älkää nyt hyvät immeiset taas kerran aloittako tätä samaa vääntöä... eiköhän posliini selvittäne käytetyt vauhdit ja g-voimat ettei meitin sitä tarvitse tehdä.
surullisinta tässä kuitenkin on se, että taas kerran on yksi lajitoveri vähemmän, olkoon kenen syy tahansa.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Tuskin ajoi edes viittäkymppiä. Bemarin loksussa olevan lommonhan tekee melkein potkaisemalla.(Lasse73 @ Elo. 21 2008,15:17) kirjoitti
Mutta mikään ei poista sitä tosiasiaa, että BMW tuli kolmion takaa ja motoristi menehtyi.
Ei tuota saa mitenkään motoristin syyksi.
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Eiköhän tuo aikanaan tutkijalautakunnan raportista käy selville. Sitä ennen en spekuloi millään.(hra1150 @ Elo. 21 2008,20:48) kirjoitti
Todella ikävä tapaus. Jaksamista omaisille.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Noi juurikin. Olen myös ihmetellyt järjestelyjä tuossa paikassa. *(Sara @ Elo. 21 2008,23:07) kirjoitti
Jokseenkin epäonnistunut koko monen risteyksen alue kaikkine
betonivalleineen päivineen. Aina on saanut kurkkimalla kurkkia,
että tuleeko jostain joku, kun siellä ei meinaa nähdä niiden
esteiden taakse. Oikein insinööritaidon dibloominäyte siitä miten
ei pitäisi tehdä.
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
On muuten ainoa paikka tässä maassa missä edes vähän tunnetaan käsite toisen huomioon ottaminen liikenteessä. Ei niitä vahinkoja pk- seudulla varmaan tapahdu liikennemäärät huomioon ottaen yhtään enempää kuin muuallakaan Suomessa.(jaket @ Elo. 21 2008,16:22) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
"off topic" koska kommentti koski erikoista vertausta, jossa ei ollut mitään järkeä, eikä otsikon onnettomuutta.kirjoitti
jalat edellä vs. pää edellä vertauksen voi kukin ymmärtää kuten haluaa. Kanttariin ei tarvitse törmätä kovin lujaa pää edellä, jotta lopputulos on fataali. Vastaavasti jalat edellä törmäyksistä selviää yleensä huomattavan pitkistäkin tiputuksista.
Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
Näihin kuolonkolareihin olisi aina hyvä palata uudestaan sitten kun tutkijalautakunnan raportti on valmistunut. Ovat kuitenkin pätevästi tehtyjä papereita.(hra1150 @ Elo. 21 2008,20:48) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
+1(Koris @ Elo. 22 2008,02:53) kirjoitti
Saako noita raportteja lukea jostain päin nettiä ihan kuka tahansa?
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Mielenkiintoinen kysymys. Näköjään ei.(Hannu59 @ Elo. 22 2008,03:28) kirjoitti
Olin tähän asti kuvitellut niiden löytyvän netistä, kunhan vain etsii, mutta en löytänyt.
Ehkä tutkimukset ovat salaisia, jotta niiden perusteella voidaan taas alentaa nopeusrajoituksia ja lisätä rangaistuksia ylinopeudesta?
Tietenkin jos tömähtää, niin siitä ei saa rangaista, sehän oli vahinko. Toisin kuin se ylinopeus, sehän on tahallista.
Olen noita selostuksia lukenut kirjaston kirjoista, siksi tiedän niiden olevan yleensä ensiluokkaista työtä. Mutta netistä en niitä nyt tähän hätään löytänyt, vaikka kuvittelin niiden olevan ihan perustavan laatuista liikenneturvallisuusmateriaalia.
Edit1:
Tuolta onnettomuustutkinta.fi sivustolta löytyy joka ikinen vaaratilanne tai onnettomuus ilmailun saralta. Ne on jostain syystä ihan julkista tietoa.
Edit2: tätä voi lukea ja ihmetellä
FINLEX
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Elähän suutu, vitsiksihän sen tarkoitin. Tuota samaa teemaa käsittelevä panokseni tuli jo aiemmin.(Doctor Love @ Elo. 21 2008,23:12) kirjoitti
edit: ps. TM:ssä 11/08 s. 130 on lyhyet selostukset vuoden 2007 kuolemaanjohtaneista moottoripyöräonnettomuuksista. Todennäköisesti ttkijalautakuntien raporttien pohjalta toimitettu.
Heh Heh *kukkahattu joka kuvittelee hallitsevansa ympärillä olevaa liikennettä,ajamalla nopeusrajoituksen mukaan.Kun se auto sieltä pihasta vetää keulan 2m sun eteen ja vastaantulevalla kaistalla tulee vaikka dösä,sillä ei ole väliä onko vauhtia 50 vai 70 lävähtää ihan yhtä varmasti,mutta sun ylivertaiset kukkisajotaidot ja 2km/h alle rajoituksen vauhti pelastaa tilanteen *(pecha @ Elo. 21 2008,23:05) kirjoitti
![]()
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
No, luule vaan aivan mitä haluat. On toiminut jo pian parikymmentä vuotta, ja 20-30 tuhatta kilometriä per kausi. En silti luule, etteikö se huono tuuri voisi osua omalle kohdalle, sanoin vain että oma toiminta kyllä vaikuttaa todennäköisyyksiin todella paljon.(bandit @ Elo. 22 2008,06:58) kirjoitti
Jos joku pääsee tulemaan 2 metrin päähän eteesi autolla, ja sinulla on vauhtia liikaa pysähtymiseen, olet tehnyt virheen jo ennen tuohon tilanteeseen joutumista. Jos et näe jonnekin, mistä joku voi tulla eteen, eikä ole tilaa myöskään väistää, niin nopeus on sovitettava sen mukaan. Ja ellet toimi näin, niin sitten voit tosiaan joutua kuvaamasi kaltaiseen paikkaan.
Ja jos muuten sitten kaikesta huolimatta käy niin kehnosti, että tulee osumia, niin sillä oliko vauhtia 50 vai 70, voi olla aivan ratkaisevan suuri merkitys siihen, mitä käy.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tuon on pakko olla tahallista provoa. Kukaan ei pysty olemaan noin(bandit @ Elo. 22 2008,06:58) kirjoitti
yksinkertainen. Faktaa on, että noin 60-65km/h nopeudessa alkaa
kuoleman riski kolareissa olemaan todennäköisin seuraus.
Pienemmissä nopeuksissakin erittäin mahdollinen. Lämärin seurausten
laatu pahenee nopeuden noustessa. Ei tuon enää aikuisiällä
pitäisi olla kenellekään mikään valtakunnansalaisuus.
Reaktioaika on kullakin ihmisellä jokseenkin sama ihmisestä
riippuen ja siihen kun otetaan lisäksi huomioon vauhdin tuoma
siirtymä ja risteyksiä lähestyttäessä asetetaan nopeuskin reilusti
alle idioottimaisen niin on jonkinmoista mahdollisuudentynkää ehtiä
tekemään jotain, kun siihen risteykseen on saman aikaisesti
tunkemassa muitakin. On jo nähty tosi monta kertaa kuinka voi
käydä, kun luottaa, että ihmiset noudattaisivat liikennesääntöjä.
Asia on silleen, että muusta liikenteestä on haittaa - on se nähty.
Juuri tuota muuta liikennettä kannattaa varoa. Pellolle voi ajaa
ihan ominpäinkin, mutta muun liikenteen kanssa ajetaan juurikin
näitä kolareita. Ei tuon yllätys pitäisi olla. Vähääkään ei kiinnosta,
että kuka milloinkin on syyllinen.
Kuten olen ennenkin sanonut, niin miettikääpä ihan itse ja ajakaa
sitten sen mukaan miten ihan itse päätätte. Minulle ihan sama.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Matti Korjulan , Miksi Rysähti sisältää 1400 tutkittua kuolonkolaria(Hannu59 @ Elo. 22 2008,03:28) kirjoitti
vuosilta 1990-2001.
aika puuduttavaa luettavaa. ensimmäinen asia joka opuksesta selviää, että kuitenkin aniharva onnettomuus johtuu ainoastaan yhden ihmisen tekemästä virheestä.
Tällä en nyt tarkoita todellakaan tätä ketjun alussa ollutta tapausta.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
"Tutkijalautakunnat tutkivat Suomessa kaikki kuolemaan johtaneet liikenneonnettomuudet. Moottori julkaisee tiivistelmän tutkijalautakuntien tutkintaselostuksista kuukausittain. Tiivistelmät julkaistaan vuosi kolarin jälkeen ja yksityisyyden suojaamiseksi niistä jätetään pois kaikki osallisten yksityisyyteen liiaksi viittaavat tiedot. Tarkoitus on kuvata itse onnettomuus ja kertoa tutkijalautakunnan arvio sen syistä, taustoista ja estomahdollisuuksista."(Hannu59 @ Elo. 22 2008,03:28) kirjoitti
http://www.moottori.fi/kolarit.asp
Edit: Tuolla taitaa ollakin vain yksi/kuukausi.
Busa K8
Siellä se selityskin on. 13 §.(Koris @ Elo. 22 2008,04:48) kirjoitti
Ihan hyvä näin. Muuten jotkut ehkä kävisivät hakemassa lisää pontta kiukulleen hirttoköyttä viritellessään.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kyllä ne kaikki siellä ovat. Kun ensin klikkailee sen kuukauden, niin siellä alalaidassa on linkit edelliseen ja seuraavaan tiivistelmään. Ihan asiallisilta vaikuttavat, vaikea vaan löytää siitä suuresta tapahtumamäärästä mopoilijoita koskevat jutut.(-Harza- @ Elo. 22 2008,09:39) kirjoitti
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
"Koulutusta nopeuden valinnasta ...", että silleen ... **ohhoh*
"Jos et näe, et aja -valistusta kuljettajille" .. *...
jne jne ..
Voiko todella olla totta, että tuollaisistakin joutuu huomauttamaan
aikuisille ihmisille .. *
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Ensimmäinen järkevä kommentti pitkään aikaan, mutta jää ilmeisesti miltei kokonaan huomiotta. Sitä vaan kuvitellaan, että nopeusrajoituksen noudattaminen estää vakavan loukkaantumisen, tai kuoleman vaaran. Ja silloinhan se sitten tapahtuu, kun ei olla tarkkana ja aliarvioidaan sattuman sekä ennenkaikkea ajoituksen osuus onnettomuuden syntyyn.(Doctor Love @ Elo. 21 2008,22:40) kirjoitti
Sanokaa mitä sanotte, mutta oli vauhti miltei mikä tahansa, niin tärkein turvallisuutta lisäävä vaikutus on sillä, kun ymmärtää törmäyskurssin käsitteen ja pitää aina niin paljon etäisyyttä potentiaalisiin kohteisiin, että ehtii reagoida sekä toimia tilanteen edellyttämällä tavalla. Ja monessa ruuhkassahan tätä ei voi millään tehdä, joten niitä kannataa välttää mahdollisuuksien mukaan. Eikä siellä ruuhkassa ole muutenkaan mukava ajaa, kun se on sellaista v***n nysväämistä.
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
En voi olla täysin samaa mieltä, ja aika pitkäaikaisella kokemuksella liikenteestä (mitä sinulta vielä epäilen puuttuvan?). Onhan se totta, että jos ei ikinä törmää mihinkään niin on turvassa, mutta se kun vaatii selvännäkijän lahjoja joita harvalla meistä on. Millä ihmeellä voit tietää etukäteen tuleeko jostain piilosta sivutieltä auto tai metsästä hirvi että osaat välttää sitä törmäyskurssia? Joo, eihän se auta välttämättä vaikka ajaa sen rajoituksen mukaan, mutta se nyt on vaan fakta että mitä kovempi nopeus sitä vähemmän aikaa väistää, sitä pitempi jarrutusmatka (nopeuden neliössä vielä) ja sitä pahemmat seuraukset törmäyksessä.(The Legend @ Elo. 22 2008,11:11) kirjoitti
Yksi omakohtainen esimerkki, tosin autolla ajettu. Ajoin erästä pitkää ja suoraa katua, jossa oli 30km/h(!) rajoitus, koska sen varrella on paljon taloja joista ei kunnolla näe tielle ja paljon lapsia (jonka tiesin, joten ymmärsin sen rajoituksen). No, autolla on aika tuskaa ajaa alamäkeen suoraa tietä 30km/h, mutta sen kuitenkin pidin. Ja eikös sieltä pihatieltä törmännyt naskali kolmipyörällä ihan suoraan eteen. Ei sitä voinut ennustaa eikä nähdä, mutta kiitos alhaisen nopeuden ei jäänyt alle. Viidenkympin nopeudesta, jota siinäkin usein ajetaan, jälki olisi ollut pahaa. Siksi siihen se kolmenkympin rajoitus oli laitettu, ei kiusallaan. Mitkään ihme "törmäyskurssien käsitteet" ei olisi auttaneet.
Liike-energia kasvaa nopeuden neliössä, ja niin kasvaa seurauksetkin. Kaikkea eteen tulevaa ei voi mitenkään ennakoida, sattumahan monien onnettomuuksien taustalla onkin. Suuri nopeus ei välttämättä tapa eikä pieni pelasta, mutta nopeuden noustessa kasvaa pahan loukkantumisen/kuoleman _todennäköisyys_. Sitä ei monet millään ymmärrä.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Samaa mieltä kuin edellinen puhuja. Kun alkaa tapahtua odottamattomia asioita, niin lähtönopeudella on hyvin suuri merkitys
- reaktiomatkaan,
- pysähtymismatkaan sekä
- mahdollisen törmäyksen seurauksiin.
Myös mitä kovempi ajonopeus on ennen tilanteen alkamista, sitä suurempi on todennäköisyys, ettei jää aikaa hahmottaa jotain tärkeää. Lisäksi kun mennään selkeästi yli rajoitusten, muiden tielläliikkujien on vaikea ottaa motoristia huomioon kuten pitäisi. Moottoripyörä on yksittäinen valopiste, jonka tarkkaa etäisyyttä ja nopeutta voi olla vaikea päätellä täysin oikein.
Lisäksi vähintään yhtä tärkeää kuin oikea toiminta ääritilanteissa, on pyrkiä ajamaan niin, että ei edes joudu sellaisiin tilanteisiin. Näin tekemällä voi välttyä ainakin 95%:lta vaaratilanteita. Toki tarvitaan myös runsaasti ajokokemusta, jotta pystyy huomaamaan potentiaaliset vaarat, ja sitä taas ei ole mahdollista saada kuin yhdellä tavalla. Edes rata-ajo ei välttämättä kouluta havaitsemaan kaikki vaaratilanteet liikenteessä, sen oppii vain ajan kanssa ja ajamalla, joten on ymmärrettävää, ettei vasta-alkajalla voi olla sellaisia kykyjä.
Turvallisin motoristi onkin sellainen, joka hallitsee pyöränsä kuten ratakuski, pysyttelee vaikka väkisin erittäin hyvin hereillä joka hetki ajaessaan, pitää matka-ajossa runsaasti taukoja jotta ei väsy iske, eikä ota yltiöpäisiä riskejä liikenteessä.
Jos tingitään yhdestäkin yllämainituista, niin riskit kasvavat heti huomattavasti. Täysi-ikäiset ihmiset tietysti tekevät nuo valinnat aivan itsenäisesti, on vaan hyvä tiedostaa mitkä ne realiteetit ovat.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Törmäyskurssi...kohta menen ja suoritan sen rannikkolaivurin tutkinnon.(The Legend @ Elo. 22 2008,11:11) kirjoitti
Tuossa mitään sisäistämistä tarvita, joka s**tanan idioottikin sisäistää ettei päin kannata juosta saati ajaa. Ennakoiva ajo on paljon vaikeampi taito oppia ja soveltaa, varsinkin ruuhkassa.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Törmäyskurssi kyllä kuulostaa tässä yhteydessä aika erikoiselta. Liittyisi varmaankin paremmin johonkin laivoihin, lentokoneisiin tai kenties taivaankappaleisiin.
Tiekulkuneuvoista varsinkin moottoripyörä on sellainen laite, että jos on väistöjen tekeminen hanskassa, sillä harvemmin tarvitsee olla törmäyskurssilla minkään kanssa. Havaintojen tekeminen lähestyvistä kohteista on tietenkin myös hyvin tärkeää.
Mutta jos jotain suoraa ´vektoriviivaa´ pitkin ajetaan päin jotain (sellainen mielikuva ainakin minulle tulee sanasta "törmäyskurssi"), niin silloin ei valitettavasti taida olla osattu toimia tilanteen edellyttämällä tavalla, eli on iskenyt ns. hartialukko.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mitäs jos paikalla olleet silminnäkijät tai tapahtuneen jälkeen asiaa tutkineet henkilöt ottaisivat osaa tuohon syyllisyyskysymykseen niin halutessaan?
Loput jotka tekee mutu periaatteen tai kaukaa otetun kuvan perusteella asiantuntija-arvoitaan, voisi minun puolesta pitää turpansa kiinni, tai väitellä perinteistä mp-auto-syypää kisaansa jossain muussa ketjussa mikä ei koske jotain tiettyä tapausta mistä eivät tiedä mitään.
Motoristeilla on useinmiten perhe ja ystäviä, osa heistä varmaan lukee tätä foorumiakin. Lämmittää varmaan sydäntä tämä lapsellinen väittely.
Voimaa niille joita asia koskettaa.
En mä syyllisyyteen ota kantaa, mutta tuntuu siltä, että mahdottoman yllättävässä tilanteessa on tullut mp-kuskille paniikki ja on vetänyt etusen lukkooon ja pyörä kaatunut kyljelle.
Sinänsä valitettava tapaus ja näitä reaktioita ei opi edes siellä radalla. Paniikki kun iskee, niin ihmisen rationaalinen käyttäytyminen muuttuu hallitsemattomaksi. Toki harjoittelulla voi parantaa esim mp:n käsittelyä, mutta kun se ei vaan toimi siinä tilanteessa, kun on tullut yllätetyksi ja paniikki on iskenyt.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Tuntuu vaan niin vaikealta näköjään ymmärtää, että heti ensimmäiseksi pitää alkaa vittuilemaan sellaisella asialla, joka menee yli oman hilseen.(NOx @ Elo. 22 2008,12:30) kirjoitti
Törmäyskurssin sisäistäminen antaa kuitenkin kuljettajalle työkalun ymmärtää mm. missä kohdassa ajorataa ajoneuvoa kannattaa kulloisellakin hetkellä ajaa, milloin pitää olla absoluuttisesti hereillä ja milloin vauhti pitää sovittaa niin alhaiseksi, että jää henkiin, vaikka törmäys tapahtuisikin.
Ja kinaatte mitä vaan, se nyt vaan on niin, että törmäyskurssille tulijan nopeus ja etäisyys havaintopisteestä kurssien leikkauspisteeseen määrittää toimenpideajan estää törmäys, eikä siihen tosiaankaan vaikuta oma nopeus pätkääkään. Ja, koska asia on todistetusti näin, pitää kuljettajan ymmärtää lähestyvän tilanteen realiteetit ja joko muuttaa kurssia, nopeutta niin, että väistö, jarrutus onnistuu, tai törmäys tapahtuu ilman pahempia vaurioita.
Ja juu juu, nyppylän yli vetäessä vaikuttaa oma nopeus toki toimenpideaikaan, mutta yksikään törmäyskurssin käsitteen ymmärtävä ei vedä nyppylöiden yli silleen, ettei tällä ole mahdollisuutta arvoida törmäyskurssin todennäköisyyttä riittävän aikaisessa vaiheessa.
No joo ja se siitä. Ajakaa miten tykkäätte ja uskokaa, vaikka joulupukkiin. Mitä nopeammin Tellus vapautuu idiooteista, sen parempi.
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Osin samaa mieltä, osin eri.(Tuppi Nurin @ Elo. 22 2008,14:14) kirjoitti
On todellakin hyvin vaikeaa osata toimia oikein tositilanteessa.
Toisaalta se, että ainakin yrittää olla mahdollisimman hereillä joka hetki kun on pyörän päällä, auttaa monesti ainakin siinä, ettei tilanteet tule ihan niin "puun takaa", kuin jos ajelisi puolinukuksissa.
Tällaisia tilanteita varten on myös lähes mahdotonta harjoitella sellaisissa olosuhteissa, jotka täysin vastaisivat oikeita tilanteita. Silti uskaltaisin väittää, että säännöllinen treenaaminen voi auttaa. Kerta tai pari jossain kursseilla tuskin vielä auttaa mitään, mutta sinnikkäästi harjoittelemalla selkäytimeen voi ehkä iskostua jotain, jonka saa sieltä kaivettua tarpeeksi nopeasti.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Älä luulottele, takana on jotain 600 000km. Ja mitä luulet mun tekevän, jos pusikot ylettävät aivan tien raunaan ja tiedän, että toimenpideaika estää törmäys hirveen on alle sekunnin luokkaa? Aivan, otan ajoradalla mahdollisimman paljon etäisyyttä tähän pusikkoon ja lasken vauhdin niin alas, että persnahka kestää hirvellä ratsastamisen.(Utah @ Elo. 22 2008,11:43) kirjoitti
Olisi se auttanut, jos teistä vastaavat tahot ja näkemäesteen rakentanut talon omistaja olisivat ymmärtäneet rakentavansa miinaa, ja vieläpä ilmeisesti omille lapsilleen. Se mitä tässä et selvästi tajua, että toimenpideaika on miltei sama myös tuolla alueella mahdollisesti liikkuville rekoille, nopeudesta riippumatta ja ajaessaan näin hiljaa, he eivät välttämättä edes huomaa ajaneensa lapsen päälle kuin vasta peileistä. Siksi kaikki liittymät ja tienpientareet pitäisi raivata näkemäesteistä vähintään 10 metrin matkalta, kun laskin ei vaan valehtele ja ketään lohduta se, jos suolenpätkät saa kerättyä talteen pienemmältä alueelta.kirjoitti
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Juuri näin.Sitä pohdintaa pitää olla,mutta voisi siinä ola tasoakin.(hra1150 @ Elo. 21 2008,20:48) kirjoitti
Jaa että niitä hereilläolon asteitakinko on erilaisia, ja pystyt niitä jotenkin tahdonalaisesti kontrolloimaan?(The Legend @ Elo. 22 2008,14:36) kirjoitti
Ja "milloin vauhti pitää sovittaa niin alhaiseksi, että jää henkiin, vaikka törmäys tapahtuisikin"
Aina vaan paksumpaa soopaa suollat.
Sitten, kun moottoripyörällä törmää johonkin, niin lähes poikkeuksetta vähintään kaatuu, ja mitä sen jälkeen tapahtuu, onkin sitten korkeamman kädessä. Osuuko sillankaiteisiin tai kanttikiviin, tai ajaako vastaantuleva kuorma-auto päältä.
Kyllä lähtisin tuossa selviytymisstrategiassani ihan siitä, että en törmää mihinkään. Jos törmään, niin peli voi olla menetetty. Se henki voi myös lähteä erittäin pienivauhtisenkin törmäyksen jälkeen, kun muuttuu matkustajaksi, ja jos arpaonni ei ole mukana.
Kaikenlaisia kaikentietäviä teoreetikkoja täälläkin näkee. Lienet myös niitä vapaisiin nopeuksiin uskovia.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä