Mistähän kannattaisi lähteä hakeen vikaa kun esim. pyörä seisoo 2-3 päivää tai pitempään ei meinaa saada käymään millään, ryyppyä ei siedä ollenkaan, jos siihen koskee niin kastelee tulpat ja sitten kun joskus saa käymään, käy osalla pytyistä ja paukuttaa putkessa.
Pyörä toimii ja kukkuu ajossa ihan normaalisti muuten paitsi joskus kaupungissa hiljaa ajettaessa kierrosten ollessa noin 2-3000 alkaa rykimään (nytkyttää) josta ei pääse eroon muuta kuin pienempää silmään hetkeksi.
Mielestäni käy ehkä hiukan rikkaalla joutokäynnillä, mutta reagoi kaasuun ihan ripeästi.
Vaihdettu tulpat ja tänään vaihdoin ilmansuodattimen joka edellisessä pyörässä oli syypää samoihin ongelmiin.
Ja jos joka päivä ajelee niin ei *mitään ongelmia paitsi ehkä toi joutokäynnillä lievä rikkaus, siis ehkä.
En löytänyt haynesin kirjasta joutokäyntineulaa josta voisi säätää joutokäyntiseosta.
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Villihkö veikkaus: kökkö akku. Aika hakuammuntaa, mutta voisi olla tuokin syypää; pitkään seisseenä ei kipunalle riitä virtaa, kun startti vie kaikki mehut.
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Vastataan nyt tähänkin kun täällä taas ollaan.
Sanoisin että vika on siellä kaasuttimien puolella, neulaventtiilit ei pidä ja kaasarit tulvii. Tämän lisäksi voi olla myös toinen vika bensahanassa, joka hiukan vuotaa läpi pyörän seisoessa, vaikka sen ei pitäisi, koska on ilmeisesti alipainehana. Jos hana vähänkin vuotaa ja *jonkun kaasarin neulaventtiili ei pidä niin tulviihan se kun seisoo( siis pyörä) *pidempään ja käynnistyminenkin vaikeutuu. Onko hana oikeassa asennossa, eli suoraan alaspäin.
Testaamiseen on ohjeet kirjoissa.
Jos haluat nopeiten testata vuotaako kaasareiden neulaventtiilit läpi ja näin aiheuttaa rikkaan seoksen, ota kaasarit irti ja laita samaan asentoon kuin pyörässä ja anna
jostain pullosta letkun kanssa bensan valua niihin samoin kuin tankki olisi paikoillaan ja hanat auki. Bensaa ei saa tulvia mistään pitkänkään ajan jälkeen mistään ulos lattialle, tai missä nyt testaatkin.
Niistä mistä vuotaa, on vikaa.
Ne joutokäynnin seosruuvit on yleensä kaasareiden pohjassa
ja säätö yleisesti on n.1 1/2 eli puolitoista kierrosta auki ja jokainen yhtä paljon. Niitä ei voi eikä ole tarkoitus säätää kaasarit paikoillaan. Kyllä siitäkin säädöstä pitäisi olla maininta kirjassa, jos sellainen sinulla on.
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
Kyllä vaan urhea huoltomies sääti minulle ne ensihuollossa(Oli liian vähän auki). Sai käden sinne ja vielä poiskin, liekö kätilöainesta(jakari59 @ Elo. 07 2008,21:00) kirjoitti
![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Syykin löytyi tuohon huonoon käynnistyvyyteen kun seisoo kauan, sillä bensahanassa on seuraavat asennot, varatankki, normaali ja sitten pakkosyöttö jota pitää käyttää jos pyörä seisonut kauan. Toi normaali ja vara asentohan on alipaineohjattuja ja tuo pakkosyöttö liruttaa suoraan ilman mitään alipainepakkoa.
Tuohon pakkosyöttö asentoon kun heittää niin jo lähtee käymään toisella starttauksella.
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Ei sen nyt ihan noinkaan tulisi mennä.
Löpön ei pitäisi haihtua kaasareista noin äkkiä.
Toisekseen ehjä alipainehana kyllä päästää bensaa lävitse riittävän nopeasti, ei pitäisi olla tarvetta käyttää pri-asentoa.
Siinä pri-asennossa on semmoottinen vaara, jotta jos neula vuotaa, kaasarien läpi valuu pikkuhiljaa bensaa. Sieltä se tulvii sylintereihin ja sekoittuu oljyyn.
Nimimerkillä kertaalleen 7 ja puoli litraa "oljyä" koneesta valuttanut.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.