Jep,
Letkut vaihdettu ilman ongelmia. Alkuperäisten tilalle siis Stormista hankitut MOTACC teräspunosletkut. Letkut sai yllättävän hyvin kulkemaan alkuperäisten letkujen kiinnikerautojen sisällä.
Varataan paljon rättejä. Tarvittavat työkalut:
- Ristipää meisseli
- 8, 10, 12, 14 mm kiintoavaimet tai hylsyt
- Bilteman 4 euron ilmaus työkalu (tähän käy mikä tahansa letkun pätkä minkä saa tiiviisti ilmanippaan kiinni)
- ½ litran kokis pullo
- Pihdit (banjon käätöä varten)
Vaihto meni suurinpiirtein näin:
- Vanha neste pois
- Säiliöstä "lääkeruiskulla" pois mitä sai
- Molemmilta puolilta ilmanippojen kautta letkut tyhjiksi (kahva pohjaa-nippa auki-nippa kiinni-kahva ylös * monta kertaa, kunnes tulee pelkkää ilmaa)
- Letkut irti satuloista
- Letku irti kahvan päästä
- Letkujen kiinnikeet irti (siis ne mitkä pitää myös etulokaria kiinni)
- Tukirautahässäkkä irti (siis se mikä pitää myös tööttiä alakolmiossa kiinni)
- Tämän irroitus sen takia, että Hondan poika on laittanut jarruletkun niin tiukasti rautojen väliin puristuksiin, ettei lähtenyt irti ilman koko kiinnikkeen irroitusta ja työstöä työpöydällä
- Letkuhässäkän irroitus tukiraudoista
- Tukirauta takaisin kiinni alakolmioon
- Uudet letkut paikalleen (huom. toinen on hieman pidempi)
- Oikean puoleista alempaa banjoa minun piti kääntää n. 160 astetta, että sopi satulaan oikein
- Banjon fixaus riippuu siitä miten myyjäletkut kasaa
- Jarrukahvan kiristyspultit auki, että kahva pääsee liikkumaan tangon ympäri
- Tupla-banjopultilla letkut kiinni pääsylinteriin
- Jarrukahvan kiristys haluttuun kohtaan
- Biltemasta letkujen kiinnikkeet 1,69 / 2 kpl alkuperäisten tilalle.
Jopa ilmaus onnistui suht helposti tämän foorumin ohjeita mukaillen.
- Molemmilta puolilta erikseen
- Letku kiinni ilmanippaan ja toinen pää kokis pulloon. Kannattaa laittaa letku lähtemään satulalta reippaasti ensin ylös päin, niin ilmakuplat on helpompi havaita
- Kahva pohjaa-nippa auki-nippa kiinni-kahva ylös (niin monta kertaa, ettei tule enää ilmaa joukossa
- Nesteen riittävyys säiliössä huomioitava
- Pystyy tekemään molemmille puolille yksin ilman apumiestä
- Kun molemmat puolet ilmattu, niin pidetään 1-2 tunnin tauko
- Tauon jälkeen säiliön kansi auki ja uudestaan painelemaan kahvaa (ilmanippoihin ei enää tarvitse koskea)
- Välillä rauhallisia kahvn painalluksia välillä pientä "nypytystä" kahvalla
- Ilmakuplia nousee säiliön pohjasta todella kauan
- Jossain kohtaa kuitenkin kuplat loppui ja kahvan liike rauhoittui normaaliksi
==> ENSIMMÄINEN KOEAJO RAUHALLISESTI !!!
Kuvia voin setupista laittaa, jos jotakuta kiinnostaa.
Toivottavasti tuli kaikki ...
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!