Jokuhan onkin todennut että moottoripyöräilyssä vaarallisimpia on ne ensimmäiset 10 tkm. Tohon voisin itse yhtyä siinä mielessä, että oma konttaukseni sattui viime syksynä juurikin siinä vaiheessa kun ajamisesta oli tullut jo hieman liiankin kivaa/tuttua. Konttaaminen palauttaa taas luulot omista taidoista maanpinnalle, mutta ikävä kyllä kaikista lipoista ei selviä mustelmilla ja kipeillä lihaksilla.(Taajuus @ Elo. 26 2008,10:38) kirjoitti
Nyt alan omasta mielestäni olemaan taas siinä vaiheessa, että pitäisi lähteä radalle hakemaan muistutusta omien taitojen rajallisuudesta. Mutkanopeudet on kasvaneet jo sen verran, että seuraavasta napsahduksesta voi lähteä liikenteen seassa henki...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Nå joo, tuosta karkuun lähdöstä (ja splittaamisestakin)
Jokunen vuosi sitten Arbogassa kun olin tulossa liikenneympyrään, ja oli jonoa edellä joka lähti siitä purkautumaan niin 240 Volvo (vanha) edessäni lähti aika räväkästi(olosuhteet huomioon ottaen)
ja minä perään, siinä 20 metriä ajettuaan löi äkkiä jarrut pohjaan ilman mitään näkyvää? syytä,
Meikäläinen jarrutti itsensä nurin ja Rekka takana kerkisi pysähtymään n 5 metrin päähän. Auto meni menojaan ja varmasti näki mitä tapahtui.
Vauriot: itsetunto sai kolahduksen ja vilkku rikki..
Eli opinko mitään, nå jos olisin ollut splittailemassa sivulla niin ei olisi kaatunut![]()
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
(Taajuus @ Elo. 26 2008,10:38) kirjoitti
Täytyy kyllä tunnustaa että vain päiviä ennen tapahtunutta huomasin että ajamiseen oli tullut liikaa rentoutta, vai pitäisikö sanoa lepsumista (Jos ei nyt unessa ajamista niin jatkuvan liikennetilanteen vähemmän aktiivista seurantaa).
Helposti kyllä tulee tuollaista liian itsevarmaa otetta tähän päristelyyn vaikka aktiivisesti pitäisi mielessä ja tiedostasi ilmiön.
Olipa vielä tuo iltalenkki juurikin tuota Masan mainitsemaa päämäärätöntä ajeleskelua.
Poliisin tutkinnasta soittivat ja ilmoittivat että tutkimukset laitetaan jäihin koska liikennekamerakuvaa tapahtuneesta ei saatu eikä tuon autoilijan kiinnisaamiseksi ole tarpeeksi tietoja. Tulipahan tehtyä kuitenkin tilastomerkintä vaaratilanteesta.