Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Taas kyseltävä neuvoa palstalta.. Eli nyt loppukesästä alkanut ilmaantua starttiongelmia pyörässä. Pyörä käynnistyi kyllä lopulta mutta useemman minuutin sai starttailla. Ongelmia esiinty silloin tällöin, ei joka kerralla.

    Tsekkasin akun, ja se olikin täysin loppu, joten vaihdoin uuden tilalle. Tulpat vaihdoin myös varmuuden vuoksi uusiin, ja puhdistin ilmansuodattimen - pyörän huoltohistoriasta ei itselläni ole tarkempaa tietoa. Arvelin tilanteen ratkenneen, ja pyörä käynnistyikin moitteetta - kunnes taas pari päivää sitten käynnistelin pari minuuttia pyörää...


    mistähän kannattais seuraavaksi metsästää syytä? Laturista, sulakkeista,muualta sähköistä?

    Ainoa yhdistävä tekijä käynnistysvaikeuksien osalta tuntuu olevan kostea, sateinen sää / pyörä parkissa sateessa. Mahtaako olla kosteudella merkitystä?
  2. #2
    Mites bensapuoli, tuleeko bensaa alipainehanan kautta kunnolla. Jos epäilet sitä puolta niin heitä hana ennen tankkausta PRI-asentoon, silloin tulee läpi takuuvarmasti.

    Jaksaa siis kunnolla pyörittää nyt?

    Sulakerasia noissa on ollut joskus kinkkinen. Kuluu ja hapettuu sulakepitimet, pahimmassa tapauksessa on syöpynyt poikki kuten itsellä yhdessä ysisatasessa.
  3. #3
    Sahkopuolta epailisin. Kay liittimet ja sulakkeet lapi ja puhdista kaikki hapettumat. Myos kuluneet startin hiilet voivat samaa aiheuttaa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  4. #4
    Lainaa (GoSpel @ Elo. 18 2008,21:29) kirjoitti
    Sahkopuolta epailisin. Kay liittimet ja sulakkeet lapi ja puhdista kaikki hapettumat. Myos kuluneet startin hiilet voivat samaa aiheuttaa.
    Jos useamman minuutin kestää pyöritellä, tuskin hiilet ovat loppu!
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    minkä ikäinen XJ ?

    se 84-mallinen joka minulla oli ..... oli erittäin tarkka tapaus käynnistää...

    lämpimälläkin ilmalla oli laitettava ryyppy lähes täysille ja kaasuun ei saanut koskea.... heti käynnistyksen jälkeen sai jo ryyppyä pienentää......

    jollei ryyppyä antanut niin sahata sai minuutti tolkulla .
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  6. #6
    Bensapuolelle +1
    Saako liikaa tai liian vähän bensaa (tai ei ollenkaan)? *
    Bensahanan alipainetoiminnan tarkastaisin ensin, kuten aiemmin mainittiin.
    Sähköähän tuntuu riittävän, jos minutti tolkulla jaksaa käynnistelllä.
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  7. #7
    Lainaa (timppa60 @ Elo. 18 2008,21:59) kirjoitti
    Bensapuolelle +1
    Saako liikaa tai liian vähän bensaa (tai ei ollenkaan)?
    Bensahanan alipainetoiminnan tarkastaisin ensin, kuten aiemmin mainittiin.
    Sähköähän tuntuu riittävän, jos minutti tolkulla jaksaa käynnistelllä.
    liian vähän (?? )......

    tuota juuri tarkoitin ryypyn kanssa pelaamisella.... sateinen kostea keli..... eli viileä ilma.... eli ryyppyä jotta oikea seos saadaan muuten niin laihaksi säädettyyn moottoriin.....

    näin itse jouduin tekemään....
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  8. #8
    Tarkoitin tuolla liian vähäisellä besan saannilla lähinnä ongelmaa, jossa alipainebensahana ei pienillä kierroksilla jaksa kunnolla aueta (vuoto alipainepuolella?) ja näin ollen kone ei saa startissa tarpeeksi bensaa.
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  9.  
  10. #9
    Kiitos palstalaisille hyvistä vinkeistä! Täytyykin käydä läpi niin bensa- kuin sulakepuolikin heti kun on aikaa. Toisaalta pyörä on nyt taas käynnistynyt ilman ongelmia. Vanhan opin mukaanhan ei kannata koskea mihinkään, jos laite toimii...