Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 52:sta
    Olen hankkimassa ihka ensimmäistä pyörää ja valinta on kallistumassa vahvasti Ninjan kannalle *

Lueskelin jo aiemmista viesteistä, että ainakin miespuolisille käy hyvin esim. 600 -kuutioinen jopa ihan ekaksi pyöräksi. Itse mietin aloittamista 250 -kuutioisesta, vaan jääkö se liian pian pieneksi, kun on tarkoitus ajella jonkun verran matkaakin ?

Olisi kiva kuulla NAISTEN kokemuksia Ninjoista ;

vaikkapa onko jollain ollut sellainen 1. pyöränä ja jos, niin minkä kokoisena ? *Kuinka helppo / vaikea hallita ?

Kommenteista etukäteen kiittäen *
    Moikka,
    mulla on ollut 250r-Ninja toukokuusta lähtien ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen nimenomaan aloittelijana.

Kilometrejä on takana tällä hetkellä 3600 ja arvelisin tulevan 400 - 600 km lisää vielä tälle kesälle.

Muihin pyöriin en voi verrata, koska en ole ajanut millään muulla; muutamaa 600:sta olen käynyt katsomassa, mutta ne ovat olleet liian korkeita.

Olen ajellut siipan kanssa (600:n Yamaha) ja myös muutaman naisen kanssa porukalla (lähinnä heillä custom-pyöriä) ja hyvin olen mukana pysynyt, joten senkin puolesta ensipyöräksi voin pikkuninjaa suositella.

Lähinnä eron huomaa kiihdytyksissä;600:eenkin verrattuna jää vähän jälkeen ja myös siinä, että kaupunkiajossa joutuu vaihtamaan usein.

Jos tiedät millaista ajoa sinulla tulee olemaan, niin se voisi olla yksi peruste valinnalle. Pikkuninjaa on helppo ja kevyt pyöritellä kaupungissa ja mutkateillä, mutta itse mahdollisesti hankin isomman pyörän siitä syystä, että pitkän matkan ajo on varmasti isommalla miellyttävämpää. Tosin en välttämättä isonna vielä ensi kesänäkään, katsotaan nyt.
    Ninja on kyllä myös hyvän näköinen.
    ------------------

Kawasaki Ninja250r -> Kawasaki Er6n -> Kawasaki ZX6R
    Itellä ei nyt varsinaisesti ole kokemusta ko. pyörästä, mutta aattelin kuitenkin ottaa osaa keskusteluun.

Tuota pituutta on sellaiset 157cm ja painoa heikoimmillaan ollut alle 40kg. Ajon aikoinani Suzukin jollakin 250 vai oliko 350 kuutioisella sportti pyörällä muutaman pätkän. Veli-pojan liikkeestä lainasin sen silloin ja pari muutakin pyörää *

Viitisen vuotta sitten kun aloitin uudellen tämän harrasteen olisin ehkä ostanut ekaksi harjoittelupyöräksi vastaavanlaisen, jos ols ollut markkinolla.

Päädyin pieneen customiin, kun en edes tiennyt tahtooko paljoa ajaa.

Mitä kevyempi pyörä on niin sen helpompi on kästellä paikallaan ja myöskin viedä mutkissa, joten näillä perusteilla suosittelen lämpimästi.

Näköjään hankintakustannuksiltaan ei uutenakaan ole karmaiseva ja mitä olen sivusilmällä seurannut jälleen myyntiarvo on kohdallaan.

Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Mulla oli ekana pyöränä 600 ninja, ja nyt on vuorossa toinen 6satku ninja. vajaa 170cm pitkälle aika ok, mutta lyhyemmälle pitää kyllä madaltaa.

Kun tallissa notkuu myös 750 '08 kikseri, tulee silläkin ajettua, ja on ninjaa "helpompi" pyöritettävä, ja huom matalampi(vaikka manuaalin mukaan ero on 1cm ). Mutta mä tykkään vähän raaserimmasta kuin tuo kiksu.

Matka ajossa 600 on ok, 750 vielä mukavampi. 250 voin kuvitella huutavan kuin lapsi leipää motarilla ajaessa....
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
    Pistinkin sulle yv:tä, mut siis loisto ensipyörä. Helppo käsitellä, antaa pienimmät anteeksi ja kulkee ihan mukavasti. Ei ny ihan kamalasti huuda, mutta toki ei oo samanlaiset äänet kuin isommissa. En voi muuta sanoa kuin että ko. pyörä on täydellinen ensipyörä. Niin ja ite oon 166cm pitkä ja pituus ainakin on hyvä. Hyvin ylttää maahan jalat. Kiihdytyksissä tosiaan jää isommista jälkeen, mutta se nyt on aika ymmärrettävää. Helppo pyöritellä kaupungissa ja mutkateillä, vaihteita toki saa jonkin verran vaihdella, mut ei ny mikään kauhee rasite

Jos kiinnostaa, niin oma myynnissä , kun tulee vähän isompi laina tässä otettua -> Klik

you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Koska vastustan nais- ja miesmotoristien jaottelua omiin porukoihinsa vastaan tähän kaiken uhallakin, onhan mulla sentäs Ninja.

Tuommosessa 600cc kyykyssä on jo todella paljon potentiaalia ja en mä kyllä viitsisi siitä ostamisesta & vakuutuksista & bensankulutuksesta maksaa jos en käyttäis ko. potentiaalia mutkateillä sun muualla kunnolla ajamalla. Koneen kun kiekaisee sinne 13000rpm paikkeille niin kyllä kädet venyy ja katuvalot muuttuu viivoiksi ihan tarpeeksi, vaikkei tonninen olekaan. Ajoasento on tasaiseen matka-ajoon epämukava ja uudemmissa vielä epämukavampi (ja joka tapauksessa korkea), alakierroksilla ei oo vääntöä koska kone on tehty kiertämään, jne.

Mun mielestä ei kannata tuhlata rahoja kusiaiskyykkyyn pelkän ulkonäön ja äänen perusteella jos ei halua ajaa lujaa, koska siihen ne pyörät on kuitenkin tehty, ja muuhun tarkoitukseen ne soveltuu huonosti. Toisaalta, jos haluat "vetää" niin hauskempaa ensipyörää saa hakea. Vaihtoehtohan olis sitten joku rennomman ajoasennon nakupyörä tyyliin FZ-6, ER-6, Hornet, Z750 jne, tai juurikin se pikkuninja.

Motarilla ajaminen on tylsää ja meluisaa joten kuka sinne edes haluaa ellei ole aivan pakko, sitä varten on ilmastoidut autot. Entä onko 250 liian pieni? Seuraavassa videossa menee edellä 400cc, perässä kuvaa 250cc ja taitais suurin osa suomen kusiaiskuskeista jäädä näistä pojista jälkeen (minä mukaanlukien) :
    Youtube: GSX-R400R vs Hornet 250
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
    Lainaa (Merche @ Elo. 19 2008,20:17) kirjoitti
    Lueskelin jo aiemmista viesteistä, että ainakin miespuolisille käy hyvin esim. 600 -kuutioinen jopa ihan ekaksi pyöräksi. Itse mietin aloittamista 250 -kuutioisesta, vaan jääkö se liian pian pieneksi, kun on tarkoitus ajella jonkun verran matkaakin ?
    250 on ajoasennoltaan huomattavasti pystympi kuin 600, eli matka-ajossa paljon mukavampi(?).
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Ei nyt liity Ninjoihin millään muotoa, enkä muuten ole nainenkaan (viime tarkastuksessa), mutta ei tuo motarin ajaminen ole kovin hauskaa millään värkillä. Kotilolla se menee mukavimmin. Satapiikillä se oli jokseenkin tuskallista, Yammun TR1:llä haitarista, BMW K1200GT:llä tylsää ja turhaa ja Kawin ZZR1100:lla ihan sama juttu. Ja Pan Europeanillakin se on tylsää ja gikserillä. Varsinkin joku hämeenlinnanväylä on sellasta jurnaamista.

Kaipa tuo kuussatanen Ninja ensipyöräksi käypi, mikäs siinä. Muistaa vaan alkuun pitää maltin. Nuo pikkukyykätkin lähtee tarpeen vaateissa yllättävän ripeästi, ja jos ei ole ajanut aiemmin niin siinä ei aina ehdi tajuta, mitä tapahtui. Muistan kyllä, kun ensimmäistä kertaa ajoin seiskapuokilla gikserillä... Silmissä tuntui sumenevan kun väänsi kaasun auki ykkösellä.

Rauhalliseen ajoon silti joku nakipyörä vois olla luontevampi vaihtoehto. Kyykyt on tehty ripeään ajoon, ja ovat mielestäni kaupungissa aivan väärässä paikassa.

Mutta en kyllä keksi mitään tekosyytä, miksei sellanen 600-kuutionen Ninja pysyisi naisenkin lapasessa jos vain pituus riittää.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    Lainaa (sähköorava @ Elo. 20 2008,09:41) kirjoitti
    mutta ei tuo motarin ajaminen ole kovin hauskaa millään värkillä. Kotilolla se menee mukavimmin.
    Olen samaa mieltä. Motaria on tylsä ajaa yhtään millään,koska pidemmän päälle edes se vauhdilla leikittely ei ole enää niin hauskaa. Eihän tuo Ninja ny kauheen kovaa kulje, mut ihan kiltisti sekin sitä 140km/h vauhtia motarilla meni. 170km/h sillä on maksimi (testattu kyllä useampaan otteeseen), mutta ei sitäkään pidemmän päälle ole niin hauska ajaa, kun sit bensaa kuluu (laskeeko sitä joku?) huomattavasti enemmän. Motarilla on kyllä lyhyempiä pätkiä ihan kiva käydä heittämässä

Lainaa (sähköorava @ Elo. 20 2008,09:41) kirjoitti
    Mutta en kyllä keksi mitään tekosyytä, miksei sellanen 600-kuutionen Ninja pysyisi naisenkin lapasessa jos vain pituus riittää.
    Eipä siinä varmasti mitään estettä ole, jos vaan malttia on (ja tosiaan pituus riittää -> madallettuakin toki pyöriä saa). Tehoja kun 600 löytyy tietysti jo huomattavasti enemmän kuin 250:stä. Ite tykkäsin kyllä alotella motoristiurani 250:lla, koska se on ajotyylini huomioon ottaen (haluun oppia keulimaan! ) huomattavasti turvallisempi ja rauhallisempi vaihtoehto. Ja kyllä silläkin nuo nopeurajotukset saa rikottua... *

kaikilla pärjää se riippuu ihimisestä tai naisesta tässä tapauksessa, hehiö. motarilla on hauska ja jännä ajaa kun nopeus keikkuu enemmän yli 200 kmt tai tilanteen mukaan alle ja samalla suomen motareilla vaarallista ajaa. saksassa tai etelä-eeuussa sekin on lompakolle ystävällisempää ja suhteessa vähän turvallisempaa kun kaikki ajavat ja tietävät, että aina joku tulee todella lujaa yli 300 kmt takaa, peileihin osataan vilkuilla ja vilkuilla osataan näyttää aikeet ajoissa.

kyllä kakspuokilla pärjää ihan hyvin ja on se ainakin helpompi hallita pienempien pyörivien massojen ansiosta kuin isommat, kääntyy kevyemmin, ajoasento lienee pystympi kuin enemmän kisamaisemmissa kusiaisissa.

mitäs tähän vielä runoilisi?

on ilta,
    tähdet syttyy tuikkimaan,
    kawa musta,
    motarille kurmuaa..
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Heissan,

En nyt kommentoi ninjaa varsinaisesti, mutta pisti silmään kun joku jossain sanoi että joku pyörä on liian korkea.

Yleensä noita pyöriä saa muokattua mielensä ja kokonsa mukaan, niin ainakin minun pyöräni on tehty.

Minä kävin koeistumassa omaa kawaa ja varpaat nippanappa ylsi maahan, mutta huollon pojat fiksas pyörän niin että nyt yltää kantapäätkin. Eikä ajo-ominaisuudet muuttuneet miksikään.

Ukkojen pyöriin kun olen omaani verrannut, niin se on todella paljon matalampi, vaikka samasta pyörästä on kyse. Joten jos jokin nuin niinkuin muuten miellyttää, sen saapi kyllä muokattua itselle sopivaksi.

ja siis mulla kawa zrx1200.
    ***ZRX 1200***
    ***HD XL Sportster 1200 Roadster***
    Heippa Merche!

Ihan tuohon sun peruskyssään...vaikka ei just Ninjaa mulla olekaan koskaan ollut... Muita kyykkyjä vain... Mutta kyykky yleensäkin mielestäni tuo tuntuman. Kaikki on samassa, mikään osa itsestä ei kurottele taivaita tahi etupyörää...Pyörän hallinta on siinä tiiviissä paketissa. Vähän sama kuin skimbassa...tiivis muna-asento on hallittavissa mutta jalat ja kädet auki valtoiminaan ei niinkään hyvin...tuumaan mä. Kehon ja pyörän yhteistyön tiivis paketti opettaa ja antaa ajaa pyörän ominaisuuksien tahdissa, joita on näissä kaikissa kyykyissä varmasti riittävästi eikä kaiketi kukaan voi sanoa, että kyykystä loppuis resurssit, ei tehojen eikä muiden ominaisuuksien puolesta. Makuja on monia, mutta jos haluaa oikeasti ajaa aktiivisesti, ei vain mukana kulkien,niin eikös nuo kyykyt ole juurikin sitä varten...ajo-ominaisuuksia arvostaville... ja heei...pystyy niillä toki "vain mukanakin zombailemaan"... Kyykkyjä turhaan jätetään tarjoamatta ja ehdottamatta aloittelijoille...ja jsoatin kumman syystä just Naisille...ovat muka sitä ja tätä ja customit kuulemma helppoja ajaa ja yltää jalatkin maahan ja sen semmosta...kröhöm...mites sen nyt sanois. Ei mitenkään... *
    On hienoa, että on sporttityylinkin naisia tässä lajissa ja onneks yhä enenevissä määrin!
    Laita Ninja kehiin ja Nauti ajamisesta!

Ai niin tuosta koosta taasen jälleen... Olis kiva tietää ketkä kaikki saa kurnutettua omista pyöristään tehot ja ominaisuudet irti...ja ketkä aina eniten huutelee, että tehoa tehoa tehoa olla pitää... hiihaa...pienessä mopossa on pienen mopon ketterät ominaisuudet...isossa teho ja jäykkyys. Karkeasti sanottuna... Niin ja tottakai joku kertoo, että kyllä sitä isoa saa vietyä ja sais olla enemmänkin reserviä... No, näitä oikeita osaajia on vähän, mutta huutelijoita aina enemmän...mites se meni se vanha sanonta...tyhjät tynnyrit ja zilleen... Pieniä ei kannata aliarvioida... ei todellakaan. Ei sitä kakspuokkiakaan! Se on kuulemma makee peli!
    KIITOS * * KIITOS

kaikille kommenteista ja yksityisviesteistä ! Ilahduttavaa huomata kuinka mukavasti täällä suhtaudutaan aloittelijaan *

Oli sellainen mielikuva, ettei kyykkyä ole kovin monella naisella ja siksi kyselin nimenomaan heidän kokemuksiaan.

Itselle tuo kyykkymalli tuntuu sopivalta oman temperamentin ja ruumiinrakenteen takia *

Mietiskelin omaa tulevaa ajoa ; kaupunkiajoa ei tule kotikaupungissa nimeksikään, paitsi joskus naapurikaupunkiin. Ei ole tarkoitus ajaa useiden satojen kilometrien päivätaipaleita moottoriteillä vaan ehkä 200 - 300 km päivän aikana (harvemmin sitäkään). Pääasiassa haluaisin pyörän ihan omaksi iloksi, keskimäärin alle sadan kilsan lenkeille lähitienoon maanteille.

Katsotaan nyt, kumpaan kokoon loppujen lopuksi päädyn...
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Et niitä mittojasi kertonut, mutta honasin vasta juuri että 250 Ninja on 600 Ninjaa istuinkorkeudelta peräti 4cm matalampi, joten mahdollinen madallustarve pienenee..

Ja jos tempperamenttia on tungokseen asti, vaihdat pyörää kuitenkin vähän väliä isompaan. Siihen vauhtiin/kiihtyvyyteen kun tottuu nii-in nopeasti .
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Elo. 20 2008,00:56) kirjoitti
    Jos haluu mopon "kaikkeen ajeluun", ni ei kait sitä alle tonnista edes kattelis (kukaan
    Kyll mä ainakin...mut mä olenkin kai ikuisesti oppilikka tässä lajissa...
    Uusimmassa Bike -lehdessä oli muuten arvostelu tästä Ninjasta. Kannattaa lukea, kun se aikasta hyvin on summa summarum toi pyörä.

Niin ja tosiaan matka-ajoon soveltuu hyvin. Sporttisen näköinen, mutta ajoasento pystympi (eli mukavampi) kuin ihan kyykyllä. Kulkee kiltisti motarilla 140km/h eikä ny itelle mitenkään tärinä oo häiritsemä. Kiltisti kulkee myös sen maksimin 170km/h eikä ees tee pahaa (paitsi se ajatus, kuinka paljon bensaa kuluu verrattuna "normi" ajoon).

Niin ja vaikkei tykki olekaan, niin kyllä sekin autot (ainakin noi peruskoslat) voittaa (tai ehkä se on se yllätystekijä, kun ne luulee ettei kakspuokki mihkään kulje )
    sorry mullakin väärät värkit mutta sanon silti että osta se 250 Ninja, sen jälkeen ku Kawa ER-5 hävisi kaupoista niin pikku ninja saattaa olla markkinoiden paras pyörä hinta/laatu, mieti nyt, viis donaa ihan oikea pyörä uutena! mitä tehoihin tulee niin uskon ja väitän että pikkuisella tuppi nurin ajaessa ajetaan ihan yhtä kovaa mitä muut uskaltaa ja osaa ajaa isommilla pyörillä. ja jos yleisestä tieliikenteestä puhutaan niin satapiikki riittää siihen, vauhdikkaampi ajo rikkoo sitten jo liikennesääntöjen kirjainta tai fiksun käyttäytymisen rajoja. ison motskan räjähtävää kiihtyvyyttähän ei oikeasti _tarvita_ missään liikennetilanteessa, kun tavoitteena on edetä A:sta B:hen miljoonille kulkjoille tarkoitettujen sääntöjen ja ohjeiden puitteissa. rajut kiihtyvyydet ainoastaan rajaavat kuskin huomiokykyä sekä muiden mahdollisuuksia arvioida tämän raketin nopeutta ja liikkeitä.

osta se 250-ninja. that's all folks *
    Senior Highway Bomber

Ride Loud - Ride Proud

Kawasaki z750s -05
    Enpä jaksanut kahlata kaikkia läpi, mutta osallistun minäkin äijänä keskusteluun.
    Mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.

Itselleni nimenomaan sopii kyykky. 04 636 kawassa on yksi tiukimmista ajoasennoista ja olen sen jälkeen aina sitä kaivannut, en siis halua pystyä vaan kyykyn. Samaista pyörää ylistämme vaimoni kanssa parhaaksi pyörä perheestämme kautta aikain ja muutamat pyörät on ollut.
    Kyykyllä menee, mutka, matka, motari, hiekka ja kaupunki loistavasti, itseasiassa se on paras yleispyörä mitä on olemassa. (toki jokaisella saa olla eriävä mielipide).

Oma emäntä on 160 cm pitkä ja tuli hyvin toimeen ninjan kanssa. Toki se ei ollut eka pyörä vaimollani.

Edelleen pidän 250 pikkuninjan huonoina puolina sen ostajakunnan vähäisyyttä ja kohtalaista hintaa verrattuna isoveljeensä.
    Itse lähtisin perus japsista naku tai muuten pystystä ajettavasta 600cm3, ekanvuoden/alkukesän ajaisin ja vaihtaisin sitten siihen 600/636 ninjaan.
    Järkipyörän ostamalla yksityiseltä näin syksyllä saat melko "varmasti" ensi kesänä omasi takaisin.

250 cm3 minä jättäisin väliin.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (Makeka @ Elo. 20 2008,22:04) kirjoitti
    Et niitä mittojasi kertonut, mutta honasin vasta juuri että 250 Ninja on 600 Ninjaa istuinkorkeudelta peräti 4cm matalampi, joten mahdollinen madallustarve pienenee..
    Ja 250:ssä voipi olla kapeempi satula kuin 600:ssa? Eli jalkojen pituustarve lyhenee entisestään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Ite ostin ekaks pyöräks Ninja 250R:n keväällä ja olen tykänny oikeen paljon, vaikkakaan kokemusta ei oo muista pyöristä.

Olen ajanu 4800km sillä kaupunkia, mutkaa ja motaria. Kevyt ja helpon olonen, kääntyy kivasti. Motarilla ei nyt ajaminen oo ehkä niin herkkua tuulenvastuksen takia(jollei oo pleksin takana) mut eipä sitä nyt niin usein tuu ajettua.

Olen 165cm pitkä ja aika hyvin jalat ylettyy maahan. Kantapääkin ylettyy mikäli pidän jalat lähempänä pyörää mutten valoissa kauheesti viittis kärvistellä. Mut ostin ajokengät missä sattumalta on 5cm korkoa ja nyt ylettyy hyvin.

Kuluttaa aika vähän bensaa (olen laskenu että mun käytössä 4,2-4,6l/100km) jossei päästele sitä 170km/h kauheen paljoa.

Kiihtyy meikäläisel oikeestaa tarpeeks hyvin, tosin joskus ehkä kaipais vähän lisää potkua mutta miten usein sitä tulis sit käytettyä jos sitä olis.

Jees, mää tykkään ja suosittelen!
    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
    Ajelin useamman vuoden 90-luvun alussa 250-kuutioisella Hondan CB250RS:llä, enkä isompaa silloin edes kaivannut. Siinä oli 26 heppaa (Ninjassa muistaakseni on 33) ja melkein 130 km/h se kulki kun makasi tankin päällä. Reilun 200 kilsan taipaleita sillä enimmillään ajoin eikä motareilla ajokaan mitenkään vastenmielistä ollut muuten kuin nakupyörämäisen ajoviiman kannalta, pirun kevyt (jotain luokkaa päälle 130 kiloa, yksipyttyinen kun oli) ja näppärä, bensapihikin eli normaalikulutus 3.3 l/100km. Ja luotettava tietenkin. Se oli 80-luvun alun malli ja tuota vastaavat sitten välillä hävisivät markkinoilta tykkänään. Kun kuulemma aloittelijalle pitää olla se 600 - 1000 -kuutioinen ...

No nyt tuo pikkuninja on juuri oikeaan rakoon iskenyt, saanut hyviä arvosteluja ja Bikessä taidettiin valehdella sen kulkevan peräti 170km/h, minkä nyt luulisi vasta-alkajalle riittävän. Ja kevyt pyörä kyllä noilla vähilläkin hepoilla päihittää kiihtyvyydessä melkein mitkä perheautot tahansa, niin se mun CB250:kin teki vuosia sitten. Ja luultavasti ylläpitokustannukset on kohtuuedulliset eikä renkaitakaan polteta isompien tahtiin.

--------------

Niin ja minä veikkaan tuon pienen Ninjan säilyttävän arvonsa hyvin, koska tietääkseni sitä ei ole maahan tuotu kuin pieniä eriä; vaikka vain yksi prosentti suomen motoristeista harkitsisi moista pyörää niin parituhatta olisi sekin määrä ;-)

Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Lainaa (lunastar @ Elo. 20 2008,09:45) kirjoitti
    Olen samaa mieltä. Motaria on tylsä ajaa yhtään millään,koska pidemmän päälle edes se vauhdilla leikittely ei ole enää niin hauskaa. Eihän tuo Ninja ny kauheen kovaa kulje, mut ihan kiltisti sekin sitä 140km/h vauhtia motarilla meni. 170km/h sillä on maksimi (testattu kyllä useampaan otteeseen), mutta ei sitäkään pidemmän päälle ole niin hauska ajaa, kun sit bensaa kuluu (laskeeko sitä joku?) huomattavasti enemmän. Motarilla on kyllä lyhyempiä pätkiä ihan kiva käydä heittämässä
    Paljonko muuten näytti mittari, kun vauhtia oli tuo 170?
    Kiinnostaa vain nuo mittarivirheet pienemmissä pyörissä.
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
    Lainaa (Halti @ Elo. 21 2008,08:53) kirjoitti
    Ajelin useamman vuoden 90-luvun alussa 250-kuutioisella Hondan CB250RS:llä, enkä isompaa silloin edes kaivannut. Siinä oli 26 heppaa (Ninjassa muistaakseni on 33) ja melkein 130 km/h se kulki kun makasi tankin päällä. Reilun 200 kilsan taipaleita sillä enimmillään ajoin eikä motareilla ajokaan mitenkään vastenmielistä ollut muuten kuin nakupyörämäisen ajoviiman kannalta, pirun kevyt (jotain luokkaa päälle 130 kiloa, yksipyttyinen kun oli) ja näppärä, bensapihikin eli normaalikulutus 3.3 l/100km. Ja luotettava
    hehiö, off topic, mutta piikin jälkeen mulla oli nk. järkevänä vaihtoehtona juuri tuollainen samanlainen cb250rs. se olisi ollut paljon edullisempi ym. kuin sitten se mihin kuitenkin päädyin pienellä velalla ostamalla ja vuosi oli 1981 ja nuo ihan uusia kaupoissa silloin. tai roissa oli yksi kauppa joka myi hondaa ja kawaa. nykyisillä bensanhinnoilla tuollainen olisi edelleen järkevä työmatkapeli kaupunkiliikenteessä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (Oltsu @ Elo. 21 2008,09:03) kirjoitti
    Lainaa (lunastar @ Elo. 20 2008,09:45) kirjoitti
    Paljonko muuten näytti mittari, kun vauhtia oli tuo 170?
    Kiinnostaa vain nuo mittarivirheet pienemmissä pyörissä.
    Mittarivirheistä en tiedä. Tuskin nyt varmaan kovin paljoa uudessa pyörässä voi olla? Noh, enpä ole päässyt mittaamaan.

Mutta ihan kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se sitä 170km/h nopeutta ihan kiltisti kulkee eikä ees tee pahaa * Kiihtyminen ko. nopeuteen ei toki ole mikään supernopea ja jos alamäki on niin se avittaa asia, mutta kyllä se tuota nopeutta kulkee. *

Niin ja mittari väpätti siinä suunnilleen 170km/h kohdalla (inasen yli), kun siinä ei suoraa "omaa" kohtaa ko. merkinnälle muistaakseni ole. Noh, lukemat mittaristossa merkitty 140-160-180 jne. Mutta väitän silti että pääselin sitä maksiminopeutta. *

Lainaa (lunastar @ Elo. 21 2008,09:34) kirjoitti
    Mutta ihan kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se sitä 170km/h nopeutta ihan kiltisti kulkee eikä ees tee pahaa * Kiihtyminen ko. nopeuteen ei toki ole mikään supernopea ja jos alamäki on niin se avittaa asia, mutta kyllä se tuota nopeutta kulkee. *
    jaa selkeesti tuntuu et kiihtyy kun lisää kaasua 120km/h jälkeen ettei nyt niin kauaa mene...
    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
    Lainaa (Millamus @ Elo. 21 2008,09:38) kirjoitti
    Lainaa (lunastar @ Elo. 21 2008,09:34) kirjoitti
    jaa selkeesti tuntuu et kiihtyy kun lisää kaasua 120km/h jälkeen ettei nyt niin kauaa mene...
    Kiihtyminen 120 -> 160 on ihan kiva, mut sit välillä tuntuu et se viimeinen rutistus pitää vähän piiskaamalla hakea. Toisaalta siihenkin vaikuttaa ranneliikkeen oikea käyttö Ekalla kerralla se hapuili (arkuus iski ?), mut sen jälkeen se on tullu ihan nätisti kyllä...
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Meilläkin oli pikku-Ninja tossa vielä jokin aika sitten. Siis oli...

Mutta on se tosiaan kiva peli pyöritellä. Peruskäsittelyharjoitusten teko on helppoa kun pyörän keveys ja ilmeisen matala massakeskipiste ei korosta virheitä. Ajoasento on leppoisa ja näkyy toimivan hyvin monenmittaisille ihmisille. Pitkäkinttuiselle tosin tankin pokkaukset tulee polvien kohdalle, mutta sekään ei oikeasti haittaa, koska tankki no melko kapea siitäkin kohtaa. Polvikulma on varsin leppoisa, tuulisuojaus toimii riittävän hyvin. Ninjalla voisi ajaa pidemmänkin reissun.

Pyörän kallistusvarat ovat rajallisemmat kuin ehkä alkuun luulisi, tyypillistä matkasporttien tasoa. Tapit ottaa asfalttiin vähän reippaammassa kanttailussa. Osasyy lienee myös pehmeähkö jousitus, jossa ei ole säätöjä. Botniaringillä tuli reilun kymmenen kierroksen aikana todettua, että Ninja taipuu tosi helposti mutkiin. Toisin kuin nykyisillä katupiikeillä, tällä pelillä saa kelattua vauhtia sen verran, että mutkien ajamiseen saa haastetta. Pääsuoran päähän vauhtia löytyi mittarin mukaan 150 km/h. Koneessa on hyvä pitää kierroksia yli 10 000 jotta meininki säilyisi. Runko tuntuu tekevän työnsä myös vähän kovemmassa ajossa.

Jarrut puree hyvin, takajarru on parempi kuin monessa isossa pyörässä. Kahvoissa ei ole säätöjä. Ensiasennusrenkaat (merkkiä Road Winner ) kannattaa vaihtaa parempiin jo heti alkuun. Kumi kuoriutuu rata-ajossa kauttaaltaan, myös keskeltä. Kovemmista nopeuksista tehdyissä täysjarrutuksissa etunakki meni lukkoon ennen perän nousemista ilmaan. Kumien pito syksyn kylmillä keleillä on arvoitus, ennuste ei ole kovin hyvä.

Kaupunkiajossa huomaa, että ruiskussa on hieman on/off-taipumusta, mutta koska voimaa ei niin ihmeellisesti ole varsinkaan alhaalla, ei pieni nykiminen haittaa ajamista. Kierrosalue on varsin tasapaksu, jossakin 7000? kierroksen kohdalla alkaa hieman selvempi veto. Koneessa riittää puhtia ajaa myös kaksistaan täkäläisiä nopeuksia ilman, että jäisi muiden jalkoihin. Vaihteisto toimii kevyesti ja vaihteet osuu hyvin kohdilleen. Moottori ei välitä kovin mainittavaa määrää värinää, jalkatapeista välittyy hieman kutinaa maantienopeuksissa nopeudesta riippuen. Peilit ovat sopivan leveällä ja kiinni etukatteessa, jolloin taakse näkee kohtuu hyvin. Moottorin värinät eivät välity peileihin.

Bensaa ei paljoa kulu, ensihuolto maksoi 115 ekee ja seuraava 6000 km huolto sisältää lähinnä tarkistuksia, jotka tokko montaa minuuttia vie eikä montaa kymppiä maksa jos todellisen ajan mukaan veloitetaan.

Vastine rahalle on tässä pelissä harvinaisen hyvä, moni piikkinen maksaa tonnin enemmän. Kawasakin mukaan tärkein tavoite pikku-Ninjan suunnittelussa oli saada hinta pysymään matalana. USA:n ja Japanin markkinoilla pikku-Ninja on juuri tästä syystä kaasutinmoottorinen. Halpa hinta selittää surkeat renkaat ja yksinkertaisen jousituksen. Suurempaa negatiivista sanottavaa pyörästä onkin vaikea löytää. Kone ei varttilitraisena nelitahtisena Euro 3 -kelvollisena tietenkään pysty ihmeisiin. Vakuutukset ovat kalliimmat kuin teho-painosuhteen perusteella voisi kuvitella.

Pikku-Ninja on ollut varsinainen huomionkerääjä pelipaikoilla. Suunnilleen joka kerta on joku tullut ihmettelemään, että mikäs se tämä tämmöinen peli on.
    1000
    Lainaa (lunastar @ Elo. 21 2008,09:41) kirjoitti
    Toisaalta siihenkin vaikuttaa ranneliikkeen oikea käyttö *
    Joo, toi on aika tärkeetä mopolla ajaessa ja viel kun muistaa valita sen oikeen pykälän , ni kyllä se sieltä lähtee
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    taitaa toi 600 ninja olla enemmä naisille(pienille miehille ) tehty pyörä. Ite piti tollane ostaa mutta en millää saanu sellasta hyvää asentoa siinä istuessa. Tuntu iha liia pieneltä... verrattuna triump daytona,R6, suzukin 600... Ja omaa pituutta on 185cm
  30.  
    Kymppi Ninja löytyy. Tosin ei ensimmäinen pyörä ja järjestyksessä kolmas kilonen omistuksessa. Kyllä silläkin ajelee ....

Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen