Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
    Tuli tässä mieleen kun itse en kovin mielelläni jätä kypärää pyörän peiliin roikkumaan esim. käydessäni kaupassa, mutta näyttäisi siltä että kovin monet taas jättävät ilman huolta mitä olen parkkipaikoilla katsellut. Lukkoon jättäisin, mutta kypärälukitus tuossa herhiläisessä ärsyttävän hankala (penkki pitää irroittaa) pikaiselle kauppakäynnille.

Onko minkälaisia kokemuksia kypärän vahingoittamisesta, varastamisesta tai muusta vastaavasta?

Kypärien yleinen hinta on kuitenkin 200-800e ja näin ollen voisi kuvitella kieroja mopopoikia kiinnostavan, vai onko motoristeja kohtaan vielä sellaista pelonsekaista kunnioitusta ettei kypärään uskalleta kajota? Kypärän arvon lisäksi ärsyttävämmäksi ongelmaksihan muodostuisi kypärättömyys, jolloin pyörää ei voisi edes kotiin ajella.
    ~SV1000N~
    Itellä jää potta peiliin roikkumaan jos mopo on suunnilleen näköpiirissä, esim huoltoasemalla käynti. Mutta jossain kaupan parkkihallissa lähtee kypärä kyllä kainaloon kiertämään ostosreissun, toimii pikkuostoksissa "ostoskorina".
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
    Enpä ole pahemmin kuullut, että olisi viety kypäriä pyöränsarvesta.

Kuulemma joskus oli jossakin ulkomailla käynyt niin, että ensin vietiin kypärä sarvesta, ja kun kuski lähti hakemaan varakypärää, niin vietiin pyöräkin. Tiedä sitten tarinan todenperäisyyttä.

Mulla on myös aika iso kynnys jättää kypärää roikkumaan sarveen, vaikka monet sitä tekevät. Jossakin mp-tapahtumassa uskallan jättää, kun vieressä on kymmeniä pyöriä, joissa myös sarvissa kypärät.

Ratkaisuksi ostin motonetistä pienen lukollisen vaijerikelan. Vaijerin paksuus on n. 5mm ja tuntuu ihan kätevältä. Kyllähän tuonki rikki saa, mutta ei lähde ihan niin helposti ohikulkijan matkaan.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Itse en kovin herkästi jätä kypärää peilin nokkaan, vaan useimmiten laitan sen esim. D-lukosta lukolla kiinni peilin tankoon tai muualle, jottei sitä voi pölliä/pudottaa niin helposti.

Jos on pikkuhuoltis tms. jossa näköyhteys säilyy pyörään, niin silloin saatan jättää lukitsemattomana peiliin.

Toistaiseksi on saanut kypärä olla rauhassa näin toimien, mutta epämääräisemmillä paikoilla otan potan mukaani tai jos on takalaukku kiinni, niin sullon sinne.
    BMW F650GS / Honda CRF450R

Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
    Lainaa (baritoni @ Elo. 25 2008,13:40) kirjoitti
    Onko minkälaisia kokemuksia kypärän vahingoittamisesta, varastamisesta tai muusta vastaavasta?
    On, en jätä roikkumaan ellen näe kuka sille tekee ja mitä ja ole kiinnijuoksumatkan päässä (joka tällä kunnolla on noin 3,7 metriä). Taka- tai sivulaukkuun se on helppo pujauttaa.

vai onko motoristeja kohtaan vielä sellaista pelonsekaista kunnioitusta ettei kypärään uskalleta kajota?
    Ei, lähinnä naureskellaan Siihen kypärään ehdottoman varmalla mutulla kajoaa sellainen, joka ei vastaavaa häkkyrää omista.
    Autotallimotoristi
    Paikasta riippuen. Kylällä kun kaupassa käy niin ei jaksa raahata mukaan. Stadissa viikonloppuiltoina en jättäisi, muuten melkein aina. Täytyy toivoa ettei ketään varasta...
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
    jätän yleensä roikkumaan jos jossain käyn!
    jollekkin jos kelpaa mun vanha hikinen kypärä niin vieköön!
    Näillä mennään toistaiseksi...

Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
    Silloin jos jää näköpiirin ulkopuolelle, niin otan mukaan tai sitten jätän pyörään kypärälukkoon kiinnitettynä.

Ilkeetä jos on pidemmällä matkalla ja joku nusasee kypärän. Itellä kun vielä on sen verran pienehköä mallia niin hankala löytää passelia pottaa. Toki isoja löytyy helpommin
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Lainaa (TinBa @ Elo. 25 2008,11:48) kirjoitti
    Kuulemma joskus oli jossakin ulkomailla käynyt niin, että ensin vietiin kypärä sarvesta, ja kun kuski lähti hakemaan varakypärää, niin vietiin pyöräkin. Tiedä sitten tarinan todenperäisyyttä.
    Totta on. Taalla pari vuotta sitten oli aika yleista, mutta ilmeisesti sana on kiertanyt, joten vahemman nyt nakee lukitsemattomia kyparoita.

Olen myos kuullut/nahnyt etta kyparoita on kaytetty roskiksina, tuhkakuppeina ja myos pisuaareina.
    Lainaa (Gecko @ Elo. 25 2008,14:07) kirjoitti
    Olen myos kuullut/nahnyt etta kyparoita on kaytetty roskiksina, tuhkakuppeina ja myos pisuaareina.
    Juurikin tästä syystä joko takalaukkuun kokonaan piiloon - tai jos laukku ei ole matkassa, laukun telineeseen leukaosastaan vaijerilukolla. Kypärän ollessa oikeinpäin, on tuo ilkivallankin mahis ehkä pikkasen pienempi - toivottavasti
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Kyllä se aina siihen penkille/sarveen jää, ellen sitten mene johonkin kaverille tai muualle missä sen saa kätevästi sisällä jätettyä johonkin. Rasittavaa kaupassa/kaupungilla kantaa sitä mukana.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Mulla on joskus mukana kypärän mukana tullut pussi. Potta siihen ja pussi repun tyylisesti selkään tai olalle. Ulkomailla käyttävät myös paljon tuota. Helppo käydä esim. kaupassa kun saa molemmat kädet vapaaksi.

Kyllä sitä tulee mukana raahattua jos sellaiseen paikkaan menee, missä näköyhteys katkeaa. Kypärälukkokin mopossa olisi, mutta on sitä irroita-satula-ja-pujota-lenkit-koukkuun -mallia joten ei tule juurikaan käytettyä.

ETA: Tuo Turderin idea on muuten yksinkertaisuudessaan nerokas. Meilkein hävettää ettei ole tullut sitä itse keksittyä.

CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
    täälllä maaseudulla kyllä roikkuu peilissä mut vähänkin suurempaan kaupunkiin pyrin kyllä lukitsemaan
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    Härkälän S-Marketilla jätän kypärän siihen pyörän päälle, mutta Nummelan Prismassa törkkäsen kypärän sinne 50c pantilla toimivaan säilytyslokeroon, kauppareissun ajaksi.

Muuten kannankin kypärää aina mukana, lukuunottamatta nortin ja loton hakuja huoltisoilla/kioskeilla..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
    Vaijerilukolla sissyyn kiinni tai mukaan. Näköyhteys täytyy olla jos ilman lukintaa jätän.
    "An Ye Harm None, Do What Ye Will"
    -Nienna
    Laitan kypärän lukkoon tai laukkuun, jos pyörä jää vähänkin kauemmas (yli 10 m). Nykypäivänä on ihan turha ottaa sitä riskiä, että joku vie kypärän. Täälläkin niitä ilmoituksia on ollut. Se on vaan ikävämpi juttu, jos on vaikka ilta ja on muutama sata kilometriä kotiin ja kypärä on häipynyt omille teilleen.
    Zetorissa on sen verran kätevä kypärälukko että sitä tulee nyttemmin käytettyä kun hotsi sen sijainnin.

Aiemmin käytännössä aina peilissä, nykyään vain jos näköyhteys säilyy.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
    Riippuu tosiaan vähän paikasta, viikkokokoontumiset yms missä muutakin mp-populaa on niin jää stongaan. Mutta noin yleensä jos ei näköyhteyttä niin mukana kulkee.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Jätän 19 tapauksessa 20:stä stongaan roikkumaan. Jos kulku kovin kauaksi ajopelistä, sataa kaatamalla, on pirun kylmä/kuuma auringonpaiste tai hulinoivia kansalaisia lähettyvillä, niin mukaan. En ole livenä kuullut koskaan keneltäkään kadonneen.

-hh-
    Minun kypäriä on sekä pöllitty että käytetty roskiksina (on löytynyt mm. karkkipaperia ja (onneksi sentään sammuneita) röökin natsoja). En enää luota ihmisiin (enkä valitettavasti usein edes kanssamotoristeihin) niin paljon että viitsisin jättä 450e arvoisen Multitechin täysin lukitsematta pyörään vähänkään pidemmäksi aikaa, jos en ole näköetäisyydellä koko ajan.

Joko otan potan mukaan, lukitsen sen satulan alle kypärälukkoon tai laitan sen takaboksiin pois näkyvistä. Pieni vaiva mielenrauhasta, ja jos lukittu potta pöllitään niin siitä jää toivottavasti satulan alle katkaistu osa leukahihnaa näytettäväksi vakuutusyhtiölle jolloin voi olla toivoa saada jotain korvaustakin.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Tulee kannettua aina mukana, paitti jossain seurassa, mis on muutamankymmentä mopoo liikenteessä, ni uskaltaa jättää roikkuu hetkeks (kummiski niin paljon hianompia kypäriä jengillä).

vaikken oo kuullu et noita ois viety (vaikka onkin, ni ei oo omiin korviin kantautunu), ni en haluu olla se ensimmäinen jolta viedään..
    Siihempa se peiliin tuppaa jäähä roikkumaa. Paitsi tiete jos tietää että on pitempään poissa nii tulee otettua mukaan.
    Yoshi
    Lainaa (kiivi3 @ Elo. 25 2008,16:00) kirjoitti
    vaikken oo kuullu et noita ois viety (vaikka onkin, ni ei oo omiin korviin kantautunu), ni en haluu olla se ensimmäinen jolta viedään..
    ...varsinkin kun jos se joskus viedään, se viedään vähintään 200 kilsan päässä kotoa illansuussa silloin kun väsyttää. Ja jos käy sellainen onnenpotku että saat vaimon tuomaan varapotan kotoa autolla, vaimon saapuessa alkaa kaatosade.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
    Aina tulee otettua mukaan, kyllä ne varastelee ihmeempiäkin ihan vaan piruuttaan...
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
    Eipä ole niin paljon luottoa ihmiskuntaan, että jättäisin roikkumaan jos vähänkään kauemmas menen. Stongaa en jaksa lukita kyllä, ellen pidemmäksi aikaa jätä parkkiin.
    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
    Onkos jostain löytynyt erityisen hyviä ja halpoja, mieluummin kelautuvia vaijerilukkoja joilla voisi kypärää hirttää mopottimeen kiinni?
    Joku Kulaus Uulssonin lelu oli mutta se meni takalaukussa kyydissä olleessaan tuhannen ***** päreiksi vaikka ihan päällysteellä vaan ajoin

Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Mulla on takin taskussa aina mukana muovitettu ketju , jossa yhdistelmälukko kiinteesti asennettuna. Eli ei mitään irto-osia.

Jos menen pyörän näkyvyys alueelta bois , niin ketju vaan pelkääjän hantaakin alta ja kypärän silmikosta läpi ja lukkoon.

Ehkei siitä esim. kauppareissun aikana kukaan voimaleikkurien kanssa ohi mee...

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Tulee kyllä välillä jätettyä peiliin roikkumaan. Tarttee varmaan hankkia joku vaijeri systeemi...
    -
  30.  
    Jos nyt huoltoasemalle poikkee kahville, niin tankin päälle jää..
    Mutta jos vähänkään kauemmaksi mopedi jää, kypärä kainaloon.
    Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen