Kyllä sen nyt vaan on näin että kaikki uudet pyörät on suht koht yhtä siroja. Ihme asennossa oot saanu siinä kawan päällä istua jos se kerran liian pieneltä tuntuu, ite oon sen 4cm sua lyhyempi ja hyvin onnistuu ilman tuskaa. Miks hitossa tarvii eka pyörä olla kilonen? Jos viimeeks on mopolla ajanu, veikkaan että se 600 kuutioinen vie ihan riittävästi, miksei myös se pikkuninja. Huom. nää kaikki ärsytyksen ylittävät kommentit ei suinkaan oo samasta vastauksesta lainattu.(Aavikko @ Elo. 22 2008,02:18) kirjoitti
Ainakin 10R on melko iso. Jos vertaa esim. 750 gixeriin...(kawa636 @ Elo. 26 2008,00:17) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Sattumoisin eilen pläräsin Kawan esitettä, ja tuo 6R on speksien mukaan hieman 10R:ää leveämpi. Eli, todella pieneksi kymppi on saatu..(Athene @ Elo. 26 2008,09:06) kirjoitti
Ei mulla muuta tähän..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Uudessa UK:n Bikessä oli muutes juttua tosta Pikku-Ninjasta, eikun kiskalle pläräileen.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Kortin saatua ajelin eksän 600ninjalla ja se oli kaikin puolin miellyttävä kokemus ensipyöräksi *(että kiitos vaan!) *tosin eka mopo nyt varmaan tuntuu aina hyvältä siinä missä ensipyörä on ainutkertainen käsite? en pidemmällä reissulla sillä koskaan käynyt mutta enpä kyl muista minkään paikan puutuneen tankkausten välillä. jos ajoasento tuntuu jotenki huonolta niin sen olen huomannu kyllä jo matkalla lähibensikselle.
mutta mun kokemus oli siis tosi kiva.
"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *-TMB "Will Smith"-
No siis... nyt kyllä väitän että on myös ajoasentoja jotka on lähibensikselle OK mutta pidemmällä matkalla alkavat rassata. Itse olen vielä nuori ja kai suht hyvässä kunnossa, mutta en kyllä lähtisi ylittämään Ninjalla ~350-400km:n päivämatkaa. Kyllä se alkaa tuntua selässä ja persiissä että on tullut istuttua ja nojattua. Kyykyn ajoasennon on tarkoitus olla mutkissa nopea ja suorilla aerodynaaminen, koska kyykyt on suunniteltu radalle. Ajoasento ei siis ole sinänsä huono, muttei välttämättä sovellu rautaperseen suorittamiseen. Matkapyörät on erikseen.(Papu @ Elo. 26 2008,23:13) kirjoitti
Ja kyllähän tuommosella kyykyllä on toisaalta puuduttavaa ajaa kaupungin ydinkeskustassa, kun vauhtia on niin vähän että käsillä on paljon painoa, ja mukulakivet sun muut täristävät jäykän alustan läpi suoraan käsille ja selkään. Jäykkää kytkintä ja tiheitä vaihteita saa pelata koko ajan ja kuumakin siinä tulee. Alkaa tehdä mieli splitata ja ties mitä.
Mutta tää nyt on vaan mun mielipide. En silti ostaisi kusiais/kilokyykkyä yleiseksi hummailupyöräksi kevyeen ajoon, koska siihen on niin paljon mukavampiakin vaihtoehtoja (jotka on hinnaltaan, vakuutuksiltaan ja bensankulutukseltaan edullisempia). Ja se on sääli jos pyörän potentiaalista jää puolet käyttämättä, jos esim ajaa aina hissukseen isoimmalla vaihteella niin mitä tekee 15.000RPM kiertävällä kirkukoneella? Kenkää se Ninja kaipaa ennen kaikkea![]()
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
^Sen verran tähän kommentoin, että tuon 250 Ninjan (kun siitähän tässä topicissa oli puhe) ajoasento on hyvinkin pysty eli sporttinen ulkonäkö hämää sen verran. Ajoasennon ansiosta pyörällä on mukava ajaa pidempääkin matkaa (reissut Tampere-Hesa ei tuota mitään ongelmia tahi 500km lenkki Jyväskylään mutkien kautta). Pystymmän ajoasennon kautta myös ko. Ninja on helppo käsittellä. Isommat Ninjat sitten ovatkin varmaan jo erilaisia (en ole päässyt testaamaan) ajoasennoltaan, joten niiden matkaominaisuudet varmaan häviävät tällä pikkuninjalle.
En mä muuten, mut halusin tuoda tän esiin, ettei tule väärinymmärryksiä. Tuossa ylhäällä kun taidetaan nyt enemmänkin puhua isommista kyykyistä![]()
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Jeh, ajoasennon puolesta toi vois lähinnä olla Z250. Ärrää siinä ei oo muuta ku katteet.(lunastar @ Elo. 27 2008,07:27) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
^Mikä ei siis välttämättä ole paha asia, jos haluaa kyykky tyyliä, mutta on uusi kuski![]()
Toi Ninja 250r on itse asiassa "väärin" nimetty Euroopassa. Jenkeissa Ninja 650r on meillä Er-6f, eli 250 r pitäisi samalla logiikalla olla Er-2f.
1000
Jenkeille kaikkeen lätkäistään Ninja-tarra myyntiä edistämään, myös 1400-Zetori on siellä Ninja ZX-14. On se jännää kun Ninja 650R ei vissiin oo ihan niin nopia kuin Ninja 6R(Hannula @ Elo. 27 2008,10:22) kirjoitti
Pikkuninja on kai Ninja siksikin, että Kawalla kuten muillakin japsivalmistajilla on perinteet noista 250cc kiekukyykyistä niiltä ajoilta, kun nipponissa oli tarkat tehorajat pyörille. En sitten tiedä kuinka paljon tämä nykypäivän 250R "häviää" 90-luvun 2R Ninjalle?![]()
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Osta vaan se 600 ninja jos luulet et pystyt pitämään kaasuhanan ees jonkun verra kuris. Ainaki pitää pari kesää tyytyväisenä tehojen puolesta...![]()
Z750 ja zx-6r kokemuksia..
Ensimmäisenä isona pyöränä (kevarin jälkeen siis) oli tuo z750, nyt keväästä lähtien on tullu ajeltua ninjalla. Itse 165cm, ja ninjaa madallettu 7mm edestä, 1cm otettu penkin pehmusteita pois. Hyvin pärjää, kun osaa kattoa vähän esim mihin ajaa kun pysäköi ja miten. Erittäin paljon oon tykänny ajaa ninjalla. Kääntyy niinku ajatus mutkateillä, ja nyt vähä myös radalla ajaneena todennut, että pyörässä on niin paljon potentiaalia (paljon enemmän ku ajajassa). Eli helppo ja mukava ajaa. Tietenkin on sanottava, että eihän ninja mikään pitkän matkan pyörä oo ajoasennon puolesta,mutta ei se oo meikäläistä haitannu.
Jos pystympää asentoa haluaa, niin tuo z750 on myös hyvä vaihtoehto; eipä sitä oo hinnalla pilattu. Z:aa madallettiin myös aluksi jonkun verran, ja sain ajella tyytyväisenä kun jalat ulottui maahan hyvin. Kun ajosta oli tullu enempi kokemusta ja olin oppinu käsittelemään pyörää paremmin, nostettiin pyörä normitasolle ja totesin, että ohjaus on paljo kevyempi. Eli korkeus ei haitannu kun tuli lisää kokemusta, ja kun ei vaan ajele mihkään hiekalle.
Jos pitää mukavana että pyörä lähteekin vähä, niin itseäni ainakin houkuttelisi enemmän 600 kuin 250![]()
Itse kyllä vetelen kepoisesti 500-1000 kilsaa päivässä niin ninjalla kun gigsulla. Eihän niitä tarvitse putkeen mennä. Kahviakin saa hörpiskellä.
Ninja aikaan meni noin 300-500 kilsaa joka päivä kun vaan aurinko paisto. Noin 20 donaa meni ninjalla reippaaseen puoleen kesään ja loput mentiin sv:llä euroopassa.
Musta sportti sopii oikein hyvin matkalle.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Hitusen off-topic tulee multakin, sillä ninjalla en ole ajanut. Kylläkin nyt ois tarkotus hankkia vielä tämän syksyn aikana zx-6r 600. Mutta kun keskustelua noista pyörän tehoista on ollut niin pistää ihmetyttämään joidenkin ihmisten mielipiteet. Jotkut miehet, jotka eivät omista edes A-korttia, ovat kovasti sitä mieltä, että alle tonniset ovat ihan mopoja eikä niillä tee mitään. Kaipa se on silleen, että joidenkin miesten pitää päästä pätemään naisille "miesten jutuista" vaikkevat niistä mitään tietäisikään.Nooh, makukysymys se kai on, mutta silläkin riskillä, että kyllästyn viikon päästä ja jään liikennevaloissa vanhojen kotiloidenkin taakse en tarvitse tuota tonnista pyörään ihan hetkeen.
![]()
1200 cc ninjalla olen vedellyt jo monta vuotta, kirjaimellisesti vedellyt - kärry persiissä - siihen tehoon ja vääntöön kuitenkin olen tyytyväinen. aloittava kysyjä ei ihan tätä tarkoittanut. pienemmällä oppii paremmin vaihteiden valinnan merkityksen.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
kyllähän noilla pystyy matkaajoakin vetää mut voin oman
perseen tuntemuksilla sanoa ettei se herkkua ole... zx-9r on näistä alle tonnisista ninjoista ainut jolla vois kepoisasti vetää 1000km päivässä.. 00vm ainakin tosi hyvä ajoasento... sit joku -636 ei mun mielestä viel hirmu paha ainakaan ne ensimmäiset 636..set riippuu toki kuskin koosta.. ite jotai 182 ehkä.
itellä -04 kymppiärrä ja tälle kesää jonkun kilsan ajellu sillä...
ajelin sillä oulu-haaparanta-tukholma-tanska(siltojen kautta) saksaan berliiniin ja siit viel 100km kämpille yhteensä 32tuntiin... eteläruotsissa nukuin 3t... muuten vaan ajoa ja tankkausta niin kuskin ku pyörän.. toi oli varmaan sairainta mitä olen koskaan tehnyt.. ei mitään järkeä.. joka tankkaukselle joutu opettelee uudelleen kävelee yms.. ei haluttanu seuraavana päivänä lähteä ajelee
kilsoja tuli navin mukaan joku 2750km kwaakun mittariin 2830km
eli tais siin rautaperse suoritettua mut sehän on raiskausta tollaisen pyörän suunnittelijaa kohtaan.. nöyrät anteex pyyntöni mut töihin oli takas päästävä ja etukäteen tiesin edessä olevan paskan reissun nii halusin äkkiä vaan pois tien päältä.. ja voin sanoa että saksan puolelle ku pääsi nii oli matkavauhti kohallaan piste kom![]()
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Takaisin varsinaiseen aiheeseen..
Vaimokkeen lausuntojen perusteella on ollut hyvinkin tyytyväinen omaan ZXR-400 laiteeseensa.
Melkoisen kyykkyhän se on mutta kuka mitäkin pyörältänsä haluaa.
On kuirtenkin hyvin kevyt ja varsin ketterä käsitellä.
Kulkupuolikin kohtuullisen mukava vaikka joutuukin vinguttamaan korkeilla kierroksilla tehoja hakiessa.
Helppo kuristaa jos siihen on tarve ja helppo säätää korkeutta joka vakionakin on jo kohtuullisen matala.
Jos et vielä ole pyörää hankkinut niin saattaa piikuisen taas päätöksenteko vaikeutua.![]()
Suzuki GS 750 -80
Kawasaki ZXR 750 -91
Kawasaki ZZR 1100 C -92
Honda CBR 900 RR -96
Kawasaki ZZR 1100 D -94
Kawasaki ZX-12 R -00
....ja vaimokkeen lausunto tulee tässä....
Kawan ZXR-400 on myfirstone/love.
Tuli Hurstilandiasta kuristettuna- lätkien poistettua oli ongelmia säätöjen kanssa. Hyvää asiassa oli se, että pääsin *harjoittelemaan ''neuvonantajani'' opastuksella neulojen nostoa/ laskua, ruuviloisten vääntöä ( 1/4 , 2/4 osaa... vai miten se nyt meni...) yms. muuta pikkukivaa ihan itse.
Nyt tiedän hippasen mitä se ''kisu'' on sisältä..
( ja tiedän myös uuden merkityksen zibaleeseen ''koneeseen kadonnutta ei voi takaisin saada....'')
Pidän kyykystä, kevyt käsitellä, jalat ylettyy ihan maahan asti - omaa ulottuvuutta 164,5- *silti se ei ole mikään ihan pikkuinen. Tuo ...hmm...mieheke on testiajanut pärrääni, ja vaikka hänellä on pituutta lähelle 190, pyörä ei näytä
pieneltä.
Kierroskone/ kiihtyy ihan hyvin ja vielä en ole kääntänyt kahvaa loppuun saakka. ( kokeiltu 187km/h- ''sigmalla''- ei mittarilla.)
Kaasun kanssa ei tarvitse varoa- ei yllätyksiä- hyvin hallittavissa.
Takaa on vähän laskettu.
( Pitäisi harjoitella jarrujen ilmausta ja kytkinkin tarvitsisi pientä ruikkausta... ai niin, ja akku odottaa vaihtamista...)
Kokemukset muista pyöristä ovat rajalliset... yhtä nakupyörää ZR-7 lainailin - kiitos hänelle, rohkea veto- ( ..ehkä nyt oli rataperseellä pelko perseessä) -muuten oli vallan mainio pyörä, mutta painoi yli 200 ja omat jalat vipatti turhan korkealla...
...ehkä jossakin vaiheessa tulee tarvetta lisähevosille- vielä riittää, mutta nälkä kasvaa... olen silti hyvinkin vakuuttunut, että kyykkynä pyörä pysyy...
''Miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton?''
-pieni keltainen-
Ostakaa tuo pikkuNinja... Se on hyvä ja helppo ajaa. Pieniruokainen ja vakuutusmaksut pienet.
Niin ja se tärkein. Sillä ei pääse niin kauhean kovaa...
Mulla on Ninja 250 R
Naisten pyörä, tyttöpyörä, eka pyörä! Vajaatehoinen radalle jne. En ole nainen, vaan täysi- ikäinen mies. Ninjasein ei ole ensimmäinen pyöräni, vaan seitsemästoista. Tehoa on enemmän kuin silloin ennen omistamissani 500- kuutioisissa. Ja painoa vähemmän.
En tarvitse isoa pyörää itsetuntoni pönkittäjäksi. Olen aina valinnut pyörän OMIEN TARPEITTENI mukaan ja intohimosta moottoripyöräilyyn.
Suurin pyöräni oli BMW R 1100 RT. Fyysisten voimieni alkaessa hiipua olen jo kolmasti pienentänyt (keventänyt) pyöräkokoa.
Pikku-Ninja tuntuu juuri nyt erinomaiselta valinnalta toistaiseksi liki 60 vuotta kestäneen moottoripyöräilyurani edelleen jatkamiseksi.
Ja kyllä tällä pärrällä kerkiää, kun vaan jaksaa selata vaihteita ahkerasti ja kierrättää iloisesti ja tasaisesti vetävää moottoria.
Matkapyöräksikin Ninja sopii, kun takasatulan alla olevaan tavaratilaan saa juuri ja juuri tungettua luottokortin!
Suositan Pikku- Ninjaa moottoripyöräilyhimon tyydyttäjäksi niille tasapainoisille ihmisille, jotka voivat valita vapaasti itselleen sopivan ajokin muitten mielipiteistä välittämättä ja joille pyörän koko ja suorien putkien tuottama äänisaaste eivät ole päälimmäisinä kriteereinä pyörän hankinnassa.
papillon