Mikä paras näistä?
Honda CB1300F
Yamaha 1300 XJR
Suzuki 1400 GSX
Jos jollain kokemuksia, niin kertokoon.
ei taida kukaan omistaa
AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
Mitä tarkoitat parhaalla?? Kaikki ne on hyviä, saman tyyppisiä pyöriä. Erojakin niissä toki on. Jos haaveilet noista jotakin, valintaa ei voi kaverisi tehdä, vaan se sinun täytyy tehdä itse. Vai valitsetko sitä kaverillesi? Mene katselemaan ja kokeilemaan. Se on ainoa menetelmä, jolla löydät sen joka miellyttää sinua.
![]()
![]()
![]()
Niinku se joku puuttuis...
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Sitä ajattelin itsekkin, mutta meneehän se noillakin.(Kälähän @ Elo. 26 2008,13:28) kirjoitti
Honda se on paras...
Viisas pääsee vähemmällä!
No omistamistaan nyt ei kannata ainakaan kertoa - tai siis niitä muiden lukea vakavissaan. Menee kuitenkin silkaksi kehumiseksi.
Kahta jälkimmäistä olen kokeillut. Lyhyellä koeajolla molemmat hyvin samankaltaisia nakujuhtia, hiukan turhan pehmeäalustaisia vääntöpesiä. Voisin ottaa - kummankin. Sellaisia äijärasseja koko kolmikko
-hh-
Kokeilemaan vaan jos onnistuu.
Taitaa olla aika minimaalisilla eroilla. Kaikki kävis ainakin mulle.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Suzuki ja Yamaha näyttäs olevan hieman edukkaampia kuin Honda.
Pitänee lähteä vaan koeajolle.
AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
Itse olen hirmu tosissani harkinnut juuri noita pyöriä.. sekä tuosta listasta puuttuvaa kawasaki zrx 1100/1200 mallia.
Suzukin suuntaan kallistun itse: ruisku, kuusi vaihdetta, iso, hieno, sekä lukenut ja kuullut lähes pelkkää hyvää.
En vain löytänyt helposti kohtuuhintaista käytettyä myynnistä joten ostin vanhan f:n halvalla täksi kesäksi..
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Kaikki nuo on kelpo pelejä. Mukaan voisi lisätä vielä Kawasakin ZRX 1200:n. Itselläni oli joku vuosi sitten sama valintatilanne ja silloin valitsin Suzukin. Hinta, ruisku ja täysin säädettävä jousitus olivat ratkaisevat tekijät valinnassa. Ajoin sillä (K5) reilut 27 000 km kunnes auto kääntyi yllättäen eteen ja pyörä meni lunastuskuntoon. Reilun kuukauden kuluttua aloin olla jällen ajokunnossa ja ostin uuden samanlaisen (K7). Siinä olisi ollut hyvä sauma vaihtaa merkkiä ja tyyliä ja vaikka mitä, mutta en katsonut sen olevan tarpeen.
Eli tyytyväinen olen valintaani ollut. Mitään huolia ei ole pyörän kanssa ollut. Helppo ja ketterä ajaa. Ajamisen helppous perustuu mm. vääntävään koneeseen, 100 nm:n raja menee rikki noin 2300 kierroksen kohdalla. Pari rautaperseajoa ja pari Italian reissua moisella tehneenä olen sitä mieltä se sopii matka-ajoonkin ihan hyvin. Myönnän toki että kaatosateessa Saksan autobaanalla joku katettu matkapyörä voisi olla miellyttävämpi ajettava...
Edellisellä 2005 mallilla ehdin ajaa reilut 27 000 km ja tällä nykyiselläkin on ajettu jo reilut 29 000 km.
Dynokäppyröitä
Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
Jostain luin, että tuohon ZRX:ään saa japaniasta sellaisen "virityssarjan", jolla tehoa ei tuu kun 154 kopukkaa, mutta vääntökäyrä välillä n.2500 rpm - rajoitin oli jokseenkin kuin biljardipöytä: tasainen ja laakea vaakaviiva. Vapaastihengittävästä koneesta ihan jees. Tosin toi kyseinen virityssarja (kansi jokseenkin täysin uusiks ja muuta pientä) tais maksaa jotakuinkin saman verran kuin pyörä uutena...
Mutta silti... Kyllä se kawa on the One. Yhtään niistä en oo ajanu, mutta siinä on eniten sitä ulkoista kikkeliä.
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>