Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Tuli ajettua S:llä välillä ja onhan siinä enemmän tehoa eli mitä osia pitäis vaihtaa? Onko jollakin kokemuksia?
    maantie ei ole p-paikka
  2. #2
    tällänen viritys tuli mieleen

    "Klik"

    jos sitä voimaa vailla
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #3
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 24 2008,21:58) kirjoitti
    tällänen viritys tuli mieleen

    "Klik"

    jos sitä voimaa vailla
    Kukapa tuommoista alitehoista vekotinta viitsisi ottaa. Kun ei siinä ole edes BMW:n ajettavuuttakaan.

    Homman saa helpoimmin kuntoon täältä:
    www.mab-power.de

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  4. #4
    Lainaa (jussi60 @ Elo. 24 2008,21:51) kirjoitti
    Tuli ajettua S:llä välillä ja onhan siinä enemmän tehoa eli mitä osia pitäis vaihtaa? Onko jollakin kokemuksia?
    Kokemuksia ei ole kuin K1200S:stä.

    Mutta GT:ssä snorkkeleita on vain yksi, S:ssä on kaksi. Eli S saa hiukan paremmin ilmaa.

    Nokka-akselit ovat S:ssä jonkin verran kireämmät.

    Ja luultavasti polttoaineen ohjaukseen tarvitsee tehdä jonkin verran muutoksia. Olisikohan Rapidbiken paikka?

    Polttoainepumput ovat erilaiset. En tunne eroja, mutta pahimmassa tapauksessa S:n pumppu tuottaa enemmän litroja.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  5. #5
    Eiköhän homma hoidu helpoiten kun vaihdat geeteesi ässään.
    K 1200 S on myös mitä mainioin matkapyörä ja pienellä rakentelulla laukkutilaakin saa lähes saman verran kuin GT:hen.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #6
    Lainaa (J@ck @ Elo. 25 2008,09:52) kirjoitti
    Eiköhän homma hoidu helpoiten kun vaihdat geeteesi ässään.
    K 1200 S on myös mitä mainioin matkapyörä ja pienellä rakentelulla laukkutilaakin saa lähes saman verran kuin GT:hen.
    S:ssä on joitakin puutteita matka-ajon kannalta, vaikka silläkin matkaa tekee mainiosti.

    Sähkösäätöinen korkea tuulilasi sekä vakionopeudensäädin ovat aivan ehdottomia matkapelin varusteita. Ja niitähän ei ässään saa.

    Ässällä on mukava ajaa yksin, GT tarjonnee hiukan mukavemmat tilat takana matkustavalle.

    Ja ruokahaluhan kasvaa syödessä, oli alla sitten mikä peli hyvänsä. Aika moni on mennyt muuttelemaan ässäänsä saadakseen siihen lisää potkua niin kuin alkuperäiset tehot eivät riittäisi. No totuushan on, ettei tehoa voi korvata millään muulla kuin lisäteholla



    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  7. #7
    Taitaa siinä GT:ssä olla painoakin jonkin verran enemmän kuin S-mallissa?

    Itse en edes harkinnut gt:tä, kun ei sitä yksin ja ilman telttaa matkustaessa tarvitse tilaa kovin paljoa.

    Lisäksi tuo gt näytti jo turhan isolta möhkäleeltä moottoripyöräksi.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  8. #8
    Lainaa (Repa @ Elo. 25 2008,11:12) kirjoitti
    S:ssä on joitakin puutteita matka-ajon kannalta, vaikka silläkin matkaa tekee mainiosti.
    Joo, tottahan tuo.. Vakionopeussäädin olisi tosiaan kiva varusta, tahtoo tuo vauhti nousta pitempään ajellessa aivan huomaamatta..

    Itse en kyllä korkeampaa pleksiä kaipaa. Tuo ässän pleksi on mulle just sopiva, eikä aiheuta pahoja pyörteitä = melua. Ainakaan Suupertin kanssa en kaipaa edes korvatulppia. Myös ajoasento on meikäläiselle just passeli ja kaikki on muutenkin kohdallaan.

    Myös ässässä on mitä mainioimmat tilat takana istujalle. Ja kun niitä takatappeja vielä laskee muutossarjalla muutaman sentin, niin polvikulmatkin saa kohdalleen. Takalaukkukin antaa kyytiläiselle mukavasti selkätukea ja jos sille ei ole tarvetta, niin sehän irtoaa hetkessä.
    Hieno on sivulaukkusysteemikin. Laukut on todella helppo kiinnittää ja irrottaa ja se haitarisysteemi on mahtava keksintö. Pieneltä näyttäviin laukkuihin mahtuu sama tavaramäärä kuin isoihin rohjakkeisiin.

    Ässän huonoin puoli on mun mielestä vain ajelu hiljaisella, alle 50 nopeudella. Pikkusen liioteltuna jos sanoisi, niin ajelu kaupungissa ruuhkaliikenteessä, tai matelevassa jonossa on tuskaa - liioittelematta vähintäänkin epämiellyttävää. Toinen miinus kovahkolle satulalle, mutta eipä se geeteenkään satula ainakaan mun alla täydelliseltä tuntunut. Ikään kuin se loppuisi jotenkin kesken..

    Jos jotain tähän mun ajokkiin muutetaan, niin se tehdään vain siksi, että saataisiin tuo ärsyttävä nykiminen pois. Muutenhan ässä on lähes täydellinen pyörä, enkä tosiaan tiedä mihin tuota vaihtaisi, jos vaihtaa pitäisi.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    Lainaa (J@ck @ Elo. 25 2008,12:46) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Elo. 25 2008,11:12) kirjoitti
    S:ssä on joitakin puutteita matka-ajon kannalta, vaikka silläkin matkaa tekee mainiosti.
    Joo, tottahan tuo.. Vakionopeussäädin olisi tosiaan kiva varusta, tahtoo tuo vauhti nousta pitempään ajellessa aivan huomaamatta..

    Itse en kyllä korkeampaa pleksiä kaipaa. Tuo ässän pleksi on mulle just sopiva, eikä aiheuta pahoja pyörteitä = melua. Ainakaan Suupertin kanssa en kaipaa edes korvatulppia. Myös ajoasento on meikäläiselle just passeli ja kaikki on muutenkin kohdallaan.

    Myös ässässä on mitä mainioimmat tilat takana istujalle. Ja kun niitä takatappeja vielä laskee muutossarjalla muutaman sentin, niin polvikulmatkin saa kohdalleen. Takalaukkukin antaa kyytiläiselle mukavasti selkätukea ja jos sille ei ole tarvetta, niin sehän irtoaa hetkessä.
    Hieno on sivulaukkusysteemikin. Laukut on todella helppo kiinnittää ja irrottaa ja se haitarisysteemi on mahtava keksintö. Pieneltä näyttäviin laukkuihin mahtuu sama tavaramäärä kuin isoihin rohjakkeisiin.

    Ässän huonoin puoli on mun mielestä vain ajelu hiljaisella, alle 50 nopeudella. Pikkusen liioteltuna jos sanoisi, niin ajelu kaupungissa ruuhkaliikenteessä, tai matelevassa jonossa on tuskaa - liioittelematta vähintäänkin epämiellyttävää. Toinen miinus kovahkolle satulalle, mutta eipä se geeteenkään satula ainakaan mun alla täydelliseltä tuntunut. Ikään kuin se loppuisi jotenkin kesken..

    Jos jotain tähän mun ajokkiin muutetaan, niin se tehdään vain siksi, että saataisiin tuo ärsyttävä nykiminen pois. Muutenhan ässä on lähes täydellinen pyörä, enkä tosiaan tiedä mihin tuota vaihtaisi, jos vaihtaa pitäisi.
    Kuten todettu, makuasioita. Ja jokaisella on omat tarpeensa. Vaimoni ei lähde K1200S:n kyytiin enää. On niin huono istua hänen mielestään. Samoin tytär karsastaa ässän kyydissä istumista. Se siitä matkustusmukavuudesta takana.

    Tuo nykiminen pitäisi kyllä hävitä, jos sinulla vain on airbox- ja ohjelmapäivitykset kohdallaan. Itse voin heittää 6:sen jo neljän kympin vauhdissa sisään ja vetää nykimättä. Kierroksiahan on tuolloin alle 1500. Muistetaan myöskin, ettei näitä pyöriä ole tarkoitettu tämmöiseen ajoon!

    Niin, et tiedä mihin vaihtaisit, jos vaihtaa pitäisi. Mites olisi K1200S turbo?

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  10. #10
    Kiitokset vinkeistä. Taidan kuitenkin pysyä GT:ssä mutta voimaa vois olla lisää...
    Repa taisi olla Mäntässä 16.8. LT-meetingissä komeaksi rakennetulla S:llä. Kiinnostaisi tietää, ootko tehny koneelle muutakin piristystä kuin putken vaihto, miten toimii?
    Onko jollain kokemusta Rapid bikesta GT:ssä ja/tai tehoputkista?
    maantie ei ole p-paikka
  11. #11
    Lainaa (jussi60 @ Elo. 25 2008,17:25) kirjoitti
    Kiitokset vinkeistä. Taidan kuitenkin pysyä GT:ssä mutta voimaa vois olla lisää...
    Repa taisi olla Mäntässä 16.8. LT-meetingissä komeaksi rakennetulla S:llä. Kiinnostaisi tietää, ootko tehny koneelle muutakin piristystä kuin putken vaihto, miten toimii?
    Onko jollain kokemusta Rapid bikesta GT:ssä ja/tai tehoputkista?
    Olihan tossa putken lisäksi tehokkaampi polttoainepumppu, polttoaineen paineentasain, toinen ECU, tuplaruiskut ja jälkiasennus airboxi ja vapaavirtaussuodatin.

    Ai niin on siinä vielä välijäähdytin ja turbokin...

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  12. #12
    Dixi et animam levavi
  13. #13
    Lainaa (Repa @ Elo. 25 2008,13:05) kirjoitti
    Niin, et tiedä mihin vaihtaisit, jos vaihtaa pitäisi. Mites olisi K1200S turbo?
    Njoo, miksei.. Toisaalta tuo kyllä riittäis vakionakin, kunhan siitä saisi vaan mukavamman ajettavan pikku nopeuksissa. Ja vaikka "näitä pyöriä ei olisikaan tarkoitettu tämmöiseen ajoon", niin kyllä hiljaakin täytyy pystyä ajamaan mukavasti ja miellyttävästi.

    Olisko tuota sun ässää mahdollista kokeilla? Voisit vaikka samalla testata vaimosi kanssa miltä ajelu tuntuu takatappien madallussarjan kanssa.
    Ei tästä Vantaalta Vihtiin pitkään ajele ja tuleehan sitä muutenkin ajeltua ihan huvikseen. Pistä postia, jos pikku koeajo onnistuisi.
    En viitsi tänne sähköpostiosoitettani, tai puhelinnumeroani laittaa, mutta postihan kulkee tuota kirjekuorikuvaketta klikkaamalla..

    Niin piti vielä kertoa.. Oltiin lomareissulla ja käytin pyörän Oulussa huollossa. Euro Motor Centerin testeri ilmoitti, ettei tunnista pyörässä paikoillaan olevaa CIP tiedostoa. Tämän takia päivitystä ei voinut suorittaa. Airboksin pitäis olla ok., sillä pyörä on valmistettu tämän vuoden keväällä, näin ainakin kerrottiin. Että tämmönen tapaus, pitänee käydä tuossa Heinolla kun ennättää..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Lainaa (J@ck @ Elo. 26 2008,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Elo. 25 2008,13:05) kirjoitti
    Niin, et tiedä mihin vaihtaisit, jos vaihtaa pitäisi. Mites olisi K1200S turbo?
    Njoo, miksei.. Toisaalta tuo kyllä riittäis vakionakin, kunhan siitä saisi vaan mukavamman ajettavan pikku nopeuksissa. Ja vaikka "näitä pyöriä ei olisikaan tarkoitettu tämmöiseen ajoon", niin kyllä hiljaakin täytyy pystyä ajamaan mukavasti ja miellyttävästi.

    Olisko tuota sun ässää mahdollista kokeilla? Voisit vaikka samalla testata vaimosi kanssa miltä ajelu tuntuu takatappien madallussarjan kanssa.
    Ei tästä Vantaalta Vihtiin pitkään ajele ja tuleehan sitä muutenkin ajeltua ihan huvikseen. Pistä postia, jos pikku koeajo onnistuisi.
    En viitsi tänne sähköpostiosoitettani, tai puhelinnumeroani laittaa, mutta postihan kulkee tuota kirjekuorikuvaketta klikkaamalla..

    Niin piti vielä kertoa.. Oltiin lomareissulla ja käytin pyörän Oulussa huollossa. Euro Motor Centerin testeri ilmoitti, ettei tunnista pyörässä paikoillaan olevaa CIP tiedostoa. Tämän takia päivitystä ei voinut suorittaa. Airboksin pitäis olla ok., sillä pyörä on valmistettu tämän vuoden keväällä, näin ainakin kerrottiin. Että tämmönen tapaus, pitänee käydä tuossa Heinolla kun ennättää..
    Kunhan letkautin. Huomasit oitis, että vaihtoehto K1200S:lle saattaisi sittenkin löytyä aika nopeasti. Ostin oman moponi leikkikaluksi nimenomaan tuon turbosetin vuoksi. Tavlliselle KS:lle ei oikein olisi käyttöä.

    Matka-ajoon minulla on k1200LT ja sen kyyti kelpaa vaimollekin mainiosti. Siitä kun löytyy selkätukea ja muutenkin rento istuma-asento.

    Noita vaihdettavia airboxeja on ollut vielä tämän vuoden malleissakin vaikka myyjät muuta väittävät. Pitäisi tarkistaa sarjanumeron perusteella. Olen jossain foorumissa noita sarjanumeroita nähnyt, mutta en muista oitis mistä ne löytäisi. Tuo CIP-tiedostoasia on minulle uusi juttu, joten en voi kommentoida. Ehkä Heinolta löytyisi apuja?

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  15. #15
    Lainaa (Repa @ Elo. 26 2008,21:26) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Elo. 26 2008,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Elo. 25 2008,13:05) kirjoitti
    Niin, et tiedä mihin vaihtaisit, jos vaihtaa pitäisi. Mites olisi K1200S turbo?
    Njoo, miksei.. Toisaalta tuo kyllä riittäis vakionakin, kunhan siitä saisi vaan mukavamman ajettavan pikku nopeuksissa. Ja vaikka "näitä pyöriä ei olisikaan tarkoitettu tämmöiseen ajoon", niin kyllä hiljaakin täytyy pystyä ajamaan mukavasti ja miellyttävästi.

    Olisko tuota sun ässää mahdollista kokeilla? Voisit vaikka samalla testata vaimosi kanssa miltä ajelu tuntuu takatappien madallussarjan kanssa.
    Ei tästä Vantaalta Vihtiin pitkään ajele ja tuleehan sitä muutenkin ajeltua ihan huvikseen. Pistä postia, jos pikku koeajo onnistuisi.
    En viitsi tänne sähköpostiosoitettani, tai puhelinnumeroani laittaa, mutta postihan kulkee tuota kirjekuorikuvaketta klikkaamalla..

    Niin piti vielä kertoa.. Oltiin lomareissulla ja käytin pyörän Oulussa huollossa. Euro Motor Centerin testeri ilmoitti, ettei tunnista pyörässä paikoillaan olevaa CIP tiedostoa. Tämän takia päivitystä ei voinut suorittaa. Airboksin pitäis olla ok., sillä pyörä on valmistettu tämän vuoden keväällä, näin ainakin kerrottiin. Että tämmönen tapaus, pitänee käydä tuossa Heinolla kun ennättää..
    Kunhan letkautin. Huomasit oitis, että vaihtoehto K1200S:lle saattaisi sittenkin löytyä aika nopeasti. Ostin oman moponi leikkikaluksi nimenomaan tuon turbosetin vuoksi. Tavlliselle KS:lle ei oikein olisi käyttöä.

    Matka-ajoon minulla on k1200LT ja sen kyyti kelpaa vaimollekin mainiosti. Siitä kun löytyy selkätukea ja muutenkin rento istuma-asento.

    Noita vaihdettavia airboxeja on ollut vielä tämän vuoden malleissakin vaikka myyjät muuta väittävät. Pitäisi tarkistaa sarjanumeron perusteella. Olen jossain foorumissa noita sarjanumeroita nähnyt, mutta en muista oitis mistä ne löytäisi. Tuo CIP-tiedostoasia on minulle uusi juttu, joten en voi kommentoida. Ehkä Heinolta löytyisi apuja?

    t. Repa
    Minua taasen kiinnostais ,että miten siihen k1200lt pyörään saatais lisää paukkuja .

    Kaks päällä+ matkatavarat tuntuu niin dieseliltä.

    Ei provo mutta tiedän ,että kyseisestä koneesta otetaan huomattavasta enempi potkua ulos kuin vakiona.

    jappia vaan asia kiinnostaa .Jos vaikka ens kesän pyörä olis taasen lt.
    <p>R 1200 RT</p>
  16. #16
    Lainaa (jappi @ Elo. 27 2008,00:09) kirjoitti
    Minua taasen kiinnostais ,että miten siihen k1200lt pyörään saatais lisää paukkuja .

    Kaks päällä+ matkatavarat tuntuu niin dieseliltä.

    Ei provo mutta tiedän ,että kyseisestä koneesta otetaan huomattavasta enempi potkua ulos kuin vakiona.

    jappia vaan asia kiinnostaa .Jos vaikka ens kesän pyörä olis taasen lt.
    Moi Jappi!

    Osta vanhemman mallin GT:n bensapumppu, nokat ja läppärungot ja pane LT:hen. Luultavasti tarttis chipin vaihdon GT:stä, mutta toimiiko LT:ssä? En pysty sanomaan tähän mitään.

    Ymmärtääkseni näillä eroilla on tehty tuo 35 hv ero vanhaan/ 19 hv ero uudempaan LT:hen. Muuten sama kone. Saattaa vaatia muutakin pikkumodausta esim. airboxiin, mutta ne ovat sitten jo pienempiä asioita.

    Se, mitä koneelle sitten oikeasti tapahtuu on, että huipputehoa tulee lisää, mutta suurin vääntö ei olekaan enää alakierroksilla vaan siirtyy kaiketi pari tuhatta kierosta ylemmäs.

    Huom! Heittelen näitä asioita arviosta/muistista, en tarkistanut faktoja.

    Ainahan voi sitten lisätä tuon turbon. LT vaan on a) raskas b) harva välitykseltään c) heikko kytkimeltään. Kaikki nämä yhdessä turbon kanssa panevat kytkimen taatusti niin koville, ettei tule siirtämään suurempaa vääntöä hyväksyttävästi. Eikä parempaa kytkintä taida löytyä markkinoilta.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  17. #17
    Kiitos vastauksesta.Turbo on ehkä liian työläs värkättäväksi.

    Mahtaakohan lt.ssä olla sama runko kuin 12rs:ssä,kävi vain mielessä,että laittais koko moottorin jos vain menis "heittämällä" paikoilleen.
    <p>R 1200 RT</p>
  18.  
  19. #18
    Lainaa (jappi @ Elo. 27 2008,09:18) kirjoitti
    Kiitos vastauksesta.Turbo on ehkä liian työläs värkättäväksi.

    Mahtaakohan lt.ssä olla sama runko kuin 12rs:ssä,kävi vain mielessä,että laittais koko moottorin jos vain menis "heittämällä" paikoilleen.
    Runko on sama kaikissa kolmessa: LT/GT/RS.

    Moottoriohjauksesta en pysty sanomaan mitään. Sitten noissa uudemmissa LT:ssä on canbus väylät, RS/GT osalta en tiedä.
    Eli vaatii koneenvaihdon lisäksi hiukan pohjatyötä / selvitystyötä siitä mitä eroja eri malleilla ja eri vuosimalleilla on. Niiden tietojen perusteella on sitten paljon helpompi tehdä tarvittavat valinnat ja muutossuunnitelmat etukäteen.


    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!