Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 76:sta
    Z750 molempia testannut ja jammua myös.. makuasioita tietenni, mutta nyt äkkiäväkkiä testaan kaikki vaihtoehdot. Mä tykkäsin eniten Kawasta.

- P
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 30 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,20:40) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 30 2008,11:19) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,07:21) kirjoitti
    FZ-6(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.
    Noh, osittain totta, mutta osittain BS:iä. Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.
    So what?

Jos joku haluaa ajaa prätkällä 2500 rundia mittarissa, niin eiköhän valinta kohdistu johonkin muuhun kuin rivineloseen.
    Jos niitä rundeja haluaa käyttää niin nimenomaan silloin ostetaan isompi mopo. Jos pienempi teho riittää niin silloin ei yleense hirveänä kaahata.
    Hmm, ymmärsinkö jotain nyt pienessä sievässä väärin, mutta jos niitä rundeja halutaan OIKEASTI käyttää, niin itse ostaisin juurikin pienemmän ja kiertävän mopon. Kun näitä isompia ajelee, niin mukava vetää välillä väännöillä menemään. Jos esim. omaani kierrätän kunnolla, ensimmäiset 3 vaihdetta läpi, niin huhheijjaa kun onkin vauhtia kertynyt jo ihan jees ja rundeja ei silti ole kuin 2/3 osaa nykykusiaisten kierroista..

Noh, nyt ei ollut vissiin äärikyykyistä puhe, ja muutenkin tuntuu että ymmärsin jotain väärin

- P
    En ottaisi kumpaakaan, molemmat jää suht nopeasti pieneksi. Mutta Yammussa etuina kestävyys ja pidemmät huoltovälit. Kolmella kaverilla on Z750 ja jokaisessa on ollut enemmän ja vähemmän vikaa, itselläni ei mitään. Osta tonninen.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (teude @ Elo. 31 2008,03:08) kirjoitti
    En ottaisi kumpaakaan, molemmat jää suht nopeasti pieneksi. Mutta Yammussa etuina kestävyys ja pidemmät huoltovälit. Kolmella kaverilla on Z750 ja jokaisessa on ollut enemmän ja vähemmän vikaa, itselläni ei mitään. Osta tonninen.
    Kerrotko lisää ongelmista, niin opitaan samalla? Mä oon pitänyt vissiin tyhmyyttäni tuota z750/z1000 - konstruktiota aika kestävänä ja kohtuu mataviritteinen muutenkin = pitäs kestää edes jotain?

- P

Lainaa (Perkele @ Elo. 31 2008,03:30) kirjoitti
    Lainaa (teude @ Elo. 31 2008,03:08) kirjoitti
    Kerrotko lisää ongelmista, niin opitaan samalla? Mä oon pitänyt vissiin tyhmyyttäni tuota z750/z1000 - konstruktiota aika kestävänä ja kohtuu mataviritteinen muutenkin = pitäs kestää edes jotain?

- P
    Lähinnä osia tippunut/hajonnut kuten peilejä, vilkkuja yms. pien tavaroita, mutta yhdestä meni kytkinlevyt myös.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (teude @ Elo. 31 2008,18:45) kirjoitti
    Lähinnä osia tippunut/hajonnut kuten peilejä, vilkkuja yms. pien tavaroita, mutta yhdestä meni kytkinlevyt myös.
    Siis vilkut ja peilit putoilee z-kawoista? Jotenkin aika vaikea uskoa, itse en ole ainakaan koskaan kuullut että mistään moposta olisi esim. vilkut putoilleet... Jos ne pysyy harleyn tärinöissä niin luulisi pysyvän käytännössä tärinättömissä rivinelkussakin

Ja mitä pien tavaroita niistä on hajonnut?

Vai oliko kyseessä kenties jotain omia rakennelmia?
    Lainaa (maketku @ Elo. 31 2008,19:04) kirjoitti
    Siis vilkut ja peilit putoilee z-kawoista? Jotenkin aika vaikea uskoa, itse en ole ainakaan koskaan kuullut että mistään moposta olisi esim. vilkut putoilleet... Jos ne pysyy harleyn tärinöissä niin luulisi pysyvän käytännössä tärinättömissä rivinelkussakin *

Ainakin vakiopeilit hajosi kaverin '04 Zetasta. Meni vain kerran tiellä varresta katki naks vain. Ja takavilkkuja on kummasti hajonnut. Yhdestä tippunut lasi, ja kaksi muuta kuollut muuten vain. Vakiovilkkuja siis, ei tarvike. Ja sitten Zetan omat kaatumatapit eivät pysyneet kiinni toisella puolella, vaan ruuvi löystyi kokoajan, samoin sellainen pieni sivukate mitä Zetaan saa tipahti Helsingin reissulla.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (teude @ Elo. 31 2008,20:14) kirjoitti
    Lainaa (maketku @ Elo. 31 2008,19:04) kirjoitti
    Siis vilkut ja peilit putoilee z-kawoista? Jotenkin aika vaikea uskoa, itse en ole ainakaan koskaan kuullut että mistään moposta olisi esim. vilkut putoilleet... Jos ne pysyy harleyn tärinöissä niin luulisi pysyvän käytännössä tärinättömissä rivinelkussakin *

Ainakin vakiopeilit hajosi kaverin '04 Zetasta. Meni vain kerran tiellä varresta katki naks vain. Ja takavilkkuja on kummasti hajonnut. Yhdestä tippunut lasi, ja kaksi muuta kuollut muuten vain. Vakiovilkkuja siis, ei tarvike. Ja sitten Zetan omat kaatumatapit eivät pysyneet kiinni toisella puolella, vaan ruuvi löystyi kokoajan, samoin sellainen pieni sivukate mitä Zetaan saa tipahti Helsingin reissulla.
    No kylläpäs on kawoissa ollut sitte kovasti vikaa... . Ei näillä zetoilla varmaan sitten tee yhtään itään, kun vilkut ja peilit tippuilee tai hajoilee. Itsellä takana vajaa 6tkm eikä ainuttakaan vikaa ole ollut mopottimessa, ei ole edes tippunut peilit tai vilkun lasit ja kytkinkin vielä toimii. * Voin kyllä suositella zetaa, mukavan väännökäs kone eikä tarvitse huudattaa kuten 600 cc -kamppeita
    Lainaa (eetu78 @ Elo. 30 2008,22:59) kirjoitti
    Mä jo tuolla aiemmin kerrroin kaverin mielipiteet Hornet vs. Z750, sen mielestä Hornet oli mukavampi ja ketterämpi.
    Huomasin kyllä ja kalastelin vaan lisää kommenteja. Näiden perusteella pitää kyllä vielä koeajaa z750, vaikka sitä aika paljon kehutaankin, koska Honda ei todellakaan ollu pahan olonen.
    Lainaa (Black Thunder @ Elo. 31 2008,21:26) kirjoitti
    Itsellä takana vajaa 6tkm eikä ainuttakaan vikaa ole ollut mopottimessa, ei ole edes tippunut peilit tai vilkun lasit ja kytkinkin vielä toimii.
    Itse olen aina pitänyt Z750 laadukkaana pelinä, ja tämä todistus vahvistaa mielipiteeni.

Ja jos aikuisten oikeasti puhutaan, niin Z750 on varmasti tosi hyvä ja laadukas prätkä sarjassaan, mutta jos sen ostaa sillä idealla, että se on nopeampi kuin FZ6-(S), niin pettyy pahasti...

Mitä vikaa on ostaa prätkä ulkonäön perusteella? Fiilishommaahan tämä on, ja jos Kawa on silmälle suotuisa, niin eikö se ole siinä?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (pissis88 @ Elo. 29 2008,16:44) kirjoitti
    Muutenkin tuollainen 600cc jää turhan pieneksi siinä vaiheessa. Mutta kyllä se yksin ajelussa varmasti menee.
    Juu, varmasti menee, jos menee Kawan seiskapuolikaskin.

Kyllä fasu jää zetalle tehossa ja väännössä ihan reilusti (2008 mallit).

FZ6-N:
    Max. teho 72kW(98hv)
    Max. vääntö 63,1 Nm

Z750:
    Max. teho 77,7kW(106hv)
    Max. vääntö 76Nm
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

"Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
    Jep,

Ja fasu painaa 185 ja zeta 207 niin tehopainosuhde onkin jo fasun eduksi.

"minä itte" -kokemus: Minä itte olen ajellut 05 fasulla rapiat 10k kilometriä, ja ajelisin varmaan vieläkin ellei sitä olisi parkkiksella yöllä kaadettu josta sain hyvän tekosyyn vaihtaa sen fz1:een.

Ei loppunu tehot kesken, pirun näppärä käsitellä, luotettavan tuntunen tiukemmissakin mutkissa jopa näin alottelijan käsissä.

Fasu on hyvä pyörä. Toisesta en tiiä mitään.
    FZ1-S 07
    Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,01:36) kirjoitti
    Itsellä takana vajaa 6tkm eikä ainuttakaan vikaa ole ollut mopottimessa, ei ole edes tippunut peilit tai vilkun lasit ja kytkinkin vielä toimii.
    Itse olen aina pitänyt Z750 laadukkaana pelinä, ja tämä todistus vahvistaa mielipiteeni.

Ja jos aikuisten oikeasti puhutaan, niin Z750 on varmasti tosi hyvä ja laadukas prätkä sarjassaan, mutta jos sen ostaa sillä idealla, että se on nopeampi kuin FZ6-(S), niin pettyy pahasti...

Mitä vikaa on ostaa prätkä ulkonäön perusteella? Fiilishommaahan tämä on, ja jos Kawa on silmälle suotuisa, niin eikö se ole siinä?
    Mulla on hornetissa takana 12tkm, niin asfaltilla kuin hiekallakin, sateellakin on tullut päästeltyä, radallakin olen ehtinyt sitä käyttämään ja vielä toimii oikein hyvin Tuo 6tkm on lähinnä sisäänajo mopolle, eihän konekaan ala toimia kuin vasta tuon jälkeen

Tuo sade, hiekkatie ja rata-ajo nyt tuli mieleen, kun katselin myynti-ilmoituksia..
    Niissä ku aina kaupataan pyörää, ettei ole ajettu hiekalla, sateella tai radalla..siis mitä v*ttua, siihenhän nuo lelut on tehty
    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
    Itte olen jonkin pätkän ajanut kaverin Z750:lla ja onhan se hyvä pyörä. Hallintalaitteet toimivat hienosti, helppo ajettava ja koneessa on alavääntöä tarpeeksi tehoihin nähden. Ulkonäöstä vois antaa plussan myös.

Mun makuun liiankin helppo ja rauhallinen, ns. "virkamiespyörä", mutta jos tykkää sellaisesta niin hyvä.

Jos tosin ei tuo omakaan pyörä mikään räyhäkäs ole, se vain tuntuu siltä, kun on paljon rumempi käyntiääni ja vaihteita saa käsitellä vähän roisimmin.

Yamahasta ei ole kokemusta.
    Lainaa (eetu78 @ Syys. 01 2008,13:45) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,01:36) kirjoitti

Mulla on hornetissa takana 12tkm, niin asfaltilla kuin hiekallakin, sateellakin on tullut päästeltyä, radallakin olen ehtinyt sitä käyttämään ja vielä toimii oikein hyvin * Tuo 6tkm on lähinnä sisäänajo mopolle, eihän konekaan ala toimia kuin vasta tuon jälkeen

Tuo sade, hiekkatie ja rata-ajo nyt tuli mieleen, kun katselin myynti-ilmoituksia..
    Niissä ku aina kaupataan pyörää, ettei ole ajettu hiekalla, sateella tai radalla..siis mitä v*ttua, siihenhän nuo lelut on tehty
    Ostin mopottimen käytettynä. Laitoksella ajettu tätä nykyä yhteensä vajaa 14 tkm...
    Lainaa (Zippana @ Syys. 01 2008,12:14) kirjoitti
    Muutenkin tuollainen 600cc jää turhan pieneksi siinä vaiheessa. Mutta kyllä se yksin ajelussa varmasti menee.

FZ6-N:
    Max. teho 72kW(98hv)
    Max. vääntö 63,1 Nm

Z750:
    Max. teho 77,7kW(106hv)
    Max. vääntö 76Nm
    Uskotko sä vielä joulupukkiin? Mä voin kertoa, että ei kannata...
    ... myöskin valmistajien ilmoituksia luotettavampia ovat esim. prätkälehtien tai Tekniikan Maailman penkitykset ja varttimailiajat...
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,15:11) kirjoitti
    Lainaa (Zippana @ Syys. 01 2008,12:14) kirjoitti

FZ6-N:
    Max. teho 72kW(98hv)
    Max. vääntö 63,1 Nm

Z750:
    Max. teho 77,7kW(106hv)
    Max. vääntö 76Nm
    Uskotko sä vielä joulupukkiin? Mä voin kertoa, että ei kannata...
    ... myöskin valmistajien ilmoituksia luotettavampia ovat esim. prätkälehtien tai Tekniikan Maailman penkitykset ja varttimailiajat...
    Kuten aikaisemmin totesin niin ajoin kortin keväällä fz6-s:llä ja omistan Z750:n.
    Luotan omaan persetuntumaan.

Ja mitä noihin lehtiin tulee niin niihin voi luottaa yhtä paljon kuin seiskaan. Tai ainakin on yhtä monta mielipidettä kuin arvostelijaa. Tulee mieleen suomalaisen moottoripyrälehden arvostelu jossa Suzuki GSR600 otti voiton ja sitten Motor Cycle News (MCN) arvostelu jossa kyseinen pyörä haukuttiin pystyyn.

Edittiä: Niin ja penkitys tuloksia en ole lukenut joten niistä en osaa sanoa mitään.

Lainaa (Zippana @ Syys. 01 2008,15:54) kirjoitti
    Kuten aikaisemmin totesin niin ajoin kortin keväällä fz6-s:llä ja omistan Z750:n.
    Eli korttia ajaessasi pääsit testailemaan maksimaalista suorituskykyä?

Mielenkiintoista.

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,16:04) kirjoitti
    Lainaa (Zippana @ Syys. 01 2008,15:54) kirjoitti
    Eli korttia ajaessasi pääsit testailemaan maksimaalista suorituskykyä?

Mielenkiintoista.
    Kyllä sen väännön eron tuntee jo heti 2000 kierroksesta ylöspäin. Zeta lähtee liikkeelle vaikka kakkosella ilman huudatusta ku fasu tukehtuu.
    Mielipiteistä ei voi kiistellä ja jos olisin halunnut fasun, hornetin tai muun pikkunakun niin olisin ostanu.
    Jos sulla ei oo varaa ostaa zetaa ni turhaa sä täällä sitä itket. Osta tikkari se helpottaa.

Ja asiaan hornetin ja zetan vertailusta niin kaveri jolla on se edellinen horo ni meinas et vittu ku ei tullu ostettuu zetaa sillon ni ei tarvis nyt olla vaihtamassa. Itse en tiedä kun en ole ajanut.

Arvosteluja:

Z750

Road Test: 2007 Z750 v FZ6 v GSR v Hornet

Lainaa (Zippana @ Syys. 01 2008,21:36) kirjoitti
    Mielipiteistä ei voi kiistellä...
    Voi, ja pitääkin.

Faktat taas ovat faktoja. Ja fakta on, että Z750 ja FZ6-(S) ovat suorituskyvyltään identtiset.

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,21:45) kirjoitti
    fakta on, että Z750 ja FZ-6(S) ovat suorituskyvyltään identtiset.
    Riippuu mitä suorituskyvyllä tarkoitat. Jos 0-100 kiihtyvyystuloksia, niin sitten. Mutta jos esim. 50-150 kutosvaihteella kiihdyttäen, niin kawa pesee 95% todennäköisyydellä pikkufasun. Onko meillä faktaa?
    Huono tie, parempi mieli
    Lainaa (R@gdoll @ Syys. 01 2008,22:01) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,21:45) kirjoitti
    fakta on, että Z750 ja FZ-6(S) ovat suorituskyvyltään identtiset.
    Riippuu mitä suorituskyvyllä tarkoitat. Jos 0-100 kiihtyvyystuloksia, niin sitten. Mutta jos esim. 50-150 kutosvaihteella kiihdyttäen, niin kawa pesee 95% todennäköisyydellä pikkufasun. Onko meillä faktaa?
    Jos jonkun mielestä suorituskyky on sitä, että ajetaan kusiaisella kutosella viittäkymppiä, niin voi voi.

Yamahalla on 50 km/h nopeudessa tasan kaksi vaihdetta, millä voi ajaa: ykkönen ja kakkonen.

Hyvä suorituskyvyn mittari on varttimailin aika.
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Tuskin kukaan voi sitä kiistää että vääntö jo alhaisilla kierroksilla tekee ajosta nautittavampaa?

Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,22:25) kirjoitti
    Yamahalla on 50 km/h nopeudessa tasan kaksi vaihdetta, millä voi ajaa: ykkönen ja kakkonen.

Minulla on/oli usein entisellä pikkufasulla ja nykyisellä kilofasulla kutonen pykälässä 50 vauhdissa tai ainakin vitonen.

Nyt pitää vetää legendaarinen käppyrä-kortti esiin. *

Kumpi noiden käyrien perusteella on suorituskykyisempi?

Sininen perusmittauksien mukaan, joilla testataan huipputehoa, 0-100 km/h ja 0-400m, mutta mitenkähän normaaliajossa?

Ja ei, nuo ei ole topikin pyörien käyriä.
    Huono tie, parempi mieli
    Jos jonkun mielestä suorituskyky on sitä, että ajetaan kusiaisella kutosella viittäkymppiä, niin voi voi.
    Ja jos jonkun toisen mielestä tuollaiset pikkunakut on tehty kierrätettäviksi punarajalle niin koita edes kerran elämässä pyörää mikä on tehty siihen.

Lainaa kirjoitti
    Tähän ei voi sanoa muuta kuin vääntö ja sen puute. Kawassa sitä sentään jossain määrissä on mutta fazussa tuntuu olevan kevyt moottoripyörän luokkaa.

Lainaa kirjoitti
    Sehän on vähän sama kuin customit laitettas ajaa varttia kun laitetaan tuollaiset tehottomat pikkunakupyörät jotka on tehty leppoisaan cruisailuun.

"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (Zippana @ Syys. 01 2008,22:37) kirjoitti
    Tuskin kukaan voi sitä kiistää että vääntö jo alhaisilla kierroksilla tekee ajosta nautittavampaa?
    Näin on.

Mutta pointtini on se, että - vastoin tässä ketjussa väitettyä - Z750:n ja FZ6-(S):n maksimaalinen suorituskyky on sama.

Prätkän osto on iisiä hommaa, ainakin tässä tapauksessa.
    Käy ajamassa noi kaksi, lisäksi Hornetti ja Suzuki. Osta se, mistä tykkäsit eniten. Varmasti päädyit tällä metodilla hyvään prätkään.

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 01 2008,22:52) kirjoitti
    Ja jos jonkun toisen mielestä tuollaiset pikkunakut on tehty kierrätettäviksi punarajalle niin koita edes kerran elämässä pyörää mikä on tehty siihen.
    Nyt vähän tipahdin kärryiltä. Jos prätkässä on vain 108 hevosvoimaa, niin sitä ei saa kierrättää punarajalle? Nyt en ymmärrä.

Lainaa kirjoitti
    Tähän ei voi sanoa muuta kuin vääntö ja sen puute. Kawassa sitä sentään jossain määrissä on mutta fazussa tuntuu olevan kevyt moottoripyörän luokkaa.
    Ei FZ6-(S):llä voi ajaa alle 4000 rpm:n. Jos joku haluaa ajaa 1500 rundia mittarissa, niin suosittelen vaikka diiselautoa.

Lainaa kirjoitti
    Sehän on vähän sama kuin customit laitettas ajaa varttia kun laitetaan tuollaiset tehottomat pikkunakupyörät jotka on tehty leppoisaan cruisailuun.
    Jopa customien suorituskyvystä toi vartti kertoo paljon. Hyvä mittari siis.

- - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (Koris @ Syys. 01 2008,23:02) kirjoitti
    Nyt vähän tipahdin kärryiltä. Jos prätkässä on vain 108 hevosvoimaa, niin sitä ei saa kierrättää punarajalle? Nyt en ymmärrä.
    No onkos ne niitä supersportteja nuo nakut vai onko ne sellasia cruisereita? Jos ne ois tehty sitä punarajalla ajoa varten niin ne ois silloin sijoitettuna niihin supersportteihin missä molemmilla merkeillä on ihan erillaiset pyörät. Koita toki joskus jos tulee mahdollisuus että miltä tuntuu pyörä joka on tehty tuollaista ajoa varten. Noissa kun ei edes alusta riitä tuollaiseen ajoon.

Lainaa kirjoitti
    Ei FZ6-(S):llä voi ajaa alle 4000 rpm:n. Jos joku haluaa ajaa 1500 rundia mittarissa, niin suosittelen vaikka diiselautoa.
    Kyllä minulle on tärkeä asia pyörässä että moottoritoimii koko kierrosalueella. Molemmilla minun pyörillä voi ajaa alle 4000rpm:n jopa kotarilla niin täytyy olla susi motori Yamahassa

Lainaa kirjoitti
    Jopa customien suorituskyvystä toi vartti kertoo paljon. Hyvä mittari siis.
    Minä ajattelin ihan samoin silloin kun itsellä oli ensimmäinen moottoripyörä että se on kovin kuka vetää vartin nopeiten. Liekkö olisin siihen aikaan itsekkin mainostanut jotain rengastehoa sigussakin kuten sinä nyt *
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    Kuinkahan moni teistä on ajanut molemmilla pyörillä että olis sitä perstuntumaa! Itsellä on toi zeta ja kaverilla oli fasu ja täytyy sanoo että zeta pesee fasun ihan kaikilla osa-alueilla! Fasussa ei minkäänlaista alavääntöä eli konetta pitää kierrättää ihan saatanasti että se johonki liikkuu. Ja sillä muutaman hepan huipputehon erolla ei oo tuon taivaallista merkitystä maantieliikenteessä. Kaveri oli muuten ihan samaa mieltä että paskan pyörän oli ostanu ja vaihtokin sen sitte toisenlaiseen.
    Z 750
  30.  
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 01 2008,23:37) kirjoitti
    Liekkö olisin siihen aikaan itsekkin mainostanut jotain rengastehoa sigussakin kuten sinä nyt *
    Äläs nyt, olin tosi ylpeä kun olin onnistunut tuon kuvan (dynokäppyrän) siirtämään internetin ihmemaahan, ja vieläpä linkittämään sen!
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen