Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Taas tällainen:


    Nuori moottoripyöräilijä rysähti vastaantulevan auton etukulmaan lauantaina Vaasassa.

    Vaasalainen, vuonna -88 syntynyt nuorimies kuoli välittömästi turmapaikalle.

    Tapahtumaketju sai alkunsa, kun Gerbyntietä ajanut henkilöauton kuski päätti kääntyä ajosuunnassaan vasemmalle viereisen kauppakeskuksen pihaan.

    Kuski ei kuitenkaan huomannut, että vastakkaisesta suunnasta lähestyi samaan aikaan moottoripyörä.

    Asia selvisi hänelle vasta, kun moottoripyörä rysähti kovalla vauhdilla suoraan auton vasempaan etukulmaan.

    Nuori motoristi paiskautui pyörän selästä katuun ja kuoli.

    Onnettomuus sattui Gerbyntiellä lauantaina noin kello 14.30.

    Vaasan poliisi tutkii tapausta.

    Poliisin mukaan ei ole syytä epäillä, että alkoholilla olisi osuutta tapaukseen.

    Iltalehti
    Honda ST1100 Pan European
  2. #2
    ei prkle taas tollanen kääntyminen eteen!

    silmät kiinni taitaa porukka ajella....
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
  3. #3
    Nyt pitää jo alkaan kyseleen autokuskien koulutuksen perään,
    Tää on jo liian mones tänä kesänä, et motokuski ajaa suoraan ja auto kääntyy eteen.
    Eikö nyt vaadita jo ennakoivan ajon koulutusta AUTOKUSKEILLLE?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  4. #4
    Tiedä mikä tilanne tässä on ollut, mutta yleisesti vaan kommenttina, että muistakaa ne ajovalot pitää päällä aina! Nähnyt vähän turhan paljon pyöräilijöitä ilman valoja.
    Bandit 1250 -07
  5. #5
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Olosuhteet vielä auki, paha alkaa köyttä rasvaamaan jos ei tiedä vaikka olisi ollut kuskilla itsellään sinkki kireällä ja vauhtia sillain "vetomiesmäisesti" jolloin autoilijalla ei olisi ollut edes aikaa kunnolla huomioida lähestyvää pyörää tai arvioida kohtaamiseen kuluvaa aikaa. Kartan mukaan Vaasan keskustaa eli rajoitus lienee 50 tai 60kmh?
    Dirty Nasty Furriner
  6. #6
    Lainaa (Staga @ Elo. 16 2008,17:21) kirjoitti
    Olosuhteet vielä auki, paha alkaa köyttä rasvaamaan jos ei tiedä vaikka olisi ollut kuskilla itsellään sinkki kireällä ja vauhtia sillain "vetomiesmäisesti" jolloin autoilijalla ei olisi ollut edes aikaa kunnolla huomioida lähestyvää pyörää tai arvioida kohtaamiseen kuluvaa aikaa. Kartan mukaan Vaasan keskustaa eli rajoitus lienee 50 tai 60kmh?
    Jos nopeutta on ollut vähemmän kuin valonnopeus, eikä näkemäesteitä ole välissä, ei se tuohon huomaamiseen mitään vaikuta. Reagointiin kyllä.
    Uutisessahan sanottiin, ettei auto nähnyt/viitsinyt katsoa koko pyörää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #7
    Ellen mä nyt ihan väärin muista, niin tällä viikollahan motoristi teki saman, eli siis kääntyi eteen kun auto ajoi suoraan...mutta toki siitähän ei paljon täällä puhuttu.

    Vaan entisenä vaasalaisena mietin vain, että missä kohtaa Gerbyntietä on kauppakeskus?
  8. #8
    Taas on yksi paukapää kotilokuski ollut muissa maailmoissa. No ehkä se nyt jotain nuhteita saa ja pään taputusta, sillä eihän hän tehnyt oikeastaan mitään väärää, koska eihän risteyksessä voi kääntyä ylinopeutta.
    Dixi et animam levavi
  9. #9
    Lainaa (vetomies @ Elo. 16 2008,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Elo. 16 2008,17:21) kirjoitti
    Olosuhteet vielä auki, paha alkaa köyttä rasvaamaan jos ei tiedä vaikka olisi ollut kuskilla itsellään sinkki kireällä ja vauhtia sillain "vetomiesmäisesti" jolloin autoilijalla ei olisi ollut edes aikaa kunnolla huomioida lähestyvää pyörää tai arvioida kohtaamiseen kuluvaa aikaa. Kartan mukaan Vaasan keskustaa eli rajoitus lienee 50 tai 60kmh?
    Jos nopeutta on ollut vähemmän kuin valonnopeus, eikä näkemäesteitä ole välissä, ei se tuohon huomaamiseen mitään vaikuta. Reagointiin kyllä.
    Uutisessahan sanottiin, ettei auto nähnyt/viitsinyt katsoa koko pyörää.
    Tuo paikka ei ole aivan Vaasan keskustaa, mutta alueella on kuitenkin 40 km/h rajoitus. Lisäksi tuossa kauppakeskuksen kohdalla on hidastetöyssy/korotettu suojatie. Näkyvyys kumpaankin suuntaan on hyvä. Jos vastaantuleva motoristi ajaa sallittua nopeutta, niin normaaliaisteilla varustettu ihminen sen kyllä huomaa.

    Itse tapauksesta en mitään tiedä ja mikään ei tuo nuorta motoristia takaisin, mutta ajakaa nyt hyvät kevarikuskit, vetomiehet ja tietysti muutkin rauhassa siellä kaupunkialueilla. Kuolemaan ehtii myöhemminkin.

    Osanotot ja voimia omaisille.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  10. #10
    Lainaa (Köpi @ Elo. 16 2008,17:47) kirjoitti
    Ellen mä nyt ihan väärin muista, niin tällä viikollahan motoristi teki saman, eli siis kääntyi eteen kun auto ajoi suoraan...mutta toki siitähän ei paljon täällä puhuttu.

    Vaan entisenä vaasalaisena mietin vain, että missä kohtaa Gerbyntietä on kauppakeskus?
    Tarkoittaa ymmärtääkseni Vetokankaan Siwaa sekä Alkoa. Valtava kauppakeskus....
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  11. #11
    Lainaa (vetomies @ Elo. 16 2008,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Elo. 16 2008,17:21) kirjoitti
    Olosuhteet vielä auki, paha alkaa köyttä rasvaamaan jos ei tiedä vaikka olisi ollut kuskilla itsellään sinkki kireällä ja vauhtia sillain "vetomiesmäisesti" jolloin autoilijalla ei olisi ollut edes aikaa kunnolla huomioida lähestyvää pyörää tai arvioida kohtaamiseen kuluvaa aikaa. Kartan mukaan Vaasan keskustaa eli rajoitus lienee 50 tai 60kmh?
    Jos nopeutta on ollut vähemmän kuin valonnopeus, eikä näkemäesteitä ole välissä, ei se tuohon huomaamiseen mitään vaikuta. Reagointiin kyllä.
    Uutisessahan sanottiin, ettei auto nähnyt/viitsinyt katsoa koko pyörää.
    Öö.. luepas tuo uutinen uudelleen 'viitsinyt' missäs tuollainen sana?
    'ettei auto nähnyt'... Ei noinkaan, vaan 'ettei kuski huomannut'
    Jos ei viitsi katsoa, niin sehän on jo lähes tahallista. Todennäköisempää, että oli taas puusilmä autoilija.
    ZZR 1100 Myyty!
    CBR 600 Myyty!

    watch it dude ! ! !
  12. #12
    Voivoi Katotaanpas mitä tutkinnassa selviää. Eiköhän tapaukselle silminnäkijöitä löydy. Jos tuo 40km/h rajoitus pitää paikkansa, niin tässä voi syy olla vielä ihan missä tahansa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  13. #13
    Kyseessä ei ole se "kauppakeskus", jossa on Siwa ja Alko, vaan onnettomuus on sattunut Pukinkulmalla, eli siinä missä on apteekki, posti ja se eläintarvikeliike.

    Tuo on sellainen paikka, että hyvä jos siinä uskaltaa ajaa 40km/h, koska risteyksiä on tiuhaan ja välissä on se "kauppakeskus", jonka pihasta syöksyy tiellä autoja kahdesta eri liittymästä. Yhteensä siinä Gerbyntien alussa on ~200 metrin matkalla on ainakin 7 liittymää.

    En tiedä sen tarkemmin tuon onnettomuuden taustoista, mutta en jaksa uskoa, että kyseisessä kohdassa kukaan viitsii ajaa ylinopeutta (ilman itsetuhoisia ajatuksia) ainakaan iltapäivällä kun siinä on erityisen vilkas liikenne.

    Edit: linkki: http://www.pohjalainen.fi/Uutiset....ulmassa

    Edit2. Prisma -> Siwa



  14. #14
    Neljäs tapaus kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa että auto kääntyy eteen (tähän päälle ne joissa on vain loukkaannuttu). Tässä alkaa itsekin kohta tulla vainoharhaiseksi. Ilmeisen haastavaa tuntuu olevan huomata edestäpäin tulevaa kun kääntyy vasemmalle. Voimia omaisille, nuori elämä päättyi aivan liian varhain. Vanhempia ja joutilaampiakin tässä olisi ollut. Kyllä tää on niin pienestä kiinni. Joku voisi sanoa että tuurilla ne laivatkin seilaa ...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  15. #15
    Juuri noin kuin pitkäkoipi kirjoitaa. Aivan älytön paikka kaahata, autoja, fillareita ja kävelijöitä tulee näistä liittymistä miten sattuu. Autolla ei oo mitään estettä nähdä tässä eteenpäin, paitsi jos on ajettu puskurissa kiinni ja käännytty vauhdilla pihaan. Siitä ensimmäisestä liittymästä Gerbyn suunnasta tullessa voi ajaa aika vauhdilla sinne kauppakeskuksen pihaan, mikä voi lisätä törmäyksen voimaa.

    Osanottoja ja jaksamista omaisille!
    +100m/s club finland / 376,61km/h
  16. #16
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    ... ja taas samalla tavalla * **huoh*
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  17. #17
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (vetomies @ Elo. 16 2008,17:29) kirjoitti
    Jos nopeutta on ollut vähemmän kuin valonnopeus, eikä näkemäesteitä ole välissä, ei se tuohon huomaamiseen mitään vaikuta. Reagointiin kyllä.
    Uutisessahan sanottiin, ettei auto nähnyt/viitsinyt katsoa koko pyörää.
    Niinpä. Sanot siis, jos asiat eivät olisi olleet niin kuin olivat, niin
    mitään pahaa ei olisi sattunut kellekään. Tosiasia vain on, että
    asiat olivat juurikin täsmälleen niin kuin olivat.

    Oppiminen meillä, joiden matka vielä jatkuu, olisi kaiketi siinä,
    että ei kannata todellakaan luottaa siihen, että muut noudattaisivat
    liikennesääntöjä. Mikäli näidenkin palstojen vetomiesten
    ajotyylijuttuihin on uskominen ja miksipä ei olisi, niin entistä
    vähemmän kannattaa luottaa, että muut ajaisivat kuten pitäisi.

    Suistumiset ovat tähän mennessä olleet yleisimpiä onnettomuuksien
    syita ja kannattaisi hieman höllätä, kun pimeisiin mutkiin menee.

    Mikäli risteyksissä on tai sinne on justiin tulossa muita, niin ihan
    oikeasti pitää varoa, että joku niistä tulee eteen aivan mistään
    liikennemerkeistä tai säännöistä huolimatta.

    Motoristin kannattaa aina käyttää vilkkuja aivan liioitellun
    aikaisin, kun AIKOO kääntyä.

    <span style='color:red'>Vain omaan ajamiseen voi ja kannattaakin vaikuttaa. Muiden
    ajamisiin ja tekemisiin ei voi vaikuttaa mitenkään.</span>

    Rock .. *
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  18. #18
    Lainaa (MattiR @ Elo. 16 2008,19:49) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 16 2008,17:29) kirjoitti
    Jos nopeutta on ollut vähemmän kuin valonnopeus, eikä näkemäesteitä ole välissä, ei se tuohon huomaamiseen mitään vaikuta. Reagointiin kyllä.
    Uutisessahan sanottiin, ettei auto nähnyt/viitsinyt katsoa koko pyörää.
    Niinpä. Sanot siis, jos asiat eivät olisi olleet niin kuin olivat, niin
    mitään pahaa ei olisi sattunut kellekään. Tosiasia vain on, että
    asiat olivat juurikin täsmälleen niin kuin olivat.

    Oppiminen meillä, joiden matka vielä jatkuu, olisi kaiketi siinä,
    että ei kannata todellakaan luottaa siihen, että muut noudattaisivat
    liikennesääntöjä. Mikäli näidenkin palstojen vetomiesten
    ajotyylijuttuihin on uskominen ja miksipä ei olisi, niin entistä
    vähemmän kannattaa luottaa, että muut ajaisivat kuten pitäisi.

    Suistumiset ovat tähän mennessä olleet yleisimpiä onnettomuuksien
    syita ja kannattaisi hieman höllätä, kun pimeisiin mutkiin menee.

    Mikäli risteyksissä on tai sinne on justiin tulossa muita, niin ihan
    oikeasti pitää varoa, että joku niistä tulee eteen aivan mistään
    liikennemerkeistä tai säännöistä huolimatta.

    Motoristin kannattaa aina käyttää vilkkuja aivan liioitellun
    aikaisin, kun AIKOO kääntyä.

    <span style='color:red'>Vain omaan ajamiseen voi ja kannattaakin vaikuttaa. Muiden
    ajamisiin ja tekemisiin ei voi vaikuttaa mitenkään.</span>

    Rock .. *
    Nyt ollaan Matti kerrankin täysin samaa mieltä asioista, näin on.

    Alkuperäiseen tapaukseen ei jossittelut paljoa auta joten voimia omaisille. Ihan liian varhain päättyi tämänkin kaverin taival.
  19. #19
    Lainaa (alis @ Elo. 16 2008,16:40) kirjoitti
    Taas tällainen:


    Nuori moottoripyöräilijä rysähti vastaantulevan auton etukulmaan lauantaina Vaasassa.

    Vaasalainen, vuonna -88 syntynyt nuorimies kuoli välittömästi turmapaikalle.

    Tapahtumaketju sai alkunsa, kun Gerbyntietä ajanut henkilöauton kuski päätti kääntyä ajosuunnassaan vasemmalle viereisen kauppakeskuksen pihaan.

    Kuski ei kuitenkaan huomannut, että vastakkaisesta suunnasta lähestyi samaan aikaan moottoripyörä.

    Asia selvisi hänelle vasta, kun moottoripyörä rysähti kovalla vauhdilla suoraan auton vasempaan etukulmaan.

    Nuori motoristi paiskautui pyörän selästä katuun ja kuoli.

    Onnettomuus sattui Gerbyntiellä lauantaina noin kello 14.30.

    Vaasan poliisi tutkii tapausta.

    Poliisin mukaan ei ole syytä epäillä, että alkoholilla olisi osuutta tapaukseen.

    Iltalehti
    Mitähän nopeutta tuo kovalla vauhdilla tarkoittaa??

    Tämmösiä sattuu jo ihan liikaa!



    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  20. #20
    Lainaa (pitkäkoipi @ Elo. 16 2008,18:32) kirjoitti
    Kyseessä ei ole se "kauppakeskus", jossa on Siwa ja Alko, vaan onnettomuus on sattunut Pukinkulmalla, eli siinä missä on apteekki, posti ja se eläintarvikeliike.

    Tuo on sellainen paikka, että hyvä jos siinä uskaltaa ajaa 40km/h, koska risteyksiä on tiuhaan ja välissä on se "kauppakeskus", jonka pihasta syöksyy tiellä autoja kahdesta eri liittymästä. Yhteensä siinä Gerbyntien alussa on ~200 metrin matkalla on ainakin 7 liittymää.

    En tiedä sen tarkemmin tuon onnettomuuden taustoista, mutta en jaksa uskoa, että kyseisessä kohdassa kukaan viitsii ajaa ylinopeutta (ilman itsetuhoisia ajatuksia) ainakaan iltapäivällä kun siinä on erityisen vilkas liikenne.

    Edit: linkki: http://www.pohjalainen.fi/Uutiset....ulmassa

    Edit2. Prisma -> Siwa
    Oukkei...väärässä "kauppakeskuksessa" olin.

    Kaupungista tultaessa porukka kyllä posottaa melko lujaa tuota Gerbyn tietä ja luottaa sokeasti kärkikolmioihin. Joskus on vähän riskipeliä tulla tuolta kauppakeskuksen parkkialueeltakin pois. Samaten kun kääntyä Palosaaren suunnasta vasemmalle kohti Pukinkulmaa.

    Ikävä tapaus kaikin puolin. Myös sille autoilijalle. Oli syy kenen tahansa, niin tuollaisen kanssa ei ole mukava elää.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  21. #21
    Oliko tälle viikolle jo toinen samanlainen eli eteen käännyttiin? Tällaiseen varautuminen on todella vaikeaa, etenkin jos vilkku laitetaan päälle puolivälissä kääntymistä. Kuskille voimia ja toivotaan, että uutisointi on sopivan repivillä otsikoilla jotta autoilijat kiinnittäisivät asiaan huomiota. Vaikka toive taitaa olla turha.
    Honda CBF1000
  22. #22
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MattiR @ Elo. 16 2008,19:19) kirjoitti
    ... ja taas samalla tavalla * **huoh*
    Voi helvata, taas. Mä taidan ostaa singon pyörään ja painaa nappia AINA kun joku edes yrittää kääntyä vasemmalle mun eteen. Näitä on tosiaan jo ihan liikaa,vasemmalle eteen, kolmion takaa ym. ym. Ei noita ihan oikeesti kaikkia puusilmiä yksinkertaiseti pysty väisteleen, on niitä niin paljon, vaikka kuinka ajais itte varovasti. Himskatti. Kestämistä omaisille, ja osanottoni.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  23. #23
    olikohan motoristilla ehkä pitkät valot päällä? sitä tuskin voi tietää muutkuin tutkijat tai eloon jäänyt autoilija. se vain, että pitkät päällä vastaan tulevien moottoripyörien etäisyyden ja nopeuden arviointi on vaarallisen vaikeaa, suorastaan tappavan vaarallisen vaikeaa etten sanoisi.

    no sekään ei ole mitenkään eteen kääntyneen autoilijan puolustus mielestäni. silti pitäisi varoa ja väistää kun on väistämisvelvollisuus, se tosin edellyttää havaitsemista ja se taas katsomista.

    syyllisyys selvinnee aikanaan tutkijalautakunnan raporteissa ja viimekädessä rosiksessa.

    kurjia tapauksia on niin monta jo tällekin suvelle sattunut. toisaalta nelinkertaistuneeseen moottoripyörien määrään nähden vielä melko vähän, siltihän jeesustellen jokainen tapaus on liikaa jne.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  24. #24
    Vastaavia liikenne onnettomuuksia sattuu oikeasti paljon. Pikku broidi joutui vastaavaan tilanteeseen pari vuotta sitten Ison Omenan nurkalla. Vastaantulija kyttäsi rakoa liikenteessä ja arvioi tilanteen totaalisesti pieleen.
    Onneksi mällistä selvittiin isoilla mustelmilla ja silminnäkijänä oli liikenneopettaja.

    odotan Iltalehden lööppiä:
    Moottoripyörää päin ajanut autoilija sai ehdonalaista kuoleman tuottamuksesta

    Tässä tapauksessa väärä osapuoli on kärsinyt liikaa jälleen
    Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
  25. #25
    Lainaa (ZZR_TRE @ Elo. 16 2008,17:59) kirjoitti
    Öö.. luepas tuo uutinen uudelleen 'viitsinyt' missäs tuollainen sana?
    'ettei auto nähnyt'... Ei noinkaan, vaan 'ettei kuski huomannut'
    Jos ei viitsi katsoa, niin sehän on jo lähes tahallista. Todennäköisempää, että oli taas puusilmä autoilija.
    Nuo ovat synonyymeja. Jos tielle viitsii katsoa, ts katsoo kunnolla ja siirtää päätä jos ei näe A-pilarin taakse, normaalinäöllä varustettu kumipääkin erottaa, onko siellä tiellä ketään vai ei.
    Jos päätietä tulija on tulossa suoraan kohti, eikä liiku sivuttain, erottuu valo helposti päivällä noin 10 kilometrin ja yöllä noin 30 kilometrin päästä, jos näkemäesteitä ei ole.

    Eli: "ei huomannut" = "ei viitsinyt katsoa", m.o.t.

    Se, että päätietä ajavan nopeus voi aiheuttaa arviointivirheen kolmion takaa tulijalle, ei tuohon "huomaamiseen" mitenkään liity. Tosin lähestyvän ajoneuvon nopeudenkin voi helposti arvioida, jos viitsi katsoa, mitä vauhtia se lähestyy.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  26. #26
    Lainaa (Oddo @ Elo. 17 2008,01:07) kirjoitti
    odotan Iltalehden lööppiä:
    Moottoripyörää päin ajanut autoilija sai ehdonalaista kuoleman tuottamuksesta
    Vähimmäisrangaistus kuolemaan johtaneen onnettomuuden aiheuttajalle, eteen ajaneelle autoilijalle kuuluisi olla näissä tapauksissa: Vuosi kortti pois ja uudelleen kirjallisiin sekä inssiin.

    Pari kuukautta sitten itesllä tilanne kun ajoin 50 alueella auton takana n. 30m joka kääntyi oikealle, samaan aikaan oikealta tuli nuorien tyttöjen ajama auto ja jotenkin aavistin että tulee eteen kolmoion takaa vaikka se jo pysähtyi "ei nähnyt auton vuoksi pyörän tuloa" eteen vaan suoraa ja hymy korvissa nauru päällä. Itsellä lähinnä pulssi 200 kun juuri sain jarrutettua ennen osumaa. Teki mieli kyllä lähteä perään ja antaa pari vinkkiä....
    +100m/s club finland / 376,61km/h
  27. #27
    Lainaa (vetomies @ Elo. 17 2008,08:04) kirjoitti
    Se, että päätietä ajavan nopeus voi aiheuttaa arviointivirheen kolmion takaa tulijalle, ei tuohon "huomaamiseen" mitenkään liity. Tosin lähestyvän ajoneuvon nopeudenkin voi helposti arvioida, jos viitsi katsoa, mitä vauhtia se lähestyy.
    Kyllä se mielestäni littyy niin, että täytyy pystyä noita päätöksiä tehdessään luottamaan siihen, että muutkin ajavat nopeusrajoitusten mukaan. Ainakin itsellä kun ajelen niin paikan nopeusrajoitus vaikuttaa tietysti siihen minkälaiseen väliin itseäni tungen. Osittainhan tuo onkin vaarallista jos luotan, että joku tulee sieltä sivulta esim. 60km/h nopeusrajoituksen mukaan mutta tuleekin 100km/h niin se aiheuttaa väärin arvioinnin. Tottakai yritän myös katsoa mitä vauhtia sieltä oikeasti tullaan mutta nopeusrajoitus on kyllä yksi tekijä tuossa päätöksessä.



  28. #28
    Lainaa (MattiR @ Elo. 16 2008,19:49) kirjoitti
    Oppiminen meillä, joiden matka vielä jatkuu, olisi kaiketi siinä,
    että ei kannata todellakaan luottaa siihen, että muut noudattaisivat
    liikennesääntöjä. Mikäli näidenkin palstojen vetomiesten
    ajotyylijuttuihin on uskominen ja miksipä ei olisi, niin entistä
    vähemmän kannattaa luottaa, että muut ajaisivat kuten pitäisi.
    Hyvin laitoit. Tuota voi hetken pohdiskella itsekseen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  29. #29
    Lainaa (vetomies @ Elo. 17 2008,08:04) kirjoitti
    Tosin lähestyvän ajoneuvon nopeudenkin voi helposti arvioida, jos viitsi katsoa, mitä vauhtia se lähestyy.
    Toisaalta miksi sitä katsoisi, jos ei viitsi katsella nopeusrajoituksiakaan, vilkkua ei tarvitse kääntymiseen eikä korttia ajamiseen? Isompiaan jokainen kunnioittaa, mutta jos vastaan tulee skootterin tai mopon lamppu, niin...no, kyllä se ymmärtää väistää.

    "Kyllä mä tiedän mitä mä teen"
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Titaani @ Elo. 17 2008,08:13) kirjoitti
    Lainaa (Oddo @ Elo. 17 2008,01:07) kirjoitti
    odotan Iltalehden lööppiä:
    Moottoripyörää päin ajanut autoilija sai ehdonalaista kuoleman tuottamuksesta
    Vähimmäisrangaistus kuolemaan johtaneen onnettomuuden aiheuttajalle, eteen ajaneelle autoilijalle kuuluisi olla näissä tapauksissa: Vuosi kortti pois ja uudelleen kirjallisiin sekä inssiin.

    Pari kuukautta sitten itesllä tilanne kun ajoin 50 alueella auton takana n. 30m joka kääntyi oikealle, samaan aikaan oikealta tuli nuorien tyttöjen ajama auto ja jotenkin aavistin että tulee eteen kolmoion takaa vaikka se jo pysähtyi "ei nähnyt auton vuoksi pyörän tuloa" eteen vaan suoraa ja hymy korvissa nauru päällä. Itsellä lähinnä pulssi 200 kun juuri sain jarrutettua ennen osumaa. Teki mieli kyllä lähteä perään ja antaa pari vinkkiä....
    Tuommoisia kuvaamiasi tapauksia tulee melkoisen usein. Autolla ajellessa tulee kyllä kateltua moneen otteeseen kolmion takaa kääntyessä (jos isommalla tiellä joku kääntyy minun suuntaan, oikeallensa siis) että tuleeko sieltä mopo jostain katveesta, mieluummin odotan että se auto on kääntynyt ettei kukaan yllätä. Ei voi olla niin kiire ...
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-