vilkasin peilistä, mielestäni kurkkasin olan yli riittävästi, vaihdoin kaistaa ja PERKELE oli kohtalaisen lähellä sitä kaistaa ajanu automobiili !!!
    Kannattaa meinaan välittömästi hommata tommoset *jaeiku turvallisia kilometrejä ...
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
  17.  
    Neliskanttiset laajakulmalisukkeet peilin ulkoyläkulmassa. Vieressä oleva kohde näkyy jo sivusilmällä päätä kääntämättä ennenkuin katoaa peilistä.
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."