Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 153:sta
    Tässä Etelä-Euroopan reissulta palattuani on pistänyt jälleen ihmettelemään kuinka nätisti suomalaiset motoristit ja mopoilijat jonottaa liikennevaloissa autojen joukossa.

Itse olen ottanut tavaksi ihan rauhallisesti rullailla jonon kärkeen ja lähteä siitä reippaasti liikkeelle. Siis reippaasti, ei täysillä.

En pahemmin ole kurkistellut autoilijoiden ilmeitä näin tehdessäni, mutta mitään torvensoittoa, keskisormia tai murhayrityksiä en ole havainnut.

Mitään suurta turvallisuusriskiä pysähtyneen autojonon ohittamiseen ei liity eikä se haittaa autoilijoitakaan kun pyrähdän samantien jaloista pois. Itseasiassa se vain edistää takana tulevien autoilijoiden matkantekoa.

Mistähän johtuu että täällä ei moista harrasteta?
    Jaa-a Me suamalaiset ollaan niin "lainkuuliaisia"
    Tänään kattelin ihan samaa (taas kehä 3:n aamuruuhkas), mun peräs ajo mopo melkeen kotiovelta asti samaan ruuhkaan.
    Vedin auton vasemmalla kaistalla ihan vasempaan laitaan ja yritin sillä näyttää, et "anna mennä". Ei vaan poitsu menny, vaan jonotteli siin ihan kiltisti mun takapuskuris.
    Ite meen kyl jonon välist nyt joka kerta.
    Muutaman kerran on tullu "lasolit" silmille, joku auto (varmaan ihan huomaamattaan) yrittäny "listii" mut sinne oman autonsa ja rekan väliin, mut kun ite on valppaana, ni hyvin menee *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Kyllä sitä harrastetaan. Täällä sitä pidetään vaarallisena ja vastuuttomana. Sekä ohitettavia vituttaa kun joku pääsee nopeammin. Aika helposti tuolla kyllä pääsee menemään väleistä. Joka vuosi muutamat pellet kuitenkin koittavat tukkia kaikin mahdollisin keinoin välin josta olet menossa. Ymmärtämättä, että liikenne sääntöjen mukaan hänenhän pitäisi tehdä tilaa. No ehkä jonain päivänä täälläkin tuo toimii.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Kaikkia moottoriajoneuvolla ajavia koskee kaiketi samat liikennesäännöt, ajoneuvotyypistä riipppumatta? vai onko moottoripyöriä varten omat?
    Lainaa (Mellintorni @ Elo. 15 2008,20:42) kirjoitti
    Kaikkia moottoriajoneuvolla ajavia koskee kaiketi samat liikennesäännöt, ajoneuvotyypistä riipppumatta? vai onko moottoripyöriä varten omat?
    Laittakaas tähän nyt 5 sivun tekstit TAAS tästä samasta asiasta :vi**ttaa
    Nyt mä alan ymmärtää, miks tääl joku sano, et samaa asiaa käsitellään sen kymmenessä ketjussa!
    Mä ajan jonon välistä, jos olen mopolla (kohta se taas loppuu) ja SILLÄ SIISTI!
    *polttakaa roviolla*
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Johtuisikohan tosiaan siitä että pyöräkoulussakin se opastetaan kielletyksi, joskin oma opekin totesi "rikoksen" olevan samaa luokkaa kuin punaisia päin kävely tyhjän tien yli...

Mutta perisuomalainen kateus on sitäluokkaa, ettei ihan pikku ruuhkan takia kannata ärsyttää kotilokuskeja?
    Joka kerta kun teen duunimatkan mopolla (kehä 1 länsipäätä aamu- ja iltaruuhkassa) splittaan ruuhkassa. Pari kertaa on joku soittanut torvea mutta pääsääntöisesti annetaan tilaa mennä. Eli harrastetaan kyllä vaikka vähemmässä määrin kuin suuressa maailmassa.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
    Asenteestasi huomaa, että tuskin edes omistat moottoripyörää...
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
    Ittellä ei oo niin kiire mopon kanssa että tota tekisin... Mutta jos tosissaan kiire ois niin kyllä taitaisin vetää välistä... Joskus vedin jalkakäytävän puoleltakin ohi kun oli "kiire" töihin.
    ZX12R -03
    Kateus on uusiutuva luonnonvara.
    Siksi en splittaile juurikaan, kun ne kotilokuskit muutenkin kadehtii .
    Omasta puolestani jonossa olisi yksi vähemmän pidentämässä jonoa...
    En splittaa siksikään kun on niin paljon häröjä liikenteessä, ja ohituksenkin uskallan tehdä vasta kun ehdin toisen kaistan kautta ohittaa. Vaikka itsekin mahdollistan splittaamisen kotilolla ajaessani, ajamalla oman kaistani reunassa...en silti luota jos joku toinen niin tekee
    Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Lainaa (SpedeX @ Elo. 15 2008,22:01) kirjoitti
    Ittellä ei oo niin kiire mopon kanssa että tota tekisin... Mutta jos tosissaan kiire ois niin kyllä taitaisin vetää välistä... Joskus vedin jalkakäytävän puoleltakin ohi kun oli "kiire" töihin.
    Sama täällä... Ei mulla ole mitään sitä vastaan mutta kun ei vaan ole kiire töihin *

Annan kyllä tilaa jos olen kotilolla liikenteessä ja takana on mopo.
    Time flies when you think your going fast
    Itse en ole vielä kertaakaan splitannut (sen verran tuore kortti vielä, en ole ehkä uskaltanut).
    Ajan kuitenkin kehä ykköstä päästä päähän päivittäin, joten joku päivä se on edessä sekin kun menen sieltä välistä.

Nyt jos jono on liikkunut edes jotenkin, niin ei ole tullut lähdettyä.

Mun työkaveri muuten sanoi ihan avoimesti, että hän aina yrittää ettei ne perkeleen motoristit pääse hänen ohitseen ruuhkassa. Hän yrittää aina mennä keskemmälle tietä.
    Mistäs sitä tietää jos näitä pissipäitä on enemmänkin liikenteessä. En halua tulla teilatuksi autojen väliin.

Jos itse satun olemaan autolla siellä ruuhkassa niin annan kyllä tilaa prätkälle mennä.
    <p>Ent: Z750S Nyt: pienen pojan äiti.</p>
    Niin koskee, varmaan harmittaa kun autolla ei mahdu välistä. Splittaaminen ei ole laitonta jos et aja jatkuvasti kaistamerkintöjen päällä.
    Se nyt vaan on tyhmää seistä jonoa pidentämässä...
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
    Lainaa (Naakka @ Elo. 15 2008,22:23) kirjoitti
    Kateus on uusiutuva luonnonvara.
    MUN mielestä liikenteen PITÄIS olla joutuvaa...
    Mutta kun se ei monen "norsupään" kuulaan mahdu
    Jos mulla on mopo alla, ni miks mun pitäis tehdä matkanteosta hidasta..mähän meen sillä ohi mistä vaan jos mahdun.
    Ja miks hitossa moduulirekan kuljettajat VOI antaa tilaa tai väistää, jos ei sitä pysty pikkanen henkilöauto tekee??
    Täällä suamessa on vielä NIIN paljon opittavaa ton ajotouhun suhteen
    Näyttää tällä hetkellä olevan se metodi, et jos "mulla on velkanen/firman helvetin hieno/kallis auto, niin MINÄ määrään tahdin tässä jonossa" ja that's it!
    *kuka antais peilin noille apinoille"*
    Mikäs siinä kiireettä viileällä säällä seisoskella. Toiset on fiilikset sitten kun jono seisoo, aurinko paahtaa mustaan nahka-asuun ja hiki valuu jo saappaan reunalta yli.
    GSX-R 750 K5
    Vaikka muuten ajankin nätisti ja sääntöjä noudattaen niin, tänään tuli tuota kokeiltua ekaa kertaa helsingin keskustassa iltapäivä ruuhkassa. Ei viitsiny helteessä seisoskella liikennevaloissa ja edetä aina 20m kerran minuutissa.
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
    Niin, tarkistapa ne säännöt laista tämän splittauksen osalta.

Itse tulee mentyä usein jonon kärkeen. Ei se ole niiltä muilta jonottajilta pois. En varmasti jää tukkimaan sitä kun valo vaihtuu. Nyrkkiä , keskisormea, huutelua ja muuta mukavaa tulee ajoittain, varsinkin jos on kuuma ja autot seisovat valoissa.

edit: suomalainen naapurikateus on kova sana tässäkin ja hyvin esillä...

636 -> 998
    Aika usein tulee kyllä vedettyä jonon keulille. Eikä mee kyllä mun ymmärrykseen mitä hiton väärää siinä on. On tullut nähtyä kun setä sininen tekee saman valtion mopolla...

Mutta saa siinä joskus hupiakin kun vieressä alkaa perhefarkku kuski nykiin sillä lootallaan. Ja kun ei lähdössä onnistu niin sitten täytyy vetää reikäpäässä ohi ja näyttää niiiiin coolilta että.

Ja noita kaistan sulkijalihaksia riittää melkein joka jonoon. Ei se mun vika oo jos ei jono liiku ja muija ei anna ostaa mopoo. (tämä siitä että suurin osa noista on keski-ikäisiä miehiä) Usein tulee kyllä tilaa viimeistään siinä vaiheessa kun vetasee tvinillä kunnon murahduksen koneesta.
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
    Kyllä minäkin splittailen. Jos nyt on muutaman auton jono enkä ole "sillä päällä", niin silloin jonottelen ihan rauhassa. Splittaus pääosin liikennevaloissa tai hitaasti kulkevassa jonossa. Pari kertaa on tullut splitattua noin 60-70km/h vauhdissa, kun edellä ajava on jostain syystä (kiusallaan?) jäänyt junnaan oikeata kaistaa ajavan kanssa rinnakkain vaikka juuri aikaisemmin ajanut selkeesti nopeammin kuin oikealla kaistalla oleva. Kauheesti en ota mitään omantunnontuskia noista splittailuista. Ja jos poliisi haluaa sakottaa, niin sakottakoot ja maksellaan sitten pois ja jatketaan splittailua *
    xxx
    Splittaan vaikka jonoa ei olisikaan kuin yksi auto jos sattuu olemaan kiire tai muuten vaan sillä päällä. Erityisesti jos jonon ensimmäisenä on volvo tai bemari ;)
    Suzuki M1800R -10, Yamaha XV535 -96
    Ex: Aprilia Pegaso 650 -00, CBR900RR -00

1/4 mile: 10.796s, 212.10km/h, 60ft 1.888s
    Splittaus on aina ok, mutta hui kerpele muutamia kommentteja ketjussa

- P
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Elo. 15 2008,20:32) kirjoitti
    Jaa-a Me suamalaiset ollaan niin "lainkuuliaisia"
    Tänään kattelin ihan samaa (taas kehä 3:n aamuruuhkas), mun peräs ajo mopo melkeen kotiovelta asti samaan ruuhkaan.
    Vedin auton vasemmalla kaistalla ihan vasempaan laitaan ja yritin sillä näyttää, et "anna mennä". Ei vaan poitsu menny, vaan jonotteli siin ihan kiltisti mun takapuskuris.
    Ite meen kyl jonon välist nyt joka kerta.
    Muutaman kerran on tullu "lasolit" silmille, joku auto (varmaan ihan huomaamattaan) yrittäny "listii" mut sinne oman autonsa ja rekan väliin, mut kun ite on valppaana, ni hyvin menee *
    Autoilijat antaa tosiaan tilaa. Itselläni oli aina keväisin oppikausi, että alkaa ymmärtää liikkuvansa moottoripyörällä, joka on autoja kapeampi. Jossain vaiheessa alkaa tajuta, että autojonojen välissä voi (uskaltaa) ajaa. Kesäkuumalla kun mopon flekti alkaa jonottaessa puskea syliin tulikuumaa ilmaa, jolloin tunnen olevani pakotettu liikumaan, että moottori saa raikasta ilmaa * Tosin tänä vuonna on ollut rauhallisempaa tuo työpaikkamatkailu, kun sain viimein duunista kenkää *
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Itse splittailen vähän väliä, jos on joku pari autoa valoissa niin en välttämättä jaksa mennä ohi mutta muussa tapauksessa tulee kyllä yleinsä mentyä ensimmäiseksi. Vielä ei ole tullut vastaan yhtään idoottia joka olisi yrittänyt teilata, toivottavasti ei tuukkaan.

Autolla yritän tietysti teilata kaikki kun joudun ite tuskailemaan autossa ja toiset vaan vetää vierestä ohi, on se niin perseestä et tekis mieli avata ovi eteen <span style='color:#fefefe'>Mehmeh, annan siis tilaa autolla liikkeellä ollessa.</span>

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2008,20:32) kirjoitti
    Kyllä sitä harrastetaan. Täällä sitä pidetään vaarallisena ja vastuuttomana. Sekä ohitettavia vituttaa kun joku pääsee nopeammin. Aika helposti tuolla kyllä pääsee menemään väleistä. Joka vuosi muutamat pellet kuitenkin koittavat tukkia kaikin mahdollisin keinoin välin josta olet menossa. Ymmärtämättä, että liikenne sääntöjen mukaan hänenhän pitäisi tehdä tilaa. No ehkä jonain päivänä täälläkin tuo toimii.
    Aivan, peruslähtökohta tuntuu yleensä olevan että prätkällä ajaja on lähtökohtaisesti mulkku ja mikä-sekin-kuvittelee-olevansa ja kun suora tästä aukee niin ajan vittu ohi vaikka olis mikä. Liikenteen joustavuus on sekundaäärinen asia, ja "kun MINÄ tässä ajan" on primäärinen asia.

Sama asia minkä täällä landella toisaan huomaa... Vilkku on kytketty raidetangon päähän, ja ei sillä vilkulla aina niin väliä "kun MINÄ tästä käännyn"...
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
    Tottahan toki kärkeen valoissa, thaimaassa satoja kertoja ajelleena siihen on oppinut.
    Lainaa (Hapa @ Elo. 15 2008,21:48) kirjoitti
    Asenteestasi huomaa, että tuskin edes omistat moottoripyörää...
    Omistan moottoripyörän kilometrejä kertyy siinä 10-12000 vuodessa seka auton joten kumpaakin käytän, liikennesääntöjen rikkominen on tietysti jokaisen oma asia mutta, ei vaan tarvitse sitten toisessa foorumissa valittaa kun poliisit kirjoittaa sakkoja.
    Ymmärtääkseni Englannissa menee inssi uusiks jos et tunge autojen väliin punaisissa valoissa.

"what's the point of having a motorbike if you cant use it's small size for your advantage"
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
    Lainaa (sjobbe @ Elo. 16 2008,10:10) kirjoitti
    Ymmärtääkseni Englannissa menee inssi uusiks jos et tunge autojen väliin punaisissa valoissa.

"what's the point of having a motorbike if you cant use it's small size for your advantage"
    What's the point of having a car if you don't use it's big size for your advantage.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
    Italiassa splittaan aina, Suomessa harvemmin.

Harvemmin on kotimaassa sellaista ruuhkaa, että siitä olisi suurempaa hyötyä ja riskia kolaroida auton kanssa on myöskin paljon suurempi ko. tilanteessa täällä kuin esim. Italiassa.

Splittaaminen ei kyllä minua jonkin muun tekemänä pahemmin haittaakkaan, kunhan se vaan tehdään asiallisesti.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  30.  
    Joten aja siellä oikeassa laidassa jossa laki sinut määrää ajamaan, niin sinut voi splitata rikkomatta liikenne sääntöjä. Laki näes sanoo, että siinä on kaksi kaistaa jos siihen kaksi mahtuu.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen