Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Paljon vakavia onnettomuuksia sattuu varsinkin moottoripyöräilijöille, kun muut tielläliikkujat eivät näe tai eivät ehdi reagoida havaitsemaansa tilanteeseen. Olenkin miettinyt voisiko poliisit esim. puhallusratsioiden yhteydessä alkaa tarkistamaan kuljettajien näköä ja reaktioaikaa. Monella näkö ja reaktiot huonontuvat iän myötä ja itse ei huomata muutosta. Sillehän ei voi mitään jos ei katso, vaikka näkisikin, mutta tällä saataisiin karsittua liikenteestä puolisokeat ja optikkoliikkeille lisää asiakkaita.
    Kawasaki ER-5 --> Suzuki GSX 750 + BMW R1100GS
  2. #2
    Kotilon kuljettajan ovi auki ja heti * päin näköä, jos ehtii väistää, saa jatkaa matkaa. *



    ZZR 1100 Myyty!
    CBR 600 Myyty!

    watch it dude ! ! !
  3. #3
    Vanhenemisen myötähän ajokorttia varten täytyy käydä näöntarkastuksissa.

    Nimim. Juuri 45-v tarkastuksessa käynyt, lentäjän vaatimustaso saavutettu.
  4. #4
    Tässä Tampereen ympäristökunnissa oli pari vuotta sitten tapauksia, joissa nimismies kehoitti 'isäntiä' menemään toiselle lääkärille, jos ei ensimmäiseltä saanut enää ajolupaa. Että näin...
    ZZR 1100 Myyty!
    CBR 600 Myyty!

    watch it dude ! ! !
  5. #5
    Lainaa (inazuma @ Elo. 17 2008,12:44) kirjoitti
    Paljon vakavia onnettomuuksia sattuu varsinkin moottoripyöräilijöille, kun muut tielläliikkujat eivät näe tai eivät ehdi reagoida havaitsemaansa tilanteeseen. Olenkin miettinyt voisiko poliisit esim. puhallusratsioiden yhteydessä alkaa tarkistamaan kuljettajien näköä ja reaktioaikaa. Monella näkö ja reaktiot huonontuvat iän myötä ja itse ei huomata muutosta. Sillehän ei voi mitään jos ei katso, vaikka näkisikin, mutta tällä saataisiin *karsittua liikenteestä puolisokeat ja optikkoliikkeille lisää asiakkaita.
    Näitähän on teemaviikkojen yhteydessä, näitä pikaisia näöntarkastuksia lähinnä muistutukseksi kuskille. Sinällään en usko suurimpaan osaan onnettomuuksista olevan silmän taittokyvyn heikkous tai näkökentän ongelmat silmätasolla. Kyllä se ongelma löytyy sieltä aivo-osastosta jossa joko ei prosessoida millään tavalla nähtyä tai sitten siitä ei välitetä mitä informaatio yksi osa aivoa tarjoaa toiselle. Sittenhän meillä on nämä ikäkausitarkastukset jotka kyllä karsii vain pahimmat tapaukset.
    Honda CBF1000
  6. #6
    Lainaa (Doctor Love @ Elo. 17 2008,14:16) kirjoitti
    Lainaa (inazuma @ Elo. 17 2008,12:44) kirjoitti
    Paljon vakavia onnettomuuksia sattuu varsinkin moottoripyöräilijöille, kun muut tielläliikkujat eivät näe tai eivät ehdi reagoida havaitsemaansa tilanteeseen. Olenkin miettinyt voisiko poliisit esim. puhallusratsioiden yhteydessä alkaa tarkistamaan kuljettajien näköä ja reaktioaikaa. Monella näkö ja reaktiot huonontuvat iän myötä ja itse ei huomata muutosta. Sillehän ei voi mitään jos ei katso, vaikka näkisikin, mutta tällä saataisiin *karsittua liikenteestä puolisokeat ja optikkoliikkeille lisää asiakkaita.
    Näitähän on teemaviikkojen yhteydessä, näitä pikaisia näöntarkastuksia lähinnä muistutukseksi kuskille. Sinällään en usko suurimpaan osaan onnettomuuksista olevan silmän taittokyvyn heikkous tai näkökentän ongelmat silmätasolla. Kyllä se ongelma löytyy sieltä aivo-osastosta jossa joko ei prosessoida millään tavalla nähtyä tai sitten siitä ei välitetä mitä informaatio yksi osa aivoa tarjoaa toiselle. Sittenhän meillä on nämä ikäkausitarkastukset jotka kyllä karsii vain pahimmat tapaukset.
    Tai sitten on niitä ihmisiä jotka katsovat joka suuntaa mutta epäröinin tai katsomisen jälkeen arvotaan vaihde ym. takia liikkeele lähtö on niin hidasta että kun liikutaan niin tilanne on jo toinen.
  7. #7
    Lainaa (Köpi @ Elo. 17 2008,13:09) kirjoitti
    Vanhenemisen myötähän ajokorttia varten täytyy käydä näöntarkastuksissa.

    Nimim. Juuri 45-v tarkastuksessa käynyt, lentäjän vaatimustaso saavutettu.
    sitten ei muuta kuin lentäjäksi
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  8. #8
    Joo, kannatetaan. Liikaa tapahtunut näitä eteen ajamisia..
  9. #9
    Lainaa (ZZR_TRE @ Elo. 17 2008,13:17) kirjoitti
    Tässä Tampereen ympäristökunnissa oli pari vuotta sitten tapauksia, joissa nimismies kehoitti 'isäntiä' menemään toiselle lääkärille, jos ei ensimmäiseltä saanut enää ajolupaa. Että näin...
    Heh, taisi olla just näitä isäntiä .Pois nuo pitää liikenteestä saada ennenkuin alkaa menemään kaasut ja jarrut sekaisin.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  10. #10
    Kotilokuskien hämäränäkö tarttis myös tarkastaa. Anopin perskeles on jo 10 vuotta ollut sokeana minuutin kun häikästyy vastaantulevien valoista. Ja ajaa edelleen
    Civis Pacum, Para bellum
  11. #11

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa (ZZR_TRE @ Elo. 17 2008,12:50) kirjoitti
    Kotilon kuljettajan ovi auki ja heti * päin näköä, jos ehtii väistää, saa jatkaa matkaa. *
    Entä jos kuskin penkiltä tulee vastauksena , niin saako ajokorttiin haluamansa lisäajo-oikeuden
  12.  
  13. #12
    Lainaa (Doctor Love @ Elo. 17 2008,14:16) kirjoitti
    Lainaa (inazuma @ Elo. 17 2008,12:44) kirjoitti
    Paljon vakavia onnettomuuksia sattuu varsinkin moottoripyöräilijöille, kun muut tielläliikkujat eivät näe tai eivät ehdi reagoida havaitsemaansa tilanteeseen. Olenkin miettinyt voisiko poliisit esim. puhallusratsioiden yhteydessä alkaa tarkistamaan kuljettajien näköä ja reaktioaikaa. Monella näkö ja reaktiot huonontuvat iän myötä ja itse ei huomata muutosta. Sillehän ei voi mitään jos ei katso, vaikka näkisikin, mutta tällä saataisiin karsittua liikenteestä puolisokeat ja optikkoliikkeille lisää asiakkaita.
    Näitähän on teemaviikkojen yhteydessä, näitä pikaisia näöntarkastuksia lähinnä muistutukseksi kuskille. Sinällään en usko suurimpaan osaan onnettomuuksista olevan silmän taittokyvyn heikkous tai näkökentän ongelmat silmätasolla. Kyllä se ongelma löytyy sieltä aivo-osastosta jossa joko ei prosessoida millään tavalla nähtyä tai sitten siitä ei välitetä mitä informaatio yksi osa aivoa tarjoaa toiselle. Sittenhän meillä on nämä ikäkausitarkastukset jotka kyllä karsii vain pahimmat tapaukset.
    Mä olen samaa mieltä.

    Jos ajatellaan liikenteessä toimivan ihmisen olevan säätöjärjestelmän osa, jossa on mittaus ja säätö. Prosessiin kuuluu kulkuväline, jota säädin säätää.

    Säätimellä on käytössään mittalaitteet ja itse prosessin säätö.

    Jos ajateltaisiin ihmisen todella koostuvan em. kaltaisen järjestelmän mukaisesti, joka on tekniikassa sen ajattelumalli, olisi ihmeellistä väittää sen hyvyden koostuvan mittalaitteita (silmä, kuulo, asento ...) Jos prosessin säädössä (ymmärrys ja toimeenpano) on vikaa, sitä ei metenknään voi kompensoida sillä, että vain "näkee" hyin.

    On ihmeellistä, ettei siitä oikein uskalleta puhua, että ympärsitön prsessointi ja päättely on enemän tärkeässä roolissa, kuin mitä on aistiminen. Mikään ja kukaan ei uskalla sanoa ihmiselle, että nyt törttöily riittää ja että kortti pois!

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014