Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Onko kukaan kuullut koskaan että I/Ö Suzukin moottori olisi hajonnut normaalissa/epänormaalissa käytössä, kun tuntuu että kaikki kehuu ikiliikkujaksi.
    Merkkihuollossa sanoivat, että on ikiliikkuja ja normaali huolloilla mennään 100-120tkm ja sen jälkeen kannattaa mitata puristukset ja jos puristukset kunnossa jatketaan normaali huolloilla.
    Mitä extra huoltoja kannattaa teidän mielestä tehdä kun ensi kesänä tuo 100tkm maaginen raja alkaa lähestyä?
    Kawasaki ER-5 --> Suzuki GSX 750 + BMW R1100GS
  2. #2
    nokkaketjun ja kiristimen vaihto voi olla paikallaan.

    vaimon äffässä meni nokkaketju vaihtoon 127tkm ja puristuksetkin oli ihan kunnossa.

    nyt sillä on rullailtu jo 144tkm eikä vie edes öljyä *

    e: tai kyllä se vähän öljyä kulutti, mutta korjaantui kun venttiilivarren kumit vaihdettiin sillon ku ketjukin



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    taitaa noi ilma koneet melko varmoja olla,merkistä riippumatta.toi ketjun kiristin+ketju se on fj:kin se oikeestaan ainoo huoltoo vaativa kohde ja venat tietty!
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  4. #4
    Kestävyysasiaan pieni kommentti. Itselläni on 600 gsxf-95 malli, jonka koneen kestävyydessä ei muuten ole moittimista, mutta tänä kesänä n.1000 km reissun jälkeen kone ei enää suostunut käynnistymään enää millään konstilla. Seisoi tallissa n. 2-viikkoa sen reissun jälkeen.
    Puristusmittaus: huonoin sylinteri n.3 bar
    paras sylinteri n.6 bar

    Ohjearvo: 10-14 bar

    Kone auki ja mitään näkyvää vikaa ei löytynyt.Venttiilit ja niiden säädöt oli kunnossa. Sylinterit ja mäntien mitat ohjearvoissa ja männänrenkaat ehjät.

    Uudet männänrenkaat mäntiin ja kone kasaan ja taas pelaa, myös puristuksetkin on aivan ohjearvoissa.

    Pyörä on tuotu Saksasta Suomeen v.2000.
    Nyt mittarissa 62 000 km. Itselläni on pyörä ollut kaksi vuotta, ja silloin ostaessa oli mittarissa n.45 000 km.
    Kuinka vähän silloin oli mittarissa, kun se oli juuri tuotu Suomeen?

    Olisiko kelvoton germaani ruuvannut matkamittaria, vai onko saanut joskus tarpeeksi hanaa?

    Muilta osin pyörä on toiminut moitteetta.
    parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
  5. #5
    Lainaa (jakari59 @ Loka. 15 2008,18:23) kirjoitti
    Kestävyysasiaan pieni kommentti. Itselläni on 600 gsxf-95 malli, jonka koneen kestävyydessä ei muuten ole moittimista, mutta tänä kesänä n.1000 km reissun jälkeen kone ei enää suostunut käynnistymään enää millään konstilla. Seisoi tallissa n. 2-viikkoa sen reissun jälkeen.
    Puristusmittaus: huonoin sylinteri *n.3 bar
    * * * * * * * * * * * paras sylinteri * *n.6 bar

    Ohjearvo: 10-14 bar

    Kone auki ja mitään näkyvää vikaa ei löytynyt.Venttiilit ja niiden säädöt oli kunnossa. Sylinterit ja mäntien mitat ohjearvoissa ja männänrenkaat ehjät.

    Uudet männänrenkaat mäntiin ja kone kasaan ja taas pelaa, myös puristuksetkin on aivan ohjearvoissa.

    Pyörä on tuotu Saksasta Suomeen v.2000.
    Nyt mittarissa 62 000 km. Itselläni on *pyörä ollut kaksi vuotta, ja silloin ostaessa oli mittarissa n.45 000 km.
    Kuinka vähän silloin oli mittarissa, kun se oli juuri tuotu Suomeen?

    Olisiko kelvoton germaani ruuvannut matkamittaria, vai onko saanut joskus tarpeeksi hanaa?

    Muilta osin pyörä on toiminut moitteetta.
    vähän epäilyttää,että noissa kilometreissä tarvis tehdä vielä mitään,oiskohan ollu kelvoton kermaani mittarin kimpussa
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Motorrad tekee kestotestejä vähän kaiken mallisista pyöristä, ja 50 000 kohdalla pannu auki ja syyniin, japanin tekeleet kaikki ohjearvoissaan, eikä mitään moittittavaa, sylintereissäkin vielä hoonijäljet näkyvissä. Viittaa vähän että nyt on ollut taas tuhma saksalainen asialla, ja pissannut jotakin näköelimeen.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  7. #7
    kyllä ne on kajahdellu tuolla kiihdytyskisoissa, 500 heppaa moottoriteho...
    vakiona kyllä kestää ikuisuuden jos joskus viittii vaihtaa öljyt sinne.
  8.  
  9. #8
    Ainakin 1100R:n i/ö-pannun uskoisin vakiovireisenä ja kadulla, edes jonkinmoinen maltti takaraivossa ajeltuna, ja säntillisesti huollettuna, kestävän vähintään yhtä pitkään kuin homo sapiens maan päällä vaeltaa.

    Niistä on turbotettu maailman sivu +200hv, jopa 300hv, täysin vakioalakerroilla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä