Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 85:sta
  1. #31
    Lainaa (Taajuus @ Elo. 28 2008,18:13) kirjoitti
    Tekstiilipuku pitää valita koon puolesta niin, että se on fitti. Silloin suojat istuvat kohdillaan ja kuski näyttää lähes yhtä naurettavalta kuin nahkapellet
    Vai että nahkapellet.. Noh, kuten jo aiemmin totesin että kukin tyylillään. Tuskin täällä kukaan nyt niin pelle kuitenkaan on?

    - P



  2. #32
    Olen pari kertaa kaatunut Rukan RVP päällä eikä puku ole kovinkaan paljon kärsinyt ja minä en ollenkaan. Pienen pieni reikä taisi tulla pariin kohtaan, jonka korjasivat tehtaalla ellen muista väärin veloituksetta tai hyvin kohtuullisella hinnalla. Puvun vaihdoin Armaxiin vanhan puvun ollessa jo noin 15 v vanha ja halusin enemmän taskuja ja ehkä vielä parempia ominaisuuksia, joita toki sainkin
  3. #33
    Lainaa (Taajuus @ Elo. 28 2008,18:13) kirjoitti
    ostaa vähän "kasvunvaraa" tai "kerrospukeutumisvaraa".
    Joo, ihmeesti ne asut aina talven jälkeen tuntuu tiukemmilta * On se tietysti jokasäänpuvulle ihan hyväkin ominaisuus se kerrospukeutuminen, muuten pitäisi olla oma puku eri kausille. Olisko paras sitten nahka alle ja tixtex vielä päälle kylmällä? Maistuu kalliille, hankalalle ja vielä hankalalle. Esim. kun aamulla ajaa töihin 3 asteen lämmössä ja iltapäivällä on 23 ja aurinko porottaa, pitäsi texit kotiinpäin ajellessa olla laukussa tjsp.

    Silloin piikkiaikana pöristeltiin farkuissa ja joku takki päällä. Ainoat kunnon varusteet olivat kypärä ja hanskat. Ja sateelle rukan haalarit ja nokian saappaat. Kuinkahan sitä on vielä hengissä..? *
    Autotallimotoristi
  4. #34
    Tuli testattua keväällä. En lähde copy-pasteamaan = linkin takana tekstit tapahtumasta ja kuvat puvusta konttaamisen jäljiltä.

    Linkki

    Lainaa kirjoitti
    Samaa mieltä myös siitä, että kypärä on #1, selkäsuoja #2, sitten tulee muut. Mutta tästä huolimatta esim. jalkojen ja käsien suojaaminen on tärkeää, niiden varassa sitä kaikkein useimmiten laskeudutaan mp:llä pannutettaessa.
    +1

    Selkäsuojaa ei itellä ole mutta on varmasti asiaa. Ton mun linkin kuvista voi katella kypärän merkityksen. Kunnon kengät ja hanskat oli myös paikoillaan.

    Ja ton konttaamisen jälkeen on jäänyt ne lyhyitten matkojen farkuissa ajelut väliin = aina puku päällä ajaessa.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  5. #35
    Lainaa (pecha @ Elo. 28 2008,11:02) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Elo. 28 2008,11:00) kirjoitti
    Normaali liikenteessä normaali palleilla varustettu mies ei todennäköisesti tommosella kisapuvulla kauan viihdy...
    Kaikki nahkapuvut eivät suinkaan ole mitään 1-osaisia tiukkoja kisapukuja. Löytyy hyvin matkailuunkin passeleita nahkoja.
    Ite ajelen pääsääntöisesti aina tuollaisella 1 osaisella kisapuvulla. Seisoessa tuollainen ajoasentoon leikattu puku on vähän epämiellyttävä mut kun istahtaa pyöränpäälle niin ei purista palleja enää
    Ja tuollainen tiukka puku suojaa sinänsäkkin paremmin kaatumatilanteessa koska suojat pysyy oikeessa kohtaa vaikka luisutaan asfalttiapitkin.
    Tulipa kaaduttua tuolla puvulla n.80km/h vauhdissa, olkapäästä kului nahkaan sormenpäänkokoinen reikä mut toki sen alla oli oikea suoja suojaamassa. Ite säästyin täysin vammoitta ja kolhuitta.

    Ainuita miinuksiahan tuollaisessa puvussa on että sateella ei paljoa viitti ajaa ja viileillä ilmoilla on todellakin viilletä.
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  6. #36
    Muistelen hämärästi että jotain rukan puvuista on testattu kiskomalla jätkää asfaltilla auton perässä puku päällä... olisko tosta ollut juttua jossain mp lehdessä? Stuntman oli vissiin kiskassu nahkakortongit alle jus for sure jos sattuukin hiha kulumaan puhki Anyway, ei se pitkä liuku vaan se äkkipysäys..
    KTM
  7. #37
    Yokolla 85km/h katuun ja suojasi hyvin, pieniä kulumia mm olkapään ja kyynärpään kohdalla no pyörälle kävi sitten pahemmin. Nahoillakin olen kaatunut ja satuttanut pahemmin. Eroa tietysti kaatumiskulmissa.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  8. #38
    Lainaa (zuha @ Elo. 28 2008,20:53) kirjoitti
    Muistelen hämärästi että jotain rukan puvuista on testattu kiskomalla jätkää asfaltilla auton perässä puku päällä... olisko tosta ollut juttua jossain mp lehdessä? Stuntman oli vissiin kiskassu nahkakortongit alle jus for sure jos sattuukin hiha kulumaan puhki Anyway, ei se pitkä liuku vaan se äkkipysäys..
    nii et oliks se rukan puku kulunu puhki?

    no vähän ees lämmittää, et jos noi goret ny iha turhaa oo päällä, eli jeesaa ny normi farkkuihin verrattuna ees jonkun verran.
    imo aika hyvin jo, jos reilun 80km/h vauhdista kaatues ei kulu luut näkyviin.

    ja juu, sitä äkkipysäystä pittää sit yrittää varoo kans.
  9. #39
    Lainaa (Perkele @ Elo. 28 2008,18:33) kirjoitti
    Vai että nahkapellet.. Noh, kuten jo aiemmin totesin että kukin tyylillään. Tuskin täällä kukaan nyt niin pelle kuitenkaan on?
    Huomasit ehkä sen hymiön?
  10. #40
    Lainaa (Uusiouupunut @ Elo. 28 2008,18:45) kirjoitti
    On se tietysti jokasäänpuvulle ihan hyväkin ominaisuus se kerrospukeutuminen, muuten pitäisi olla oma puku eri kausille.
    Oma kompromissini oli valita sellainen koko, joka sisävuoret paikallaan oli hyvin fitti. Nyt kun vielä on ajellut ilman vuoria, hieman väljä.
  11. #41
    Lainaa (Taajuus @ Elo. 28 2008,22:14) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Elo. 28 2008,18:33) kirjoitti
    Vai että nahkapellet.. Noh, kuten jo aiemmin totesin että kukin tyylillään. Tuskin täällä kukaan nyt niin pelle kuitenkaan on?
    Huomasit ehkä sen hymiön?
    Huomasin kyllä hymiön, mutta ehkä ajattelemme tuon hymiön käytöstä eri tavoin.. itseasiassa tuo korosti viestin negatiivisuutta mun mielestä. Mutta eips siin mittään ei mulla herne nenään mennyt kuitenkaan.

    - P
  12. #42
    Lainaa (Perkele @ Elo. 28 2008,22:59) kirjoitti
    Huomasin kyllä hymiön, mutta ehkä ajattelemme tuon hymiön käytöstä eri tavoin.. itseasiassa tuo korosti viestin negatiivisuutta mun mielestä. Mutta eips siin mittään ei mulla herne nenään mennyt kuitenkaan.

    - P
    No, hymiöt ovat nykyään netissä kärsineet pahan inflaation.

    Minä käytän niitä edelleen vitsin tai sarkasmin osoittamiseen, toiset ilmeisesti ihan huvikseen koristeina.
  13. #43
    Käyttökokemuksia Rukan sivuilta: >klik< (valitse "Motorsport" ja sitten "käyttökokemuksia")
    Edit: hiukan ongelmia linkkauksessa



    Busa K8
  14. #44
    Lainaa (-Harza- @ Elo. 29 2008,09:39) kirjoitti
    Käyttökokemuksia Rukan sivuilta: >klik< (valitse "Motorsport" ja sitten "käyttökokemuksia")
    Edit: hiukan ongelmia linkkauksessa
    Julkaistaisikohan tuolla jos kirjottaisi jutun "30km/h vauhdista lipat ja rukan 2000e puku repeytyi heti päältäni"

    Kerrotaan vielä sen että ~50km/h vauhdista sweepin tekstiilit päällä asfalttiin, ja puku ei mennyt puhki asti mistään mutta suojat ei kestäneet paikallaan takissa jonka seurauksena muisto kyynärpäässä. Takki kokoa S ja miehellä mittaa 177cm/82kg. Aika harvassa on tekstiilitakit jotka istuvat niin tukevasti että ne _kaatuessa_ pitäisivät suojat paikallaan.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  15. #45
    Lainaa (kiivi3 @ Elo. 28 2008,22:10) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Elo. 28 2008,20:53) kirjoitti
    Muistelen hämärästi että jotain rukan puvuista on testattu kiskomalla jätkää asfaltilla auton perässä puku päällä... olisko tosta ollut juttua jossain mp lehdessä? Stuntman oli vissiin kiskassu nahkakortongit alle jus for sure jos sattuukin hiha kulumaan puhki Anyway, ei se pitkä liuku vaan se äkkipysäys..
    nii et oliks se rukan puku kulunu puhki?

    no vähän ees lämmittää, et jos noi goret ny iha turhaa oo päällä, eli jeesaa ny normi farkkuihin verrattuna ees jonkun verran.
    imo aika hyvin jo, jos reilun 80km/h vauhdista kaatues ei kulu luut näkyviin.

    ja juu, sitä äkkipysäystä pittää sit yrittää varoo kans.
    Ei mulla ole mitään faktaa miten tossa kävi.
    KTM
  16. #46
    Ei tarkkaa tietoa nopeudesta, josta mopo lipesi kun viisari oli teipin alla, mutta edellisen kaarteen jarrutuksessa kävi alimmillaan noin satasessa. Ja sen jälkeen ehdin jo hieman avata, jälkikäteen mietittynä ehkä tarpeettoman paljonkin?

    Mutta hieman yli satasen vauhdista lähti mopo lapasista, sitten mukkelismakkelis, luistelua varmaan jotain 50 metriä asfaltilla sen välittömässä läheisyydessä. Suojat olisivat varmaan voineet toimia paremminkin, mutta Cloverin puku kesti muuten oikein hyvin.

    Housuihin repeytyi noin tuuman palkeenkieli ja takista suli samankokoinen pala pois selkäsuojan reunan kohdan painepisteestä. Pikku tikkauksin olisi ollut aivan käyttökelpoinen kampe jatkossakin, mutta möin pois kun vakuutusyhtiö sen suostui ostamaan.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  17. #47
    Richan puvulla kontattu n.60 nopeudesta. Puvusta pari saumaa repesi, polvet ja kyynärpäät "nirhaantu" puvusta puhki. Toiseen polveen tuli pientä asfaltti-ihottumaa. Totesin että oli hyvä että oli puku yllä, farkuissa olis voinu tulla vähän enempi "naarmuja.
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  18. #48
    Kolme kertaa olen lipannut vauhdissa tekstiilipuvulla. Ekalla kerralla oli halpiscordurapuku jollain ihmekalvolla. Hyvin kesti, eikä muuta kuin vähän kulumaa, mutta vauhtiakaan ei ollut hirveästi. Toisella kertaa oli Rukan Cordurapuku kiinteällä gorekalvolla. Vauhtia vähän enemmän, alle 80km/h kuitenkin. Ei ole mitään muistikuvaa miten on lennelty, koska taju läti vuorikauriisen törmätessä. Housuista kului polvista osittain kangas puhki, mutta suojat suojasivat loput. Muualla oli jotain nirhaumia. Puku korjattiin Rukalla ja tuli ihan hyvä. Kolmas kerta oli lipat BMW:n enduropuvulla ilman erillistä goresisäosaa. Sen verran pyöritty, että pilalle meni puku, mutta ei suurempia vahinkoja. Peukalo murtui, koska oli kevyet endurohanskat. Kahdessa viimeisessä lipassa oli kanssa pari kylkiluuta murtunut, mikä tuli keuhkojen röntgenkuvauksissa ilmi nyt loppukesästä. En tiedä kummassa on mennyt, kun aina joka paikka on ollut sen verran kipeä, ettei jotain kylkiluita erikseen tiennyt ihmetellä.

    Ihan hyvin noilla tekstiileillä pärjää.
    Dixi et animam levavi
  19. #49
    Lainaa (kummitus @ Elo. 28 2008,10:31) kirjoitti
    Tuli tässä mieleen, että (sitten) kun kaattu pyörällä sanotaan tuollaisesta 60km/h vauhdista tai nopeammasta, niin kuinka hyvin Goretex-asut kestäisi asfaltti-ihottumaa....
    Niinku tuossa jo on todettukin, goretexillä ei ole mitään tekemistä asfaltti-ihottuman kanssa. Sehän on vain vedenpitävä kalvo.
    Kulutuskestävyys riippuu vain pintamateriaaleista.

    Jos käyt tsekkaamassa vaikkapa Rukan 2500 € huippumallin ja vertaat sitä huolella johonkin 250 € Sweepiin, niin ymmärrät...
    Eron tunnet jo painosta ja kun hieman tarkemmin tutkiskelet, niin ymmärtänet loputkin...

    Sama hommahan noiden nahkojen kanssa.. On todella laadukasta tavaraa, mutta huonoimmat lähinnä täyttä ***kaa, joiden suojauskyky ihottumaa vastaan on täysin mitätöntä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #50
    about satasen nopeudesta, vasen kylki otti ensin asfalttiin ja siitä selälleen liukumaan.
    housujen ulkokangas vasemmalta repeyty lantion kohdalta reilusti, takissa vähäisempiä jälkiä

    toinen lippa noin parinkympin nopeudesta taas vasemmalle puolelle kyljelleen; takkiin ja housuihin pikkuruiset repeämät.

    dainese gore-tex
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  21. #51
    no tulipahan itse sitten kokeiltua nyt 20km/h vauhdista kaatumista... lähdin kaupan pihalta illalla ja siitä sitten kylmiltä renkailta loppui pito....
    vasemmalla kyljellä tuli vauhtia jarruteltua eikä takkiin tullut muuta kuin pikkaisen likaa, pyörä ei sitten kestänytkään yhtä hyvin *

    e: Scott-goret



    CB600F
    CB1000R
    ZZR 1400
  22. #52
    Jep, lipsahdin öljyyn yhdessä Berliinin sisääntulotien liittymistä vajaasta 80:sta.
    Muijan kanssa liuttiin 6 kaistaisen liikenteen sekaan perjantain ilta ruuhkassa. Oli tuuria ja Günterit oli valppaina - ei osuttu mihinkään... Tekstiilit (Yoko ja Mp-Asu) suojasi hyvin, toki vaihtoon menivät, mutta eivät puhki asti mistään. Kypärät meni kaskosta ja ajovarusteet korvasi kotivakuutus.
    nimim. Hanskat olis sillon olleet kivat.
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  23. #53
    Lainaa (HSRC @ Syys. 21 2008,18:47) kirjoitti
    Jep, lipsahdin öljyyn yhdessä Berliinin sisääntulotien liittymistä vajaasta 80:sta.
    Muijan kanssa liuttiin 6 kaistaisen liikenteen sekaan perjantain ilta ruuhkassa. Oli tuuria ja Günterit oli valppaina - ei osuttu mihinkään... Tekstiilit (Yoko ja Mp-Asu) suojasi hyvin, toki vaihtoon menivät, mutta eivät puhki asti mistään. Kypärät meni kaskosta ja ajovarusteet korvasi kotivakuutus.
    nimim. Hanskat olis sillon olleet kivat.
    Sorry hieman offtopikkia, mutta mulle on jäänyt epäselväksi korvaako joku vakuutus pyöränromun kuskaamisen Suomeen jos ulkomailla lippaa pyörän? Vai haluaako vakuutusyhtiöt sitä edes tänne? Jos vaikka Italian eteläkärjessä laitat 3000e arvoisen pyörän lunarikuntoon, niin voi maksaa enemmän pyörän kuskaaminen Suomeen saakka mitä pyöränraadon arvo on..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  24. #54
    Isäntä konttasi tekstiilipuvan kanssa ja huonosti kävi. Vauhtia oli noin 120km/h ja puku käytännössä repesi päältä pois. Oli melkoisesti asfaltti ihottumaa. Sen jälkeen ei ole tekstiilejä tässä perheessä näkynyt. Itse olen kontannut nahkojen kanssa radalla kovemmastakin vauhdista, eikä puku sinänsä mennyt kovinkaan huonoon kuntoon. Se vaan leikattiin pois päältä sairaalassa.
    GSX-1300R
  25. #55
    Jep, kyllä mun vakuutus ainakin korvaisi kolaripyörän kuljettamisen Sisiliasta... Tuossa Berliinin turmassa Honda liukui Autobanalla ensin 50 mertriä oikealla kyljellä ja sitten pikku tökki ja vielä muutaman kymmenen metriä toisella kyljellä. Seuraavanan päivänä ajelin vitutuksessa Tukholmaan - tyhmä väli. Vähän revenneet tekstiilit lepatti...
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  26. #56
    Ainakin tähän asti se on mennyt niin tuon vakuutuskäytännön kanssa, että jos on sattunut esinevahinko, vakuutus korvaa. Eli jossain tapauksessa se korvaa pyörän kotiin kuljetuksenkin - ellei sitä sitten kannata ennemmin korjata paikan päällä.
    Sudenkuoppa näissä matkoissa on se, jos kuljettaja sairastuu niin, ettei kykene ajamaan pyörää kotiin. Silloin ei mikään vakuutus tiettävästi korvaa pyörän kuljetusta.
  27. #57
    kun pyörän vaihdon yhteydessä hommasian hyvän koko nahan niin kyllä nuo goret tuntuu ihan farkku T paita osatolle , nahkojen jälkeen.. en kyl esim radalle vois goreilla enäänmennä, kun nahoilla on siellä ajanu.. on jotenkin noin 200% turvallisemman tuntuista nahkojen kanssa
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  28. #58
    Niin sanotuissa gore-kamppeissa voi kiinnittää huomiota myös päällysmateriaalin (se jonka alla gtx tai joku muu tex on) lujuuteen. Se riippuu valmistusaineesta (paksuus ja kerrokset) ja neuloksista. Halvemmissa puvuissa tingitään joskus neulosten määrästä, jolloin on suurempi vaara saumojen repeämiselle. Tietysti jos materiaali on muutenkin heikko, ei neulominen moneen kertaan ehkä paranna tilannetta.

    Sama tilanne neulosten määrän kanssa on nahkakamppeissa. Jotkin valmistajat kertovat summittaisesti kaksin-kolminkertaisista neuloksista, mutta en silti muista kenenkään pauhanneen käytetyn langan laadusta. Kaipa niissäkin voi olla eroa.

    No kuitenkin, monellakin on tietoa revenneistä tekstiilikamppeista, mutta TV:stä tai muuten rata-ajoa seuranneet eivät nahkapukujen repeämisiä näe, vaikka kuskit ottaa liukua ja volttia vähän väliä.

    Kai kuitenkin jonkinlainen etu on olemassa kaikilla CE-hyväksytyillä mp-asuilla verrattuna baarikamppeisiin?
  29. #59
    Lainaa (kummitus @ Elo. 28 2008,10:31) kirjoitti
    Tuli tässä mieleen, että (sitten) kun kaattu pyörällä sanotaan tuollaisesta 60km/h vauhdista tai nopeammasta, niin kuinka hyvin Goretex-asut kestäisi asfaltti-ihottumaa. Oletuksena, että liukumatilaa on eikä tarvitse pelätä törmäystä puuhun tai mihinkään muuhun.

    Nahkapuvulla ilmeisesti pystyy liukumaan asfaltilla pidemmänkin matkan eikä tarviste pelätä, että oma iho on naarmuilla.

    Kertokaa ihmeessä omia kokemuksia kun on tullut kaaduttua gore-varusteet niskassa. *
    Tätähän on mm. Saksassa tutkittu huippuluokan puku esim. Rukka Armacor (ovh. noin 2000€).

    Puvussa on sama kulutuskestävyys kuin nahkapuvussa, MUTTA esim. kaatuminen 100km/h vauhdissa aiheutti kuljettajalle pahoja palovammoja koska puvussa olevat kevlar vahvikkeet lämpesivät luisuttaessa asfaltilla ja palovammoista pystytään välttymään jo pelkästään hyvällä alusasulla urheilukerrasto tjsp...

    Sitä en väitä etteikö nahkapuku luisuisi paremmin asfaltilla, mutta nykyajan KUNNON gore puvut ovat yhtä hyviä kuin nahkapuvutkin kaaduttaessa!
    K8 GSX-R 1000 E.S
  30.  
  31. #60
    Hyvin kesti noin 70 kmt lipoissa MP-Asun Sportech noin 5-15 liukuman asfaltilla. Tosin välillä oltiin pyörän päällä ja välillä alla, mutta noin keskimääräinen kosketusmatka sellaiset 5-15 metriä. Mitähän siinä nyt voisi mennä, 3 sekuntia?

    Puvun polvet ja kyynärpäät kuluivat noin puoleksi puhki ja toinen olkapää. Olkatoppaukset pysyivät topakasti ja kyynärsuojat ilmeisesti hyvin paikoillaan, polvisuojat miten kuten.

    Tuo suojusten paikallaan pysyminen noissa vauhdeissa se tärkein asia, puku ei ehdi ihoon sulaa.

    -hh-

    edit: täsmennys mikä kului, ei iho

    PS. Muut fysiikat lait, eli lähinnä se paljon kehuttu vääntö sitten katkasi yhden käden ja palasteli yhden polven. Tähän ei siis vaikuttanut puvun merkki tai materiaali.



Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen