Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Lainaa (Doctor Love @ Elo. 16 2008,09:33) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Elo. 15 2008,22:03) kirjoitti
    Eli tutkijan mielestä ihmisen kuolema voidaan tulkita jotenkin väärin ja siten se 2,5 kertainen kuolleiden määrä tarkoittaa riskin kasvua. Kas kun emävaleesta tuppaa aina jäämään kiinni.
    Se vain on niin vaikea alue tuo tilastotiede ja tilastoiden ymmärtäminen, osin sen vuoksi niillä voidaankin perustella mitä vain.

    Lainaa kirjoitti
    Moottoripyöräkanta on vuodesta 1996 (65 954 kpl) vuoteen 2006 (171 288 kpl) mennessä yllättäen 2,5 kertaistunut ja ajosuorite kasvanut 20 %:ia. Eli kokonaisuudessa on vuosikymmenessä motoristin riski kuolla tieliikenteessä puolittunut.
    Se vain on niin vaikeaa tuo tilastotiede ja tilastojen tekeminen. Jos kuolleita per 100 miljoonaa km on tarkasteluvälillä 1997-99 ollut 1.5 ja välillä 2004-06 4.1 niin miten motoristin riski on puoliintunut? Selitätkö yksinkertaiselle?
    Nykyään on monin verroin vähemmän pyöriä seisontavakuutuksessa, kun 90-luvun puolessavälissä enemmistö pyöristä oli seisonnassa. Tämän lisäksi ajokausi on venynyt 3,5 kuukaudesta 6 kuukauteen. Suomessa ei ole kerätty moottoripyörien ajosuoritetta, joten käyttämäsi luvut ovat satua.
  2. #32
    Kuolema korjaa jossain välissä joka tapauksessa, aika sama tapahtuuko se huomenna vai 50v päästä ja pyörän päällä vai sairaalan pedillä. Harvemmin sitä on harrastuksesta tullut mietittyä kuinka paljon se lyhentää elinaikaa, mielummin elän vähemmän ja pidän hauskaa kuin elän vanhaksi jyyräksi joka ei ole tehnyt eläessään mitään kivaa.

    Tietysti paskamaista jos tulkitsevat tuota niin että moottoripyöräilyä pitää jotenkin pyrkiä vähentämään tai ainakin asentaa rajoittimet jotka pitävät nopeuden aina sopivassa 40kmh vauhdissa koska siitä on todennäköisempää selvitä hengissä.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  3. #33
    Lainaa (compact_d @ Elo. 16 2008,10:52) kirjoitti
    Lainaa (Doctor Love @ Elo. 16 2008,09:33) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Elo. 15 2008,22:03) kirjoitti
    Eli tutkijan mielestä ihmisen kuolema voidaan tulkita jotenkin väärin ja siten se 2,5 kertainen kuolleiden määrä tarkoittaa riskin kasvua. Kas kun emävaleesta tuppaa aina jäämään kiinni.
    Se vain on niin vaikea alue tuo tilastotiede ja tilastoiden ymmärtäminen, osin sen vuoksi niillä voidaankin perustella mitä vain.

    Lainaa kirjoitti
    Moottoripyöräkanta on vuodesta 1996 (65 954 kpl) vuoteen 2006 (171 288 kpl) mennessä yllättäen 2,5 kertaistunut ja ajosuorite kasvanut 20 %:ia. Eli kokonaisuudessa on vuosikymmenessä motoristin riski kuolla tieliikenteessä puolittunut.
    Se vain on niin vaikeaa tuo tilastotiede ja tilastojen tekeminen. Jos kuolleita per 100 miljoonaa km on tarkasteluvälillä 1997-99 ollut 1.5 ja välillä 2004-06 4.1 niin miten motoristin riski on puoliintunut? Selitätkö yksinkertaiselle?
    Nykyään on monin verroin vähemmän pyöriä seisontavakuutuksessa, kun 90-luvun puolessavälissä enemmistö pyöristä oli seisonnassa. Tämän lisäksi ajokausi on venynyt 3,5 kuukaudesta 6 kuukauteen. Suomessa ei ole kerätty moottoripyörien ajosuoritetta, joten käyttämäsi luvut ovat satua.
    Vaikka "ajokausi" on venynyt jopa 12 kuukauteen, nii silti sillä ei ole ollut kovinkaan suurta vaikutusta ajokilometreihin.
    Vuonna 2005: 156 487 moottoripyörällä 44 475 vakuutusvuotta, eli ajokausi keskimäärin 3,4 kuukautta kertoo ehkä paremmin sen kuinka pitkä ajokausi todellisuudessa on.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    Lainaa (scuuba @ Elo. 16 2008,20:10) kirjoitti
    Lainaa (roskakuski @ Elo. 16 2008,10:05) kirjoitti
    Luulisin,että 99,9% moottoripyörää kokeilleista ihmisistä kuolee johonki ihan muuhun kuin moottoripyöräilyyn.

    Joten * jatkuu
    Aika lähelle osuit. Esim 2007 16 kuollutta per 100 000 mp, eli 99,984% moottoripyöräilijöistä selvis moottoripyöräilystä hengissä 2007.
    Malja sille.
    Durty Nelly's Boys
  5.  
  6. #35
    suurin osa motoristeista selviää hengissä siis. sehän on hauskaa. oikein tilastoilla todisteltu vaikka ne ovatkin sarjaa valhe, emävalhe, tilasto. kuten eräs lääketieteellinen sutkaus sanoo niin; elämä on sukupuoliteitse leviävä sairaus johon kuolleisuus on 100% .
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12