Eli siis keppiä vaan kansalle. Kasvatustieteitä luettuani opiskellessa, kyllä väitettiin porkkanalla saatavan parempia tuloksia kuin rankaisemisella. Nämähän eivät sulje tokikaan pois toisiaan.(MattiR @ Elo. 17 2008,01:28) kirjoitti
Edelleen ihmettelen mistä kumpuaa ajatus, että lisärangaistuksilla olisi jotain vaikutusta rikosten tekoon? Voisiko joku linkittää aiheesta edes jotain faktaa ja jos sellaista ei ole niin selittäisi omaa ajatuksen juoksuaan?
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Niinpä. Ja rahan lisäksi innokkaita puuhamiehiäkin puuttuu. Liigajoukkue tai 4H-kerho osaa rustata hakemuksen ja saa sen vieläpä postitettuakin, mutta ajoharjoittelupaikkojen eteen kukaan ei tee mitään paitsi odottaa valtiovallan tekevän jotakin itsekseen.(rammus @ Elo. 18 2008,14:58) kirjoitti
Oliskohan kaikki osapuolet tyytyväisiä jos vaikka sakkorahat kolmen vuoden ajalta käytettäisiin ajoharjoittelupaikkojen rakentamiseen? Ajokielto muutettaisiin pakolliseksi yhdyskuntapalvelukseksi eli olisi mentävä auttamaan radan toiminnan pyörittämisessä, vaikka lippumieheksi tai nostelemaan pystyyn radalle kaatuneita.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Loistava idea *(NOx @ Elo. 18 2008,15:16) kirjoitti
Myös liikenteessä halvaantuneiden ja vammautuneiden hoidossa olisi varmasti tilaa.
Ainakin itsestäni tämä kuulostaisi jopa kustannus tehokkaalta.
Kaikki eivät ole koskaan tyytyväisiä.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Eipä nyt niinkään. Täällä meillä päinkin on vuosia väännetty yhdestä ainoasta radasta ja kyllä siinä on harrastajatkin olleet aktiivisia, siinä vaiheessa kun asia niin sanotusti vuosi julkisuuteen. Se vain on niin, että lähtökohtaisesti moottoriradat ovat Pahoja, tai tällainen vaikutelma on tullut.(NOx @ Elo. 18 2008,15:16) kirjoitti
Niinpä niin. Ei kuitenkaan tule toimimaan vaikka vakavissaan tällaista esittäisi. Eihän tällä hetkelläkään pidetä teitä kunnossa bensasta saaduilla verorahoilla vaan nekin menevät siihen pohjattomaan valtion kassaan josta niitä sitten jaellaan minne jaellaan.kirjoitti
Honda CBF1000
Juu, mutta ei saakaan alkaa puuhaamaan moottorirataa vaan ainoastaan ajoharjoittelurataa. Ja turvallisuushan tässä oli tavoitteena, niin sehän riittää. Kaksi mutkaa vasemmalle ja kaksi oikealle, vai miten se oli.(Doctor Love @ Elo. 18 2008,15:43) kirjoitti
Edistyykö Ylikiimingin rata vai jämähtikö se kumminkin? Kesän alussa se oli kaiketi vielä menossa eteenpäin?
Mutta joo, ei kannata tehdä mitään. Ei kumminkaan onnistu...
Jos ei rahojen siirto onnistu, niin edes sitten muuntorangaistukset eli se yhdyskuntapalvelus ajoharjoittelurataa pyörittämässä? Tarkalleen ajatellen ei noilla sakkorahoilla edes tee paljon mitään. Yksistään Turun motarin kustannukset 2008 - 2029 on arvoitu n. 650 miljoonaksi. Ehkäpä parempi konsti olisi kerätä rahaa lahjoituksin? Onhan tämmöinen rangaistuksia parempi keino toki vallan suosittu lahjoituskohde.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kulkeminen muulla kuin itse ajamalla halvemmaksi. Olis nuorillakin varaa maksaa taxit, kun mentävä on kuitenkin.
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Huumeita/sieniä/liimaa ja metanolia tuo taitaa tarkoittaa.(scuuba @ Elo. 16 2008,21:13) kirjoitti
Muistuttaisin että tuossa 61:ssä on mukana myös seuraavanlaisia tapauksia: on kännispäissään maattu moottoritiellä ja joku ajanut yli, Puusilmäautoilija kelannut yli jalankulkijasta suojatiellä, auto kääntynyt moottoripyöräilijän eteen yms. Osa kuolemista on ihan perus Darwin-kamaa ja osa sitten huonoa tuuria/toisten virheitä.
Vielä jos mietitään että mikähän ikäryhmä on kaikkein liikkuvaisinta sorttia + yleensäkin koheltaa eniten, niin eiköhän ne selitykset liity ihan siihen.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
3/4 kuolonkolareista on muiden kuin nuorten aiheuttamia.
Kai totakin jo jollain tasolla käsiteltiin mutta silti. Jos numerot laittaa noinpäin niin huomaa helposti että sattuu sitä muillekkin.
Ja yksi mahdollinen syy siihen miksi jollekkin tietylle muulle, pienehkölle ja rajattavissa olevalle, ikäryhmälle kuin nuorille ei satu niin paljon noita törmäilyjä saattaa ihan vaan johtua siitä että ne kaikken raivopäisimmät kuskit kuolivat jo nuorena eivätkä päässeet tilastoihin enää 20 vuotta myöhemmin.
Mitä tällä ajan takaa on se ettei ikä (tässä tapauksessa mahdolliseti kokemattomuus) kerro kaikkea vaan asenteella on myös suuri vaikutus. Tietysti liikenteessä sattuu kaikea arvaamatonta mihin ei parhaalla ennakoinnillakaan kykene vaikuttamaan. Mutta silti. Jos on taipumusta johonkin niin yleensä sen homman aloittaa melko nuorena. On se sit vesivärimaalausta tai murtokeikkoja.
ps. En ole vetomies enkä kukkahattu. Ja ikääkin on jo hyvin yli 30v. Ja jokainen viattoman kuolema on turha mutta jotkut kyllä hakevat hankaluuksia ihan yrittämällä.
Ja 4/5 ajetaan selvin pain kuten er@s kirjoittaja totesi. Eli tilaston mukaan turvallisempaa ajaa pienessa...(freq @ Elo. 18 2008,18:32) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ranskassa noilla lisärangaistuksilla ja sikana lisääntyneellä valvonnalla on kyllä saatu ihmeitä aikaan. Muutos ajokäyttäytymisessä on valtava tämän vuosituhannen puolella ja myös onnettomuustilastot ovat kaunistuneet roimasti. Entisestä Euroopan riskimaasta on tullut jo melkein liikenteen mallimaa. Paino toki edelleen sanalla melkein.(rammus @ Elo. 18 2008,14:08) kirjoitti
Moottoripyörien osalta 50% kuolemista olisi vältetty, jos kuski ei olisi ajanut ylinopeutta tai ei olisi ollut kännissä.
"Faktaksi" täällä varmaan kelpaa tälläinen viranomaisten raportti, kun siinä on käyriäkin: Ranskan liikenneturvallisuusraportti 2007
Life's pretty straight without motorcycling
Mikä voisi olla keppi ja porkkana. Keppi olisi varmaan, kun joutuu(rammus @ Elo. 18 2008,15:08) kirjoitti
makselemaan sakkoja ja porkkana, että rahaa säästyy ja silläkin
summalla saisi vaikka mitä muuta mukavaa ostettua.
Mikä olisi sellainen rangaistus ihan periaatteellisella tasolla, josta
olisi jotain hyötyä? Omasta mielestäni ainakin rikesakko on
pikemminkin p*skaa tuuria kuin rangaistus.
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
tartteeko tuon treenaamiseen rataa.?(Tylyttäjä @ Elo. 16 2008,14:10) kirjoitti
ku joteski tuntus että ekax pitäs saada tuo yläkerta treenattua kondikseen. se auttas jo aika paljon sitä, ettei edes joudu noihin ääritilanteisiin.
tuo mainitsemasi 200 tkm rajoitusten mukaan on melko pitkä pätkä. rataolosuhteissa siihen tuskin koskaan päästään luut ehjinä/ hengissä.
ei nyt pidä taasen liikaa korostaa tätä rataharjoittelun ylivertaisuutta. joukossamme ol paljon "hiomattomia timantteja" joilla on käsitys, että kymmen kierrosta radalla auttaa selviämään vaikka mistä.
siinä tapauksessa jos porukka jaettas kahtia ja toinen sakki kiertäs vastapäivään..siinä olisi sellanen tosielämän simulaattori joka auttaisi selviämään ääritilanteista myös ns"normaaliliikenteessä"
tuossa jälkimmäisessä samaa mieltä...kaikkien ihmisten motoriikka ei vain riitä useamman asian saman aikaseen hallintaan.
ongelma onkin vain siinä kun kolme neljäsosaa pitää itseään keskimääräistä taitavampana kuljettajana.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Hyvä. Tuota itsekin pidän tärkeimpänä ja se pätee radoilla myös(Tuppervaari @ Elo. 19 2008,09:30) kirjoitti
yhtä hyvin kuin missä muuallakin.
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."