Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 96:sta
  1. #1
    Taas olisi aika kokoontua sorateiden merkeissä, tällä kertaa nauttimaan Varsinais-Suomen ja Länsi-Uusimaan tarjonnasta. Kokemusta veturin roolista ei ole, mutta paikallistuntemusta suurimmasta osasta noita alueita sitten enemmän. Lähtöpaikka poikkeuksellisesti lähempänä "maalialuetta", joten Hki/Espoo/Vantaa-akselilta tulijoille tulee kilometrejä yhteensä n. 300-350 km. Tästä syystä ei oikein kehtaa laittaa myöskään PK-etuliitettä tuohon reissun nimeen. Voidaan toki tarvittaessa sopia "kimppakyydeistä", jos paljon samalta suunnalta tulijoita.

    Reissun tiedot
    Päivä: sunnuntai 14.9.2008 (ei varapäivää, joten toivotaan kohtuullista keliä)
    Lähtöaika: klo 10:00
    Arvioitu ajoaika: 6:45 tuntia (Google Maps ohjelman arvio) + siirtymä lähtöpaikkaan
    Lähtöpaikka: Valtatie 1 ja Kantatie 25 risteyksessä oleva Nesteen huoltamo (Neste Lohjanharju)
    Päätepaikka: Bembölen Kahvitupa, Bellinmäki, Espoo (reitti kuitenkin poikkeaa myös paluumatkalla lähtöpaikan kautta)
    Reitin pituus: n. 250 km + eksymiset (varaan vielä oikeuden muokata reittiä omatoimisesti ja palautteen mukaan)
    Alusta: 70% hiekka / 30% asfaltti (ei päivitetty arviota reitin muuttumisen jälkeen)
    Tauot: tarpeen mukaan
    Kalusto: endurolla, matkaendurolla ja supermotolla nauttii varmasti, V-Strom/TDM/Varadero/jne. -tyyppisillä nauttii jos intoa riittää vaihtelevalla alustalla ajeluun, kyykyllä saattaa olla turhauttava reissu.

    Päivitetty reitti löytyy täältä: reitti Google Mapsissa



    Ennen matkaa:
    1. Tankkaa norsu
    2. Tee henkilökohtaiset tarpeet
    3. Tarvittaessa nykäise hihasta allekirjoittanutta
    4. Etukäteen ilmoitus nokkamiehelle, paljonko oma norsu pärjää juomatta (Toimintamatka)
    5. mahdollisuuksien mukaan älä ota painavaa kuormaa, jotta matka joutuu
    6. Unohtuiko jotain?

    Matkan aikana:
    1. Ajetaan nätisti
    2. Huolehditaan, ettei kaverit eksy, ts. odotetaan aina risteyksessä
    3. ajetaan helminauhaa (peräkanaa riittävällä välillä) kiharalla ja ja hiekalla sekä isoa asfalttibaanaa
    4. ajetaan vetoketju-helminauhaa taajamissa hitaalla asfaltilla
    5. ajoissa ilmoitus vetäjälle, jos norsu tarvitsee juotavaa
    6. Katsellaan peräpeileihin, missä kaveri seuraa, jotta tiedetään letkan tilanne
    7. Ajetaan sokeisiin mutkiin varovasti, auto tai muun kulkuneuvo voi oikeasti tulla eteen!
    8. Reitillä mennään paikoitellen hyvinkin läheltä asutusta, joten muistetaan varmistaa myös sivullisten turvallisuus ja olla aiheuttamatta pahennusta.

    Ei tarvitse olla maailmamestari tai edes omata aiempaa sorakokemusta osallistuakseen tähän ajeluun, joten kaikki kiinnostuneet mukaan. Ilmoittautukaa tähän ketjuun tai YV:lla, jotta osataan odottaa oikeaa määrää koolle. Laittakaa ilmoittautumiseen tieto pyörästä, toimintamatkasta ja mahdollista muista oleellisista asioista (ei ajokokemusta soralla tms.)

    Osallistujat (päivitän tähän ensimmäiseen viestiin ilmoittautumisten mukaan):
    1. daddy0, Honda Dominator NX650, 275 km (lisäkanisterilla)
    2. KTE, BMW F650GS Twin, >200 km
    3. viromi, BMW R1150GS, 370 km
    4. Theseus, Hussen supermoto, 200 km
    5. markus_a, Suzuki V-strom 1000, 320 km
    6. miihkali, CBR600, >200 km
    7. mime, Cagiva Elefant, > 400 km
    8. Frrewind650, Suzuki Freewind 650, > 200 km
    9. kapsu_zx10, Suzuki DR650, 350 km (lisäkanisterilla)
    10. shh_82, Suzuki V-strom 650, >400 km
    11. JoeSixpack, BMW R1200GS, 370 km

    ps. Muistathan, että kutsu yhdessä ajelemaan sorateiden merkeissä ei ole kutsu järjestettyyn tapahtumaan. Kukin vastaa itsestään ja tekemisistään koko reissun ajan.



    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  2. #2
    Täytyis varmaan sinne Hiidenpirtille tehdä myös pääkaupunkiseudulta lähtijöille joku ei konetie reitti.
    Itse voisin vaikka sitä reittiä testailla uudella navilla ja tietenkin ajamalla. *
    BMW HP2 Megamoto -07
  3. #3
    Mukana. R 1150 GS. Toimintasäde 370 km (jos muistaa tankata)

    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  4. #4
    Lainaa (viromi @ Elo. 28 2008,08:59) kirjoitti
    Mukana. R 1150 GS. Toimintasäde 370 km (jos muistaa tankata)
    Mutta onhan jollain aina varakanisteri mukana.
    BMW HP2 Megamoto -07
  5. #5
    Mukana .. Hussen katuSmoto toimintasäde noin 200Km...
  6. #6
    Pärjääkö 650-stromilla, jossa on katurenkaat (roadtec) ja sorakokemukset nollassa? Siis vedättekö seisten sladissa kaikki sorapätkät vai ehtiikö vauhdissa lukea myös pienellä kirjoitetut tienviitat?
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  7. #7
    Lainaa (mänä @ Elo. 28 2008,09:10) kirjoitti
    Pärjääkö 650-stromilla, jossa on katurenkaat (roadtec) ja sorakokemukset nollassa? Siis vedättekö seisten sladissa kaikki sorapätkät vai ehtiikö vauhdissa lukea myös pienellä kirjoitetut tienviitat? *
    ...Varmasti pärjää..itellä on katukumit alla kun nuita sorapätkiä on tullu koluttua ..
  8. #8
    I'm in! * Ja pyöränä: V-Strom DL1000 toimintasäde 320km



    Time flies when you think your going fast
  9. #9
    Lainaa (KTE @ Elo. 28 2008,08:24) kirjoitti
    Täytyis varmaan sinne Hiidenpirtille tehdä myös pääkaupunkiseudulta lähtijöille joku ei konetie reitti.
    Itse voisin vaikka sitä reittiä testailla uudella navilla ja tietenkin ajamalla. *
    Tuolla oli *jo ekassa viestissä ehdotus ei-konetiereitiksi, jota itse meinasin kokeilla jos en ole jo valmiiksi tuolla lähtöalueella sunnuntaina.

    Lainaa kirjoitti
    Tässä esimerkiksi yksi mielenkiintoinen soraa mahdollisimman paljon sisältävä reittiehdotus Bembölen kahvituvalta Hiidenpirtille (ajoaika-arvio 1h15min): linkki.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  10. #10
    Lainaa (mänä @ Elo. 28 2008,09:10) kirjoitti
    Pärjääkö 650-stromilla, jossa on katurenkaat (roadtec) ja sorakokemukset nollassa? Siis vedättekö seisten sladissa kaikki sorapätkät vai ehtiikö vauhdissa lukea myös pienellä kirjoitetut tienviitat? *
    Ihan varmasti pärjäät ja kaveria odotellaan aina. Ei suju muuten minultakaan tapeilta sladissa vielä, joten siltä osin mielekästä tahtia tiedossa aloittelijoillekin.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  11. #11
    Pitäkäähän hauskaa kundit

    Minä tässä juuri rustaan varaosien numerolistaa, jotta pääsen keväällä toisella parilla pyöriä mukaan reissuille. Olen tilaamassa Jenkkilästä MR Cycles:lta -Linkki- toisen kokonaisen setin vanteita. Kalustan ne TKC80-renkailla, joten mullakin on sitten ens vuonna kunnon sora/lieju -pyörät.

    Katsokaahan huviksenne hintoja, mitä maksaa leluihin varaosat siellä. Esim. vannesetti levyillä ja laakereilla maksaa 715 €, ilman rahteja ja veroja sekä tulleja. Suomessa Tuusmotorilta sama setti 1800 €...

    Jos teillä on kiinnostusta tilata samalla kertaa esim. (Honda, Kawa, Susna ja Yammu) varaosia, ottakaa yhteyttä minuun. Mulla tulee tilaus saapumaan noin vuoden vaihteessa erään tuttuni firman kuljetusten joukossa, joten rahdit = 0 €.

    Ajelkaahan nätisti ja varokaa sokeita mutkia!



    -Masa
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  12. #12
    Lainaa (KTE @ Elo. 28 2008,09:05) kirjoitti
    Lainaa (viromi @ Elo. 28 2008,08:59) kirjoitti
    Mukana. R 1150 GS. Toimintasäde 370 km (jos muistaa tankata)
    Mutta onhan jollain aina varakanisteri mukana.
    Minä otan tälläkin kertaa varakanisterin tarakalle, on meinaan se bensan myyntihinta tuolla keskellä ei-mitään sen verran hyvä
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  13. #13
    Mitenkäs tämän muuten saa näkyviin etusivulle, kuten aiemmatkin reissut?
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  14. #14
    Lainaa (Masa @ Elo. 28 2008,10:23) kirjoitti
    Pitäkäähän hauskaa kundit *

    Minä tässä juuri rustaan varaosien numerolistaa, jotta pääsen keväällä toisella parilla pyöriä mukaan reissuille. Olen tilaamassa Jenkkilästä MR Cycles:lta -Linkki- toisen kokonaisen setin vanteita. Kalustan ne TKC80-renkailla, joten mullakin on sitten ens vuonna kunnon sora/lieju -pyörät.

    Katsokaahan huviksenne hintoja, mitä maksaa leluihin varaosat siellä. Esim. vannesetti levyillä ja laakereilla maksaa 715 €, ilman rahteja ja veroja sekä tulleja. Suomessa Tuusmotorilta sama setti 1800 €... *

    Jos teillä on kiinnostusta tilata samalla kertaa esim. (Honda, Kawa, Susna ja Yammu) varaosia, ottakaa yhteyttä minuun. Mulla tulee tilaus saapumaan noin vuoden vaihteessa erään tuttuni firman kuljetusten joukossa, joten rahdit = 0 €.

    Ajelkaahan nätisti ja varokaa sokeita mutkia! *



    -Masa
    Joku kehui muuten stromtrooper.com forumilla että Metzlerin Karoot oli paremmat V-Stromille, ja halvemmat.
    Time flies when you think your going fast
  15. #15
    Mä voisin kanssa tulla ajelee jos vaan aikatauluun sopii. Toiset vanteet ja nappulakumit ei varmaan vielä tuohon ehdi tulla saksasta mutta kyllä noilla diabloilla ihan hyvin suollakin pärjää. Jos mahdollista niin tuohon reittiin olisi kiva saada jotain mettäautotien pätkää tai kelkkauraa.
    Pyöränä CBR600 ja vähän päälle parisataa.
  16. #16
    Lainaa (markus_a @ Elo. 28 2008,12:24) kirjoitti
    Joku kehui muuten stromtrooper.com forumilla että Metzlerin Karoot oli paremmat V-Stromille, ja halvemmat.
    Katsokaahan tuolta gummeja, esim. Karoot maksaa vajaa 130 € yhteensä.

    -Linkki-

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  17. #17
    Lainaa (Miihkali @ Elo. 28 2008,17:04) kirjoitti
    Mä voisin kanssa tulla ajelee jos vaan aikatauluun sopii. Toiset vanteet ja nappulakumit ei varmaan vielä tuohon ehdi tulla saksasta mutta kyllä noilla diabloilla ihan hyvin suollakin pärjää. Jos mahdollista niin tuohon reittiin olisi kiva saada jotain mettäautotien pätkää tai kelkkauraa.
    Pyöränä CBR600 ja vähän päälle parisataa.
    Kelkkaura + suo + CBR600 + Diablo yhdistelmään en olekaan ennen törmännyt. Taitaa olla sulla asenne aika kohdallaan... Vai onko kyseessä joku muu pyörä kuin mallinimestä ensimmäiseksi mieleen tuleva Hondan muoviluoti?

    Kelkkauraa ja suota ei kyllä tällä kertaa ole tarjolla, mutta hyväkuntoista metsäautotietä kylläkin. Niin ja on tuolla pari pientä hiekkakuoppaa, joissa voi kokeilla pyörän nousukykyä. Tourancellakin pääse yllättävän hyvin pehmeää hiekkaa ylös, kunhan ei päästä takarengasta liikaa sutimaan.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  18. #18
    Tuskimpa meette pienemmille teille kun soranorsu I eksyili . Hyvin pärjäs raskaammallkin katumopedilla . Mukaan vaan, ketkä kerkii; hauskaa hommaa
  19. #19
    Lainaa (viromi @ Elo. 28 2008,08:59) kirjoitti
    Mukana. R 1150 GS. Toimintasäde 370 km (jos muistaa tankata)

    Mukana !

    MiMe ja oikea elefantti(Cagiva). Toiminta säde yli 400 km.
  20. #20
    Mukana *. Hyvältä kuullostaa tuo 70% soraa ja 30% asvalttia suhde. Täytyy kai kohta minunkin alkaa etsimään toista vannesarjaa tuohon Freewindiin. Löytyisköhän sieltä jenkeistä edullisesti? t.Lefa
    Never say die
  21. #21
    Lainaa (daddy0 @ Elo. 28 2008,18:10) kirjoitti
    Kelkkaura + suo + CBR600 + Diablo yhdistelmään en olekaan ennen törmännyt. Taitaa olla sulla asenne aika kohdallaan... Vai onko kyseessä joku muu pyörä kuin mallinimestä ensimmäiseksi mieleen tuleva Hondan muoviluoti?
    Kyllähän porukka ajaa metässä noilla katupyörilläkin, mulla itellä sen verran vanha niin ei sitä tartte sääliä. Eli -94 CBR josta muovit otettu pois ja laitettu krossistonga, ihan sellainen kyykkymopo 90-luvulta. Tuollasessa on se hyvä puoli että se on melko hyvä kaikenlaiseen ajeluun, huonoja sora/mettähommiin että maavara ei oikein riitä, tapeilta on huono ajaa (pitää hommata korkeemmalla taivutuksella oleva tanko) ja takaiskari pohjaa aika huolella kun joustomatkat ei riitä. Veikkaan kyllä että tuolla mennään paljonkin pahemmasta paikasta kun stromilla. Sitten taas hiekalla pystyin ajaa drz:lla jotain 20km/h kovempaa mutkissa kuin tuolla hondalla, molemmissa diablot alla. Stromia en ole hiekalla kokeillu.
    Niin ja isot pojat sano ettei tuollaiset valuvanteet oo hirmu hyviä metässä, ne kuulemma hajoo kiviin. Huonot joustot ja noi vanteet yhistettynä niin joutuu vähän kiertelee kiviä.
  22. #22
    Lainaa (Frrewind650 @ Elo. 28 2008,18:55) kirjoitti
    Täytyy kai kohta minunkin alkaa etsimään toista vannesarjaa tuohon Freewindiin. Löytyisköhän sieltä jenkeistä edullisesti? t.Lefa
    Kannattaa katella kanssa saksan ebaysta, sieltä voi löytyä käytettyjä kohtuu halavalla.
  23. #23
    Lainaa (Frrewind650 @ Elo. 28 2008,18:55) kirjoitti
    Mukana *. Hyvältä kuullostaa tuo 70% soraa ja 30% asvalttia suhde. Täytyy kai kohta minunkin alkaa etsimään toista vannesarjaa tuohon Freewindiin. Löytyisköhän sieltä jenkeistä edullisesti? t.Lefa
    Näyttää olevan samaa hintaa, kuin strommiin. Eli siis 700-800 € maksaa siellä. Siihen sitten renkaat vielä ja +++ ...

    Mutta kun sulla on Freewindissä ne pinnavanteet, sä voisit kysyä Symotic Oy:sta sitä samaa. Ne nimittäin tekee edullisesti niitä vanteita itse kasaamalla ja pinnaamalla -TÄÄLTÄ-.



    -M

    EDIT:

    AI niin, sieltä jenkkilästä voi sitten ostaa vaikka ne pelkät keskiöt ja pinnatuttaa ne siellä Symotic:ssa, niin tulee varmasti oikeat. Lopullista hintaa en osaa laskea, mutta ne pelkät keskiöt oli DR650:n, jotka on ilmeisesti samat ja ne maksoi noin 310 taatelia yhteensä. Siis ilman levyjä ja laakereita...



    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  24. #24
    Lainaa (Miihkali @ Elo. 29 2008,00:54) kirjoitti
    Niin ja isot pojat sano ettei tuollaiset valuvanteet oo hirmu hyviä metässä, ne kuulemma hajoo kiviin. Huonot joustot ja noi vanteet yhistettynä niin joutuu vähän kiertelee kiviä.
    Tuohan on ihan taivahan totta...

    Strommi vaan ei ole mikään oikea kurapyörä. Se on tavallisen katupyörän jatkokehitelmä pitemmillä joustoilla. Sen muovisen olemuksen takia sitä ei ole muutenkaan hyvä tunkea joka reikään...

    Siinä Strommissa välttää oikein hyvin aluvanteet...

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  25. #25
    Lainaa (Masa @ Elo. 29 2008,01:13) kirjoitti
    AI niin, sieltä jenkkilästä voi sitten ostaa vaikka ne pelkät keskiöt ja pinnatuttaa ne siellä Symotic:ssa, niin tulee varmasti oikeat. Lopullista hintaa en osaa laskea, mutta ne pelkät keskiöt oli DR650:n, jotka on ilmeisesti samat ja ne maksoi noin 310 taatelia yhteensä. Siis ilman levyjä ja laakereita...
    Noita keskiöitä, jos tollaset DR650 kelpaa, saa aika halavalla saksasta <a href="http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-650-DR650-Radnabe-SP44-B-Nabe-Rad-Vorderrad_W0QQitemZ220267182038QQcmdZViewItem?
    hash=item220267182038&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1 %7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0. m14" target="_blank">Linkki</a>

    Ja jos vähän karummat vanteet kelpaa keskiöineen niin sellasiakin löytyy <a href="http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-650-RSE-DR650-Vorderrad-Felge-Rad-Radnabe_W0QQitemZ190125854457QQcmdZViewItem?ha


    sh=item190125854457&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7 C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m1 4" target="_blank">Etu</a>
    <a href="http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-650-RSE-DR650-Hinterrad-Felge-Rad-Radnabe_W0QQitemZ190125854505QQcmdZViewItem?ha


    sh=item190125854505&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7 C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m1 4" target="_blank">Taka</a>



  26. #26
    Kiitos hyvistä vinkeistä. Täytyy katsella ja ihmetellä tuota ajatusta toisista vanteista. Ei kumminkaan ehdi enään tämän syksyn ajoihin. Ei niihin kauheasti meikäläisen kannata rahaa laittaa. 2000€ löytyy Saksasta vähän ajettua Freewindiä ja sais varaosia koko pyörään .
    Joo ne yhet DR:än vanteet näytti aika palaneen näköisiltä .
    Never say die
  27. #27
    Toivottavasti ensivuonna mullakin on semmonen mopo jolla pääsee soranorsuilemaan... Järjestättehän näitä ens vuonnakin
    BMW F800GS -11
  28. #28
    Lainaa (Ilikka @ Elo. 29 2008,20:10) kirjoitti
    Toivottavasti ensivuonna mullakin on semmonen mopo jolla pääsee soranorsuilemaan... Järjestättehän näitä ens vuonnakin *
    ...... ehkä ......




    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  29. #29
    Lainaa (KTE @ Elo. 28 2008,08:24) kirjoitti
    Täytyis varmaan sinne Hiidenpirtille tehdä myös pääkaupunkiseudulta lähtijöille joku ei konetie reitti.
    Olen tänään lähdössä katsastamaan alkupään reittiä navin kanssa.
    Matkaa edestakaisin noin 1ookm ja ajoaika vajaa 2tuntia, oisko kuka lähdössä mukaan. *

    Lähtö Bembölestä esim. klo 14.30

    terveisin Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
  30.  
  31. #30
    Lainaa kirjoitti
    Olen tänään lähdössä katsastamaan alkupään reittiä navin kanssa.
    Matkaa edestakaisin noin 1ookm ja ajoaika vajaa 2tuntia, oisko kuka lähdössä mukaan. *
    No voi perskeles. Lähdin reissuun 12.00 ja viestisi on laitettu 12.06. Olisin mieluusti lähtenyt messiin. Itse asiassa taisit tulla vastaan n. 14.30 kehä 3:lla. Samanlainen pyörä oli liikkeellä Siinä Esson ja Bembölen liittymän välillä.

    Itse olin koluamassa ne Kelan pätkät jotka viimeksi jäivät minulta ajamatta kun lähdin aiemmin. Aika ovela se ratapohja. Nyrkin kokoista sepeliä ja pätkä päättyi melkein jonkin tehtaan pihaan. Olikohan se sama jota te veditte silloin?

    Miltä alkureitti muuten vaikutti?
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen