Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Onko jollakin samaa ongelmaa, eli korvatulpista korvatulehdus? Olen kokeillut kahtena kesänä jos jonkinlaisia tulppia ja aina sama tarina. Nyt viidennen korvatulehduksen jälkeen alan olla jo valmis luovuttamaan. Pitääkö siis tyytyä ajamaan ilman ja kärsiä sitten kymmenen vuoden kuluttua kuulon menetyksestä. Ilman tulppia ei tule tulehduksia, joten vedosta se ei voi johtua.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
    Kyllähän noita voi teetättää omalle korvalle. Luulisi että ovat samalla aika antibakteeriset, kun hintakin aika kova. Mutta ovat ilmeisesti hintansa veroiset.

Itse olen käyttänyt samoja kertakäyttötulppia jo koko kesän ei mitään onkelmia.
    Itse tulee myös käytettyä kertakäyttöisiä moneen kertaan eikä ole vielä pöpö hypännyt... muotoonvaletut ollut mielessä, muttei ole saanut aikaiseksi..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Kannattaa konsultoida oikeaa korvalääkäriä jos et ole vielä käynyt. Arvauskeskuksen yleislääkärit ja duunin työterveyslääkärit ei aina oikeasti tiedä korvista niin... Tai jos tietävät, ei aina tee mitään. (koettu)

Esim korvalääkärin suorittama korvakäytävän puhdistus (semmosella pölynimurintapasella...) voi auttaa pitämään sun korvissa jylläävät tulehduspöpöt pois, noin vaan ja kaikki on taas hyvin. (koettu)
    ...
    ...voin suositella näitä *kliks*

Ittellä ollu aikasemmin ongelmana se, että vaikka minkälaisia pyöriteltäviäkeltasiaoranssejajavaikkamitä kokkeillu kokonaisina, leikeltyinä, muotoiltuina niin aina on alkanu viimeisthän tunnin ajon jälkhen korvissa tuntumhan. Ja kipiästi. Toishaalta aiheuttanu osin jopa lievää huimausta kun liian umphen korvakäytävät tunkenu...

Olin positiivisesti yllättyny näistä. Menevät syvälle, poistavat tuulen huminat mutta moottorin ääni kumisee josimurista kivasti silti * *Eikä tartte välttämättä kahvipaikassakhan ottaa pois kun jotenki (ilmeisesti niistä taajuuksista johtuen...) puheäänen kuulee...

Ja tuolta tullee kirjepostina nopiasti. Maksovat enemmän ku "kertakäyttöset" mutta ovat ehottomasti hintansa väärtit!

Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Korvakitti (tai vastaavat silikonit)ei myöskään haudo niin pahasti. Korvia voi myös puhdistella huuhtomalla. Kaikkea vahaa ei kuitenkaan saa pestä pois.

Onhan tulehduksen oikea syy selvitetty? Ettei ole kyseessä ole viruspohjainen tulehdus tai muu krooninen juttu tai välikorvasta lähtöisin oleva vaiva.
    Autotallimotoristi
    Lainaa (toimeve @ Elo. 26 2008,21:27) kirjoitti

Ittellä ollu aikasemmin ongelmana se, että vaikka minkälaisia pyöriteltäviäkeltasiaoranssejajavaikkamitä kokkeillu kokonaisina, leikeltyinä, muotoiltuina niin aina on alkanu viimeisthän tunnin ajon jälkhen korvissa tuntumhan. Ja kipiästi. Toishaalta aiheuttanu osin jopa lievää huimausta kun liian umphen korvakäytävät tunkenu...

Olin positiivisesti yllättyny näistä. Menevät syvälle, poistavat tuulen huminat mutta moottorin ääni kumisee josimurista kivasti silti * *Eikä tartte välttämättä kahvipaikassakhan ottaa pois kun jotenki (ilmeisesti niistä taajuuksista johtuen...) puheäänen kuulee...

Ja tuolta tullee kirjepostina nopiasti. Maksovat enemmän ku "kertakäyttöset" mutta ovat ehottomasti hintansa väärtit!
    Mulla nuo linkin suojaimet taas oli ensimmäistä ja viimeistä kertaa päässä kesäkuun alussa kun ajelin Turusta Vammalaan. Säkylän kohdalla korvia särki niin helvetillisesti, että vaikka koitin sinnitellä, ei voinut enää olla pysähtymättä ja repimättä niitä pois. Korvat särkivät iloisesti vielä illalla reissulta palattuani. Jos saat jossain koitettua tai kaverilta lainattua ennen ostamista, suosittelen tekemään niin.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Lainaa (Uusiouupunut @ Elo. 26 2008,21:32) kirjoitti
    Onhan tulehduksen oikea syy selvitetty? Ettei ole kyseessä ole viruspohjainen tulehdus tai muu krooninen juttu tai välikorvasta lähtöisin oleva vaiva.
    Tuo virushomma on tutkittu, nämä tulehdukset ovat olleet vain kun käytän korvatulppia muutamana päivänä peräkkäin ja vaikka vaihdan ne joka päivä uusiin. Talvella ei ongelmaa ole, koska tulppiakaan ei korvissa ole ollut. Lääkäri tuumasi, että jotenkin vaan korvat eivät ilmeisesti sopeudu siihen että ne tukitaan. Yksi päivä ei vielä aiheuta ongelmaa.
    ER-6f 2006
    Yksi vaihtoehto on tietysti vetää schuberthin kypärä päähän, jolloin melu on ainakin minimoitu kypärän osalta.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Uusiouuupuneen jo mainitsemaa korvakittiä voin suositella. Se kun ei mene itse korvakäytävään ja näin ollen ei aiheuta tulehduksia. Saa mm. apteekista n. 6 - 7 euron hintaan ja nimi on oikeasti tuo "korvakitti"
    Ohjeen mukaan annoksesta saa yhteensä neljä "tulppaa", mutta itse survoin koko satsin kahdessa osassa korviin... ei ainakaan desibelit enää jyllännyt korvissa, tosin moottorinkin äänet katosivat muun maailman mukana...
    ”What we've got here is a failure to communicate”
    Itse teetin tuolla Hasarissa tulpat itselleni, hyvät on ei vielä ongelmia ollut.
    Eli sama tekijä josta linkki on näillä sivuilla.

Vielä pikkasen.... joudun työssäni pitämään korvatulppia,voipi olla että on korvani jo tottuneet moisiin....
    Honda CB900F Hornet *2005
    minkähänlaiset noi etusivun tulpat olis?onko kellään kokemuksia?
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    Lainaa (svahnm @ Elo. 26 2008,21:48) kirjoitti
    Yksi vaihtoehto on tietysti vetää schuberthin kypärä päähän, jolloin melu on ainakin minimoitu kypärän osalta.
    ...on S1:n ja en pitänykhän aikasemmin tulppia kunnes toissakesänä eka kerran Norjan reissulle lähteissä lykäthin "kertakäyttöset" kokkeiltavaksi...ja ajonautintoa tuli lissää...joskin ropleemana noissa oli kuten tuossa yllä kirjotin. Se ongelma onneksi korjaantu linkittämilläni tulpilla.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Lainaa (toimeve @ Elo. 26 2008,22:29) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Elo. 26 2008,21:48) kirjoitti
    ...on S1:n ja en pitänykhän aikasemmin tulppia kunnes toissakesänä eka kerran Norjan reissulle lähteissä lykäthin "kertakäyttöset" kokkeiltavaksi...ja ajonautintoa tuli lissää...joskin ropleemana noissa oli kuten tuossa yllä kirjotin. Se ongelma onneksi korjaantu linkittämilläni tulpilla.
    Itse tulee myös pidettyä tulppia s1:sen kanssa.
    Itse oon pari kesää käyttänyt noita Motosafe:n tulppia ja oikein hyvin on toiminut. Mitään valittamista ei ole ollut. Joskus jos laittaa tulpan huonosti korvaan niin se alkaa painamaan vähän ajan kuluttua ja tekee korvan kipeeksi.
    Materiaali on kuitenkin niin pehmoista ja kestävää, että ei se korvan kipeytyminen siitä johdu, vaan huonosti paikoilleen laitetusta tulpasta.

Vihaan niin pirusti sellasia ns. kertakäyttöisiä tulppia, vaikka niitä töistä saisi mielin määrin, niin ne vetää äänet jotenkin niin puuroksi ja tuntuu ettei mitään kuulu läpi *
    Tosin jos tiedossa on pitkää pätkää motarilla, niin siinä vaiheessa kyllä laitan mielummin noita kertis tulppia, koska motosafe:n tulpista kuitenkin suhina tulee enemmän läpi kovassa 120+km/h vauhdissa.
    Lainaa (fj 1200 @ Elo. 26 2008,22:15) kirjoitti
    minkähänlaiset noi etusivun tulpat olis?onko kellään kokemuksia?
    Ei ainakaan mulle sopinu. Rupes niin pirusti särkemään korvia. Varmaan pitkälti korvakäytävän muodosta kiinni
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015

Joo mulla kans tommoset tulpat, tosi hyvä lyhyillä lenkeillä, mutt kun kävin Jäkhällä Jytysee lenkillä eli tuli 3200 km vaajassa viikossa nii vimosina päivinä hyvä että sai tulpat pois korvista kun koski nii pirusti korvakäytävää.
    Lainaa (pissis88 @ Elo. 26 2008,22:34) kirjoitti
    Itse oon pari kesää käyttänyt noita Motosafe:n tulppia ja oikein hyvin on toiminut. Mitään valittamista ei ole ollut.
    Tänään vedin pikkulenkin motosafet korvissa (tän vitjan suosituksesta tilasin) ja hyvin toimivat mullekin. Moottori jurisee sen verran, että kierrokset kuulee ja ajamisesta nauttii, mutta tuulen suhina on huomattavasti inhimillisemmällä tasolla kuin ilman tulppia. Ei mulla alkanut ainakaan parissa tunnissa vielä särkemään korvia - saa nähdä kun vetää pidemmän siivun.

Seuraavaksi (ensi kaudella) ajattelin kunnollisia earplugeja (ultimate earit tms.) ja jotain menoon sopivaa musaa kokeilla. Pistäkääs muuten tuosta kommentteja, että käytättekö noita hälyääntä vaimentavia nappikuulokkeita ja millaisia kokemuksia?

edit:typo

It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
  19.  

Kiitos vinkistä, tilasin heti ja tulivatkin nopeasti. Nyt on menty jo muutama päivä ja hyvältä tuntuu. Ei ainakaan vielä ole alkanut korvat ärtyä, normaali tulppien kanssa huomasi jo parin päivän jälkeen miten korvat alkoivat jomotta ja sitten alkoi särky. Nyt vaan ajellaan innolla ja toivotaan, että kuulo on tallella vielä muutaman vuodenkin kuluttua. Vielä kerran kiitokset kaikille vinkeistä.
    ER-6f 2006