Asentelin Dynojetin suutinsarjaa virtaavamman putkiston seuraksi tänään '93 CBR1000F:ään ja asennusohjeistuksissa oli yksi kumma kohta jota en kohtuullisellakaan englanninkielen taidollanikaan oikein saanut selvitettyä, joten varmistus oletuksille olisi kiva.
Ohjeessa sanottiin että "With the DD #nn drill bit enclosed, drill your slide lift holes" ja mukana tosiaan oli poranterä. Olettaisin että tuolla tarkoitettiin niitä kahta reikää jotka sijaitsevat kaasarin päällä olevassa muovilätyskässä jossa itse alipainekalvo sijaitsee ja johon neula tarpeineen pistetään, mutta ne olivat presiis saman kokoiset kuin se terä. Toinen vaihtoehto mitä tuolla saatettaisiin tarkoittaa voisi olla ne koloset imuaukon pohjalla mihin neula istuu, mutta ne taas ovat jo valmiiksi isommat kuin poranterä. Päättelin että minulla on jo sopivan kokoiset reiät ja kasasin kaasarit nippuun, vai menikö aivan persiilleen?
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Eiköhän tuo oikein mennyt, käsittääkseni ohjeessa neuvotaan porailemaan juurikin niitä luistin pohjassa olevia reikiä.
Ei kuitenkaan sitä johon neula tulee.
Niiden kauttahan sinne kalvon yläpuolelle saadaan se luisteja nostava alipaine.
Isompi reikä -> nopeampi reagointi.
Joo, itseasiassa dynojetin sivuilla olleessa manuskassa ei porailusta puhuttukaan mitään http://www.dynojet.com/pdf/1153.pdf . Mun suutinpaketti oli vissiin vuodelta '98 ja ohjeet hieman erilaiset. Hyvinhän tuo tuntuisi toimivan, eli ei se ihan pieleen voinut mennä![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
ei siihen muovikanteen mitään porailla. vaan siihen luistiin.
Neulan kummallakin puolella on yleensä reiät, joista pääsee alipaine luistin läpi ja imee luistin ylös. kun nämä porataan suuremmaksi, niin luisti reakoi nopeammin alipaineeseen
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
No sitä luistia tuossa tarkoitin, termistö vaan hukassa. Kuitenkin, ne luistin reiät olivat jo valmiiksi saman kokoiset kuin toimitettu poranterä.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Jos nyt oikein ymmärrän niin ostin suzuki gs500 dynojetin suutin sarjan jossa tuli jenkatappin näköinen härpäke sekä kaksi muovitulppaa jossa kierteet.. luistimissa on neulan vieressä kaksi reikää eli pitääkö nämä reijät tukkia näillä muovitulpilla??
Semmoistahan tuo ohje meinaisi...(reissumies10 @ Marras. 16 2008,22:49) kirjoitti
http://www.dynojet.com/pdf/3128.pdf