Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Keväällä ostettu suupertti ja nyt jo viisirin sisäpuolella oleva ilmeisesti huurteenestokalvo "hilseilee" pois.
    Onkos joku muu törmännyt samanlaiseen ilmiöön ? Potta on ostettu FC-Motosta => ei taida Tokimoto ottaa takuu asiaan kantaa ? Onkos joku asioinut takuuasioissa FC-Moton kanssa ja jos on niin miten toimi ?
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Eka visiiri meni ekalla reisulla sameaksi ja hilseili. Toinen alkaa samentumaan. Enkä ole käyttänyt muuta pesuun kuin vettä. Ekaa visiiriä en kerennyt edes pestä.
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tuttu juttu. Tokimotoon vaan ja vaihto takuuseen. Ota kuitenkin kuitti mukaan kypärän/visiirin ostosta. Ovatten germaanipojjaat tunkeneet shittiä markkinoille jossain tietyssä erässä.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
    Schuberth S1, eka visiiri meni puoleen vuoteen.. takuuvaihto onnistui reliatecilla nätisti. Nyt kypärä täyttää 2 vuotta ja taas alkaa hilseillä.. prkl. Ei varmaan enää takuisiin mene..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 04 2008,00:02) kirjoitti
    Schuberth S1, eka visiiri meni puoleen vuoteen.. takuuvaihto onnistui reliatecilla nätisti. Nyt kypärä täyttää 2 vuotta ja taas alkaa hilseillä.. prkl. Ei varmaan enää takuisiin mene..
    No koita. Takuu on just muistaakseni toi 2v.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
    sinänsä tuttu juttu,että jos jotät sadekelin jälkeen visiirin kiinni(silloin kun tulet vaikka kotiin illalla)niin aamulla saa oikeen repiä visiirin irti tiivisteestä,mulla ainakin jäänyt tiivariin sellasta läpinäkyvää"hilsettä"jonka luulen olevan sitä pinlockia.mut pelaa se silti vieläkin,paitti ihan alareunasta..
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    Olikohan visiirillä 6kk takuu?
    Lainaa (fj 1200 @ Syys. 04 2008,00:08) kirjoitti
    sinänsä tuttu juttu,että jos jotät sadekelin jälkeen visiirin kiinni(silloin kun tulet vaikka kotiin illalla)niin aamulla saa oikeen repiä visiirin irti tiivisteestä,mulla ainakin jäänyt tiivariin sellasta läpinäkyvää"hilsettä"jonka luulen olevan sitä pinlockia.mut pelaa se silti vieläkin,paitti ihan alareunasta..
    Tuo suupertin visiirin sisäkalvo ei ole missään tapauksessa sama asia kuin oikea pinlock. Kommentoin juuri tuolla saman osion (MP-varusteet) C3 ketjussa Nolanin pinlockin asennusta vanhaan schuberthin C2 visiiriin. Olisi varmaan sopinut tänne paremmin. Sen modauksen jälkeen visiiri on parempi kuin uutena ja suosittelen tuota modausta kaikkiin huurteenestokalvonsa hukanneisiin C2 visiireihin.

Itse aiheeseen vielä sen verran, että hankin kesällä myös vaihtovisiirin (sitä varten, jos se pinlockin asennus olisi mennyt ketuiksi) Uutta visiiriä kokeillessa ensimmäisenä päivänä ensimmäisen vesisateen aikana kalvo irtosi visiiristä. Se ei tarvinnut alkaakseen kuin yhden ainoan vesipisaran visiirin sisäpuolelle ja se oli sen jälkeen menoa. Juttelin aiheesta maahantuojan kanssa ja jostain erästä osa visiireistä on kuulemma sellaista, että niistä kalvo irtoaa. Sitä ei kuitenkaan mistään voi nähdä etukäteen, eli vain ja ainoastaan käytössä. Sain visiirin myyjältä uuden korvaavan visiirin tilalle ilman mitään nikotteluja.

Kun tuo pinlockin asennus vanhaan onnistui sitten hyvin, niin se uusi korvaava täysin käyttämätön visiiri jäi loppujenlopuksi komeroon.

Takuusta lienee vastuussa myyjä, maahantuoja ja valmistaja. Tässä tapauksessa ensisijaisesti yhteyttä myyjään. Maahantuojaahan tässä ei ole valmistajan ja myyjän välillä (molemmat saksassa) Jos asia ei ala etenemään, niin apua pitäisi löytyä kuluttajaviraston sekä Euroopan kuluttajakeskuksen kautta. Suomen maahantuojalta kannattaa tietysti kysyä onko ko. tehtaalla jotain koko EU:n kattavaa takuukäytäntöä.

*.

Minun Schuberthissäni (R1) kalvo halkeili ekan vesisateessa ajelun jälkeen aivan rikkinäiseksi ja revin siitä pahimmat irti jotta pääsin reissun päältä kotiin.
    Käväisin Tokimotolla josta annettiin uusi visiiri heti mukaan. Kypäräkin olis sieltä kuukautta aiemmin ostettu.
    Eli ainakin minulla visiirin vaihto takuuseen toimi erittäinkin mallikkaasti.
    XJ600 Diversion
    Omasta saksata ostetusta S1:stä alkoi parissa kuukaudessa kuoriintua alareunasta pinnoite. Tokimoto hieman narisi, että heillä olisi oikeus veloittaa jotain postikuluja, mutta ei kuitenkaan niitä veloittanut. Vakio-mallia heillä ei ollut hyllyssä, joten maksoin muistaakseni 30€ lisää ja sain pinlok-mallin tilalle. Olen tyytyväinen palveluun ja tilanteeseen.

Edit typo.

Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Aika jännä, että pinnoiteongelmia on edelleen. Mulla oli jo 2006 sama ongelma S 1:ssä. Takuuseen sain mukisematta uuden ja sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Mutta sellanen ihme juttu on, että posket alkaa lievästi kutiamaan ja punoittamaan kun on S1 päässä. Ei pahasti, mutta kuitenkin. Lienee jotain allergista... Toisen kypärän, eli C 2:sen kanssa vastaavaa ei ilmene.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12.  
    Pinnoiteongelmia on edelleen, S1:n visiiristä hilseili sateen jälkeen huurtumattomuuskalvo pieninä lastuina pois.
    Schubertille pistin asiasta noottia - lupasivat takuuajan puitteissa( 1 vuosi) uuden visiirin ynnä antoivat hoito-ohjeita vastaisen varalle.
    Olisikohan kuitenkin parasta hankkia varsinainen pinloc-visiiri.