Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Hienosti oli sivuutettu tuo katto nopeuksien nosto aloituksesta,olkoonkin että keskimäärin nopeudet todellakin laskevat keskimäärin n.10kmh. Mutta meillä laskettiin usealla tiellä nopeuksia 20kmh,joten hurrit jäivät tässäkin jälkeen meistä.
    Talvinopeusrajoitukset laskevat tutkimusten mukaan liikennenopeuksia keskimäärin vain 4kmh,joten tavoite on vain kaahareiden ja liikenteen piittaamattomuuden lisääminen eikä turvallisuus.
  2. #32
    Minust olis kiva, kun Suomen kaikille teille tulsi 50 km rajoitus.
    Sen nopeampaa ei sais missään ajaa.
    Säästys poliisien työtunnit, pysyy tiet hyvässä kunnossa, ei pala hermot, kun kaikki ajaa samaa nopeutta, säästetään polttoainekuluissa, hirvet pysyy elossa, on aikaa väsitellä jne...
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  3. #33
    Ovat taas jotkut sosiaalidemokraattiset nutturapäälehmät päässeet jakamaan naisen logiikkaa. Pääasia on, että kaikki kärsivät ja mahdollisimman moni kiusataan hengiltä tuollakin kiusanteolla.
    Dixi et animam levavi
  4. #34
    Lainaa (Rouwaru @ Elo. 27 2008,21:02) kirjoitti
    Ei haittaa. Mukavinta tälläkin hetkellä on ajella 40 tossa läheisessä keskustassa ja katsella mimmejä samalla.
    +1

    Mitä hitaammin vetelee pitkin kaupunkia, sitä enemmän ehtii näkemään. Kunhan muistaa välillä katsoa myös eteensä *
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  5. #35
    Kuningaskunta, joka on keksinyt volvon, kansankodin ja päättämättömyyden, koventaa siis taas masokistista taipumustaan kurjistuttaa omaa elämäänsä? Ihan mycke kiva, että maailmaan jää tän ansiost joka vuosi 250 ruotsalaista enemmän. Kyl mä niist niin pal tykkään.
    Life's pretty straight without motorcycling
  6. #36
    Jotta ei nyt ihan unohtuisi, niin siellä myös nostetaan nopeusrajoituksia eli otsikko kertoi vain osatotuuden.
    Näkyy esim tuosta jskanervan mainitsemasta kartasta:
    *kliks*

    Kesällä katselin siellä levähdysalueella, kun tästä tiedotettiin, niin siinä mainittiin jotain että yhtenäistetään rajoitukset näihin parillisiin kymmeniin, kuten yleensä maissa on tapana. Elättelin silloin toiveita, että jospa E4:llekin tulisi 120 kmh laput, ja niinhän osittain näyttää tulevankin.
  7. #37
    Lainaa (Puimurimies @ Elo. 27 2008,19:42) kirjoitti
    Tänään uutisoitiin, että Ruotsissa aletaan ensi kuussa laskea rajoituksia entisistä 110sta ja 90:stä 80:iin yli kolmellatuhannella kilsalla. Uusia 120-teitä jää vain reipas 300 kilsaa parhaille moottoriteille.
    Tervetuloa keski ja pohjoisruotsiin katselemaan jossa nämä 110 rajoitukset on teillä jossa meillä ehdoton kattoraja on 80 km/h. Joten jos ne nyt noita muuttelee niin silti saavat ajaa laillisesti samaa nopeutta kuin me eli rajoitukset vain tulevat vastaamaan enemmän meidän rajoiutuksia.

    Muuten liikenne kulttuuri on huomattavasti joustampi kuin suomessa.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  8. #38
    Lainaa (Cute @ Elo. 29 2008,08:57) kirjoitti
    Minust olis kiva, kun Suomen kaikille teille tulsi 50 km rajoitus.
    Sen nopeampaa ei sais missään ajaa.
    Säästys poliisien työtunnit, pysyy tiet hyvässä kunnossa, ei pala hermot, kun kaikki ajaa samaa nopeutta, säästetään polttoainekuluissa, hirvet pysyy elossa, on aikaa väsitellä jne...
    Eikös samalla voitais laskea 30km/h, jolloin myös lapsille vois antaa omat mopoautot koulumatkoja varten? Samalla voitais luopua kokonaan nopeusvalvonnasta, kun silloinhan suurin ongelmia aiheuttava ryhmä, kukkiset, ajaisivat lainkuuliaisesti taitojensa mukaan.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  9. #39
    Lainaa (Köli @ Elo. 27 2008,22:10) kirjoitti
    Mites se menikään...? Kaikista ajoneuvojen veroina ja sen luonteisilla maksuilla kerätyistä varoista liikenteeltä, joita taitaa tulla n. 4Mrd€ vuosittain, mukaanlukien polttoaine yms. verot, kuluu
    tieverkoston kunnossapitoon ja kehitykseen tästä n. 10%.
    4 Mrd on vanhaa tietoa. 6 Mrd/a meiltä jo nykyään peritään. Joista vajaa 1 Mrd palautuu teiden korjaukseen ja muuhun vastaavaan valtiovallan taholta lähes turhaksi katsottuun toimintaan.
  10. #40
    Lainaa (Cute @ Elo. 29 2008,08:57) kirjoitti
    Minust olis kiva, kun Suomen kaikille teille tulsi 50 km rajoitus.
    Sen nopeampaa ei sais missään ajaa.
    Säästys poliisien työtunnit, pysyy tiet hyvässä kunnossa, ei pala hermot, kun kaikki ajaa samaa nopeutta, säästetään polttoainekuluissa, hirvet pysyy elossa, on aikaa väsitellä jne...
    Törmäyskurssiteorian mukaan nopeuksien laskeminen ei vähennä useassa tapauksessa ollenkaan osumisen riskiä. Koska liikennetiheys on sama, osumatodennäköisyys on lähes sama, kuin kovempaa ajettaessa. Ainoastaan osuman yhteydessä sattuneet vauriot on todennäköisesti pienemmät. Tämä on se mekanismi, millä ne kukkahatut perustelee sen, miksi nopeuksia pitäisi laskea, mutta sen lisäksi ne luulee että hiljaa ajaminen vähentää törmäyskurseja. Ja sitähän se ei tee...

    Mitä tulee järjettömiin nopeuksien laskemisen tavoitteisiin, ihmiset alkaa kapinoimaan ja on alkanut. Se nähdään jo nyt liikenteessä mm. järjettöminä liikennepakoina. Tämän nopeuksien laskemisen myötä on tullut ne kovemmat sanktiot myös alemmas. Tämä lisää nähdäkseni todella paljon liikenne riskejä, samalla kun niitä halutaan laskea. Ei ihmiset monetkaan ole mitään lampaita ja ajattele vain seuraavansa järjettömiä ohjeita. Kyllä hyvin moni tietää ihan itse, mikä on turvallinen nopeus. Nyt vaan on niin, että valtiovalta haluaa asettaa kaikki kansalaiset samaan muotiin, jossa "worst case":n mukainen kattonopeus asetetaan sen mukaan, jossa kokemattominkin pystyy 101% turvallisesti ajamaan koko elämänsä lävitse, kohdatakseen 0 kpl onnettomuuksia.

    Lisäksi on tämä suomalaisen sosialidemokratismin kateuden kukkanen tullut tasa-arvoistamaan myös liikennesakkojärjestelmän. Siinä "rikkaat riistäjät" laitetaan poliittisin päätöksin eriarvoiseen asemaan "köyhien ja poloisten raasukkojen" kanssa. Rikkaat kun ei muuten välitä mistään, kun he tienaa niin hemmetin hyvin. Tämä on myös omiaan lisäämään liikennepakoja, koska rangaistuket on aivan järjettömiä kansalaisten eriarvoisen tienaamisen takia. Suomalaiset sosiaalidemokraatit, kun ovat enemmistöllään ajaneet lävitse tämän kateuden järjestelmän, he ovat myös osittain vastuussa tästä, että ihmiset ottaa lain omiin käsiinsä. Ai niin, mutta eihän niin saanutkaan tehdä...

    Niin kauan, kun ihmiset on hampaattomia ja ei viitsi / uskalla kritisoida julkiseti näitä epäkohtia, niin kauan me ryvetään tässä helvetissä. Aivan väärin kohdennettujen valtion voimavarojen takia kuolee enemmän ihmisiä itsemurhiin ja järjettömiin henkirikoksiin, kuin mitä liikenne vaatii. Ai niin, mutta eihän se näy missään, miksi siitä tarvitsee siis murehtia...

    Lisää vaan sosialidemokratismia ja kateutta kaikkeen näkyvään, ettei rikkaat saa rällästää...
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  11. #41
    Lainaa (Masa @ Elo. 29 2008,00:53) kirjoitti
    Ton Ruotsin 250 henkeä täytyy olla umpi tuubaa...

    Jos Suomessa menettää henkensä n. 400 henkeä vuodessa ja suhteutettuna ruotsalaiseen populaation, heitä kuolee noin 1,6 kertaa enemän, eli siis noin 640 vuodessa. Jos 250 ihmistä menettää siellä henkensä jonkun satasta ajettavan tien takia, siellä on oikeasti jotain mätää...

    Tuolla tilastokeskuksen linkin takana löytyy viimevuoden tilastot -TÄÄLTÄ-.

    Ja tuolta terveyskirjaston sivuilta *löytyy se syy, miksi kaikkea kiristeään. Vuoden 2010 tavoitteeksi on asetettu maksimissaan 250 kuollutta.-TÄSTÄ-.

    Kun katsoo sitä tavoitekuvaajaa ja "karkaavaa" toteutumaa, saatte olla varmoja, että me tullaan vielä näkemään rankkojakin otteita.

    Tuohon lukemaan päästäisiin ihan helposti, jos ei olisi rattijuoppoja. Vuonna 2007 rattujuoppojen aiheuttamia liikennekuolemia oli 93... Eli kun siihen porukkaan ei voi vaikuttaa ja jalankulkijoihin, nuoriin, eikä kevyeen liikenteeseen voida vaikuttaa, niin mistä se tavoite sitten revitään... * Ahaa... Autoilijat ja MP:t pitää kurittaa kuoleman partaalle ja säätää kattonopeus 50 km/h... *

    Miettikääpä ite... /Jope Ruonansuu/

    -M
    Njaa, enpä löydä mistään tuota 250 säästettyä elämää, kymmenestä (10) puhutaan tuossa Väg Verket:in sivulla.

    Lisää lainattua paskapuhetta :
    >>Ovat taas jotkut sosiaalidemokraattiset nutturapäälehmät päässeet jakamaan naisen logiikkaa. Pääasia on, että kaikki kärsivät ja mahdollisimman moni kiusataan hengiltä tuollakin kiusanteolla.<<
    Sosiaalidemokraatit eivät ole hallituksessa Ruotsissa, joten
    vapautta (vapaita nopeuksia ) rakastavat oikeisto-toverisi näitä päättää.
    Ja mulle joka päivittäin ajelen näitä rajoitettuja teitä ei nuo uudetkaan tunnu ylitsepääsemättömän hankalille.
    Katsotaan nyt, jos tulee niinkuin Norjassa jossa on joskus vähän liian monta eri rajoitusta peräkkäin.
    "Rattijuopot hoitoon tai vankilaan jos ei hoito tehoa"



    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  12. #42
    Helsingin sanomat

    Suomessa 45% sitä mieltä että nopeusrajoituksia voidaan laskea entisestään?

    Miksi ihmeessä kukaan ottaisi autoonsa jonkun teknisen välineen, joka estäisi kovaa ajamisen? Jos et aja kovaa, miksi maksaisit välineestä. Sama juttu alkolukon kanssa, jos et ryyppää niin tuntuuko mukavalta maksaa alkolukosta.

    Tuo "alkolukko kaikkiin autoihin" on jo lauseena niin absurdi, että itkettää. Tosiasiassahan se tulisi kaikkiin uusiin autoihin. Hyvinkin yleistähän on, että rattijuopon auto on 20 vuotta vanha, katsastamaton yms.

    Voi tätä järjen riemua.
    636 -> 998
  13.  
  14. #43
    Tämä koko keskustelu nopeusrajoitusten alentamisesta on aivan sama keskustelu, joka käytiin noin 10 vuotta sitten vesiskootterien ajamisen kieltämisellä. Ihmisiä oikeasti ärsyttää ns. näkyvä ja itsestään inhottavalta tuntuva kontrolloimattomuus. Ei siihen oikeasti ole mitään syytä, mutta kuten niin usein, valittajia kuunnellaan.

    Ette voi uskoa sitä määrää ihmisiä (lue muutama prosentti), jotka valittaa kaiken lähes sadan prosentin edestä. Näitä valituksia, kun satelee koko ajan poliitikoille ja liikennevaliokunnalle... Poliitikoiden on pakko reagoida asiaan, eihän heitä muuten enää äänestettäisi => kakka valuu eteenpäin...

    Lisäksi on tämä ns. virkamieskoneisto (kakan vastaanottaja), jonka täytyy vuodesta toiseen keksiä itselleen edullisia työhankkeita, kuten juuri tällaiset selvitykset "nolla toleranssista" ym. Keksitään kaikkea tavoitetta, kuten 250 liikennekuolemaan vuoteen 2010 mennessä ja yritetään kaikella tavalla pitää siitä kiinni. Pidetään tavoitteista kiinni, tekemällä jotain näkyvää, vaikkei se olisikaan tehokasta tavoitteisiin pääsemistä.

    Ja niinkuin aina, asettumalla poikkiteloin asiaa kohtaan, hampaattomat kanssaeläjät antaa tän kaiken tapahtua ilman mitään protestia *

    Välillä tuntuu, että kaikki on yhtä

    -M



    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12