Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    "Miehet mainitsivat myös, että heillä alkaisi aamulla työvuoro." No, pari yömyssyähän haihtuisivat verestä sitä ennen .
    Busa K8
  2. #32
    Lainaa (Moritz @ Elo. 20 2008,16:18) kirjoitti
    Ehkei ainoastaan poliisin pääsykokeessa hylätty vaan myös vartijakortin teoriakokeenkin reputtanut arjen kyläpoliisi. Nykyiset harrastuksetkin ovat sitten kerrostalokyttääminen ja moraalin vartioiminen
    Kyttaajat.fi tai com? Sieltä vinkkiä kaikille kotipoliiseille. Kaikenlaisia vehkeitä kyttäämis harrastukseen.
  3. #33
    (poistettu tili)
    Lainaa (-Harza- @ Elo. 21 2008,10:30) kirjoitti
    "Miehet mainitsivat myös, että heillä alkaisi aamulla työvuoro." No, pari yömyssyähän haihtuisivat verestä sitä ennen .
    Jos ei haihdu, niin hommat hoituu pienessä pöhnässä.

    Eiköhän vedetä kaikki pieni nousukänni ennen töihin menoa, mitäs haittaa siitä nyt olisi, kuten porukka täällä todistaa. Se mikä sopii laivan konemiehelle, sopii varmasti myös poliisille, lääkärille, tuomarille. Elämästähän tulee jännempää.
  4. #34
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (Cute @ Elo. 20 2008,13:36) kirjoitti
    No ei jaksa kyl kauheasti murehtia kahden miehen juomisista ;)
    Sillä laivalla on satakunta ihmistä varustamon työntekijöitä.
    Ja jos niihin koneisiin tulee vaurio, niin botski luultavasti kelluskelee Itämerellä, niin kauan että joku korjaa.
    Noi meridieselit, ei säry ihan vähällä ;)
    Eestissä tykkään käydä ja sinne on lyhyin matka laivalla.
    Siispä jatkan samaan tyyliin.
    Pakko kommentoida, ihan leikkimielellä, mutta eikös se matkan pituus ole ihan sama millä sen tekee..
    GHOSTWRITER
  5. #35
    Noo...

    Ei kai tuollainen pikku keitto ketään haittaa, kunhan ei ruorimies aivan tolkuttomassa kunnossa ole.

    Enkä uskalla vannoa onko sitten Siljalla ennen Tallinkin aikaa kaikki ukot olleet vesiselviä, taikka Vikingillä. Kansalaisuudesta riippumatta.

    Omat kokemukset kaikilla laivoilla, oli sitten perus-risteily tai mopon kanssa menossa eurooppaan, ovat olleet ihan hyviä. Niin palvelut kuin fasiliteetitkin. Ja mitä tulee palvelun tasoon ihan yleisesti, niin eipä siinä suomalaiset ole yhtään muita kansoja ylempänä.

    Mutta jokaisella on tietty omat mielipiteet joiden pohjalta tekee lopulliset päätökset. Äkkiseltään tuntuisi että jos threadissa mainitunlaisilla argumenteilla alkaisi juttuja boikotoimaan, niin sitä saisi kohta istua pelkästään sohvalla ja kattoa telkkaria.
    Tai sitten ei koska se telkkarikin olis boikotissa kun digitelkkarin tekstitykset ei toimi kunnolla...

    Noh, hieman kärjistäen...
    Yamaha FZS 1000 -02 => Kawasaki ZX-7R -03

    Ensin haluan olla nuori ja villi, sitten keski-ikäinen ja rikas. Lopuksi haluan olla vanha ja ärsyttää muita teeskentelemällä kuuroa.
  6. #36
    Ilman pitempiä jaaritteluita kysyisin, että miksi tuollaisen tapauksen EI olisi SAANUT tulla julkisuuteen? Vaarantaako julkisuus jotain vai mistä kyse?
    On se niiiin väärin!
  7. #37
    Eikös se vanha sananlaskukin sano että tuurilla ne isotkin laivat seilaa...
    Yamaha FZ6-S -06

    Kawasaki ZX-10R -06

    Yamaha YZF 1000 R Thunderace -00

    Suzuki GSF 600S Bandit -01

    Suzuki GR650 -89
  8. #38
    Lainaa (timo1 @ Elo. 21 2008,11:42) kirjoitti
    Lainaa (Cute @ Elo. 20 2008,13:36) kirjoitti
    No ei jaksa kyl kauheasti murehtia kahden miehen juomisista ;)
    Sillä laivalla on satakunta ihmistä varustamon työntekijöitä.
    Ja jos niihin koneisiin tulee vaurio, niin botski luultavasti kelluskelee Itämerellä, niin kauan että joku korjaa.
    Noi meridieselit, ei säry ihan vähällä ;)
    Eestissä tykkään käydä ja sinne on lyhyin matka laivalla.
    Siispä jatkan samaan tyyliin.
    Pakko kommentoida, ihan leikkimielellä, mutta eikös se matkan pituus ole ihan sama millä sen tekee..
    Se saattaa tuntua pitemmälle, uimalla....
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  9. #39
    Lainaa (Marcel @ Elo. 20 2008,15:55) kirjoitti
    Ainut, jonka tämän tapauksen johdosta pitäisi hävetä ja vaikka ampua itsensä on se idiootti, joka on ensin kutsuttu erinomaisille jatkoille ja sitten vastapalveluksena julkaissut tarinansa. Ai saatana, että ihan korpeaa moinen mulkku!

    Kyllä merimiehillä on oikeus vapaa-ajallaan olla kännissä. Piste. Se, joka luulee tai väittää, että konevalvomossa päissään oleskeleminen aiheuttaa jonkinlaista vaaraa kenellekkään läsnäolijalle taikka laivalle, ei tiedä asiasta hevonvittuakaan.
    Juuri näin lisätään nyt vielä tähän se, että sympillä on edelleen ruotsalainen henkilökunta, joten eipäs nyt lapioida kakkaa tonne etelänaapuriin. Noh jokainen joka on vähääkään perehtynyt laivatekniikkaan, käytännön hommiin aluksella yms. ymmärtää kyllä kuinka turha uutinen tämäkin taas on...
    Pitkää päätyyn ja perään...
  10. #40
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (Cute @ Elo. 21 2008,16:00) kirjoitti
    Lainaa (timo1 @ Elo. 21 2008,11:42) kirjoitti
    Lainaa (Cute @ Elo. 20 2008,13:36) kirjoitti
    No ei jaksa kyl kauheasti murehtia kahden miehen juomisista ;)
    Sillä laivalla on satakunta ihmistä varustamon työntekijöitä.
    Ja jos niihin koneisiin tulee vaurio, niin botski luultavasti kelluskelee Itämerellä, niin kauan että joku korjaa.
    Noi meridieselit, ei säry ihan vähällä ;)
    Eestissä tykkään käydä ja sinne on lyhyin matka laivalla.
    Siispä jatkan samaan tyyliin.
    Pakko kommentoida, ihan leikkimielellä, mutta eikös se matkan pituus ole ihan sama millä sen tekee..
    Se saattaa tuntua pitemmälle, uimalla....
    Niinpä niin. Tai jos kävelee merenpohjaa pitkin, riippuu matkan pituus linnuntietäkin syvyydestä. No, suomen lahdessa ei vettä ole kuin muutama kymmenen metriä. En silti suosittele ketään uhkalikkoa moiseen yritykseen. Voipi käydä aika pikäksi siellä dioksiinisilakoiden seassa. Ikään kuin huonossa hapessa reissuaan tekisi. Kaiketi sama huonohappisuus niillä laivoillakin.
    GHOSTWRITER
  11. #41
    Lainaa (jskanerva @ Elo. 21 2008,09:39) kirjoitti
    Lainaa (Marcel @ Elo. 20 2008,22:49) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Elo. 20 2008,21:29) kirjoitti
    Väittivät uutisissa, täällä Ruotsissa, että kailkilla aluksen henkilökuntaan kuuluvilla olisi jonkinlainen "turvallisuus/pelastus tehtävä" jos jotain sattuu, siksi ei alkoholia vapaa-aikanakaan kun on laivan päällä.

    Kaikilla matkustaja - ja rahtialuksilla on jokaisella ajomiehistöön kuuluvalla, ja lähes kaikilla muillakin miehistön jäsenillä oma tehtävänsä erilaisissa hätätilanteissa. Suomessa, Ruotsissa ja kaikkialla muuallakin.

    Se, että sillä verukkeella ei saisi kohtuudella ottaa häppää työajan ulkopuolella on jeesustelua ja turhaa ihmisen kiusaamista. Onneksi näitä "nollatoleranseja" ei ole monessakaan paikkaa ja siellä missä on, niitä ymmärretään "valvoa" oikealla tavalla.
    Miksi niitä nollatoleransseja ei saisi olla. Ja eikä täsä ole kysymyskään sääntöjen perusteista/oikeututuksesta vaan niiden NOUDATTAMISESTA.
    Jos joku pelastus toimi jäisi suorittamatta esim juopottelun takia niin mites sitte suu pannaan?
    Eiköhän nuo ehdot ole myös ollut selvillä ennen kuin töihin hakeutui
    Onhan noita sääntöjä keksitty paperille painettu ihmisten kiusaksi asti. Mielestäni on kuitenkin tämmöinen miehistön nollatoleranssi matkustajalaivaoloissa ihan järjetöntä jeesustelua ja tekopyhää kiusaamista.

    A0 laivoja on toki oikeastikin, kuten esim. Nesteen laivat. Siellä sitä oikeasti valvotaankin ja varallisten aineiden kuljetusten yhteydessä sen ymmärtääkin. Vaikka mieluummin näkisinkin tervettä järkeä alkoholin käytön valvonnassa kuin näitä nollatoleransseja.

    Itse olen laivalla töissä siinä asemassa, että päätän näiden toleranssien soveltamisesta ja valvonnasta. Linjani on se, että ukot ja akat saa juoda vaikka sielunsa kipeiksi kunhan se ei mitenkään näy työpanoksessa tai suorituksessa, joihin kuuluvat myös jokaisen henkilökohtaiset tehtävät hätätilanteissa. Terveeksi järjeksi sanotaan tätä meidän systeemiä siis täällä.

    Päällikköä ja perämiehiä lukuunottamatta ei hätätoimenpiteissä ole mitään mitä ei pystyisi suorittamaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Tottakai on myös huomioitu, että kaikissa hätätilanteissa ei ole välttämättä koko miehistö käytettävissä ja näin ollen ei kukaan myöskään ole korvaamaton.

    Kaverini työpaikalla toimistolla on myös nollatoleranssí. Järjestivät penteleet siellä pikkujoulut ja joku räpsi hauskanpidosta valokuvia kännykällään. Voisi lähettää kuvat keltaiselle lehdistölle, koska näemmä tällainen törrrrrrkeä sääntöjen NOUDATTAMATTA jättäminen ylittää nykyään uutiskynnyksen? Kaikille potkut vaan joo...

    Vai miten se meni?!
    "Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"

    "Ei se ole vika, se on ominaisuus"

    Spagettihirviö 800i.e
  12. #42
    Pakko sanua:
    >> Mielestäni on kuitenkin tämmöinen miehistön nollatoleranssi matkustajalaivaoloissa ihan järjetöntä jeesustelua ja tekopyhää kiusaamista.<<

    Jos ei sitä työvuoro aikaa pysty olemaan ilman ryyppäämistä niin silloin kannattaisi hakeutua jo hoitoon....

    Onko ne matkustajat jotenkin vähempiarvoista lastia, ne ehkä pahimmassa tapauksessa pitää saada pois sielta aluksesta, joku lauta/paperikuorma jätetään Vai, miten ammattilaiset?
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  13. #43
    Lainaa (Marcel @ Elo. 22 2008,16:25) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Elo. 21 2008,09:39) kirjoitti
    Lainaa (Marcel @ Elo. 20 2008,22:49) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Elo. 20 2008,21:29) kirjoitti
    Väittivät uutisissa, täällä Ruotsissa, että kailkilla aluksen *henkilökuntaan kuuluvilla olisi jonkinlainen "turvallisuus/pelastus tehtävä" jos jotain sattuu, siksi ei alkoholia vapaa-aikanakaan kun on laivan päällä.

    Kaikilla matkustaja - ja rahtialuksilla on jokaisella ajomiehistöön kuuluvalla, ja lähes kaikilla muillakin miehistön jäsenillä oma tehtävänsä erilaisissa hätätilanteissa. Suomessa, Ruotsissa ja kaikkialla muuallakin.

    Se, että sillä verukkeella ei saisi kohtuudella ottaa häppää työajan ulkopuolella on jeesustelua ja turhaa ihmisen kiusaamista. Onneksi näitä "nollatoleranseja" ei ole monessakaan paikkaa ja siellä missä on, niitä ymmärretään "valvoa" oikealla tavalla.
    Miksi niitä nollatoleransseja ei saisi olla. Ja eikä täsä ole kysymyskään sääntöjen perusteista/oikeututuksesta vaan niiden NOUDATTAMISESTA.
    Jos joku pelastus toimi jäisi suorittamatta esim juopottelun takia niin mites sitte suu pannaan?
    Eiköhän nuo ehdot ole myös ollut selvillä ennen kuin töihin hakeutui
    Onhan noita sääntöjä keksitty paperille painettu ihmisten kiusaksi asti. Mielestäni on kuitenkin tämmöinen miehistön nollatoleranssi matkustajalaivaoloissa ihan järjetöntä jeesustelua ja tekopyhää kiusaamista.

    A0 laivoja on toki oikeastikin, kuten esim. Nesteen laivat. Siellä sitä oikeasti valvotaankin ja varallisten aineiden kuljetusten yhteydessä sen ymmärtääkin. Vaikka mieluummin näkisinkin tervettä järkeä alkoholin käytön valvonnassa kuin näitä nollatoleransseja.

    Itse olen laivalla töissä siinä asemassa, että päätän näiden toleranssien soveltamisesta ja valvonnasta. Linjani on se, että ukot ja akat saa juoda vaikka sielunsa kipeiksi kunhan se ei mitenkään näy työpanoksessa tai suorituksessa, joihin kuuluvat myös jokaisen henkilökohtaiset tehtävät hätätilanteissa. Terveeksi järjeksi sanotaan tätä meidän systeemiä siis täällä.

    Päällikköä ja perämiehiä lukuunottamatta ei hätätoimenpiteissä ole mitään mitä ei pystyisi suorittamaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Tottakai on myös huomioitu, että kaikissa hätätilanteissa ei ole välttämättä koko miehistö käytettävissä ja näin ollen ei kukaan myöskään ole korvaamaton.

    Kaverini työpaikalla toimistolla on myös nollatoleranssí. Järjestivät penteleet siellä pikkujoulut ja joku räpsi hauskanpidosta valokuvia kännykällään. Voisi lähettää kuvat keltaiselle lehdistölle, koska näemmä tällainen törrrrrrkeä sääntöjen NOUDATTAMATTA jättäminen ylittää nykyään uutiskynnyksen? Kaikille potkut vaan joo...

    Vai miten se meni?!
    Kertoisitko nyt saman tien missä laivayhtiössä työskentelet jos kerran homma on noin hyvin hallinnassa. Tietäisi välttää senkin. Nollatoleranssi on keksitty sen takia että se on helpoin valvoa. Muutoin alkaa selitykset että eihän 1.5 ole mitään, eikä 2.5 ole oikein mitään kyllä siinä hyvin töitä tekee, minulla paras työtahti on vasta 3.5 jälkeen jne. Voi elämän kevät mikä asenne ....
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  14. #44
    Kertoisitko nyt saman tien missä laivayhtiössä työskentelet jos kerran homma on noin hyvin hallinnassa. Tietäisi välttää senkin. Nollatoleranssi on keksitty sen takia että se on helpoin valvoa. Muutoin alkaa selitykset että eihän 1.5 ole mitään, eikä 2.5 ole oikein mitään kyllä siinä hyvin töitä tekee, minulla paras työtahti on vasta 3.5 jälkeen jne. Voi elämän kevät mikä asenne ....[/QUOTE]
    Niin kuin jo alkuperäinen lehtijuttu, joka tämän keskustelun aloitti näyttää, on vaikeaa ja suorastaan mahdotonta arvostella merielämän käytäntöjä, tottumuksia ja erikoisoloja maalta käsin. Erikoisessa duunissa on erikoisolot ja ainoastaan laivalla työskennelleet voivat ymmärtää tämän erikoisuuden.

    Ei ketään täälläkään kännissä töissä katsella. Raja kulkee nimenomaan siinä, että se ei saa näkyä jos on edellisenä iltana ottanut. Normipäivää voi potea kunhan se ei näy suorituksissa mitenkään.

    Nollatoleranssi on ihan perseestä. Kyllä minä ainakin sen saunakaljan haluan ja pari naukkua silloin tällöin hyvässä seurassa. Laivallakin!

    Meininki on nykyään siistiytynyt siitä mitä se on ollut vielä vaikka kymmenen vuotta sitten. Itsekin olen aikoinaan ollut ns. juoppolaivalla, jossa jokainen työntekijä olisi nykynormien mukaan rappioalkoholisti. Ei niitä semmoisia laivoja enää tänä päivänä enää juurikaan seilaa Suomen lipun alla. Maailman merillä kylläkin edelleen ja varmasti ikuisesti.

    Toistan itseäni mutta kuulutan edelleen sitä tervettä järkeä.
    "Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"

    "Ei se ole vika, se on ominaisuus"

    Spagettihirviö 800i.e
  15. #45
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Vaikka kaipa tämänkin on pohjimmiltaan hurjastelevien vetomiesten vika, saapa nähä mitä kommentteja irtoo :-)...

    Sateinen kesä aiheuttanut muitakin paineita näemmä, älä koske mopoos jos noin kuohuttaa.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  16. #46
    Lainaa (Marcel @ Elo. 23 2008,08:23) kirjoitti
    Kertoisitko nyt saman tien missä laivayhtiössä työskentelet jos kerran homma on noin hyvin hallinnassa. Tietäisi välttää senkin. Nollatoleranssi on keksitty sen takia että se on helpoin valvoa. Muutoin alkaa selitykset että eihän 1.5 ole mitään, eikä 2.5 ole oikein mitään kyllä siinä hyvin töitä tekee, minulla paras työtahti on vasta 3.5 jälkeen jne. Voi elämän kevät mikä asenne ....
    Niin kuin jo alkuperäinen lehtijuttu, joka tämän keskustelun aloitti näyttää, on vaikeaa ja suorastaan mahdotonta arvostella merielämän käytäntöjä, tottumuksia ja erikoisoloja maalta käsin. Erikoisessa duunissa on erikoisolot ja ainoastaan laivalla työskennelleet voivat ymmärtää tämän erikoisuuden.

    Ei ketään täälläkään kännissä töissä katsella. Raja kulkee nimenomaan siinä, että se ei saa näkyä jos on edellisenä iltana ottanut. Normipäivää voi potea kunhan se ei näy suorituksissa mitenkään.

    Nollatoleranssi on ihan perseestä. Kyllä minä ainakin sen saunakaljan haluan ja pari naukkua silloin tällöin hyvässä seurassa. Laivallakin!

    Meininki on nykyään siistiytynyt siitä mitä se on ollut vielä vaikka kymmenen vuotta sitten. Itsekin olen aikoinaan ollut ns. juoppolaivalla, jossa jokainen työntekijä olisi nykynormien mukaan rappioalkoholisti. Ei niitä semmoisia laivoja enää tänä päivänä enää juurikaan seilaa Suomen lipun alla. Maailman merillä kylläkin edelleen ja varmasti ikuisesti.

    Toistan itseäni mutta kuulutan edelleen sitä tervettä järkeä.[/QUOTE]
    Just näin...
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  17.  
  18. #47
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    En tiiä tallinkista. Mutta toi juomispuoli pitää olla kunnossa valomerkin jälkeenkin.
    Joskus ennenmuinoin, viime vuosituhannella, ja senkin edellisillä vuosikymmenillä, kun reissua etelään tehtiin, ja sillä finjetillä.
    Huh huh...onneksi ehti selvitä ennen travelii...meinaan vaan, kun henkilökunta oli niin maan mahtavaa, että eihän se ilta siihen loppunut, vaan lisää ja kunnon bileisiin, pari kantta alempana..
    Ja oli kivaa. Kaikilla. Aivan älytöntä touhua ja silti hauskaa. Vaan ei nykyään kun on vetomiehiä ja kukkahattuja kaikkialla..
    Vieläkin pitää tosiaan kiittää sen aikasta.-80 luvun finjetin miehistöä..ja eritoten..naisistoa..
    GHOSTWRITER
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12