Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Siitä ruuhkaan splittailuvempain

    http://www.motorpower.fi/moto....dth=760

    Heko heko... ja jälleen älyvapaa kommentti
  2. #62
    Lainaa (erkkit @ Elo. 25 2008,23:29) kirjoitti
    Mittee hää ujostellee?

    Joitakin vuosia eurooppalaisessa suurkaupungissa työmatkoja ajaneena on saanut minut vakuuttuneeksi siitä, että kun on tullut mopolla töihin, on egoa / agressiivisuutta siinä määrin ettei paremmasta väliä. Ainoa varjopuoli on, ettei tahdo malttaa odottaa kotimatkalle pääsyä hankkimaan uutta annosta luomuadrenaliinia. -Ja tietysi työkaverit saattavat tykätä kyttyrää provosoivan euforisesta, puheliaasta ja mahdollisesti jopa päällekäyvästa kolleegasta!

    -Kärsikööt!
    Tämän voi hyvin allekirjoittaa. Tuli taannoin käsky Johtajalta saapua pääkonttoriin pikapalaveriin pikimmiten. Mopolla Länsiväylää keskustaan päin meni ihan rivakasti. Mukavasti oli suonissa adrenaliinia, joten bensalle tuoksahtavien kamppeiden riisuminen kokoushuoneessa Johtajien edessä ei hirveästi ujostuttanut - kokouskin meni vähäksi aikaa off-topic linjalle. Limukkaa ja kokouspullankin nappasin ennen kuin lupaa oli saatu, ylimääräisen adrenaliinin rohkaisemana...

    Työmatka mulla kulkee Herttoniemestä yleensä keskustan läpi Espooseen. Kesän aikana on ollut paljon tietöitä ja niistä johtuvia ruuhkia. Niiden takia pinna on välillä hieman kiristynyt, mutta mutta... Samalla on useampi vaihtoehtoinen reitti tullut tutuksi, eikä pidempään kiertotiehenkään ole ollut henkistä kynnystä.
  3. #63
    Lainaa (Tolbero @ Elo. 25 2008,23:09) kirjoitti
    Mutta jos haluaa jännitystä elämään niin ei muuta kuin Milanoon kokeilemaan ajoa. Tai Bolognaan, missä skootteritytöt ajavat päättömästi. Ilmeisesti etelä-Italiassa on vielä villimpää.
    Juu, etelä-italiassa se homma on 1000 kertaa pahempaa kun pohjoosessa.
    On tullut kokeiltua skootterilla, ajokokemusta oli varmaan 10km ennen sitä
  4. #64
    Lainaa kirjoitti
    Jos joku nauttii moottoripyörällä ajosta kehä III sisäpuolella niin ei voi kuin ihmetellä!!
    Minun työmatkani on seuraava:
    Klik

    Niin se vaan naama kääntyy hymyyn joka aamu ja ilta, vaikka koko matka mennään jopa Kehä I sisäpuolella. Maisemat ovat upeat ja liikennettäkin on melko vähän (maalaisten mielestä varmaan ihan kamala ruuhka kokoajan). Moottoripyörän ostin juurikin työmatka-ajoon!



  5. #65
    No ydin ja ydin, mutta talli on reilun kivenheiton päässä keskustasta. Oma liikenne suuntautuu nimenomaan ja ainoastaan poispäin isolta kirkolta. Jos keskustaan on joskus jotain asiaa, en mene pyörällä jo ajokamojen takia. Enkä mielelläni jätä pyörääni sellaiseen paikkaan missä joku saattaa vaikka parkkeerata sen autolla nurin tms. Oma moottoripyöräily kun on vähän rajoittunutta: lähden ajamaan ajamisen takia enkä sen takia että pitäisi hoitaa asioita tai mennä töihin / vast. Pyöräily on vapaa-ajan harrastusta.
    Kronoby Racing Team
  6. #66
    Lainaa (aol @ Elo. 31 2008,17:21) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Jos joku nauttii moottoripyörällä ajosta kehä III sisäpuolella niin ei voi kuin ihmetellä!!
    Minun työmatkani on seuraava:
    Klik

    Niin se vaan naama kääntyy hymyyn joka aamu ja ilta, vaikka koko matka mennään jopa Kehä I sisäpuolella. Maisemat ovat upeat ja liikennettäkin on melko vähän (maalaisten mielestä varmaan ihan kamala ruuhka kokoajan). Moottoripyörän ostin juurikin työmatka-ajoon!
    jos haluat vähän availla enemmän välillä kuten meikäläinen, niin itse nakkaan usein kehä1 ja turunväylä eli tarvontietä munkkaan ja siitä huopalahdenkadulta vihdintielle tai lapinmäenkadulle, jos himaan olen menossa.

    tai koukkaan jopa kehä2 kautta jos on hyvä ilma eikä kiirettä.

    kuhan häntä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  7. #67
    Jos täytyy valita ruuhkabussissa (-ratikassa) seisomisen ja Mp:llä jonossa seisomisen välillä, niin valitsen jälkimmäisen. Pikku pakokaasut ei tunnu missään verrattuna tuhnupieruihin, hajuvesiin, vakosipuliin, vanhaan viinaan, sanoin kuvaamattomiin eteeriisisiin eritteisiin ja flussa aivastuksiin. Työ matka on joko kärsimystä tai kärsimystä johon sisältyy hetkittäisiä nautinnon hetkiä. Siksi MP:llä.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  8. #68
    Kyllä helteellä ei oo herkkuu jököttää valoissa, kun joki virtaa selässä ja motti hehkuttaa lisälämpöjä jalkovälissä kokoajan. Aamuisin ei mitään ongelmaa tirvasta länärille ja sieltä Raatteen hampaan viertä otaniemeen. Mut iltapäivällä kun ois kotio kiire, niin siinä sitä sit ollaan.
    Pakko leikkii sikaa aina välillä, ku ei sitä vaan jaksa napottaa sen bussin takanakaan haistelemassa kitkeriä pakokaasuja. Sillon mennään sieltä, missä on mopon mentävä väli.
    Tätä väliä sitä on tullu iät ja ajat hangattua.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  9. #69
    Lainaa (Juutana @ Elo. 26 2008,00:06) kirjoitti
    Lainaa (Kummisetä @ Elo. 25 2008,23:51) kirjoitti
    Lainaa (AF-1 @ Elo. 25 2008,23:40) kirjoitti
    Keitä nämä wanabe stadilaiset ovat?
    Hesalaisia!

    Saatanan jyväjemmarit oppisivat ees oikeet termit nääs...kyl maar määki jos turuust LOL
    Ja ensimmäisenä huutelemassa on Itä-Vantaan asukki... Mitäpä tähän voi sanoa muuta kuin:

    BINGO

    Itävantaa = lähi-itä. Oli pakko.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  10. #70
    Huom. Huopalahdentie. Lapinmäentie, anyway. Ei täällä ajelemi-
    sessa mitään järkeä ole. Jos on asiaa keskustaan , menee skurulla
    tai dösällä. Ainakin meikäläiselle mopoilu on stressinpoistoa ja sitä
    ei ruuhkissa tapahdu. Pysäköinti kadunvarteen on jo riski sinänsä,
    voipi olla aamulla pyörä erinäköinen kuin illalla. Enpä siis jätä seiso-
    maan kaduille. Siis: minne tahansa baanalle.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  11. #71
    Eipä ollut valinnanvaraa olla mopoilematta keskustassa kun siellä asuin - nyt jo pari vuotta hiukka kauempana Tullinpuomilla (siis niukasti Stadin ulkopuolella?) Töihin naapurikaupunkiin ennen ja nyt (ajokautena) aina pyörällä. Tottahan edelleen menen konepyörällä ihan mihin vain ydinkeskustassa, kun asiaa on ja pyörä alla. Katukivet, jonot, jalankulkijat ja spårakiskot ovat mukavia lisämausteita ajeluun - ja sitten taas muistaa arvostaa sujuvampaa kulkua siellä susirajan tuntumassa!

    Hassulta tuntuu kun ihmiset tosissaan arpovat voiko Helsinki-nimisen kylän keskustaan mennä ajoneuvolla: nuoresta asti tuttua varsinkin naisautoilijoiden suusta, että ei "uskalla" keskustassa autoilla. Asettaisin kyllä ajo-oikeuden kyseenalaiseksi jos ei pysty H:gissä pyörittelemään autolla tai prätkällä ihan mihin ja missä vain, ja myöskin pysäköimään n. korttelin säteelle "maalista"...

    Muoks: Pikku-Gessun lievät enskaominaisuudet kieltämättä ovat omiaan myös mukulakivillä!



    Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
    nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
  12. #72
    Kaupunkiliikennekin on suhteellinen käsite ja kaikki riippuu kaikesta.

    Lontoossa DINKkinä piti uudella autolla käydä kertaalleen keskustassakin ja siirtyä sen jälkeen julkisiin. Joukkoliikenne toimii siellä missä on joukkoja.

    Sitten kun ei enää oltu DINKkejä, mentiin vanhaan malliin vauvan kanssa taas tasan yksi reissu julkisilla, minkä jälkeen vaunut, vaipat ym. romut Volvon peräkonttiin, Air-Cond nappula sopiviin asetuksiin, automaagi D-asentoon ja sitten vaan istutaan kunnes ollaan keskustan parkkitalossa (joka maksaa niiden julkisten lippujen verran). Aikaa menee tietysti enemmän, mutta eipä tarvi raahata käsissään yhtä jalatonta ja varusteläjää.

    Helsinkiin tulee työreissuja silloin tällöin. Kartan mukaan Oulu-Helsinki on jotain 615 km, mutta oman kokemukseni mukaan todellinen matka on 700 - 950 ja siinä vaiheessa on yksi lysti mitä siellä 30 km ruuhkassa tapahtuu. Eikä se mopolla ainakaan autoa hankalampaa ole.

    Tokion keskustassa näin kerran hienon äärimmäisten kontrastien karikatyyrin. Liituraitapankkiiri työmatkallaan joutui pysähtymään samoihin valoihin kuin taksini. Kaverilla tumma liituraitapuku ja kiiltonahkakengät viimeisen päälle ja ajoviiman riepottelema solmio olalla. Päässä oli nimittäin riemunkirjava Arai ja alla Kawasakinvihreä Ninja ja salkku bungee-verkolla takapenkillä.

    Japanin liikennettä on paljon, mutta se on järjestäytynyttä. Nykyaikaisten navigaattorien turvin siellä ajaisi aivan hyvin.

    Intiassa en viitsisi kokeilla, kun liikennesäännöt ovat tyyliä:
    - bussia yksisuuntaista väärään suuntaan ajaessa laitetaan valot päälle.
    - mikä left-hand-traffic? Liikenneympyrästä mennään aina suorinta tietä eikä kierrellä
    - Avohärdellissä on silti sääntöjäkin. Elefantti menee ensin.

    Takaisin aiheeseen: moottoripyörän ajamiseen löytyy kivempiakin paikkoja kuin Helsingin keskusta. Mutta kyse ei aina olekaan siitä, vaan jos sinne keskustaan on tarkoitus mennä, siihen löytyy pöllömpiäkin ajoneuvoja kuin moottoripyörä.

    Ja vielä yksi juttu joka meinasi unohtua, MarcusB tästä jo vihjaisikin. Autolla töihin mennessä ei tarvi karttaa, mutta moottoripyörällä olen joskus tarvinnut, kun onnistuin Oulusta Haukiputaalle kotiin palatessani sotkemaan itseni Pudasjärvellä vähän hukkaan.



    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  13. #73
    Syntyperaisena stadilaisena haluaisin kokeilla millaista olisi ajaa joko skootterilla tai pratkalla Stadissa, kun se kerran on niin kamalan pelottavaa ja vaikeaa. Lontoossa sentaan liikennetta on huomattavasti enemman, kuten myos sateita ja dieselia. Sporakiskot tosin puuttuvat.

    Olen Italiassa myos asunut ja ajanut, opein ajamaan Napolissa, jossa on myos sporia ja mukulakivia, jotka muuttuvat sateella todella liukkaiksi. Liikennetta siella riittaa ja liikennekulttuuri on vahintaan omalaatuista...

    Olisiko autoilijoiden asenteissa sitten eroa...

    Maksavatko pyorat muuten parkkeeramisesta ydinkeskustassa ja mihin niita saa/joutuu jattamaan parkkiin?

    Skoottereista puheenollen, Liberty on parempi kuin monet muut mukulakiville, koska siina on suuret pyorat. Vespa, joka on muuten aivan ihana, on ehka huonoin pienenpienten pyoriensa takia, toki sailytystilaa tavaroille on ehka eniten. Yksi vaihtoehto olisi joko Piaggion MP3 tai Gileran Fuoco, eli nama kolmipyoraiset, ne eivat kaadu liukkailla kivilla tai sporakiskoillakaan.
  14. #74
    keskustassa mittariin pitää maksaa mutta prätkä parkki on maksuton esim. rautatie aseman edessä on ympäri vuotinen prätkäparkki ilman pysäköinti aikaa laske säästö auto p laitteella 3 e tunti pyörä 0e tunti ainakin mun työ päivässä on 7 maksavaa pysäköinti tuntia 7-16 työ aika parkit alkaa maksaa 9.00 -19 .00
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  15. #75
    kun ei jummarra vaikka kuinka kaikkia lauseita uhteiseensa siis yrittaa tavata vaikka kunka siis tahtois mitenkä se saatana siis meniköääm tää suamenkiäleinen tavuttaminenkaankinko
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  16. #76
    Näppärämmin mopolla keskustaan pääsee ja todellakin parkkeeraaminen on paljon helpompaa kun auton.

    No nauttiiko siitä on sitten toinen juttu, mutta näppärämpi se kyllä on ja melko varmasti nopeampikin.

    Tilanteesta ja tavaramäärästä riippuen 2/4 pyörää ihan sama.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  17. #77
    Kyllähän matka "mutteribaarille" mopolla on yhtä tuskaa, joten en kyllä vapaaehtosesti aja mopolla (enkä autolla) statiin...
    Jos työkseen sinne ajaa, niin varmaan kivempaa mopolla kun autolla
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  18. #78
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No ei se nyt niin tuskaa ole... liukkailla vaan pitää kielen keskellä suuta erityisesti mukulakivikaduilla

    Dirty Nasty Furriner
  19. #79
    Ajalen aina työmatkani pyörällä, säässä kuin säässä! vaikka metrolla pääsisin ovelta ovelle niin pyörä on se jolla matkani kuljen! ydin-keskustassa ajamisessa en ole huomannut mitään ongelmia, lähinnä se on kiinni siitä osaako ydin-keskustassa ajaa! ei muuta kuin sekaan vaan! ja mikäs sen parempaa kuin yhdistää huvi ja hyöty...
  20. #80
    Nostetaanpas vähän vanhaa aihetta, koitin haulla etsiä sopivaa topikkia, mutten onnistunut löytämään, joten tämä saa nyt kelvata.

    Eli Stadissa "joutuu" pyörällä pyörimään jonkin verran ja kovin tyhjiltä näyttävä bussikaistat ruuhka-aikaan, joten kiusaus on kovin suuri niitä pikkuisen hyödyntää oman edun ja tietysti vähän myös yleisen liikenneruuhkan helpottamisen nimissä

    Olen kuitenkin kuullut huhuja pahamaineisista bussikaistakameroista ja ilmeisesti ainakin Manskulla näitä taitaa nykyään olla jo useampia.

    Eli, kumpi on sitten parempi, koukkailla/ajella pätkiä bussikaistaa vai splittailla? Bussikaistalta napsahtaa huonolla tuurilla rikesakko, eli onko splittailu tässä mielessä turvallisempi vaihtoehto? Entä miten on noiden kameroiden laita, kuvaavat ilmeisesti edestä rekkaria ja tunnistavat onko bussi vai taksi ja kun motossa ei sitä rekkaria ole edessä, niin...
    ...onko tämä siis freeride kun kaista on vapaa, vai tuleeko tikettiä kuitenkin perästä?

    Ja tietysti kaikkia sääntöjä ja asetuksia tulee aina noudattaa, tämä on vain tällaista hypoteettista pohdintaa.

    (...ja jos joku kitisee, niin kitisköön. Manskullakin kaupunkiin tullessa 10min autojono ja vieressä tyhjä kaista josta 500m ajamalla pääsee valoihin ekaksi ja valoista keulille sille sallitulle kaistalle. Hirveästi tämä ei varmaan busseja ja takseja haittaa, tai siis henkiseti taatusti haittaa ainakin taksikuskeja, mutta en jaksa olla heidän stressitasoistaan kovinkaan huolissani, joka ammatissa on varjopuolensa)
    http://no-zen.weebly.com/
  21. #81
    Ei tuu mieleen muita takaapäin kuvaavia kameroita kuin rautatieasemalla? Eli siinä mielessä bussikaistoja voisi ajaa ellei nyt poliisit satu näkemään ja olemaan huonolla tuulella. Yleensä en splittaa kaupungissa paitsi paikallaan olevien autojonojen ohi. Tarpeeksi nätisti ja hitaasti kun menee niin ei oo mitään ongelmia ja usein autot jopa tekevät tilaa ja sitä useammin eivät edes huomaa, että pyörä menee ohi kun pitää sitä puhelinta näprätä.
  22. #82
    Autolla liikkuessa kannustan omalla ryhmittymisellä toki ko. toimintaan....järkeä käyttäen tietty, on se pois omastakin jonotusajasta jos MP:t menee sieltä mistä autot ei pääse.

    Toki kun suomessa ollaan, hereillä linee syytä olla järkevälläkin mateluvauhdilla...odotettavissa on aukeavia ovia, tupakan tumppeja ja sylkeä.

    Kaikkialla ei näemmä murennuta henkisesti, jos jonkun matka-aika lyhenee, helpottaen muidenkin etenemistä.
    https://tfl.gov.uk/modes/driving/red...s-in-bus-lanes

    Kameroista en osaa sanoa, ainakin mansku/runeberg kamerassa linssi vain etiäpäin.
  23. #83
    Jos ei miljardit ja miljardit kärpäset kerran ole väärässä siinä, että "paska on hyvää",
    miten sadat miljoonat ajelijat "vanhalla mantereella" voisivat olla väärässä siinä,
    että splittailu sujuvoittaa kaikkien liikkumista. (kaupungeissa ja taajamissa)?????

    SUOMALAISEN AUTOILIJAN MUKAAN HE KUITENKIN OVAT KAIKKI VÄÄRÄSSÄ .

    Ehkä joskus, joku tuleva sukupolvi kotimaisia autoilijoita
    näkee asiat hieman liberaalimmin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #84
    Eilen jouduin ensimmäisen kerran sitten maaliskuun ajelemaan olosuhteiden pakosta autolla työmatkat itä-länsisuunnassa Länsiväylä-Kehä II-Turunväylä-Hakamäentie-Käpylä-Lahdenväylä ja sama takaisin ja olihan tuskaa.

    Jos joku haluaa istua niissä liikennevaloissa autolla, niin antaa istua, mutta minun elämä on liian lyhyt sille, joten splittailen jonot mopolla aina. Ja jos joku sanoo, että päälle lentää tuhkaa ja ovet avautuvat eteen, niin eipä ole moista näkynyt kertaakaan n. kolmen ajokauden aikana, kun olen jonoja ohitellut. Aina silloin tällöin näkee, että joku vetää väliä pienemmälle, mutta paljon useammin näkee sitä, että tehdään reilusti tilaa.

    Ymmärrän, että matkasohvat eivät mahdu jonojen välissä kulkemaan, mutta kaikki muut vaan sinne väliin, liikennevaloissa keulille ja valojen vaihduttua hanaa. Tokikaan siellä keulilla ei voi sitten mämmäillä ja ryhtyä hakemaan ykkösvaihdetta valojen jo vaihduttua, vaan homman pitää mennä niin, ettei hidasta yhdenkään auton etenemistä. Ehkä se siitä helpottaa pikkuhiljaa. Pari kertaa mennyt poliisiautonkin ohi jonossa, mutta eipä niistäkään olla perään huudeltu.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  25. #85
    Onko noista bussikaistoista / kaistakameroista kokemuksia? Varsinkin Mansku kiinnostaisi, onko kukaan onnistunut saamaan jollain tavalla niistä tikettiä?
    http://no-zen.weebly.com/
  26. #86
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Eilen jouduin ensimmäisen kerran sitten maaliskuun ajelemaan olosuhteiden pakosta autolla työmatkat itä-länsisuunnassa Länsiväylä-Kehä II-Turunväylä-Hakamäentie-Käpylä-Lahdenväylä ja sama takaisin ja olihan tuskaa.
    On se vaan iso tuo Ydin-Stadi nykyään.
  27.  
  28. #87
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Eilen jouduin ensimmäisen kerran sitten maaliskuun ajelemaan olosuhteiden pakosta autolla työmatkat itä-länsisuunnassa Länsiväylä-Kehä II-Turunväylä-Hakamäentie-Käpylä-Lahdenväylä ja sama takaisin ja olihan tuskaa.

    Jos joku haluaa istua niissä liikennevaloissa autolla, niin antaa istua, mutta minun elämä on liian lyhyt sille, joten splittailen jonot mopolla aina. Ja jos joku sanoo, että päälle lentää tuhkaa ja ovet avautuvat eteen, niin eipä ole moista näkynyt kertaakaan n. kolmen ajokauden aikana, kun olen jonoja ohitellut. Aina silloin tällöin näkee, että joku vetää väliä pienemmälle, mutta paljon useammin näkee sitä, että tehdään reilusti tilaa.

    Ymmärrän, että matkasohvat eivät mahdu jonojen välissä kulkemaan, mutta kaikki muut vaan sinne väliin, liikennevaloissa keulille ja valojen vaihduttua hanaa. Tokikaan siellä keulilla ei voi sitten mämmäillä ja ryhtyä hakemaan ykkösvaihdetta valojen jo vaihduttua, vaan homman pitää mennä niin, ettei hidasta yhdenkään auton etenemistä. Ehkä se siitä helpottaa pikkuhiljaa. Pari kertaa mennyt poliisiautonkin ohi jonossa, mutta eipä niistäkään olla perään huudeltu.
    Just näin.
    Kerran yks Opeli kuski huus muulle naama punasena Opelin ikkunasta olevansa jonkinlainen kansaa kyttäävä "kotipoliisi", murteest päätellen oli Turkulainen...

    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Onko noista bussikaistoista / kaistakameroista kokemuksia? Varsinkin Mansku kiinnostaisi, onko kukaan onnistunut saamaan jollain tavalla niistä tikettiä?
    Mulla periaateena, et jos taksit saa ajaa bussikaistoillaa niin saan minäkin.
    Mun kaikki kulkuvehkeet on ihan yhtä paljon "joukkoeliikennettä" ku henkilöautot jossa keltainen kupu katolla
    Ikinä en oo saannu sakkoja, bussikaistal ajosta. Ja niitähän pitää lain mukaan käyttää ryhmittäytymiseen, jos joku virkaintonen "verotusapulainen" alkaa ihmettelee...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123