Katumaasturi ja Triumph kohtasivat vanhalla Lahdentiellä Itä-hakkilan kohdalla toisensa sillä motoristille kaikkein paskimmalla tavalla, eli auto tuli kolmion takaan eteen. Ajoin ohi juuri kun triumphin kuskia nostettiin ambulanssiin, ei tarkempaa tietoa miten hänelle kävi. Jarrutusjälkeä oli n.20 metriä ennen kuin törmäys oli tapahtunut, ilmeisesti ainoastaan takajarrulla yritetty pysäyttää.
H-D XL1200N Nightster
Auto tuli Palttinatieltä ja motoristi ajoi vanhaa lahdentietä. Olisko ollut jotain klo 18-19 välillä.
<a href="http://kartat.eniro.fi/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=1&mapstate= 7;25.1013167315539;60.28760507941865;s;25.08925471 5368437;60.291368463035454;25.1133787477
39368;60.28384169580183;873;514&mapcomp=;;;Palttin atie;;;01260;VANTAA;;;;;25.104152;60.288529;0;0;;V antaa;maps_place_fi.72267.22;1
&geo_area=palttinatie,%20vantaa&stq=0&pis=0" target="_blank">http://kartat.eniro.fi/query?&....0&pis=0</a>
H-D XL1200N Nightster
orgin tuomarit tulevat jakamaan oikeudenmukaiset tuomiot,joten syyllinen löytyy heti ja tuomio on oikea .
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Juuh, odotellaa toho pikkutunneille..(roskakuski @ Elo. 15 2008,21:32) kirjoitti
![]()
Eiköhän tuossa ole jo aloituksessa jaettu tuomio. Mitä sitä turhaa vouhkaamaan. Voidaan sen sijaan kinastella vaikkapa siitä mikä on Vetomiehen tai Kukkahatun syvin olemus.(roskakuski @ Elo. 15 2008,21:32) kirjoitti
Toivottavasti kuski toipuu, mikäli aloittajan arvio tilanteesta oikea niin paskin mahdollinen tilanne mutta näihin pitää vain yksinkertaisesti varautua. Aina ei sekään tietenkään auta.
Honda CBF1000
Aika hyvä heitto(roskakuski @ Elo. 15 2008,21:32) kirjoitti
![]()
Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
Kyllä ainakin prätkälläni saan mustaa viivaa syntymään täysjarrutusharjoittelussa, vaikka etujarrulla kovasti jarrutankin.(JPI666 @ Elo. 15 2008,21:22) kirjoitti
Myös kaverini veti tonnihondalla pitkää mustaa viivaa takajarrulla, takarengas oli lähes ilmassa eikä kaveri aluksi edes uskonut takarenkaan lukkiutuneen (treenattiin parkkipaikalla).
Eli varovaisuutta noihin jarrutusjälkiarviointeihin...
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Mitään faktaa jarrutuksesta minä en heittänyt.(Koris @ Elo. 15 2008,22:40) kirjoitti
H-D XL1200N Nightster
Tuuliko huulias (sormias) sitte heilutti?kirjoitti
Vai mistä moiset päättelyt??
t. JoukoL
Oletko sinä jotenkin vajaaälyinen?(JoukoL @ Elo. 16 2008,00:46) kirjoitti
H-D XL1200N Nightster
Kauniisti sanottu kaverille joka ihan asiallisesti kommentoi mitä itse olit kirjoittanut ja olettanut. Katsoppa peiliin ja katso että kuka on ja mitä.(JPI666 @ Elo. 16 2008,02:48) kirjoitti
Tuomiohan riippuu täysin pyörästä; ei kuskista. Odotellaan tarkennuksia siitä, oliko pyörä sosiaalisesti hyväksyttävä retro-trumppa, vain häirikön Daytona tai S3 camohousuilla.(roskakuski @ Elo. 15 2008,21:32) kirjoitti
'
Tietysti jos se on ollut sprint, on valinta jo hieman vaikeampi, koska matkasohvamaisuudestaan huolimatta siinä käytettiin yhteisiä osia häirikkömallien kanssa.
Toivottavasti ristiinnaulitseminen kuitenkin onnistuu siitä huolimatta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No mitä hittoa. Viimeeksi kun tarkistin, kolmion takaa eteen kurvaava oli kyllä automaattisesti syypää.
Vai louskutetaanko tässä muuten vaan leukoja?
Pyörä oli sellanen 70-80 luvun Triumph. En ole mikään Triumph-asiantuntija, niin vaikea mennä enempää pyörän mallista tai valmistusvuodesta sanomaan. Mutta vaikeaa on kuvitella että olisi ajanut siinä kohdassa paljon yli rajoituksen (60km/h) koska tiessä on niiltä kohdin urat paikattu niin vittumaisesti, ettei siinä innosta millään pyörällä alkaa urheilemaan.
H-D XL1200N Nightster
Ei ole automaattisesti. Nähtävästi louskutat leukoja muuten vaan.(Taajuus @ Elo. 16 2008,14:50) kirjoitti
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Joo, anteeks nyt kamalasti jos pahoitin mielen(xs2jammu @ Elo. 16 2008,09:05) kirjoitti
![]()
H-D XL1200N Nightster
Eikö?(Rooroo @ Elo. 16 2008,15:04) kirjoitti
Kolmion takaa väistetään kaikkia, eikä se sääntö kumoudu vaikka pärräkuski olisikin ajanut ylinopeutta.
Se on sitä ennakoivaa ajoa, täytyy osata ennakoida että joku paha moottoripyöräilijä saattaa ajaa ylinopeuttakin.
Moon oikias
Soot vääräs
Soon kans vääräs
Moomma oikias
Tootta vääräs
Noon aivan mettäs
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Blaah blaa blaa.(MattiR @ Elo. 16 2008,19:16) kirjoitti
Jos sulla todella ei ole mitään asiaa, kannattaako aina kirjoittaa täyttä sopaa?
Tässäkin on ikävä tapahtuma.
Sanoppas ihan todella, että onko kinaaminen asioista, joista te(R2-D2 @ Elo. 16 2008,20:48) kirjoitti
kukaan sen enempää kuin minäkkään, ei tiedetä yhtikäs mitään,
ihan täysin asiallista ja järkevää puuhaa?
Tuo minun juttuni on IHAN OIKEA PROTESTI kaikelle tuolle
iänikuiselle viisastelulle. Milloin on autoilijoiden vika ja milloin
jonkun muun ja kukaan täällä ei oikesti tiedä. Kaiken huipuksi
onnettomuuden eri osapuolillakin on enimmäkseen täysin eri
näkemys siitä mitä oikeasti tapahtui vaikka olivat ihan itse
siinä mukana.
Väitätkö sinä jotain OIKEAA ja LOPULLISTA tuosta tietäväsi?
Juu .. tietenkin sen myönnän ilman muuta, että tuo on ikävä
tapahtuma. Kaikki onnettomuudet ovat ikäviä tapahtumia.
Onkos tuokin mukamas jokin uusi asia, että onnettomuuksilla
on taipumusta olla ikäviä tapahtumia? Ei taatusti ole. HERÄTYS.
+1(MattiR @ Elo. 16 2008,22:05) kirjoitti
MattiR on oikias![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Nii sitä ennakoivaa ajoa se autoilija tässä käyttikin! Moottoripyöräilijöillä on nii hieno maine et ne ajaa kovaa nii miks ihmees tossa on sitte pitäny ajaa 60? Jos se pyörä ois ajanu niiku auto oletti eli jotain +150 nii se olis jo menny ohi. Autoilija aatteli et se on tossa ja tulee tota vauhtia eli yt kun lähen liikkeelle nii se on menny ohi. Mutta kun ei, ajetaan rajotuksien mukaan. Ei hyvää päivää mihin tää mailma on menossa.(Taajuus @ Elo. 16 2008,19:13) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Juu en väitä mitään, olenko muka väittänyt tietäväni tapauksesta jotain?. Olet kyllä itse yksi pahimmista viisastelijoista. Sun kirjoituksissa vika on aina motoristissa, kun ei huomioinut kaikkea mahdollista. 17- vuotiaalla pitäis olla 30:n vuoden kokemus, kuten sillä joka kaatoi moponsa tässä vähän aikaa sitten kun kolmion takaa tuli auto eteen.(MattiR @ Elo. 16 2008,22:05) kirjoitti
Näissä onnettomuusketjuissa pyritään tosiaan aina todistamaan, että näin ei voi käydä minulle, koska:
- motoristi ajoi ylinopeutta
- ei lukenut tilannetta oikein, väärä tilannenopeus
- ei varonut että taivas putoo niskaan
- ei osannut jarruttaa
- ei osannut ajaa
Sitten kun on todistettu syyllinen, voidaan jatkaa omaa hiirulaisen ajoa. Pelottaa ajaa prätkällä, mutta on pakko rispektin vuoksi. Näin ei voi käydä minulle! Todellisuudessa voi, onnettomuuksia vaan saattuu, ihmiset tekee virheitä sekä autoissa että prätkissä.
Hyviä ajoja sulle.
Siinä on muuten vielä 50 km/h rajoitus… Muuttuu vasta risteyksen jälkeen takaisin 60 km/h rautatietunneli rakennuksen takia(JPI666 @ Elo. 16 2008,15:03) kirjoitti
![]()
![]()
Time flies when you think your going fast
Ei jumalauta, pitääkö joka vitun topicissa aloittaa tuo sama vääntö!![]()
![]()
![]()
Durty Nelly's Boys
Enää se ei mene niin. Jos toisena oaspuolena on motoristi ovat muutamat muut motoristit aivan varmoja ettei autoilijassa voi olla mitään vikaa. Sen enempää tilannetta tietämättä. Tämä on sitä nykyajan yhteishenkeä.(Taajuus @ Elo. 16 2008,14:50) kirjoitti
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
No sinähän se tunnut tietävän.(R2-D2 @ Elo. 16 2008,22:54) kirjoitti
Vika ei ole AINA motoristissa. Vika ei ole kenessäkään ennen kuin joku
meitä virallisempi instanssi on sen todennut. Siihen asti kaikki
ovat syyttömiä, joten turha sinunkaan on aina niitä puusilmäisiä
autoilijoita syyttää. Sitäpaitsi valta osa mp-kuskeista ajaa kaiket
talvet autoilla ja ison osan kesistäkin.
Olen kaiken aikaa ylikorostetusti sanonut, että ajakaapa ihan miten
haluette ja parhaaksi näette, mutta ainoa koko maapolla jonka
ajamisiin voitte itse vaikuttaa olette te itse ja kenenkään muun
ajamisiin te ette voi vaikuttaa. Sama koskee sinua. Aja ihan
miten haluat, mutta anna muiden ajaa niinkuin muut haluavat.
Mikä ihmeen tarve sinulla voi olla mollata hitaampia?
Rispektistä en viitsi keskustella enää mitään tässä iässä poikasten
kanssa. Itselläni ei rispekti nouse eikä laske enkä tarvitse mitään
rispektiä mihinkään .. se on lasten ja keskenkasvuisten ikiomia juttuja.
R2-D2 on ilmeisesti uhmaikä päällä(MattiR @ Elo. 17 2008,00:51) kirjoitti
![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Rupesit sitte nimitteleen ja vähätteleen. Se on hieno keino, kun ei muuhun pysty.(MattiR @ Elo. 17 2008,00:51) kirjoitti
Tosin olen vain joitain vuosia sua nuorempi poikanen.
Intikka yrittää siellä kovasti, joskus vielä löydät jotain sanottavaa.