Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 78:een 78:sta
  1. #61
    Lainaa (fj 1200 @ Helmi. 11 2009,19:49) kirjoitti
    eipä niitä kannen pulttia ainakaan mun mielestä tarvi vaihtaa..
    varmaa on,että kohta joku hifistelijä sanoo että EHDOTTOMASTI uudet *
    Riippuupi hyvin pitkälti kannenpulteista, jos ovat mallia venyvät (...no okei kaikki pultit venyy mutta siis sellaiset jotka kiristetään myötörajalle) niin vaihtoon. Korjausohjeet varmaan auttaa tässäkin asiassa
  2. #62
    Lainaa kirjoitti
    Vaihda samalla nokkaketjun kiristin. On ollut hondan heikko lenkki aina....On jousi poikki tai ei,mut prakannu ne on.
    Apen manuaalikiristintä olen suunnitellut. Kyllähän tuo tuntuu hommansa hoitaneen ihan mallikkaasti eli oli mennyt pykälällä eteenpäin.. ainoa syy, miksi manuaaliseen vaihdan on tuo automaattisten ongelma, kun kunnon kaasunavauksen jälkeen kaasu löysätään äkisti ja ketju tekee hyvin voimakkaan liikkeen tuolla ja saattaa ilmeisesti potkaista hetkellisesti automaattikiristintä takaisinpäin. Automaatti kyllä kirii tangon takaisin ketjuun kiinni, mutta vahinko on jo voinut tapahtua ja jako hypätä pahastikin yli. Manuaalisissa taas oma vaivansa välillä tsekkailla, mutta eipä tuo niin kova homma ole, tankin irroitus siis.

    Lainaa kirjoitti
    Tosta olis nyt helppo tsekata vaikka kanaviin bensaa laittamalla, että pitääkö venttiilit oikeasti. Vai ainoastaan näyttääkö siltä.

    Vois olla hyvä paikka käyttää osia tuo Keskisuomen Koneistamo. Ainakin autohommissa ihan bueno, vaikka halvin ei olekaan.
    Tuolla Jyväskylän privafoorumilla kyselin syksyllä koneistamoista ja KS-koneistamoa suositeltiin + Hiomo Kantasta kans suositeltiin.. Kantaselle laitoin jo kyselyä, paljonko kustantaisi kannen ja sylkän suoruuden tarkistaminen ja mahdollinen oikaisu + putkien hoonaus.

    Lainaa kirjoitti
    juu,vettä on tosiaan voinu tulla kannen irrotus vaiheessa,mut jos on kerran pulputellut niin sinne veden sekaan ne paineet on menny.
    noista venttiileistä..vaikka ne lautaset näyttää miltä niin se ei kerro seetien kunnosta,itellä just FJ:n kone menossa kasaan päin ja olihan karmee homma pakosten läppäyksessä ja lautaset oli suht puhtaat.tosin toihan on ilma/öljy kone mut tuskin se sitä asiaa muuttaa
    eipä niitä kannen pulttia ainakaan mun mielestä tarvi vaihtaa..
    varmaa on,että kohta joku hifistelijä sanoo että EHDOTTOMASTI uudet
    Joo, tuohon itsekin olen kallistunut, että jäähdytinneste on saanut hieman ylimääräistä painetta kaverikseen. Koneistamolla selviää, kun mittaavat tuon. En itse luota omaan kykyyni mitata listan ja rakotulkin kanssa näitä eli parempi pajalla homma hoitaa.. Venttiileistä vielä, että toki en tiedäkään vielä seeteistä yhtään mitään. Ihan silmämääräisesti vaan se tuli selväksi, ettei ainakaan mitään nyrkin kokoista ole venttiileiden ja seetien välissä Huomenna irroitan venttiilit kannesta, niin taas viisastuu hieman. Toivottavasti selviää ihan omatoimisella läppäämisellä eikä tarvi seetejä työstää koneistamolla. Niin vähän ajettu kone kuitenkin, että en usko. Tai no, mistä sitä koskaan tietää..

    Lainaa kirjoitti
    Riippuupi hyvin pitkälti kannenpulteista, jos ovat mallia venyvät (...no okei kaikki pultit venyy mutta siis sellaiset jotka kiristetään myötörajalle) niin vaihtoon. Korjausohjeet varmaan auttaa tässäkin asiassa
    Nyt kotona tarkistin Haynesin oppaasta ja oli kuten muistinkin. Esikiristys ensin 20Nm ja tämän jälkeen, jos käyttää vanhoja pultteja, niin lopullinen kiristys 49Nm jos taas uusia niin 54Nm.

    Tjuu, ilta taas meni väsätessä.. huomenna venat irti ja taas viisastuu.

    Kiitoksia kommenteista ja vastauksista. Parempi pohtia näitä asioita täällä, niin saa aina hyviä ideoita ja jos on tekemässä tyhmyyksiä, niin jää siitäkin kiinni ennenkuin ehtii kunnolla koheltamaan

    - P
  3. #63
    Kysy ny samalla sieltä koneistamolta mitä ne ottaa seetien ja venttiilien koneistuksesta. Se voi olla joskus jopa halpaa.

    Kannentiivisteen vuodot yleensä näkee ihan silmällä, tummuneina kohtina.
    En tiedä miten alu-kannet on herkkiä halkeamaan, sekin voisi olla yksi syy oireisiin, en ole pahemmin näitä nykypäivän moottoreita koppuloinut. Paineistamalla se selviää.



    e:typo



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  4. #64
    Hep hep hep, suosittelen vakavasti viemään kannen tutkittavaksi. ZX9R kannet joissakin vuosimalleissa olivat/ovat herkkiä halkeamaan, joten siinä voisi olla syyllinen.

    Kannen tarkistuttaminen on niin halpa henkivakuutus, että tee se mielummin nyt kuin kasaamisen jälkeen. Kun viet kannen koneistamolle, niin varmistu siitä että osaavat tarkistaa magnetoinnilla tms onko kansi halki. Yleisin paikka näissä on juurikin venttiilien kohdilta. 9r, niinkuin cbr900 ovat molemmat melko kapoisista aihioista isommaksi porattuja, ja materiaalivahvuudet eivät ihan joka paikassa ole riittäviä.

    Melkeinpä mikään ei ole yhtä ärsyttävää kuin turhan työn tekeminen, ja tässä on nyt iso vaara juuri siitä!

    Samalla kannen perushuolto, seetien puhdistus ja tuleva kesä on parempi kuin mennyt. Seetejä noista on vähän vaikea oikein koneistella kun ovat niin ohuita. Joskus zx generaation venttiilejä jopa ajettiin seetipinnaltaan pidemmiksi, jotta venttiilien painuminen kanteen saatiin pienemmäksi.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  5. #65
    Lainaa (Cterror @ Helmi. 12 2009,08:23) kirjoitti
    Hep hep hep, suosittelen vakavasti viemään kannen tutkittavaksi. ZX9R kannet joissakin vuosimalleissa olivat/ovat herkkiä halkeamaan, joten siinä voisi olla syyllinen.

    Kannen tarkistuttaminen on niin halpa henkivakuutus, että tee se mielummin nyt kuin kasaamisen jälkeen. Kun viet kannen koneistamolle, niin varmistu siitä että osaavat tarkistaa magnetoinnilla tms onko kansi halki. Yleisin paikka näissä on juurikin venttiilien kohdilta. 9r, niinkuin cbr900 ovat molemmat melko kapoisista aihioista isommaksi porattuja, ja materiaalivahvuudet eivät ihan joka paikassa ole riittäviä.

    Melkeinpä mikään ei ole yhtä ärsyttävää kuin turhan työn tekeminen, ja tässä on nyt iso vaara juuri siitä!

    Samalla kannen perushuolto, seetien puhdistus ja tuleva kesä on parempi kuin mennyt. Seetejä noista on vähän vaikea oikein koneistella kun ovat niin ohuita. Joskus zx generaation venttiilejä jopa ajettiin seetipinnaltaan pidemmiksi, jotta venttiilien painuminen kanteen saatiin pienemmäksi.
    Moikka, nuo luettelemasi ongelmat koskivat aikaisempaa generaatiota. C:stä eteenpäin näitä ongelmia ei ole tietääkseni ollut ollenkaan eli tehdas pisti tuon puolen kuosiin ensimmäisiin yseihin nähden. Ei siis ole venat uponneet kanteen ja kansia ei ole halkeillut.

    Tokihan tuon voi tarkistuttaa samalla kun koneistamolle menee osat muutenkin.

    Mutta kiitoksia edellisille hyvistä pointeista. Varsinkin tuo homma, että osaa varmistaa koneistamon osaavan / omaavan oikeat vehkeet ja tekniikat tuohon tarkistamiseen.

    - P
  6. #66
    Juu. B-mallin 9R oli se pommi mistä meni venoja ja kansia.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  7. #67
    Lainaa (Sledgehammer @ Helmi. 12 2009,10:50) kirjoitti
    Juu. *B-mallin 9R oli se pommi mistä meni venoja ja kansia.
    jep, olette täsmälleen oikeassa. Ainut vaan että näissä usein ne ongelmapaikat tulevat esiin vasta kun taas on hiukan aikaa kulunut.
    uudempien mallien kanssa ei ole ollut minkäännäköisiä venttiilimurheita, mutta yksi kansi kylläkin.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  8. #68
    No johan se vastustaa.. Ei oikein toiminut tuo Biliksen venttiilijousenpuristin motskarin kanssa, mitä vähän jo ostaessani epäilin. Olisko millin liian suuri halkaisija tuossa, joten ei uskalla puristaa tuolla

    Mistäs tähän hätään, viikonlopuksi viimeistään tarvis, puristinta? Mistäs porukka on sopivia hankkinut, vai oletteko tehneet itse? Stormilla olis pärrään sopiva, 4 erikokoista päätäkin, mutta 65€ hinta, kiire ja tuotteen saatavuus nyt tuon teilasi.

    - P
  9. #69
    mulla oli vähän samanlaista vikaa, työnsin tuossa viikonloppuna pyörän pihalle. virrat päälle ja starttaus, vähän tavallista pitempään lähti käymään, mutta kuitenkin aika nopsasti pörähti, kuuntelin sitä ääntä ja mietiskelin, että perskuta käy kolmella.

    mutta eipä se haittaa, kun kyseessä on triumphi!
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #70
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 12 2009,21:54) kirjoitti
    No johan se vastustaa.. Ei oikein toiminut tuo Biliksen venttiilijousenpuristin motskarin kanssa, mitä vähän jo ostaessani epäilin. Olisko millin liian suuri halkaisija tuossa, joten ei uskalla puristaa tuolla

    Mistäs tähän hätään, viikonlopuksi viimeistään tarvis, puristinta? Mistäs porukka on sopivia hankkinut, vai oletteko tehneet itse? Stormilla olis pärrään sopiva, 4 erikokoista päätäkin, mutta 65€ hinta, kiire ja tuotteen saatavuus nyt tuon teilasi.

    - P
    Olisko kenelläkään hyviä vinkkejä tuohon venttiilijousen/lautasen puristustyökaluun.. ei tosiaan biliksen pienempi ollut tarpeeksi pieni. Olisko joku putkenpätkä sorvattuna sopiva adapteri tuohon väliin. Leikkais hieman alapäästä pois, että pääsee esim. magneetilla irroittaan ne pienet (mitkä nyt ovat suomeksi) metallinpalat, jotka pitää hommaa paikoillaan.

    - P
  11. #71
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 13 2009,08:55) kirjoitti
    Olisko kenelläkään hyviä vinkkejä tuohon venttiilijousen/lautasen puristustyökaluun..
    Meillä on tehty pari sellaista noita puupuristimista eli vinkoista hitsaamalla toiseen päätuun kiinni sopivan kokoinen putkenpätkä, johon on ensin tehty sivuille riittävän suuret urat ventiilin lukkojen poistamista varten.

    Toimii useimmissa mottoreissa ja kustannukset on pienet.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  12. #72
    Haet kaupasta tukevan silikooni/sikamassa patruunoiden puristimen ja teet sitä. Mulla oli semmonen ja purku sen kanssa sujui aika helposti. Liipasimesta vaan veteli jouset tiukkaan ja otti sokat pois. Metaliputkesta sitten askartelet vielä semmoset pätkät että pääset ronkkimaan sokat pois. Toinen vaihtoehto on napauttaa hylsyllä ja vasaralla jouset irti. Tää on kyllä vähän riskaabelia ja en tekis sitä ihan ekana vaihtoehtona.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  13. #73
    kaverin kanssa cb900 kantta kasatessa sama ongelma bilteman puristimella.... ei mahtunut nostinkupin reikään.... ja oli kanssa viikonloppu....

    en hätiä mitiä... rälläkkä käteen ja siitä " painajarenkaasta" kahden puolen "lattatankojen" välistä palanen pois.... ruuvipenkissä renkaan päät puristettiin yhteen , eli halkaisijaa pienemmäksi .... jo vain oli sopiva ....
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  14. #74
    Lainaa (pahali @ Helmi. 13 2009,10:56) kirjoitti
    kaverin kanssa cb900 kantta kasatessa sama ongelma bilteman puristimella.... ei mahtunut nostinkupin reikään.... ja oli *kanssa viikonloppu....

    en hätiä mitiä... rälläkkä käteen ja siitä " painajarenkaasta" kahden puolen "lattatankojen" välistä palanen pois.... ruuvipenkissä renkaan päät puristettiin yhteen , eli halkaisijaa pienemmäksi .... jo vain oli sopiva *....
    Uijui, itse mietiskelin eilen illalla, väsyneenä, että onnistusko modata tuota ja en keksinyt (tyhmä minä) oikein muka mitään keinoa. Tuossahan tuo tuli, eli näytetäänpä rälläkkää tuolle heti röiden jälkeen tänään.. asennusolutta pitää tänään ottaa, joten pitää tehdä nämä hommat ennen kaljoja.. sitten voi tuhannen tuiskeissaan alkaa irroittaan venat ja hyvä tulloo!

    Kiitoksia jälleen kerran hyvistä vinkeistä.

    - P
  15. #75
    Lainaa (Sledgehammer @ Helmi. 13 2009,10:40) kirjoitti
    Toinen vaihtoehto on napauttaa hylsyllä ja vasaralla jouset irti. Tää on kyllä vähän riskaabelia ja en tekis sitä ihan ekana vaihtoehtona.
    Ihan hyvä konsti varsinkin jos kansi irti. Tätä konstia vaan on hankala soveltaa sitten kasausvaiheessa
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  16. #76
    Jepulis, nyt olis 4 imuvenaa jo irti. Todella hyviltä näyttää seetipinnat ja itse venttiilit, melkein kuin uudet olisivat. Nyt lisää ja kaivamaan loputkin irti.

    Täng juu vielä kaikille auttaneille!

    - P
  17. #77
    Ja imupuolelta olis nyt venat irti. Tuppaa menemään aikaa, kun janottaa + tuo Bilteman ikiliikkuja on kanittanut jo pariin otteeseen. 10kg hienosäätöleka auttoi asiaa *



    Edit: hemmetin kuvat kun ei pelitä jostain syystä suora lisäys, ei olisi edes kovin iso. Noh, linkkiä kehiin..

    Edit2: tjahans, kuvablogi vittuilee..



  18.  
  19. #78
    Juuri 10min sitten otettu koneesta ensisauhut avaamisen ja kasaamisen jälkeen..

    Kaveri kävi tyhjäkäynti - 8000rpm väliltä oikein nätisti. Ei kuullosta enää ruohonleikkurilta.

    Kova oli talven urakka, mutta lopussa kiitos seisoo, kuten sanotaan.

    Tuli samalla vähän kantta portattua, imukurkut sovitettua kunnolla tuonne (hirvee pykälä vakiona), läpättyä kunnolla venttiilit jne. paljon muuta. Kantta laskettiin 0,2mm joten puristuksetkin nousivat hieman.

    Mutta nyt luulis olevan taas aika paljon kilsoja edessä, kun yläkerta on käytännössä aika pitkälti uusi. Samallahan noita romppeita tuonne laitteli kun kerta auki oli.

    Nyt ei muutaku *

    Kiitokset vielä kertaalleen kaikille, jotka ovat talven aikana auttaneet täällä virtuaalipuolella kysymyksissäni.

    - P



Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123