Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Miten on mahdollista että edestä ensiasennuspalat on loppu ennen kuin ensiasennusrengas? *
    Onko alkuperäiset sitterit ihan hanurista vai olisiko tarvikket loppuneet jo aikoja sitten?
    Radalla en ole käynyt ja ajelu ei muutenkaan ole ollut edes kovin sporttista.


    En ollut juurikaan vilkuillut noita paloja kun mittarissa on vajaa 12tkm. Alapuolelta katsottuna palaa on kuitenkin vielä jonkin verran.

    On kuulemma tullut useampi tapaus joissa vasemmalta puolelta pala ei kulu tasaisesti, vaan yläreuna joka on piilossa loppuu ensin.
    Tästä syystä asia tarkistettiin ja sehän olikin hitusta vaille raudoilla. Mitään ääntelyä ei vielä esiintynyt.

    TARKISTAKAA OMANNE.



  2. #2
    kyllä tuttua on ei ihan noin nopeesti 18tkm vaihdettiin ja nyt 38tkm uudestaan (hondan orkkis palat)nyt laitoin jotkut ihan harakiri palat katotaan miten kestää makso 40€ 3 sarjaa jenkkilästä ei mitään sintteri paloja ovat normaalia paksummat
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  3. #3
    18tkm vaihdettiin omat...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  4. #4
    Lainaa kirjoitti
    On kuulemma tullut useampi tapaus joissa vasemmalta puolelta pala ei kulu tasaisesti, vaan yläreuna joka on piilossa loppuu ensin.
    XX:n etujarrujen ominaisuus, ei vika * kokemusta on
    Honda CBR1100XX
  5. #5
    Samma här, vasemman puolen palat kuluneet aivan vinoon. Satulahan on nivelletty siten että etujarrulla jarruttaessa se pääsee nousemaan ylös ja painamaan takajarrun sylinteriä. Tämä nivellys ei ilmeisesti ole tarpeeksi jäykkä pitämään satulaa suorassa tai nivelessä oleva neulalaakeri kulunut. Omassa tuntui pientä välystä siinä neulalaakerissa. Oikea puoli oli ok.
  6. #6
    Luulempa ettei ainakaan minulla tuo voi johtua kuluneesta nivelestä. Kyseessä uusi xx jossa vasta vajaa 12tkm mittarissa.

    Ongelma on hoidossa toistaiseksi kun valkattiin romuista parempi pala pahimman tilalle.

    Ja miksi etu ja takapalat ovat eri varaosanumerolla?
    Olin ajatellun kierrättää edestä jäävät parhaat sitten aikanaan taakse...
    Etujarrupalat varaosanumero
    06455-MAT-E21 X2
    Takajarrupalat varaosanumero
    06435-MAT-006

    Mistä halvimmalla alkuperäiset palat tilalle?

    45-55€ per setti on hirveä hinta.
    Kuka olisi maksanut 550-600mk paloista?



  7. #7
    Ilmiö esiintyy (jostain kumman syystä) osassa XX:iä. Itselläni oli -01 jossa ko. ominaisuus on/oli. Yksi jarrulevy ehti mennä takuuseen (meni kieroksi kun metalli vasten metallia).

    Lehmuskoski (http://www.metura-motors.fi/)
    laittoi vasemmalle puolelle EBC:n sintteripalat (tuotekoodi FA261HH/Storm) ja palat pysyivät kunnossa. Oikealla puolella menee std-palat.
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  8. #8
    Olen ymmärtänyt niin että alkuperäisetkin on sintterit.
  9. #9
    On ne. Nyt on ollut jonkun aikaa kiero oikea levy, lieneekö aiheuttanut sen että metalliklipsi katosi kertaalleen oikealta puolelta ja tilattuna ja laitettuna toisenkin kerran -> aiheutti palojen 'putoamisen' mikä tarkoittaa jarrujen katoamista kokonaan. Tämä tietenkin *reissun päällä, mutta rautalankapatentti osoittautui menestyksekkääsksi koska sillä vielä noin 700km mentiin .. *ennen korjausta johon ainoa lääke oli aineen häviämisen takia jarrusatula romikselta halavalla.
    PS. Jos jollakulla olis kohtuusuora oikea levy 99-> niin kelpais, tai vinkki. *
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  10. #10
    Lainaa (AimoPamaus @ Elo. 24 2008,22:18) kirjoitti
    Ja miksi etu ja takapalat ovat eri varaosanumerolla?
    Olin ajatellun kierrättää edestä jäävät parhaat sitten aikanaan taakse...
    Etujarrupalat varaosanumero
    06455-MAT-E21 *X2
    Takajarrupalat varaosanumero
    06435-MAT-006
    Aiemmassa mallissa (2001) etupalatkin olivat vasen ja oikea puoli eri tuotenumerolla, samoin on omassa X-ykstoistasessa.
    Tarvikepalat taasen ovat samalla numerolla molemmin puolin.
    Aiemmin tuota epätasaista kulumista on varmaankin yritetty kompensoida erilaisella kitkapinnan seoksella koska palat ovat ulkonäöllisesti identtiset.
    En tiedä miksi uudemmissa on sitten samat palat molemmin puolin, jarrut eivät ole kauheasti muuttuneet.



  11. #11
    Lainaa (AimoPamaus @ Elo. 24 2008,22:18) kirjoitti
    Luulempa ettei ainakaan minulla tuo voi johtua kuluneesta nivelestä. Kyseessä uusi xx jossa vasta vajaa 12tkm mittarissa.

    Ongelma on hoidossa toistaiseksi kun valkattiin romuista parempi pala pahimman tilalle.

    Ja miksi etu ja takapalat ovat eri varaosanumerolla?
    Olin ajatellun kierrättää edestä jäävät parhaat sitten aikanaan taakse...
    Etujarrupalat varaosanumero
    06455-MAT-E21 X2
    Takajarrupalat varaosanumero
    06435-MAT-006

    Mistä halvimmalla alkuperäiset palat tilalle?

    45-55€ per setti on hirveä hinta.
    Kuka olisi maksanut 550-600mk paloista?
    No mulla ei ihan uusi pyörä ole mutta sen verran vähän kilsoja että alkuperäiset palat oli vielä paikallaan. Ei sentään ehtinyt tulla isompia vaurioita kun millin verran oli vielä tavaraa palassa jäljellä.

    Davidsilverspares
    Tuolta voisi löytyä edullisemmin. Joillain foorumeilla kehuttu tuota paikkaa. Linkitin esimerkkinä tuohon takapalat.
  12. #12
    Mullon vielä myymättä jarrupaloja... YV:llä saa kiinni...
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  13. #13
    Lainaa (Jaskax @ Elo. 25 2008,10:19) kirjoitti
    Davidsilverspares
    Tuolta voisi löytyä edullisemmin. Joillain foorumeilla kehuttu tuota paikkaa. Linkitin esimerkkinä tuohon takapalat.
    Miksi tuolla etupalan koodi on 06455MATE22, kun taas brandin papruissa loppu on E21?
    Mitä eroa?

    Ja striderille kiitos tarjouksesta, ehdin tilata paikalliselta jäleenmyyjältä. Hinta jäi lähes samoihin kuin daavitilla...



  14. #14
    Tietysti, jos makaa jatkuvasti jarrujen päällä, niin kuluuhan ne. Omalla XX:llä on nyt ajettu n. 35 tkm ja alkuperäiset palat alkaa olla finaalissa.
  15. #15
    Taitaa olla tuon Dual-CBS (vai mikä se nyt on) ominaisuus... Mulla ei VFR:ssä ole ollut mitään ongelmia. Vaihdoin palat ku oli 33tkm mittarissa vaikka pintaa olisi vielä ollut.

    Onhan jarrusatula levyyn nähden keskellä? Vifferissä maahantuoja ainakin painotti tuon tärkeyttä...
    BMW F800GS -11
  16. #16
    Lainaa (Ilikka @ Elo. 26 2008,13:34) kirjoitti
    Taitaa olla tuon Dual-CBS (vai mikä se nyt on) ominaisuus... Mulla ei VFR:ssä ole ollut mitään ongelmia. Vaihdoin palat ku oli 33tkm mittarissa vaikka pintaa olisi vielä ollut.

    Onhan jarrusatula levyyn nähden keskellä? Vifferissä maahantuoja ainakin painotti tuon tärkeyttä...
    Satula on keskellä ja keskittää.
    CBS ohjaa keskimmäistä sylinteriä joten ei sekään ehkä ole syyllinen.

    Lainaa (Matias @ Elo. 26 2008,12:42) kirjoitti
    Tietysti, jos makaa jatkuvasti jarrujen päällä, niin kuluuhan ne. Omalla XX:llä on nyt ajettu n. 35 tkm ja alkuperäiset palat alkaa olla finaalissa.
    Pyörä tykkää että sillä ajetaan. *
    Eihän ne kulu jos rautaperseitä vaan vetelee.

    Millaisia kokemuksia tarvikepaloista?
    Ferodo, SBS, EBC, Vesrah, Lucas , jne



  17. #17
    Lainaa (AimoPamaus @ Elo. 26 2008,16:49) kirjoitti
    Lainaa (Ilikka @ Elo. 26 2008,13:34) kirjoitti
    Taitaa olla tuon Dual-CBS (vai mikä se nyt on) ominaisuus... Mulla ei VFR:ssä ole ollut mitään ongelmia. Vaihdoin palat ku oli 33tkm mittarissa vaikka pintaa olisi vielä ollut.

    Onhan jarrusatula levyyn nähden keskellä? Vifferissä maahantuoja ainakin painotti tuon tärkeyttä...
    Satula on keskellä ja keskittää.
    CBS ohjaa keskimmäistä sylinteriä joten ei sekään ehkä ole syyllinen.

    Lainaa (Matias @ Elo. 26 2008,12:42) kirjoitti
    Tietysti, jos makaa jatkuvasti jarrujen päällä, niin kuluuhan ne. Omalla XX:llä on nyt ajettu n. 35 tkm ja alkuperäiset palat alkaa olla finaalissa.
    Pyörä tykkää että sillä ajetaan. *
    Eihän ne kulu jos rautaperseitä vaan vetelee.

    Millaisia kokemuksia tarvikepaloista?
    Ferodo, SBS, EBC, Vesrah, Lucas , jne
    Kyllä se ajossa on. Kysymys on vain siitä, miten sillä ajaa.
  18. #18
    Lainaa (Matias @ Elo. 26 2008,12:42) kirjoitti
    Tietysti, jos makaa jatkuvasti jarrujen päällä, niin kuluuhan ne. Omalla XX:llä on nyt ajettu n. 35 tkm ja alkuperäiset palat alkaa olla finaalissa.
    juuri näin... ajoin 33tkm, pyörä vaihtui ennenkuin jarrupalat
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  19. #19
    Lainaa kirjoitti
    Mistä halvimmalla alkuperäiset palat tilalle?

    45-55€ per setti on hirveä hinta.
    Kuka olisi maksanut 550-600mk paloista?
    Minä ostin viime kesänä eteen Stormilta sintteripalat, vaan eivät "istuneet" sitten lainkaan. Ne kiljuivat, rääkyivät laahasivat ja vaikka mitä. Taisin irroittaa ne viiteen kertaan, vertailin alkuperäisiin että ovat ihan napilleen saman kokoiset *. Viilailin lopuksi jopa palojen runkojen liuku-urista maalia pois, vaan ei auttanut mikään. Lopuksi meni hermot ja hain orkkispalat ja homma alkoi pelittämään niinkuin pitikin, ai mikä autuas hiljaisuus jarruttaessa *
    Honda CBR1100XX
  20. #20
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 28 2008,15:00) kirjoitti
    Minä ostin viime kesänä eteen Stormilta sintteripalat, vaan eivät "istuneet" sitten lainkaan. Ne kiljuivat, rääkyivät laahasivat ja vaikka mitä.
    Minä olen pari kertaa mennyt vanhanaikaiseen kun jarrut ovat huutaneet ja vinkuneet palojen vaihdon jälkeen. Syy on aina näkynyt peilistä, eli olen unohtanut laittaa ne vinkumisenestopeltipalat takaisin uusien jarrupalojen ja mäntien väliin. Auttaa kummasti.

    Mitä itse jarrupalojen kestoon tulee niin XX:ssä näyttäisi niille 25-28tkm olevan vaihtoväli, ja jotkut perus-Ferodot vs. Hondan alkuperäiset toimivat minun käyttööni yhtä hyvin. Hintoja en jaksa muistaa, mutta ei ne palat vararikkoon vie (ja kannattaako tässäkään oikeasti säästää).

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  21. #21
    Nyt on orkkispalat kyydissä ja vaihdan ne sitten kun nuo loppuvat.

    Varaosanumero on sitten näissäkin 06455MATE22
    Onkohan noihin tullut jokin päivitys?
  22. #22
    Lainaa (MarcusB @ Elo. 28 2008,15:58) kirjoitti
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 28 2008,15:00) kirjoitti
    Minä ostin viime kesänä eteen Stormilta sintteripalat, vaan eivät "istuneet" sitten lainkaan. Ne kiljuivat, rääkyivät laahasivat ja vaikka mitä.
    Minä olen pari kertaa mennyt vanhanaikaiseen kun jarrut ovat huutaneet ja vinkuneet palojen vaihdon jälkeen. Syy on aina näkynyt peilistä, eli olen unohtanut laittaa ne vinkumisenestopeltipalat takaisin uusien jarrupalojen ja mäntien väliin. Auttaa kummasti.

    Mitä itse jarrupalojen kestoon tulee niin XX:ssä näyttäisi niille 25-28tkm olevan vaihtoväli, ja jotkut perus-Ferodot vs. Hondan alkuperäiset toimivat minun käyttööni yhtä hyvin. Hintoja en jaksa muistaa, mutta ei ne palat vararikkoon vie (ja kannattaako tässäkään oikeasti säästää).

    /MarcusB
    minusta kannattaa oikeasti säästää koska
    seinäjoelta kysyin alkuperäisiä paloja niin 50€ pari
    ja samat palat täältä 25€ pari
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  23. #23
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Minä ostin viime kesänä eteen Stormilta sintteripalat, vaan eivät "istuneet" sitten lainkaan. Ne kiljuivat, rääkyivät laahasivat ja vaikka mitä.
    Minä olen pari kertaa mennyt vanhanaikaiseen kun jarrut ovat huutaneet ja vinkuneet palojen vaihdon jälkeen. Syy on aina näkynyt peilistä, eli olen unohtanut laittaa ne vinkumisenestopeltipalat takaisin uusien jarrupalojen ja mäntien väliin. Auttaa kummasti.


    /MarcusB
    No itse en kyllä mennyt vanhanaikaiseen. Kokeilin silloin palojen mukana tulleita vinkumisen esto peltejä ja sekä myös niitä jotka olivat vanhoissa orkkispaloissa kiinni.... vaan eivät auttaneet sitten pätkääkään.

    Ja mikä noissa Stormin paloissa erintoten oli huomaamisen arvoista, ne jäivät julmetusti laahaamaan... aivan kuin jarrun painamisen jälkeen eivät olisi ollenkaan palautuneet "lepoasentoon".
    Honda CBR1100XX
  24. #24
    Lainaa (AimoPamaus @ Elo. 28 2008,17:00) kirjoitti
    Nyt on orkkispalat kyydissä ja vaihdan ne sitten kun nuo loppuvat.

    Varaosanumero on sitten näissäkin 06455MATE22
    Onkohan noihin tullut jokin päivitys?
    Koskaan en ehtinyt vaihtamaan noita.

    Eli kaksi settiä paloja ylimääräisenä jos joku tarvitsee.
    Kliks



  25. #25
    Mulle tuli kaupantekijäisinä pari Newfren merkkisiä jarrupaloja taakse. Näyttää olevan italialaiset. Onko kellään kokemuksia kannattaako noita laittaa vai pitäisikö olla orggikset?
    -06 XX
  26. #26
    Eiköhän ne takana mene jos eivät ala parkua.
    Eteen en suosittele muuta kuin alkuperäistä.

    PS: Edellä mainitsemani palat on myyty.
  27. #27
    Onkos nää sintteriset enemmän ratapyörien juttu? Vai mitä eroa nois on tavallisiin verrattuna.. muuta ku hinta?
    Jos et tiedä mitä tehdä, näytä edes huolestuneelta.

    CBR 600f
  28. #28
    elikkäs kumpaa laitetaan tilaukseen (vai löytyykö edullisempaa linkkiä):
    - Ferodo jarrupalat PLATINIUM 34€ vai
    - Ferodo jarrupalat SINTER GRIP 47€
    + 10€ postikulut
    Kauppana netissä AllRight
    SevenFifty-97, CBR XX-02
  29. #29
    Täältä saamani vihjeen perusteella tilasin osia David Silversiltä. Mukana oli kaikki jarrupalat. Eteen taisi olla 23E/levy ja taakse 19E, siis yht 65ekee. Ei kallista, jos on muutakin hankittavaa samalla niin lähetyskulut ei karkaa.

    Eteen kuitenkin hankin samanlaiset palat kumpaankin levyyn. Ja hyvin kävivät.

    Aikaisemmat palat oli kiinni kun pläkkärin ostin jolloin oli mittarissa 45tkm. Nyt on 75tkm ja paloissa oli puolet jäljellä, mutta vaihdoin kuitenkin. Pitää oli jäljellä paksuudesta noin puolet. Vasemmat etupalat oli enempi kuluneet ja hieman enemmän toisesta 'päästä'.

    Tuolla ajolla siis voisi veikata että mennisi vaikka 50-60tkm samoilla paloilla. Yleensä jarrutan vain kahvasta, kun on noi dualit. Ylen harvoin pelkästään jalalla, joskus esim kuulalaakerisoralla.

    Kerran olen käynyt radalla, hitaassa ryhmässä Motoparkissa. Siellä ajoin päivän aikana 153km. Ja äkkipojalle työstä kävi.

    Paras takasuoranopeus muuten oli sen bussipysäkin jälkeen 225km/h. Useimmat kerrat enemmän tai vähemmän hiljempaa. Mutta parasta antia ja se nimenomainen pointti oli .org'in ohjaus ja koulutus.

    Itse tienpäällä ajelen siten, että moottorin jarrutusta käytän ja koitan ennakoida niin, että jarruttelua ei tule kovasti. Kuitenkin esim kerran kuussa muutama paniikkijarrutusharjoitus, jotta tulee testattua jarrujen toiminta ja 'taidon' ylläpitoa harjoiteltua.

    Edellisellä autolla meni 180tkm samoilla jarrupaloilla. Siinä onnistui ennakointi suhteellisen hyvin. Siinä on mukana pojan ja tyttären ajo-opetus jarrutusharjoituksineen.

    Kuinkas paljon täällä ihmiset mustarastaalla samoilla jarrupaloilla ajelee? *Ja millaisella tyylillä menet? *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  30.  
  31. #30
    25tkm meni etupaloilla, yläkulma alko vetää vimmeisiään ja seuraavaksi olis levy alkanu kulua. samalla meni takaaki vaihtoon, ettei tarvi murehti ihan heti..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen