Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 85:sta
  1. #1
    Tuli tässä mieleen, että (sitten) kun kaattu pyörällä sanotaan tuollaisesta 60km/h vauhdista tai nopeammasta, niin kuinka hyvin Goretex-asut kestäisi asfaltti-ihottumaa. Oletuksena, että liukumatilaa on eikä tarvitse pelätä törmäystä puuhun tai mihinkään muuhun.

    Nahkapuvulla ilmeisesti pystyy liukumaan asfaltilla pidemmänkin matkan eikä tarviste pelätä, että oma iho on naarmuilla.

    Kertokaa ihmeessä omia kokemuksia kun on tullut kaaduttua gore-varusteet niskassa.
    CB600F
    CB1000R
    ZZR 1400
  2. #2
    Eihän goret mitään kestä, mutta useimmiten niiden pintamateriaali on corduraa tjsp kestävämpää kamaa.

    Omia kokemuksia ei (vielä?) ole, mutta isot pojat on kertoneet että kyllä ne kestää - kerran.

    Nahkapuvuilla voi sitten kontata useammankin kerran ja säilyvät suuremmalla todennäköisyydellä vielä käyttökunnossa.
  3. #3
    Alku keväästä tuli liu'uttua tixtex -puku päällä...ei siis Goretex, mutta jotain sen suuntaista. Hyvin kesti! Saumoista petti parista kohtaa. Samat kamat päällä on tullut senkin jälkeen kruisailtua liikenteen seassa. Vauhtia oli n.70km/h, eikä tullut, kuin mustelmia (suojat takin ja housujen sisällä auttoi varmasti suurelta osin). Ranne tosin otti sen verran itteensä, että oireilee vieläkin.

    Tälläkin foorummilla muistaakseni ollut sellaista, että Goretex voisi sulaa asfalttia kyntäessä.

    E: Oli se vedenpitävä kalvo sitten jotain Vertexiä, Goretexia tai immenkalvoa, niin pintamateriaali ei mennyt puhki...mitähän se mp-asun puvuissa mahtaa olla.



    Viisas pääsee vähemmällä!
  4. #4
    Kannattaa ihan ekaksi tuumia, mikä on "Goretex-puku". Niitä on nimittäin hyvin erilaisia ja -tasoisia, niin vedenkeston, käyttöominaisuuksien kuin suojaavuuden, sekä tietysti myös hinnan suhteen. Halvimmat harvoin on oikeita Gore-Tex tuotteita, ja niissä on pahimmillaan vain täysin avuttomat vaimennustyynyt suojien tilalla, sellaiset ei mitään suojaa.

    Itselläni on ollut esim. Rukan ja Dainesen gorepukuja, joiden suojaavuuden uskoisin kyllä olevan ihan hyvällä tasolla. Ainakin Dainesessa oli täsmälleen samanlaiset suojat kuin firman nahkapuvuissakin, eli raajoissa kuppisuojat, ja esim. selkäpanssari oli iso ja paksu. Nykyiset pintamatskut kestää asfaltilla liukumistakin jo aika hyvin, siis muutkin kuin nahka.

    Oleellinen ero on kuitenkin siinä, että gorepuku on leikkaukseltaan keskimäärin aika paljon löysempi kuin nahkapuku, joten suojien paikallaan pysyminen kaatumistilanteessa voi olla kyseenalaista.

    Rukan puvut tuntui vielä ainakin vuosituhannen alussa kestävän normaalikäyttöä hyvin. Dainese valitettavasti tuntui menevän 2-3 vuodessa aika rispaantuneeksi sieltä täältä, ja tällaisia pukuja minulla on ollut kaksi, ja sama koski molempia.

    Hyvälaatuinen nahkapuku säännöllisesti nahanhoitoaineilla käsiteltynä vaan lienee silti se kaikista pitkäikäisin hankinta. Ja suojaavuus sellaisessa on myös yleensä kaikista paras, eipä ihme ettei RR-radoilla keinokuituasuja juuri nähdä. Gorepuku on kuitenkin Suomen olosuhteissa ehdottomasti kätevämpi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #5
    uudet materiaalit kestää, rukka puvun housujen lahde kesti todistetusti useamman sekunnin kuuman pakoputken käyrää vasten eikä palanut läpi. Puvut on vahvistettu kuluvista paikoista tuolla kuumuutta ja hankautta kestävällä corduralla vai mitäseoli.
    RR miehet ajaa kroppaamyöten timmissä puvussa jotta ilmanvastus on pieni ja mahdollisesti TIUKKA puku suojaa jäseniä vääntymiseltä jne. Normaali liikenteessä normaali palleilla varustettu mies ei todennäköisesti tommosella kisapuvulla kauan viihdy...
    KTM
  6. #6
    Lainaa (Taajuus @ Elo. 28 2008,10:41) kirjoitti
    Eihän goret mitään kestä, mutta useimmiten niiden pintamateriaali on corduraa tjsp kestävämpää kamaa.
    Nimenomaan, eihän se Gore-Tex tai vastaava ole mitään muuta kuin olemattoman ohut kalvo jossain kohtaa puvun kankaassa tekemässä siitä vettä pitävä, ei se koko puku siitä ole tehty. Kestävyyden kanssa sillä ei ole sinänsä mitään tekemistä, paitsi ehkä se että kalliimpana sillä varustetut puvut on yleensä muutenkin laadukkaammin tehty. Hankauskestävyys tekstiilipuvuilla on yleensä aina nahkaa huonompi, siksi kriittisissä kohdissa olevat kunnolliset suojat on tärkeämpiä juuri tekstiileissä. Hyvä tekstiilipuku riittää silti normiajeluun ihan hyvin. Itte olen sekakäyttäjä, nahkatakki ja tekstiilihousut.

    Tiukassa nahkapuvussa on se etu että se jonkinverran rajoittaa raajojen holtitonta heilumista jos tiellä pyörii kaatumisen jälkeen. Se on yksi syy miksi vain nahat on radalla sallittu.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  7. #7
    Lainaa (zuha @ Elo. 28 2008,11:00) kirjoitti
    Normaali liikenteessä normaali palleilla varustettu mies ei todennäköisesti tommosella kisapuvulla kauan viihdy...
    Kaikki nahkapuvut eivät suinkaan ole mitään 1-osaisia tiukkoja kisapukuja. Löytyy hyvin matkailuunkin passeleita nahkoja.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Goretex on vain vedenpitävä/hengittävä kangas, millä ei ole mitään tekemistä kestävyyden kanssa.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  9. #9
    Vaikka tekstiilipuku kestäisikin lyhyen matkan liukumista niin ne tuppaavat olemaan sen verran velttoja ettei suojat kestä lipatessa paikallaan.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  10. #10
    Noin 60km/h tunnissa savitiellä kaatumisesta rukan goretexit meni polvista ja kyynerpäistä puhki. Suojat pysy jotenkuten paikallaan ja selvisin lähinnä mustelmilla ja pienillä vekeillä juuri kyynerpäässä ja polvessa. Yhtään kovemmasta vauhdista kaatuminen kyllä varmasti hirvittää goreilla. Kyllä ne suojaa mutta ei hirveästi.
  11. #11
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 28 2008,11:10) kirjoitti
    Vaikka tekstiilipuku kestäisikin lyhyen matkan liukumista niin ne tuppaavat olemaan sen verran velttoja ettei suojat kestä lipatessa paikallaan.
    Mutta jos ja kun vauhtia on riitävästi, niin siihen tolppaan törmätessä on aivan sama onko Speedot vai Alpakan nahkapuku.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  12. #12
    Lainaa (TPM @ Elo. 28 2008,11:19) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 28 2008,11:10) kirjoitti
    Vaikka tekstiilipuku kestäisikin lyhyen matkan liukumista niin ne tuppaavat olemaan sen verran velttoja ettei suojat kestä lipatessa paikallaan.
    Mutta jos ja kun vauhtia on riitävästi, niin siihen tolppaan törmätessä on aivan sama onko Speedot vai Alpakan nahkapuku.
    Sen takia kirjotin tohon mun kysymykseen, että on tilaa liukua. Kukaan tuskin on kertomassa omista kokemuksista tuollaisen törmäyksen jäljiltä.
    CB600F
    CB1000R
    ZZR 1400
  13. #13
    Lainaa (TPM @ Elo. 28 2008,11:19) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 28 2008,11:10) kirjoitti
    Vaikka tekstiilipuku kestäisikin lyhyen matkan liukumista niin ne tuppaavat olemaan sen verran velttoja ettei suojat kestä lipatessa paikallaan.
    Mutta jos ja kun vauhtia on riitävästi, niin siihen tolppaan törmätessä on aivan sama onko Speedot vai Alpakan nahkapuku.
    Pitäydytäänpä aiheessa. Itsekin kuulisin mielelläni lisää kokemuksia niistä empiirisistä liukumiskokeista, joita ihmiset ovat joko tekstiili- tai nahka-asullaan tehneet.



    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  14. #14
    Lainaa (Utah @ Elo. 28 2008,11:02) kirjoitti
    Se on yksi syy miksi vain nahat on radalla sallittu.
    Tämä ei pidä paikkaansa. Kyllä siellä radalla saa myös tixtexeillä mennä.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  15. #15
    Oishan ne hyvä omistaa vaikka molemmat!
    Tixtex ja nahkapuku..
    En kyl luottaisi kaatuessa hirveesti noihin
    kahiseviin´ .. Ties vaik sullais nahkaan kii.
    Mut jos radalla limitillä ajelet niin nahkat päälle ehottomasti!
    +kunnon suojat.
  16. #16
    Viimeisessä Bikessä oli aiheesta artikkeli. Lopputulema taisi olla, että huono nahka kestää huonommin kuin hyvä tixtex. Tarkistan vielä, mutta ulkomuistista repien testissä ollut Dainese ei ollut kummoinen vaan meni puhki siinä missä tekstiilitkin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  17. #17
    Lainaa (zuha @ Elo. 28 2008,11:00) kirjoitti
    RR miehet ajaa kroppaamyöten timmissä puvussa jotta ilmanvastus on pieni ja mahdollisesti TIUKKA puku suojaa jäseniä vääntymiseltä jne. Normaali liikenteessä normaali palleilla varustettu mies ei todennäköisesti tommosella kisapuvulla kauan viihdy...
    Itsellä kohtuu timmi puku (ei kuitenkaan yksosanen) ja hyvin oon pari kesää kyseisissä kamppeissa, normaalissa liikenteessä ja vieläpä mielestäni ihan normaalein pallein varustettuna viihtynyt *

    Itsellä vaikutti valintaan tuo, että ne suojat pysyvät varmasti paikoillaan jos kontataan. Muutamia, ihan hyvälaatuisiakin kangaspukuja testanneena en vain oikein usko (tai tuurista kiinni, missä asennossa kontataan jne.) että ne suojat tosiaan pysyvät paikoillaan. Lisäksi kohtuu tiukkakin tekstiiliasu lepattaa niin maan penteleesti, nahkaan verrattuna, vähänkään kovemmassa kyydissä.

    Ainoa miinuspuoli nahkojen kanssa on pidempiä päiväreissuja ajaessa noi sadekuurot, eli pimpittää pysähtyä vetämään "kortsua nahkan päälle" * ja kohta taas pysähtyä ottamaan veks.

    Lisäksi syyskylmillä tuo oma nahkatakki on liiankin ilmastoitu eli pitänee hommata lisäksi kangastakki näitä syssyn kylmiä varten.

    - P



  18. #18
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Konttaamisen alkaessa nopeutta n. 40kmh. Ensikosketus asfalttiin josta parin kuperkeikan kautta turvalleen vesiojaan. Lopputulos: takki ja housut savessa, mutta pesun jälkeen en kehdannut laittaa vakuutukseen eli ei mitään jälkiä. Eniten osumaa otti kypärä joka menikin lunariin. Kastui vielä sisältäkin kuravedellä, joten ei taida Shoei olla vedenpitävä...

    MP-asun housut ja Yokon takki on vieläkin ajossa. Jos valittaa, ettei goretakissa pysy suojat paikallaan niin kannattaa kasvattaa lihaa luitten päälle.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  19. #19
    Lainaa (Juutana @ Elo. 28 2008,13:38) kirjoitti
    Jos valittaa, ettei goretakissa pysy suojat paikallaan niin kannattaa kasvattaa lihaa luitten päälle. *
    eli suomeksi sanottuna ja suomalaiseen tyyliin "olla läski" *

    En mä mikään maailman pienin mies kuitenkaan ole, ihan normijamppa ja ihan eri tavalla ne suojat istuu väkisilläkin paikoillaan nahkoissa kuin tekstiiliasuissa. Se nahka pakottaa ne kohdilleen ja vaikea niiden on siitä mihinkään siirtyä. Tekstiili antaa väkisilläkin enemmän periksi ja en ole nähnyt kyllä sellaista tekstiiliasua, joka olisi yhtä tiukka kuin vastaava nahka-asu (voisi olla aika hupaisa näky jos olisi).

    Noh, kukin tyylillään eips siinä mitään. Itse luotan enemmän nahkaan ja siitä olen kyllä aika saletti että kunnon asfalttiliussa toimii paremmin & suojaa enemmän. Varsinkin tosiaan jos vauhti on enemmän kuin mopo / skootterivauhti kun lähdetään konttaamaan.

    Ainoa tekstiilin hyvä puoli verrattuna nahkaan on mielestäni tuo, että samalla asulla voit vetää kelissä kuin kelissä. Ei tarvi jumpata ylimääräistä kun sadekuuro yllättää.

    - P

    Edit: ja kuten Juutanan vastauksesta on luettavissa, niin kyllä se päätä suojaava kapine se tärkein on. Sitten selkäpanssari ja tämän jälkeen tulevat muut kamppeet. Luonnollisesti menee kohtuu hyvin, kun kaikki on ajantasalla ja vieläpä mukavat päällä.



  20. #20
    Lainaa (Perkele @ Elo. 28 2008,13:55) kirjoitti
    En mä mikään maailman pienin mies kuitenkaan ole, ihan normijamppa ja ihan eri tavalla ne suojat istuu väkisilläkin paikoillaan nahkoissa kuin tekstiiliasuissa. Se nahka pakottaa ne kohdilleen ja vaikea niiden on siitä mihinkään siirtyä. Tekstiili antaa väkisilläkin enemmän periksi ja en ole nähnyt kyllä sellaista tekstiiliasua, joka olisi yhtä tiukka kuin vastaava nahka-asu (voisi olla aika hupaisa näky jos olisi).

    Edit: ja kuten Juutanan vastauksesta on luettavissa, niin kyllä se päätä suojaava kapine se tärkein on. Sitten selkäpanssari ja tämän jälkeen tulevat muut kamppeet. Luonnollisesti menee kohtuu hyvin, kun kaikki on ajantasalla ja vieläpä mukavat päällä.
    Juuri näin. Nahkapuvun ja gorepuvun leikkaus on tyystin erilainen, johtuen materiaalien ominaisuuksien perustavanlaatuisista eroista.

    Samaa mieltä myös siitä, että kypärä on #1, selkäsuoja #2, sitten tulee muut. Mutta tästä huolimatta esim. jalkojen ja käsien suojaaminen on tärkeää, niiden varassa sitä kaikkein useimmiten laskeudutaan mp:llä pannutettaessa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #21
    Lainaa (pecha @ Elo. 28 2008,14:09) kirjoitti
    Samaa mieltä myös siitä, että kypärä on #1, selkäsuoja #2, sitten tulee muut. Mutta tästä huolimatta esim. jalkojen ja käsien suojaaminen on tärkeää, niiden varassa sitä kaikkein useimmiten laskeudutaan mp:llä pannutettaessa.
    Jep, ehdottomasti, ja kyllä tixtexhousut kuitenkin paremmin suojaa, kuin farkut, sortseista puhumattakaan ! *

    Juuri luin joltain miltälie amerikansivulta kuvausta jonkun näkemistä farkkujalkakonttauksista. Eipä ollut liu'un jälkeen ollut paljoa jalassa mitään, jokunen riekale, kauheesti vereslihaa, siinä oli kalsaritkin palaneet. *

    Australialaisessa valistusesitteessä oikeasta pukeutumisesta moottoripyöräilyyn oli kauhukuvia jaloista joita ei oltu suojattu ennen konttaamista, siinä ei voinut puhua ihan "asvaltti-ihottumasta", oli tainnut kärytä hiukka syvemmältäkin. *

    Kitka on kuuma keksintö. Farkku kärtsää heti.
    Cordura kestää kohtuullisesti hankausta, mutta on otettava huomioon että sitä on kovin eri vahvuisia *(jotain 100-500 denieriä) *Moninkertainen ja paksumpi kerros maksaa enemmän.
    Kevlar ja jotkut muut saman tyyppiset taas kestää vielä paremmin.
    Kummassakin on vielä oleellista sitten miten se on kudottua, eli lähteekö rispaamaan vai pitääkö kutinsa, ja tietysti mihin kohtiin vaatteessa niitä on laitettu.

    Nahkaakin on varmasti montaa laatua, mutta hyvä nahka tosiaan pitää kutinsa noiden tekstiilien joukossa, aina vaan.
    ...
  22. #22
    Nahka-asusta tulee helpommin vartalonmyötäinen, koska se muotoutuu aika paljon käytössä, ja suojat pysyvät aika hyvin oikeissa paikoissa. Tekstiilipohjaiset asut eivät juurikaan muotoudu miksikään ja omalle vartalolle sopivia napakoita asusteita on vaikea löytää. Ja silti ne suojat kierähtää heti paikaltaan tosipaikassa.

    Rukan gore-puvulla olen kontannut. Suojat pysyivät paikallaan ehkä sen ensimmäisen iskun ja liu'un alettua oli enää pintakankaan kestävyydestä kyse. Kestihän se kohtuullisesti, mutta reiät syntyivät ihan eri paikkaan kuin missä ne kaikenlaiset vahvistukset ja suojat ovat. Se äkkipysäys lopuksi olisi varmaan tehnyt samat luunmurtumat myös nahkapuvussa.

    Nahkat on siis normaalisti päällä, goret (2 pukua) kaapissa. Siistiin matka-ajoon sitten Rukan goret päälle, niin ei haittaa kelin vaihtumiset.
  23. #23
    jeh, tästä ny ei ollu aloittajal tarkotuskaan tehdä nahkat vs. gore vääntöä, vaan ihan yksinkertaisesti kysyy miten jengille käyny ku lipannu goret tms päällä.

    Tiedä sit kuinka oleellista on ollu puuttuu et gore-tex ei suojaa yhtään kaatumiselta (eiks goretexii oo ihan ulkoilupuvuissakin) vaan yleistetysti tarkotettu noita tekstiilikledjuja.

    Itteeki kiinnostaa kyl miten on pysyny "goret" ehjänä ja suojat kohillaan ku ollaa kaaduttu.

    Ite ajelen myöskin "goretexieilla" ja ainakin noiden suojien paikallaan pysyminen kyl arveluttaa aika pahasti.

    Ei ollu tarkotus astuu kenenkään varpaille vaan yrittää saada pidettyy tätä asialinjalla.

    peace and out
  24. #24
    Lainaa (NOx @ Elo. 28 2008,12:43) kirjoitti
    Viimeisessä Bikessä oli aiheesta artikkeli. Lopputulema taisi olla, että huono nahka kestää huonommin kuin hyvä tixtex. Tarkistan vielä, mutta ulkomuistista repien testissä ollut Dainese ei ollut kummoinen vaan meni puhki siinä missä tekstiilitkin.
    Luin saman testin ja yllätyin kuinka huonoja nuo tonnin nahkat olivat. Jossain biken testissä testattiin tekstiilipukuja ja parhaat kestivät asfalttiliukumista vastaavassa "hinkkaamistestissä" 12 sek. Tuossa ajassa pysähtyy jo aika kovasta nopeudesta. Vertailuaika denim-farkuilla oli 0.6 sek. Asfaltilla en ole kaatunut vaikka tuli viikko sitten ojan pohjaa kynnettyä. Takkiin ei mitään, mutta housuihin pieni reikä lahkeeseen.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  25. #25
    Lainaa (kiivi3 @ Elo. 28 2008,15:24) kirjoitti
    Itteeki kiinnostaa kyl miten on pysyny "goret" ehjänä ja suojat kohillaan ku ollaa kaaduttu.

    Ite ajelen myöskin "goretexieilla" ja ainakin noiden suojien paikallaan pysyminen kyl arveluttaa aika pahasti.
    No vielä täsmennän. Rukan gtx-puvussani suojat kyllä pysyivät 'paikoillaan', siis eivät lähteneet kävelemään taskuistaan, mutta koko kangas pääsi siirtymään niin paljon, että suoja ei enää sijainnut kyynärpäässä, polvessa tai lonkassa. Sen vuoksi koko homma jäi pintakankaan varaan. Ja hihassa kangas hinkkaantui hihan etupuolelta, koska hiha kiertyi liu'un aikana käden ympäri. Ja se takki oli sentään aika napakka ja kiristyksillä varustettu, käsivarsissa ja vyötäröllä.

    Itsellä liukumismatka jäi vastaan tulleen kanttikiven vuoksi niin lyhyeksi, että suurempia repeämiä ei ehtinyt syntyä, siis pukuun.

    Jokainen 'gore'-puvun omistaja voi helposti testata, saako esim. housun polvisuojaa siirtymään polven kohdalta, kun tarttuu kiinni lahkeen etu- ja takapuolelta ja kiertää, tai vetää ylös/alas. Sama kyynärpään kohdalla ja olkapäässä, kaverin avustuksella. Kyllä yleensä liikkuu ja helposti. Eli ei kovin vakuuttavaa.

    Ja ne vetskarit takin ja housujen yhdistämiseksi on tehty käyttöä varten. Hankkikaa kamppeet joissa ne on, ja laittakaa ne kiinni.
  26. #26
    joo, kyl ne suojat pysyy omille paikoilleen tarkoitetuissa lokeroissa, en epäile sitä, mut se koko puku (polvikohdat ja kyynärpäät) heiluu kyl itellä ainakin dainesen puvussa.
    ja ei paljoo tartte heilutella kyynärpää suojaa ku se on jo pois oikealta kohdaltaan, sama juttu polvisuojalla.
    Jotenkin antaa ees jonkunlaista turvallisuuden tunnetta ne muovit tms mitä nyt onkaan.
    Ajoasennossa kyllä pysyy kohtuu tiivisti paikallaan, mut eriasia ku leikkii teräsmiestä ja kolahtaa asfalttiin, ni onks sit viel kroppa ajoasennossa...
  27. #27
    Lainaa (kiivi3 @ Elo. 28 2008,17:20) kirjoitti
    Ajoasennossa kyllä pysyy kohtuu tiivisti paikallaan, mut eriasia ku leikkii teräsmiestä ja kolahtaa asfalttiin, ni onks sit viel kroppa ajoasennossa...
    Heiluu ne nahoissakin jos on liian löysä puku. Ero on siinä, että moni tekstiilipuku on suunniteltu väljäksi tai on muuten vaan väljällä mitoituksella. Ainakin sportimmat nahkavermeet on aina tiukalla mitoituksella. Onnistuin ostamaan Rukan takin ja MP-asun housut tiukalla mitoituksella. Suojat liikkuvat muutaman sentin kumpaankin suuntaan, mutta ei saa kierrettyä. Nahat olivat aluksi kireät. Ajan myötä niihin on tullut vähän löysyyttä, mutta ei niin paljon, että suojat kiertyisivät pois paikaltaan.

    Kontannut olen sekä nahoilla, että tekstiileillä, mutta mitään pitkää liukua asfaltilla en ole tehnyt vaan pikemmin aina päätynyt hiekalle tms. Varusteisiin ei ole tullut isompaa vauriota, pientä kulumaa muttei puhki, saapasta atomeiksi, kypärää, hanskoja ja semmoista. Suojista on kyllä ollut hyötyä, pari murtumaa ja pahempaakin on niiden ansiosta jäänyt kokematta ja sen sijaan päässyt pelkillä mustelmilla, lihaskivuilla ja tappiomielialalla.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  28. #28
    Lainaa (Compañero @ Elo. 28 2008,10:43) kirjoitti
    ..mitähän se mp-asun puvuissa mahtaa olla.
    Cordura on mp-asuissa pintamatsku suurimmassa osassa.
  29. #29
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 28 2008,11:10) kirjoitti
    Vaikka tekstiilipuku kestäisikin lyhyen matkan liukumista niin ne tuppaavat olemaan sen verran velttoja ettei suojat kestä lipatessa paikallaan.
    Ei kun eivät SAA olla löysät.

    Tekstiilipuku pitää valita koon puolesta niin, että se on fitti. Silloin suojat istuvat kohdillaan ja kuski näyttää lähes yhtä naurettavalta kuin nahkapellet

    On vaan kait monille houkutus ostaa vähän "kasvunvaraa" tai "kerrospukeutumisvaraa".
  30.  
  31. #30
    richan hinnat alkaen malli joka on jonkin sortin corduraa kului melkein puhki asti 40km/h vauhdista märälle asfaltille, ei hyvä
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen