Kävipä sitten näin.Ajeltiin kaverin kanssa vihdintietä helsinkiin päin,nopeusrajoitus oli 80kmh ja meillä oli vauhtia ehkä noin 94kilometriä tunnissa.ajoimme peräkkäin ja saavutimme edessä noin 60 ajavan hopeanharmaan pajeron,kun pääsimme pajeron taakse niin mitä tekeekään tämä järjen jättiläinen,iskee yhtäkkiä jarrut lukkoon ja pysähtyy keskelle tietä,ei siinä sitten muu auttanut kuin painaa jarrua ja mennä keskeltä vain ohi,eikös tämä ole jo joku murhan yritys.
Nyt on alla taas Ducati.
Suunnilleen. Mut sehän siitä ois sanomista saanu jos jotain ois sattunu, ku jos noin pysähtyy tätytyy olla joku painava syy siihen. Joku muukin et sitä vitutti. Pajero=runkkari espanjaks![]()
Suzuki SV650, -06
Suzuki GS500E, -97 -reppana meni ruttuun-
Ei tietysti kovin fiksu temppu autoilijalta jos oli tahallista (?), mutta niiltähän voi tunnetusti odottaa mitä tahansa. Tosin tehän ajoitte ylinopeutta melkein perään, missäs se turvaväli oli... usein kun peräänajaja on se syyllinen vaikka miten akkiä edessä pysähdytään.Väliä pitää olla sen verran että pystyy pysähtymään, aika yksinkertaista.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
A. Turvaväli oli ilmeisesti kunnossa, kun pojat täällä kirjoittelee.(Utah @ Elo. 19 2008,15:06) kirjoitti
B. Ei se ole ihan niinkään, että keskellä tietä saa ilman näkyvää syytä pistää liinat kiinni. Kyllä kolari tuollaisessa tapauksessa voi kaatua myös jarruttajan syyksi. Eikös tästä ollut joku aikaa sitten oikein oikeustapaus?
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Vaihtoeto 1.
Todennäköisesti kaveri ajoi juuri ohi sen hiekkatien mille piti kääntyä
Vaihtoehto 2.
Rööki putos muniin ja poltti niin per.....sti
Tarkkana siellä liikenteessä: Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
+1(Mosse @ Elo. 19 2008,15:11) kirjoitti
Viime kesänä kaatui kolarini juuri jarruttajan syyksi, eikä vakuutusyhtiökään asiasta mitään valittanut. Tosin, en osunut autoon, vaan eturengas luiskahti alta hätäjarrutuksessa. En sitten tiedä, olisiko tullut minun syykseni, jos olisin osunut autoon?
Kuitenkin, täytyy olla painava syy, että saa tehdä äkkinäisiä jarrutuksia liikenteessä.
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
^Nykyisin se painava syy tuntuu usein olevan soiva puhelin.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Hyvä ajoitus tällä ketjulla.
Tänä aamuna oli HML:n moottoritiellä Tampereellepäin menossa vähän ennen Iittalaa metallinsininen Peugeot 307 farmari CYP-641. Auto ajeli vasemmalla kaistalla toisen henkilöauton vieressä. Molemmat jotain 110 km/h. Tulin Peugeotin taakse, odottelin hetkisen ja sitten vilautin pari kertaa valoja. Peugeot kiihdytti ja saattoi ohituksen loppuun. Tähän asti oli kaikki hyvin.
Ajaessani ohi, Peugeotin kuljettaja tervehti minua ystävällisesti keskisormella ja minä luonnollisesti vastasin. Jatkoin matkaani. Edessä oli vielä pari kolme rekkaa, jotka aioin ohittaa samalla. Etenin reipasta marssivauhtia.
Yht'äkkiä näin peileistä Peugeotin rynnivän kovaa vauhtia kohti. Lisäsin vauhtia ja Peugeot lisäsi vauhtia. Minua alkoi hirvittää kortin ja omaisten puolesta, joten heivasin kisasta.
Mitä tekee Pösö? Kanttaa vasemmalta kaistalta leikaten kohti pyörän kylkeä ilmiselvänä tarkoituksena kiilata minut tieltä. Jarrutin ja väistin, marginaalia jäi jotain puoli metriä. Peugeotilla oli vauhtia liki se mitä sellainen Peugeot kulkee.
Päätin ottaa sankarin rekisterin ylös. Saavutin autoa ja silloin arvon Peugeotimme siirtyi ilmeisesti varasuunnitelma B:hen ja tekaisi tehojarrutuksen. Moottoritiellä. Väistin, ohitin ja sen jälkeen sain mennä menojani.
Joku kokemattomampi olisi saattanut kuolla. Auto oli sininen Peugeot 307 SW rek.no. CYP-641.
ei muuta kuin omistaja + osoite selville ja kukkapuska kotiin kiitokseksi. mulla on tähän asti kokemuksia vaan alle metrin takarenkaasta ajavista moottoritien omistajista.
Milläpä tuollaisien osoitteet selville saisi. Käyn sanomasta kädestä kiitos tästäkin puheenaiheesta, kun taas kohdataan. Joku pieni sittiäinen siellä ratissa näkyi olevan.
Täältä. Osotetta ei saa, mutta nimen ja asuinkunnan perusteella sekin pitäs jostain saada.(hra1150 @ Elo. 19 2008,16:23) kirjoitti
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Varmuuden välttämiseksi, vaikka varmaan tiesitkin tämän osoitteen..(hra1150 @ Elo. 19 2008,16:23) kirjoitti
http://tietopalvelu.ake.fi/AkeAtpJ....yt.html
Tuolta löytyy yhteystietoa, osoitteesta lähtien, sekä omistajan että haltijan, jollei ole estoja laitettu päälle..
********************************
Thriumph Thunderbird 1700 cc (2010)
********************************
Ducati Monster S4R (2004)
BMW F800 GS (2008)
********************************
A. Jos olisi ollut niin tarvitsisiko kirjoitella?(Mosse @ Elo. 19 2008,15:11) kirjoitti
B. Ei kukaan ole väittänytkään että saa vetää liinat kiinni millon vaan, mutta aina joku VOI sen tehdä, ja sillon eli aina on syytä olla sen verta väliä että pystyy varmasti pysähtymään. Siihen väliin voi vaikuttaa vaan se takana ajava. Syyttömyyskään ei paljon lämmitä jos pahasti konttiin vetää.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Kaikenlaisia kuskeja sitä tiellä kulkeekin.
Itse tulin sunnuntaina Yyteristä ajaessani reilua yhdeksää kymppiä 80 alueella. Minut ohitti Pösö joka sitten jäi jurraamaan eteeni. Kun yritin mennä ohitse kuski alkoi kiihdyttämään eikä antanut tilaa ohittaa. Kun palasin auton taakse niin vauhti taas hidastui. Pari kertaa tämä toistui kunnes viimein pääsin ohitse.
En kyllä ymmärrä moisia kuskeja! *![]()
Tarpeeton liikenteen haittaaminen / hidastaminen tjsp. (myös turhalla jarrutuksella) on lailla kielletty. Tieliikennelailla. Joku pykälämaakari voi esittää pykälän, minen jaksa.(Mosse @ Elo. 19 2008,15:11) kirjoitti
E. Tieto ei tietysti paljoa lämmitä siinä vaiheessa jos jotain sattuu, mutta sen jälkeen kyllä...Oikeus on periaatteessa puolellamme.
Kronoby Racing Team
On siellä tieliikennelain systematiikassa sisäänrakennettuna yleinen kusipäisyyden kielto, mutta ei se kusipäihin pure.
Onkohan noilla turvaväleillä vaikutusta?
Huomannu vaan, et monetkin hermostuu jos ajaa liian liki takapuskuria.
Toinen on jos väläyttää valoja, mutta jos on niin vi*un tupa uuno ja tärryyttä satasta ohituskaistalla, eikä älyä mennä vapaalle oikean puoleiselle kaistalle niin pakkohan se on jotain tehrä.
Aikoinani, siis joskus silloin. Tulin töistä himaan ja ohitin edellä ajavat kossit. Ilmeisesti hokasivat, et reikä ratissa ja rykäsivät takalistoon kiinni. Silloinkin tuli jo siinä kohtaa reippaampaa tahtia. Jonkin aikaa siinä roikkuivat, niin eiköhän se piru taas istahtanut olkapäälle ja survasin jarrut pohjaan... Pakkohan se oli katsoa taustapeilistä poikain ilmettä![]()
![]()
![]()
Toki tiesin ettei niin saisi tehdä, mutta jos edellä ensin körryytellään kuin konsanaan sunnuntai-ajelulla ja sit yritetään lähteä kilpasille ohittajan kanssa.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Tieliikenteessä mitä suurimmassa määrin on kyse ennalta-arvattavuudesta.(Utah @ Elo. 19 2008,17:05) kirjoitti
Ennenvanhaan teoretisoitiin niin, että se, joka tieliikenteessä "avaa vaaran lähteen" on syyllinen ja maksaa.
Tuo oppi on mielestäni edelleenkin ihan relevantti. Ja, ihan totta, oikeassa olemisella ei vainaja lämpiä.
^^^ Olet oikeassa. Mutta jos mahd. kolarin vuoksi aletaan tutkimaan ja hutkimaan, pitäisi jarruttajan myös todistaa miksi? Mitä/ketä varten jarrutettiin, miksei väistetty? Ajotaidoton iskee ABS-jarruttomasta autosta jarrut lukkoon väistääkseen eläintä. Risteyksen missannut taas olisi ollut velvollinen varmistamaan ettei takana ole ketään.
Kronoby Racing Team
Tieliikennelaki(Juhana N @ Elo. 19 2008,17:18) kirjoitti
24 §
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto
Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
10 §(Pedaali @ Elo. 19 2008,17:28) kirjoitti
Ajoneuvojen välinen etäisyys
Etäisyys edellä kulkevaan ajoneuvoon on sovitettava sellaiseksi, ettei päälleajon vaaraa ole, vaikka tämä ajoneuvo pysäytetään.
Joo, heti kun autoista on kyse niin kaivetaan kaikki pykälät ja oikeudet esiin, mutta mopolla voikin sitten painaa niistä juuri välittämättä...
Niin ja kyllä se peräänajaja noin lähtokohtaisesti on heikommalla eli _useimmin_ syyllinen peräänajoon, turha siitä on vängätä. Peräänajaja maksaa sanottiin ennen.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Esimerkkihenkilösi juuri nimenomaan "avasivat vaaran lähteen" ennalta-arvaamattomalla käytöksellään. Ja myös on niin, että kaikki riippuu näytöstä. Näyttötaakka asettuu TLL:n säännösten pohjalta eli kaiketi se peräänajaja joutuu ensiksi jotain toteen näyttämään...(Juhana N @ Elo. 19 2008,17:28) kirjoitti
edit: eli kuten Utah edellä, peräänajaja maksaa, jos muuta ei näytetä.
Kuitenkin ymmärsin, että nämä kaksi olivat moottoripyörillään saavuttaneet auton, jolloin tämä oli iskenyt polkimen lattiasta läpi. Eli kyseessä ei ollut tilanne, jossa olisi roikuttu turhan takia perässä edes muutamaa sataa metriä. Matka olisi saattanut jatkua vaikka ohituksen muodossa, olihan tuossa tuota nopeuseroakin. Ja oli miten oli, niin tuo turvavälistä säätävä pykälä ei kumoa tuota toista, missä kielletään aiheeton vaarallinen jarruttelu.(Utah @ Elo. 19 2008,17:44) kirjoitti
Jos tuossa olisi napsunut, niin heikoilla olisi ollut suoralla tiellä takaluukkuun ottanut. Varsinkin jos nämä kaksi olisivat puhekykyisiä, niin eipä siinä olisi pitkään tarvinnut poliisien kanssa keskustella missä vika, vaikka lähtökohtaisesti oletetaankin syyn olevan peräänajajassa. Huonommassakin vaihtoehdossakin aika ruuneperi saisi olla, että tuosta itsensä puhuisi.
Teko oli kyllä äärettömän typerä ja vaarallinen. Olikohan kyllästynyt kanssaihmisiin vai mikä motiivi tuommoisellekin voi olla, ei vaan ymmärrä? Tekijän sopisi kiittää noita kahta, joilla hoksottimet pelasi ja pelasti tilanteen. Tyhmästä päähänpistosta ei seurannut sen ikävämpää.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Pieni korjaus tähän.eli ajettiin silloin reilua 90 kun saavutettiin tämä auto,kerettiin kuitenkin jo hiljentää auton vauhtiin,mutta mistään perässä roikkumisesta ei ollut kyse.kerettiin ehkä 2 sekuntia ajaa sen lähettyvillä kun tämä tapahtui.(Utah @ Elo. 19 2008,15:06) kirjoitti
Nyt on alla taas Ducati.
Miksi otsikko on "Uskomatonta touhua autoilijalta." eikös
sen pitäisi olla "Uskottavaa touhua autoilijalta."
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Autoilija voisi väittää nähneensä vaikka peuran tulevan metsästä tielle, ja jarruttaneen sen takia äkisti. Vaikka peräänajaja sitten väittäisi, ettei siellä mitään sellaista näkynyt, se on sana sanaa vastaan, ja aika hankala lähteä esim. käräjille, ja viulut maksaa peräänajaja. (Näin siis, vaikka autoilijan toiminta olisikin aivan p_ä.)
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Varoitus, vahvaa mutua:(pecha @ Elo. 20 2008,07:08) kirjoitti
Jostain olen kuullut, että tällaisessa tilanteessa tulisi eläimen, eli nyt peuran, jäljet löytyä metsästä. Jos ei löydy, ei sitä voida pitää syynä jarrutukselle.
*Mutu loppu*
Hra1150: Ilmoititko poliisille Peugeot-kuskista? Luulisi heitä kiinnostavan moiset teot.
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Peugeot kuskin kännykkänumero vaan selville ja kaikki lähettää sille "kehu"viestin ajotaidoista niin eiköhän mene linjat solmuun. Ei tunnu olevan mikään kylmähermonen, joten tiedä vaikka ajais pösön kalliolta alas kun hermostuu.