Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    Mun selaimessa ei toi haku toimi, joten sori nyt vaan jos tästä aiheesta on jo joku (iankaikkisen) vanha ketju jo olemassa, nou kän duu.

Mutta asiaan: mulla on vanhahko, -99 -vuotinen Suzuki GS 500 E. Ei juuri minkään arvoinen siis. Se on väriltään sininen eikä se väri sovi mielestäni siihen pyörään. Haluaisin siis maalauttaa sen, ajattelin oikein tummaa metallihohtoharmaata, siis niin tummaa että pilvisellä säällä väri näyttää mustalta.

Mutta mites toi myynti sitten, ostaisitko sä maalatun pyörän? Maalauttaisin sen kyllä ihan ammattikaverilla eli jälki olis toki siisti. Saisko siitä ns. "omansa pois" vai vetääkö maalauskulut pyörän hinnan miinukselle?

Kannattaako tuon arvoiseen (3:n tonnin molemmin puolin pyynnit on tuolla myynti-ilmoissa) pyörään satsata maalauksen hintaa? Mä ajattelin ensi talvelle budjetoida 1000 euroa sen tuunaukseen, ensisijaisesti maalauttaisin ja vaihtaisin takarenkaan vähän leveämpään, se tarttee joka tapauksessa vaihtaa. No siihen se tonni tais sitten mennäkkin *
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
    Kyllä se usein tuntuu ostajakuntaa rajottavan, pelkäävät pyörän olevan kolaroitu tai muuten viallinen. Mutta itse en ole antanut asian juurikaan haitata. Voithan koittaa kattoa onko GSää tehty sen värisenä mikä silmää miellyttää ja maalata ns.orggis väreihin. Mutta jos olet myyntitarkoituksessa peliä maalaamassa niin melkein kannattaa unohtaa koko homma.
    Itseäni ainakin epäilyttäisi kovasti ostaa uudelleen maalattu pyörä ellei ole näyttää 100varmasti toteen ettei sitä ole mällätty eikä kaadettu...
    Maalaaminen kun kuitenkin on suht kallista eikä nosta pyörän arvoa ollenkaan. Ainoastaan omistajan silmissä näyttää hienommalta.
    Tilanteessasi koittaisin myydä pyörän pois ja ostaa enemmän silmää miellyttävän pyörän.
    Adressi Ylen mediamaksua vastaan, käy liittymässä!
    http://www.adressit.com/mediamaksu
    Tuon hintaluokan pyörään ei kannata tehdä yhtään mitään muuta kuin kuluvien osien vaihtoa uusiin. Sillä tonnilla/kahdella kun sen jo päivittää esim. z750 kawaan mikä onkin jo reilusti tykimpi peli. Niitä kun tulee taatusti taas syksyn aikana liikkumaan markkinoilla 5ke hintaluokassa. Tai siis mihin vaan isompaan.

Tuollaisessa täysin nakussa kuten gs500 tuo maalaus ei kyllä ole ihan niin pahasti hintaa laskeva homma kuin katetussa pelissä. Siinä kun runkoa on helppo arvioida että onko tullut osumaa sinne asti vai ovatko naarmut jääneet ihan vain tankkiin ja katteisiin .
    Jos päädyt tuohon operaatioon päädyt- Kuvaa kaikki.
    Siis ennen-työ vaiheet+ lopputulos. Ja säilytä+kuvaa kuitit.
    Vaikuttaa tosi paljon kun ostaja näkee kaikki. Luo huomattavasti luotettavamman kuvan kun ei peittele mitään.
    Ei se ehkä hintaa nosta mut ei kovin laskekkaan-ehkä.

Yhden maalauksen oon tehny ja se varmasti nosti hintaa ;-)
    Pyörää ei varsinaisesti oltu kaaduttu kun paikaltaan nojalleen mut oli karmeen värinen:auringonpolttama neonkelt/ vaalea+tumma violetti josta tuli tumma luumu/hopea.
    Täysin ite tehtynä hinta pysyi satasissa. Työtä toki oli kovasti.
    (moni sit kyllä kysyikin et missä oon maalauttanu *henkselin pauketta*)

samoin moottoriremppa, josta ite pidetty kirjanpito vaiheista ja mittaustuloksista ja valokuvat erityisesti tärkeistä osista ainakin vaikutti liikkeen miestä kovasti yllättävän positiivisesti.

Digi aikana tuonhan saa mukavasti CD:lle yhdeksi dokumentiksi seuraavalle omistajalle.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Kyllä se mielestäni laskee hintaa, koska epäluuloiset juntit kuten minä eivät sitten enää ole kiinnostuneet pyörästä. Niin se vaan on että maalattu pyörä herättää heti epäilyksiä, eikä yksinkertaisesti kiinnosta.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
    Itseäni ei kyllä todellakaan haittaisi ostaessa jos pyörä on uudestaan maalattu. Ellei se sitten ole maalattu täysin saman väriseksi kuin aikaisemmin, herättää epäilystä sitten kyllä.
    Muussa tapauksessa pitäisin sitä vain positiivisena asiana.

Yhden rätkän olen uudestaan maalauttanut, ihan oikeestaan koska en pitänyt sen hopeasta olemuksesta.
    Väriksi tuli jaguarin erittäin tumman helmiäisen vihreä, oikeestaan näytti mustalta, mutta aurinkoisena päivänä mukavasti kimmels vihreetä ja sinertävää. Olin enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen.
    Pyörä meni liikkeeseen vaihdossa, joten en tiedä miten sitten vaikutti itse myyntitilanteessa.

Lähtisin siitä liikkeelle että, päätä asia ihan omien fiilisten perusteella. Taida kuitenkaan olla mitään järkeä että jokapäivä manaat sitä pärrän väriä ja vain sen takia jotta arvo saattaa ehkä maalatessa laskea..
    04 Buell xb12s

Toisia ostajia se haittaa ja toisia taas ei........ Monesti myös herättää mielenkiintoa se, jos käytetyssä pyörässä on siihen liian kirkas maalipinta (vaikka kuvio onkin alkuperäinen).
    Eli todellista ostajaa, joka tietää pyöristä jotakin muuta kuin miten se tankataan tuskin häiritsee tuo erikoisempi maalaus, vaan voi jopa aiheuttaa helpommin kaupat kun mopo erottuu ns. massasta. Niitä p*lkunn*ssijoita, joiden mielestä pyörässä pitää olla aina ehdottomasti alkuperäinen väritys, voi juuri helpommin kusettaa kunhan se vaan on orggis värinen ja kiiltää kuin papin..... vaikka olis vedetty kuinka paha mälli......
    Näin niinkuin kärjistetysti sanottuna
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Moniko merkkiliikkeen vakuutuskorjaama pyörä maalataan muulla kun alkuperäissävyllä tai korjataan vanhoilla osilla sekä kuluneilla tarroilla?? Takaako tehtaalta tulleet uudet osat ja tarrasarja ettei pyörää ole mällätty tai korjattu??

Ei muuta ku värit niskaan vaan, eipähän v#¤uta haalistuneet ja naarmuset pinnat.
    Jotta löytäisi parkkipaikalta.
    Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
    Yksi vaihtoehto on hommata jostakin kaikki osat jotka maalaa ja säilyttää alkuperäiset sit erikseen jossakin kellarin komerossa..
    Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
    Mielestäni pyörän maalaaminen ei ainakaan laske pyörän arvoa, mikäli maalaus on tehty taidokkaasta. Joku hieno erikoismaalaus voi itseasiassa jopa nostaa pyörän arvoa. Se on sitten aivan eri asia arvostaako ostaja maalausta ja pyörä voi hyvin jäädä ostamattakin mikäli maalaus/kuvio ei miellytä. Kaksipiipuinen juttu...
    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
    Niin näinhän se menee, että jos maalaus on liian persoonallinen, niin ostajakunta pienenee. Tietenkin hyvällä tuurilla löytyy juuri sellainen ostaja, joka etsii juuri sellaista pyörää, joka sinulla on ja tykästyy vielä maalaukseenkin. Tosin riski siihen, että maalattu pyöräsi on hamaan tulevaisuuteen nettimoton myyntilistoilla, on ehkä liian suuri. Jos maalautat, niin ei kannata edes suunnitella liian radikaalia, vaan ennemmin sellainen maalaus, josta mahdollisimman moni tykkää.
    buell xb12s -> ktm superduke
    no jos ite oisin ostamassa niin ei paljoa haittaisi jos olisi maalattu. Ei silläkään itseasiassa v*tunkaan väliä vaikka pyörä olisi kevyesti lipattu ja korjattu kunhan on kunnossa. En tajuu mikä siinä on nii vastenmielistä ostaa pikkulipattua pyörää.
    600rr
    Mieluummin ostan huonosssa alkuperäismaalissa olevan pyörän kuin erikoismaalatun, millä tarkoitan tässä kaikkea alkuperäisestä poikkeavaa. Eri asia on sitten alkuperäiseen tyyliin maalattu pyörä, jota olen itsekin joskus harrastanut. Varsinkin alunperin yksivärinen pyörä on helppo ja halpa maalata uudelleen ja lopputulos on siisti.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Mä ainakin voisin ostaa uudelleen maalatun pyörän. Mahtaako tollasia 10 vuotta vanhoja pyöriä edes olla joita ei olis vähintään paikaltaan kaadettu...
    että ei sillä jaksa paljon päätään vaivata jos muuten pyörä miellyttää
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
    Olen itse nyt maalannut kaksi viimeistä pyörää...
    Toisessa oli väritys kulunut sekä naarmuja tullut käytöstä.
    ja toinen oli lievästi mällätty pyörä, johon oli hankittu uudet katteet mutta hiukan eri värityksellä kaikki, joten maalia niskaan.

Jos pelkää maalattuja niin se on tietenkin oma-asia, mutta
    jos muuten pyörä kiinnostaisi kyllä mielestäni kannaattaa ainakin kysellä myyjältä enemmän jos arveluttaa ja tehdä
    sitten johtopäätökset.

Se on hölmöä jos tekee jo ennaltaan johtopäätöset ilman
    faktoja...

Vaikka itse olen varjellut pyöriä vuosien varrella, niin ne kaatuneet kevyesti kyljelleen syystä tai toisesta...
    MTB Racing Team
    VMK ry

Suzuki GSX1100R -91
    Suzuki GS450E -88 "cafe" projekti
    Pakko hämmentää tätä keskustelua. Laittelin viime talven aikana AVK:lta ostamani zx-6r:n kuntoon. Pyörä ei ollut ollenkaan minkään pikkukolhun saanut vaan siihen joutui vaihtaman rungon. No runko vaihdettiin ja paljon muitakin käytettyjä/uusia osia keräiltiin ympäri maapalloa, englannista, saksasta, USA:sta runko ja Japanista uusia osia. Katteet korjailin lasikuidulla sisäpuolelta. Joo näkeehän ne lasikuidut kun ottaa katteet pois, itseäni ei haittaa tuon taivaallista. Maalipinta on kuin uudessa ja kulutusosia on vaihdettu niin paljon että 2000 vuosimallin käytettyä en olisi näin hyvää löytänyt jos olisin ruvennut valmista pyörää ostamaan. Työtunteja toki on mennyt niin paljon että koskaan en pyörästä omiani pois saa, mutta tuskin siitä raaskin luopuakkaan. Jos luopuisin niin uskaltaisin ainakin katsoa ostajaa silmiin, koska pyörä on loistavassa kunnossa, vaikka onkin AITO II-kilpinen.

Saattoi tuo kirjoittelu nyt mennä ehkä hivenen aiheen sivusta. Mutta pointtina pitäisin sitä että jos joku on tommosen kolaripyörän itselleen rakentanut ilman ajatusta että sillä pitäisi tehdä rahaa, niin on varmasti yhtä hyvä peli kuin mikä tahansa saman ikäinen käytetty. Se on sitten eri jos ei tyyli miellytä, mutta itse ainakin haluan erottua jollain tapaa massatuotannosta. No nyt saa loppua itsensä ylistys. Kiitos ja kumarrus.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
    Lainaa (jaska_73 @ Elo. 13 2008,22:39) kirjoitti
    Mutta pointtina pitäisin sitä että jos joku on tommosen kolaripyörän itselleen rakentanut ilman ajatusta että sillä pitäisi tehdä rahaa, niin on varmasti yhtä hyvä peli kuin mikä tahansa saman ikäinen käytetty. Se on sitten eri jos ei tyyli miellytä, mutta itse ainakin haluan erottua jollain tapaa massatuotannosta. No nyt saa loppua itsensä ylistys. Kiitos ja kumarrus.
    Itsekkin saman operaation tehneenä pyörä päätyi lopulta sen väriseksi, minkälaisena sitä ei koskaan valmistettu. Kuviointi pysyi samana, mutta värit muutettu. Jos värit ja kuviointi onnistuu niin sehän on silloin hyvä. Liikkeellä vaan on niin paljon 'kötöstyksiä'. Näyttää siltä, että aina kun pyörä päätetään maalata niin ei ole ollut kuin yksi vaihtoehto - viininpunainen.

Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
    no ei se maalaaminen ainakaan laske tollaisen vanhemman pyörän arvoa, päinvastoin.

vanhoissa alkaa olla jo käyttökulumista vaikka ei olisi edes kaatuiltu laite.

ja erottuupa paremmin muista eli massasta
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Lainaa (mixu_71 @ Elo. 14 2008,13:15) kirjoitti
    Lainaa (jaska_73 @ Elo. 13 2008,22:39) kirjoitti
    Mutta pointtina pitäisin sitä että jos joku on tommosen kolaripyörän itselleen rakentanut ilman ajatusta että sillä pitäisi tehdä rahaa, niin on varmasti yhtä hyvä peli kuin mikä tahansa saman ikäinen käytetty. Se on sitten eri jos ei tyyli miellytä, mutta itse ainakin haluan erottua jollain tapaa massatuotannosta. No nyt saa loppua itsensä ylistys. Kiitos ja kumarrus.
    Itsekkin saman operaation tehneenä pyörä päätyi lopulta sen väriseksi, minkälaisena sitä ei koskaan valmistettu. Kuviointi pysyi samana, mutta värit muutettu. Jos värit ja kuviointi onnistuu niin sehän on silloin hyvä. Liikkeellä vaan on niin paljon 'kötöstyksiä'. Näyttää siltä, että aina kun pyörä päätetään maalata niin ei ole ollut kuin yksi vaihtoehto - viininpunainen.
    Jep.. viininpunainen on/oli tämä -94 gsx-f jonka juuri ostin.
    Mieluiten olisi saanut olla ihan tehtaan värityksissä mutta eipä tuolla niin kauhiasti väliä; revitään katteet veks ja pistetään ite loppuihin mustaa pintaan. Tai tumman harmaakin olisi kiva.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
    itse olen tullut siihen tulokseen että jos ei pyörä nyt vaihdu tässä syksyn aikana niin talven aikana se saa uuden värityksen ja väri tulee olemaan jokin todella erikoinen ehkä cameleontti tai helmiäisväri mutta sellainen että toista samanlaista ei hevillä löydy. se on sitten sama nouseeko vai laskeeko pyörän arvo mutta omassa silmässä se tulee joka tapauksessa nousemaan eihän siitä koskaan saa omiaan pois kun pyörän pois myy. kyseessä -07 z1000 kawa.
    jaa, mää vai täh??!!!

yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
    Mattamusta maalaus laskee rahallista arvoa, mutta vastaavasti kohottaa käyttöarvoa sekä ennen kaikkea RISPEKTIÄ!!!

Tsekkaa itse jos et usko...
    ZZR 1200
    Lainaa (Ripley @ Elo. 17 2008,19:12) kirjoitti
    Mattamusta maalaus laskee rahallista arvoa, mutta vastaavasti kohottaa käyttöarvoa sekä ennen kaikkea RISPEKTIÄ!!!

no on se sitten vissiin tuo mattamusta ihan "vitunhieno väri", ilmankos siitä itekin tykkään. sillä saa myös rispektiä hyvin paljon. tietty rosvotkin yleensä jättävät paremmin rauhaan sellaisen hyvässä käyttömaalissa olevan vekottimen.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  24.  
    Lainaa (Ripley @ Elo. 17 2008,19:12) kirjoitti

Ite oot kirjottanu

Ei vaan, oon kade kun en saa huomiota kun nyrkkiä heiluttavilta vanhoilta äijiltä, eikä sitäkää tänä kesänä niin usein

EDIT: Ai niin olihan mulla ihan asiaakin. Itse mietin pyörän maalaamista, mutta totesin etten taida, juurikin laskevan myyntiarvon takia

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *