Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Osaisiko joku auttaa kun mulla on Sweepin gore ajoasuna ja koko on L,nyt ajattelin ostaa Alpinestar nahkat niin niitten koko on arvoitus.Mahtaisko 52 olla saman kokoinen kuin Sweepin koko L?
    Kävin jo kolmes kaupas kattoos mut ei ollu hyllyssä et olisi voinu kokeilla.Olisi kiva tietää niin voisi pistää tilauksen vetämään ulkomaille.
    Nopsa -> Jopo -> Pappa tuna -> Suzuki S -> Suzuki TS -> Yamaha FZS ->
    Nimimerkillä "kokemusta on", Sweepin gore asujen kokojen perusteella et kertakaikkiaan voi arvioida muiden kokoja. Itse juuri keirsin PK. seudun myymälät kokeilemassa eri valmistajien asuja ja päädyin Rukan asuun sopivuuden ja istuvuuden perusteella. Kokeile missä tahansa ennen kuin ostat/tilaat. Sopimaton ja/tai huonosti istuva asu vie puolet ajonautinnosta.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    ota itestä mitat ja lähetä myyjälle että kattoo sopivan koon
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Lainaa (jorim @ Elo. 15 2008,13:05) kirjoitti
    Nimimerkillä "kokemusta on", Sweepin gore asujen kokojen perusteella et kertakaikkiaan voi arvioida muiden kokoja. Itse juuri keirsin PK. seudun myymälät kokeilemassa eri valmistajien asuja ja päädyin Rukan asuun sopivuuden ja istuvuuden perusteella. Kokeile missä tahansa ennen kuin ostat/tilaat. Sopimaton ja/tai huonosti istuva asu vie puolet ajonautinnosta.
    Niinhän se taitaa olla että pitää lähtee koittaan asuja ja unohtaa noi merkit mitä ei löydy heti hyllystä.Täytyy tehdä retki Treelle.
    Kato etukäteen mikä liike myy All Rightin kamaa Tampereella, niillä luulisi olevan Alpinestarin nahkojakin hyllyssä.
    Lainaa (jorim @ Elo. 15 2008,13:48) kirjoitti
    Kato etukäteen mikä liike myy All Rightin kamaa Tampereella, niillä luulisi olevan Alpinestarin nahkojakin hyllyssä.
    Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.Kävin Vantaa All Right liikkeessä eikä ollu oikeeta kokoa sellasiin jota hain.
    Lainaa (Kompula @ Elo. 15 2008,12:59) kirjoitti
    Osaisiko joku auttaa kun mulla on Sweepin gore ajoasuna ja koko on L,nyt ajattelin ostaa Alpinestar nahkat niin niitten koko on arvoitus.Mahtaisko 52 olla saman kokoinen kuin Sweepin koko L?
    Kävin jo kolmes kaupas kattoos mut ei ollu hyllyssä et olisi voinu kokeilla.Olisi kiva tietää niin voisi pistää tilauksen vetämään ulkomaille.
    Mitkäs on sun mitat ??
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Oliskohan noin 183cm ja 83kg
    Lainaa (Kompula @ Elo. 15 2008,20:32) kirjoitti
    Tuohon sinun kokoosi menee 50-56 riippuen valmistajasta. Itse en ostaisi missään nimessä kokeilematta.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2008,20:37) kirjoitti
    Tuohon sinun kokoosi menee 50-56 riippuen valmistajasta. Itse en ostaisi missään nimessä kokeilematta.
    No niin onhan siinä koko haarukkaa.Täytyy lähtee kierteleen kauppoja,noi Alpinerstar Bat pants olis semmoset mitkä vois pistää jalkaan takista en oikein vielä tiedä,mutta kai tuollaisia on muillakin valmistajilla.Noi Sweep Podium ja Sweep Bullet ottasin heti mut on aika arvokkaat,niitä ei taida saada ulkomailta?
    Pakko kommentoida noista Sweepin mitoista, itsellä on Sweep Chopper nahkatakki ja koko 3XL ja silti sopiva vaikka kooltani olen jotakuinkin L. Tosin nyt niitä mitoituksia kait on muutettu...? Täältä tähän
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Mitä noita Alpinestarseja joskus sovitin, niin jäi vaikutelma että ovat ns. italialaisella tms. mitoituksella, käytännössä siis numeroa pienempiä kuin pohjoisjurooppalaisten korstojen kaavut.
    En sovittamatta kyseisen valmistajan tuotteita ostaisi.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Pitää sovittaa! Itsellä on Halvarssonin nahkatakki koko 54 ja A-star kokoa 56, joka on käsistä liian pieni. Tuo Halvarsson on sisämitoiltaan _paljon_ suurempi, kuin A-star. Oon 174/86.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Epäilisin vahvasti että 52-kokoinen A-star on liian pieni sulle, mutta kuten todettu, vain kokeilemalla saat selvää. Jo se mikä on sopivan kokoinen nahkapuku on aika subjektiivinen juttu.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    kylläpä satelee tietoja,kiitos kaikille vinkeistä.Tällänen tuli vielä mieleen et venyykö toi nahka käytössä?
    Lainaa (Kompula @ Elo. 16 2008,13:17) kirjoitti
    kylläpä satelee tietoja,kiitos kaikille vinkeistä.Tällänen tuli vielä mieleen et venyykö toi nahka käytössä?
    kyllä se jonkun verran venyy (muokkautuu) mut ei kauheesti.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
    mielestäni astarin numerot ei ole kovinkaan pieniä, daineset pikasesti tuntus pienemmiltä.
    KTM 690SM
    Uskokaa tai älkää mutta olen kuudessa liikkeessä käynyt eikä ole ollu oikeita kokoja hyllyssä * A-star asuissa.Taitaapi olla aika suosittu merkki.
    Lainaa (Kompula @ Elo. 21 2008,15:18) kirjoitti
    Uskokaa tai älkää mutta olen kuudessa liikkeessä käynyt eikä ole ollu oikeita kokoja hyllyssä * A-star asuissa.Taitaapi olla aika suosittu merkki.
    Sesonki lähenee loppuaan?
    ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton
    Veikkaisin Alpinestarsilta 54-56 olevan sopiva. Itse olen n. 186cm ja 95kg ja 58 kokoinen ko. valmistajan yksiosainen meni juuri ja juuri päälle.
    Ostin juuri alpinestarsin takin kokoa 52 ja on erittäin istuva ja sopiva - ehkä vyötärön kohdalta saisi olla tiukempi Olen siis 176/82.
    Ducati 749s -06
    Mä luovutin jo tässä ajoasu jutussa,kattellaan sitten uudelleen kun alkaa kauppojen hyllyt täyttymään.Eli vissiin tammikuussa
    Parasn toki olisi jos pääsisit sovittamaan, mutta ohessa löytyy valmistajan kokotaulukko mittoineen, josta voi hieman päätellä omaa kokoaan: Alpinestarin koot.

Koot 52-56 tuntuvat olevan suosituimpia, joten ovat jo tähän aikaan kaudesta loppu kauppiailta.
    -nomen est omen-
    Lainaa (Kriisi @ Syys. 08 2008,16:34) kirjoitti
    Parasn toki olisi jos pääsisit sovittamaan, mutta ohessa löytyy valmistajan kokotaulukko mittoineen, josta voi hieman päätellä omaa kokoaan: Alpinestarin koot.

Koot 52-56 tuntuvat olevan suosituimpia, joten ovat jo tähän aikaan kaudesta loppu kauppiailta.
    Juu kyllä mä ajattelin et pitää käydä sovittamassa enne ostoa.

Mutta täs nyt kun on etsiny a-star vetimiä on silmään pistäny muutama muukin merkki mitkä miellyttää,ihan vaan netistä kattellu.Ja nyt vaan odottelen että alkaa kauppojen varastot täyttymään...

Ai niin ei uskalla koko taulukkoon luottaa.

Eri merkkien leikkauksissa tuntuu olevan isoja eroja. On tullut kokeiltua monia merkkejä kaupoissa ja A* nahkatakeista ei löydy sopivaa millään ilveellä. Sama homma Arlen Nessillä ja Berikillä. Jotkut Daineset taas sopivat kuin valettu jo kaupassa. Sweep tuntui myös ihan hyvältä.

Aika paljon on siis omasta kropasta kiinni, että mitkä vermeet istuu hyvin...

Lainaa (Pectusfortuna @ Syys. 08 2008,17:20) kirjoitti
    Eri merkkien leikkauksissa tuntuu olevan isoja eroja. On tullut kokeiltua monia merkkejä kaupoissa ja A* nahkatakeista ei löydy sopivaa millään ilveellä. Sama homma Arlen Nessillä ja Berikillä. Jotkut Daineset taas sopivat kuin valettu jo kaupassa. Sweep tuntui myös ihan hyvältä.

Aika paljon on siis omasta kropasta kiinni, että mitkä vermeet istuu hyvin...
    Sitä pahoin pelkäsinki,että leikkaukset on erilaisia.

Tuo Sweepin gore/tix tax mikä se ny olikaan tuntuu oikein hyvältä päällä.

No aika näyttää mitä löytyy,onneksi ei oo kiirettä kun ettin asua ens kesän helteille jos sellasia enää tulee.
    Olisiko muuten fiksua tehdä jonkunlainen FAQ ajoasujen koosta aloittelijoille? Tottakai noissa mitoituksissa on henkilökohtaisia eroja mutta olisi ihan hyvä saada jotain suuntaa antavia ohjeitakin. Kaikissa liikkeissä ei kuitenkaan myyjät ole niin taitavia/viitselijäitä että jaksaisivat kunnolla neuvoa..

Nim. Merk. nyt jälkeenpäin kun oma nahka-asu on hiukan liian suuri niin olisi tyhmä ja innokas aloittelija kaivannut ostohetkellä hieman enemmän apuja kuin myyjän kommentti että saa olla hieman kireä.

Esim. nahkoissa voisi varmaan neuvoa millaisiin kohtiin pitäisi huomiota kiinnittää: suojien liikkuminen, kaula-aukon koko, nouseeko puku ylöspäin ajoasennossa, onko yhdistäviä, vetoketjuja, puvun löystymisestä käytössä, mitä kannattaa pitää alla sovittaessa jne. Lisäksi myös kannattaisi kokeilla eri malleja eri liikkeissä ennenkuin ostaa sitä yhtä siistin näköistä muita kokeilematta.

Goreissa sitten sama kokojuttu, huomioita materiaaliin, laatuun jne.
    SuperDuke 2011.
    Ja paskat venyy Mullakin oli vähän aikaa,(18 v), hengarissa vaatehuoneessa ja oli mokoma kutistunut Piti olla vielä laadukasta MP-Asun mittatilaus kamaa
    Lainaa (freerider70 @ Elo. 15 2008,21:56) kirjoitti
    Pakko kommentoida noista Sweepin mitoista, itsellä on Sweep Chopper nahkatakki ja koko 3XL ja silti sopiva vaikka kooltani olen jotakuinkin L. Tosin nyt niitä mitoituksia kait on muutettu...? Täältä tähän *
    Ja itse taas kokoa L vaatteissa mutta Sweepin nahkoissa L tuntuu liian isolta. :P Podium ja Force II kyseessä.
    SuperDuke 2011.
  30.  
    Lainaa (jorim @ Syys. 09 2008,10:58) kirjoitti
    Ja paskat venyy Mullakin oli vähän aikaa,(18 v), hengarissa vaatehuoneessa ja oli mokoma kutistunut Piti olla vielä laadukasta MP-Asun mittatilaus kamaa
    Jaa että kutistuu... hmmm *