Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kyselisin tässä vaan vähä viisaammilta että mitä kuuluu tehdä kun kytkin ei irroita kunnolla?? pyörä on thunderace v.-97.. vaihteet menee päälle aika rysäyksellä!! mitkä asiat tai osat vaikuttavat tähän vikaan???
  2. #2
    Väärät/vanhat öljyt
    Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
    Honda cr125r -92
  3. #3
    Myös liika öljy taitaa tehdä sen, että ei irroita kunnolla..
    Ainakin yhdessä ikuisuuden vanhassa pyörässäni oli liikaa öljyä ja kytkin pohjassa se pyrki eteenpäin, liika öljy pois, niin ongelma poistui. (Liika öljy aiheuttaa kitkan kytkinlevyjen väliin vrt. auton automaattivaihteiston momentinmuunnin)
    Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
    - Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
  4. #4
    oorait... poistetaan vähä sit tota öljyy (vaikka ihan merkkien mukaan sitä on oikein!!!) Vanhaa öljy ei ole kun vaihdoin sen just samalla kun katoin levyjen kunnon. Öljynä on Motulin 5100 15w50... mitä vaikutusta niillä jousilla on siinä kytkinpaketin päässä??
  5. #5
    Kokeileppa Delvaccia koneeseen jos alkais pelaamaa..??

    Älä kuitenkaan niitä Motulin öljyjä vielä pois heitä, jos ei niissä vikä oliskaan..
    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  6. #6
    Lainaa (Takling @ Huhti. 13 2009,19:00) kirjoitti
    oorait... poistetaan vähä sit tota öljyy (vaikka ihan merkkien mukaan sitä on oikein!!!) Vanhaa öljy ei ole kun vaihdoin sen just samalla kun katoin levyjen kunnon. Öljynä on Motulin 5100 15w50... mitä vaikutusta niillä jousilla on siinä kytkinpaketin päässä??
    Jos on kevään eka ajelu kyseessä niin kytkin voi irroittaa hieman nihkeästi *( varsinkin jos ei ole käytelty kytkin-pohjassa-vaihde-päällä talven mittaan), ainakin omissa mopottimissa on toiminta "normalisoitunut" kunnon ajolenkin jälkeen.

    Noista jousista... ei kai siellä muita vietereitä ole kuin 6 x kytkinjousi jotka pitävät pakan kiinni?
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  7. #7
    juu, niistä samaisista jousista on kyse... eli ne eivät vaikuta mitenkään kytkimen toimintaan??? ja ajokilometrejä on nyt takan noin 300km tällä ajokaudel. otan huame hiuka oljyy pihal ja koitan onko sillä sitten mitään vaikutusta.
  8. #8
    Jos öljyä on merkin mukaan oikein, niin ei sitä kannata vähentämään alkaa (liian vähä öljy haittaa vaihteiston voitelua)

    Kytkinkahvalla käytetään vaijeria, joka työntää yleensä tangon välityksellä kytkinpakan auki vasten niitä jousia, jotka siellä pakassa ovat, kun vapautat kytkimen, jouset painavat pakan taas kiinni, eli tällöin kytkinlevyt painuvat toisaan vasten.
    Ne eivät voi olla ongelmana siinä, että kytkin ei irrottaisi, lähinnä kuoleentuneet jouset voivat aiheuttaa luistamista kytkimessä.

    Onkohan 15W öljy aika jäykkää näin kylmälle ilmalle vielä? vai onko ihan sama ongelma, onko moottori kuuma vai kylmä?
    Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
    - Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
  9. #9
    ongelma esiintyy koneen ollessa kylmänä sekä lämpimänä...
  10. #10
    Onko tuon mallin pyörässä kytkin vaijerilla vai nesteellä? Minun Jammun kytkin vaijerin ruottalainen oli kirinyt liian tiukalle ja myydessä sanoi että lamellit eli levyt pitää vaihtaa.. Löysytin vain sitä vähän niin alko pelittää.
    Jensen.
  11. #11
    Niin...jos kytkin ei vaan avaa tarpeeksi niin vaihteiston särkemistä parempi vaihtoehto on laittaa jokin ~0.2mm messinkipellin pala tms koroke kytkimen työsylinterin ja työntötangon väliin. Jos alkaa luistaa kovissa vedoissa niin poistaa ko. virityksen sitten * , ei ole kummoinen temppu kun ko. sylinteri on hyvin hollilla
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  12. #12
    Ihan ensin voisi saatamista kokeilla?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  13. #13
    nestekytkin on kyseisessä mallissa käytössä... ja mitä säätöihin tulee niin eihän tuossa varmaan ole muuta säätöä kuin mitä kahvassa on vai??? täytyy varmaa kokeilla tuota pientä viritystä....
  14. #14
    En tieda tuosta mallista mutta monissa on saato myos tyosylinterin paassa.

    Onko kahvassa tyhjaa ennenkuin alkaa vastus? Jos on kokeile nestesailion kansi auki. Jos ilmareika tukossa voi sinne tulla alipaine jolloin ei toimi normaalisti.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  15. #15
    Lainaa (Takling @ Huhti. 12 2009,18:41) kirjoitti
    Kyselisin tässä vaan vähä viisaammilta että mitä kuuluu tehdä kun kytkin ei irroita kunnolla?? pyörä on thunderace v.-97.. vaihteet menee päälle aika rysäyksellä!! mitkä asiat tai osat vaikuttavat tähän vikaan???
    vaihtoehto ongelmaasi:
    levyt kuivat. ei kannata vähentää öljyä varsinkaan jos sitä on merkkien mukaan oikein.
    varovaisella ajolla pitäis korjaantua ongelma tai jos ei auta niin sitten kytkinkoppa auki ja kytkin levälleen.
    jos levyt on vielä hyväkuntoiset eikä välilevyissä ole vääntymää / sinistystä paljoa niin sitten yöksi massalevyt likoon öljyyn ja uudelleen kasaan.

    jos pyöräsi on paikallaan ja tyhjäkäynnillä, kytkin vedettynä ja ykkösvaihde päällä, pyrkiikö pyörä "ryömimään" eteenpäin eli joudut pitämään jaloilla vastaan?
    jos ei pyri niin sitten kytkin irroittaa kyllä tarpeeksi.

    kyseinen ongelma tulee helpoisti talven aikana jos ei käytä useasti pyörää seisonnan aikana.
    tilanne on toki pyöräkohtainen eli aina näin ei käy.

    tuohon vaihteiden paukkumiseen sen verran että suorakytkentälaatikot pamahtaa lähes poikkeuksetta. toki tuo kytkimen "vajaatoiminta" edesauttaa asiaa...
    kun vaihteet ei pysy enää päällä niin sitten kannattaa minusta vasta alkaa huolestumaan.



    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  16. #16
    jep jep..... levyt ovat ihan hyvä kuntoiset ja eikä niissä välilevyissäkään sitä sinerrystäkään ollut havaittavissa... pyörä tosiaan pyrkii eteenpäin ykkönen silmässä sen verran että jaloilla täytyy pitää hiukan vastaan, mutta ei aina!!!! joskus vaihteet (1 ja 2) menee päälle hyvin ja toimii moitteettomasti
  17.  
  18. #17
    Koitappa tehdä niin, että painat kytkinkahvan pohjaan ja pidät pohjassa.
    Ste löysäät ilmausruvia sen verran, että tulee nestettä pihalle, kun nesteen tulo loppuu, ilmausruuvi kiinni ja voit vapauttaa kytkinkahvan -> koeajolle.
    1992-1994 AR125 -84
    1994-1994 RD350LC -83
    1994-1996 CBX750F -84
    1997-1998 XJ600 -97
    2000-2002 GPZ1000RX -89
    2002-2003 GSX-R750R -94
    2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
    2008-2008 TL1000R -98
    2009-2009 YZF-R1 -02
    2010-2010 ZX-12R -03
    2011-xxxx CBR1000F -97