Kytkinneste näyttää 1000RR2:ssani olevan melko mustaa väriltään vaikka jarruneste on lähes kirkasta. Onko noissa säiliöissä eri väriset nesteet tehtaalta lähtiessä (Dot4) vai onkohan tuonne kytkimen sylinteriin päässyt jostain öljyä nesteitä sotkemaan.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Tässä juttua mustasta litkusta ulkomaanfoorumilta: Linkki
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Kyllähän tuo vialta haiskahtaa, neste on samaa molemmissa systeemeissä.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Vaikken Honda mies olekkaan niin kyllä Millenkin kytkinneste tummuu aika nopsasti ja silti kaikki pelittää.
Käytän Dot 5.1 nestettä joka on glykoli pohjainen ero Dot 4 seen on lähinnä lämmönkesto.
En olisi tosta huolissani jos kytkin pelaa.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Ducateissa tuo tummuminen johtuu siitä että ketjuista lentävä rasva pääse työsylinterin kauttaa nesteeseen, näin olen ainakin ymmärtänyt.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Juuri samaa selittelivät huollossa kun kyselin tuota XX:stäni.(Jake82 @ Elo. 19 2008,09:09) kirjoitti
Kuulemma joissakin Suzukeissa tummuminen on vieläkin nopeampaa.
Ei mitään haittaa.
Niin ja ainakin meikäläisen Italiattaren kytkin nesteen vaihto ei ole mikään iso manööveri - helppo tehdä itse.
Tikkurilan Varaosasta ostin King 5.1 nestettä.
Toimii kuulemma myyjän V-maxissa niin miksei mun Apriliassakin (on ainakin 1000km pelittänyt) ja on glygoli pohjainen neste se tsekattiin.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Jestas sentään...pitäskö minunkin alkaa käyttämään vain valkoista rasvaa ketjuissani ettei vaan pääsisi tämmönen onnettomuus, suru ja murhe pääse käymään toteen..kirjoitti
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Muista Suzukeista tiedä, mutta Hayabusassa(AimoPamaus @ Elo. 22 2008,21:32) kirjoitti
ainakin kytkinneste tummuu juuri mainitsemallasi tavalla.
Sukisukimies
Tjaa, miksiköhän tuota työsylinteriä ei suojata niin ettei sinne ketjujen heittämä paska pääse jos näin kerran on? Tuon ketjuissa olevan sotkun sisältö ei luultavasti ainakaan kytkinnesteen laatua paranna...![]()
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Ymmärtääkseni Hayabusaan on käyttäjät keksineet jonkin paremman tiivisteen.
Mitenkähän Hondan laita?
Kuinkahan kauan yleensä jarrunesteet kestää ennen kuin ovat vaihto kunnossa. Omaan pyörään vaihdettu nesteet huoltokirjan mukaan 2005 ja niillä ajettu noin 12tkm. Vielä näyttävät terveiltä aineet, mutta ajettelin kuitenkin vaihtaa ne seuraavassa huollossa kuitenkin.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Autopuolella suositus on 2 vuoden välein. Kilometrimääriä en muista. Mutta aika hyvä vaihtoväli se on pyörissäkin tuo.
Kahden vuoden vaihtoväli näissä moottoripyörissä tuntuu jotenkin liioittelulta jos ei talvella ajeta. Itse vaihdoin nyt eka kertaa neljä vuotta vanhaan pyörään eikä jarrunesteen väri ollut miksikään muuttunut.
Jarrunestehän imee kosteutta ja sen kiehumispiste ajan myötä alenee, kosteus sitten aiheuttaa muitakin tuhoja jarrusylintereissä. Eipä tuo vaihto paha homma ole ainakaan edessä, kun ei tartte alkaa pyörää purkamaan vaan säiliökin on hyvin tyrkyllä.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Ihan oikeasti hei
Jos muka ketjuista lentävä lika pääsee työsylinterin kautta nesteeseen, niin kuinka neste ei tule ulos järjestelmästä?
Eiköhän tuo ole niin tiivis järjestelmä että sinne ei pääse sisään mitään ylimääräistä.
Hondan manuaalissa sanotaan "Vaihdetaan joka toinen vuosi tai matkamittarin lukeman mukaan, riippuen siitä kumpi täyttyy aikaisemmin."(Flippo @ Elo. 23 2008,18:20) kirjoitti
Mulla tullu tuon verran jo tänä kesänä, ja kausi jatkuu.![]()
Et siis ymmärrä kuinka paineella tiivistävä yksisuuntainen huulitiiviste toimii...(IsoPepe @ Elo. 24 2008,06:56) kirjoitti
Ymmärrän toki, luulisi vain että tuonne ei lika pääse sisään.(AimoPamaus @ Elo. 24 2008,12:45) kirjoitti
Ainakin KS bemarissa on kytkinneste tavallista mineraaliöljyä. Delvaccia vaan kytkimeen ja taas mennään.(dnapekko @ Elo. 19 2008,06:58) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Kytkin ja jarrunesteen vaihtamiseen menee aikaa n. 10 minuuttia. Kannattaako tuossa nuukailla? Itse vaihdan 1-2 kertaa vuodessa nesteet.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141